Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с оборотите на свободен ход (1.6 моно инжекция)


Димо

Recommended Posts

Здравейте на всички от Шкода клуба. Гадно е като 1вия пост е свързан с проблем, но поради липсата на каквато и да е техническа култута от моя страна имам нужда от помощ.

 

Колата ми е '99 година Октавиа. Двигателя е 1.6 моно инжекция.

Проблемът е следния:

От няколко седмици насам колата има проблем с оборотите на свободен ход, дори сутрин когато я паля за 1ви път автоматичния смукач сякаш не си вършеше работата като хората, защото на 2рата мин. колата вече работеше на около 700 оборота на свободен ход. Единственият проблем беше, че от време на време ако съм карал с високи обороти (>2800) и освободя от скорост, колата 1/10 пъти гаснеше, като след това нямаше никакъв проблем да запали отново. Реших, че проблема не се нуждае от моментално внимание, пък и последно време съм страшно зает и хвърча по 3 пъти на ден м/у 2та края на софия. Както и да е, днес сутрина, след 1вия старт за деня, на 1 километър от нас оборотите на свободен ход паднаха рязко (на 500) и колата сякаш зе да придърпва, и разбира се вибрираше здравата. Реших да опитам ако 2, 3 минути я карам на 2500+ оборота дали няма да се отпуши, и наистина се получи върна си се на ненормалните но все пак по-добри 700-750 оборота. Вечерта, обаче, като се прибирах към нас проблема пак се появи, и този път не можах да го коригирам, като забелязах че двигателя започна да звучи като двутактов което малко ме плаши; Мощността също падна драстично и колата осезаемо започна да дърпа и да се мъчи, особено ако се опитам с по-висока скорост (към 80). Знам че съм прост че не я спрях от движение по-рано, но просто искам да знам колко съм затънал.

Мерси за всякаква асистенция. Лека вечер. А, и м/у другото двигателя е на 130000 километра, ако има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такъв двигател. Всичките двигатели на Октавия са MPI, а не SPI. Предполагам, че двигателя ти е AEE, като моя. Той по принцип е податлив към проблеми с дроселовата клапа, изразяващи се в гаснене, плаване на оборотите и понякога предръпване. Може да си почистиш клапата за всеки случай. Махни кутията на въздушния филтър и с помощта на WD-40 или друг подобен спрей и парцалче почисти вътрешността и хубаво. Завърти клапата с едната ръка и с другата бръкни докъде може да стигнеш.

 

Ако не се оправи мини на една диагностика с VAG-COM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такъв двигател. Всичките двигатели на Октавия са MPI, а не SPI. Предполагам, че двигателя ти е AEE, като моя. Той по принцип е податлив към проблеми с дроселовата клапа, изразяващи се в гаснене, плаване на оборотите и понякога предръпване. Може да си почистиш клапата за всеки случай. Махни кутията на въздушния филтър и с помощта на WD-40 или друг подобен спрей и парцалче почисти вътрешността и хубаво. Завърти клапата с едната ръка и с другата бръкни докъде може да стигнеш.

 

Ако не се оправи мини на една диагностика с VAG-COM.

 

Мерси за информацията и моля да простиш невежеството ми, както казах имам познания в много насоки, ама стане ли дума за коли съм 0. С помощта на 1 приятелче дето разбира повечко от мен ще изпълним съвета ти утре, дано вс да е наред. И отново, мерси мн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.