Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Окачване - снижаване на Рапид


deso_top

Recommended Posts

Исам да си сваля и стегна малко окачването на скоро купения Рапид.
Виждам че някои от колите във форума са свалени приятно и ме интересува кои как е постигнал това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поразрови се из старите теми! Този въпрос е разискван многократно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както гледам никои не е писал нещо конкретно

Повечето са ги рязали пружините което не е удачен вариант ,интересуваме дали нестават от някакъв друг автомобил, дали някои си е сменял стабилизиращата щанга с по-корава и ако да от каква кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗАЩОТО ПРУЖИНИТЕ НЕ СТОЯТ НА РАВНА ПОВЪРХНОСТ КЪМ ТАМПОНА има си друго решение аз зех пружини с прогресивна навивка по къси от шкодовите с 7 см а и + навивката мисля че ще е шукар ако искате зачакаите да видите резултат и ако ви хареса има още доста текива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗАЩОТО ПРУЖИНИТЕ НЕ СТОЯТ НА РАВНА ПОВЪРХНОСТ КЪМ ТАМПОНА има си друго решение аз зех пружини с прогресивна навивка по къси от шкодовите с 7 см а и + навивката мисля че ще е шукар ако искате зачакаите да видите резултат и ако ви хареса има още доста текива

 

Ми ще изчакаме защото и аз се чудих дали да режа пружините на моята, ма ще видим твоята как е станала и може да вземем един комплект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най лесно ще го убесня така ако имаш тежест от 100 кг. сложена върху пружина с 10 навивки ,всяка навивка поема по 10кг. но ако махнеш една

тези 10кг ще ги поемат другите 9 и пружината по лесно се свива защото всяка навивка ще поеме по голяма тежест но метала си е със същите своиства на усукване.

Трябва по някакав начин стандартната пружина да се свие като височина

и да се кали метала да стане по твърд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най лесно ще го убесня така ако имаш тежест от 100 кг. сложена върху пружина с 10 навивки ,всяка навивка поема по 10кг.

 

Идеята, че тежестта се разпределя по равно на всяка навивка е погрешна. Всяка навивка поема 100-те килограма. И съответно от нормалната си дължина Х мм се свива до някаква дължина У мм при натоварването от 100кг. Т.е. като натовариш пружината с 10 навивки със 100 килограма, дължината и намалява от 10Х на 10У. Т.е. разликата е 10(Х - У). Като отрежеш една навивка, при същото натоварване от 100кг, пружината ще се скъси от 9Х на 9У мм. Т.е. разликата е 9(Х - У). Т.е. пружината с по-малко навивки при същото натоварване ще се свива по-малко: 10(Х - У) > 9(Х - У). Т.е. за да бъде свиването същото, трябва по-голямо натоварване. Т.е. пружината е станала по-твърда. Което пък може да не е точно това, което търсиш, но това е бюджетно ориентиран вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol: при одрязването на пружината се променя стръмноста на графиката размер сила демек на малки неравности се усеща некомфортно бучене като в голф 2 гт щото на пружината и не и достига първоначална мекота да се справи с вибрацията :lol:

а и при скъсяване не се променя относителната твърдос на навивка така че няма порпорционалност ако режеш една или две навивки данеговорим за амортисьора как излиза от резонансната крива и

си седи и нищо неправи :idea:

дано някой ми разбере нещо :lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бат миро аз на носача не слагам тампони ама ако си забелязал докат са ти правили окачване че на носача имаш лека вдлъбнатина за да легне на по голяма повърхност пружината а логично за рязаната пружина е да се отреже от горе за да има по малка вероятност при разгъване на по дуъгия от пружината амортесиор тя да искочи

 

 

може и да не разбирам и да съм прост ама ако може да ме обориш ще се примира

 

 

ако нагреете за да свиете пружината ще се раскали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статично погледнато няма значение колко са навивките

но когато тези така наречени 100кг решат да свият пружината

дали 10 или 9 навивки с еднаква еластичност на усукване ще се справят по добре аз мисля че десете

Целта е как пружината ще се противопостави на натоварването а не колко ще се свие макар че са взаимно свързани

Отдело съм рязал на старата шкода и изобщо не бях доволен от резултата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...докат са ти правили окачване ...

 

Аз сам си правя окачването ;) Освен това, като говорим за въпросната вдлъбнатина на долния носач, там също така има една засечка против превъртане на пружината. Когато рязаната пружина се слага там, при "затварянето" й между горния и долния носач, пружината си ляга на долния носач идеално на почти цялата навивка.

 

Теорията е хубаво нещо, но на практика нещата изглеждат малко другояче... Изпробвал съм доста пружини, в това число и спортни за 130 Рапид (имам Апекс), само дето засега по-добри от оригиналните не съм намерил.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и оригинални-чешки за по 100лв......парчето!

Аз лично разговарях с Митака (Естел) на тази тема онзи ден в София и тои е на мнение,че от оригиналните на Шкодаците(тези който Миро реже :) ) по-хубави трудно ще се намерят!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва е проблема че теориата е добре да се говори и мисли ама на практика нещата с искачането на пружината поне на мен са ми ясни (от личен опит ) ако се реже треа да се мисли и за амортесиори

 

 

както и да е не искам да задалбавам темата ама секи си има глава на раменете да си я исползва за мислене които кат не разбира ходи на маистор (което е правилно и аз кат не вдевам от перални примерно викам маистор)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile197

 

PRR: maxrpm, знаеш правилата в които ясно пише, че заяждането не се толерира, нали? Ако имаш да кажеш нещо полезно го направи, иначе си трай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак казвам не се заяждам с никои просто описвам не до мислици на маистори от които съм си патил а които каквото иска да прави

 

 

пак насрахме темата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белия ръждопреобразувател няма да го коментирам!

 

Малък :) -не съм запознат на практика,но и аз от личен опит ще кажа само,че Миро и Яската си карат колите с рязани пружини(отпред) вече доста годинки и нямат никакви проблеми? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма яд аз имам приатели които казват че нямат ядове и с нагрявани но аз на моя кола няма да сложа колкото и голям теоритик да съм за хора които не ме познават и аз карах с рязани имах проблеми и ги ре6их с пружинките утре ще пусна снимки нормална и моите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нищо не казвам за белия раждопреобразувател. То ден пролет не прави, малко по малко ще го оправя, всичко иска време и труд. Мисля че е хубаво 1во да си спомниш зелената в какво състояние отиде във варна, и тогава мене да правиш забележка за каквото и да е.

 

Ти мене грижа не бери, аз само исках да кажа на малкия да не спори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=6555081

1 (ръждивата) е оргиналната

2 (средната) е моята версия в горната страна се вижда как телта става по тънка и по на гъсто

3 (долната) е рязана с 2 навивки оригинална

 

http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=6555085

ако ми обясните как преодолявате това нелягане към носача или към гредата почвам да карам с рязани

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голям спор му ударихте за тия пружини.Нека спомена и аз как реших проблема.

1-во- одрязах предните пружини с 2 намотки и полвина.

2-ро- одрязах и планките на които чука ограничителния тампон за да увелича хода на окачването(иначе става лагерна количка :mrgreen: )

3-то-подложих едно чуканче вътре в носача точно под тампона и заварих острани една друга планка за да не отслабне носача от конструктивна гледна точка.

4-то подмяна на амортисьорите с ладови(по къси са и по твърди с цел да компенсират иначе поомекналата пружина след рязането).

5-то одарих по един чук на гредата за резервната гума за да не ми опира стабилизиращата щанга.

 

Енджой........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.