Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Окачване - снижаване на Рапид


deso_top

Recommended Posts

Голям спор му ударихте за тия пружини.Нека спомена и аз как реших проблема.

1-во- одрязах предните пружини с 2 намотки и полвина.

2-ро- одрязах и планките на които чука ограничителния тампон за да увелича хода на окачването(иначе става лагерна количка :mrgreen: )

3-то-подложих едно чуканче вътре в носача точно под тампона и заварих острани една друга планка за да не отслабне носача от конструктивна гледна точка.

4-то подмяна на амортисьорите с ладови(по къси са и по твърди с цел да компенсират иначе поомекналата пружина след рязането).

5-то одарих по един чук на гредата за резервната гума за да не ми опира стабилизиращата щанга.

 

Енджой........

Мерси , точно това ме интересува кой какво е променил :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Flexos, а какъв е резултата след тези операции? Имам предвид както визуално така и на път....

 

Ако не се лъжа това е неговата кола а как вози той ще каже

 

005748082-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Flexos, а какъв е резултата след тези операции? Имам предвид както визуално така и на път....

Резултата визуално вие преценете от снимките във форума , а колкото до държането на пътя след като втвърдих и задните амортисьори направо лепне за асвалта.Остана само гумите да сменя, че са много високи и се подвиват около джантата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
2-ро- одрязах и планките на които чука ограничителния тампон за да увелича хода на окачването(иначе става лагерна количка :mrgreen: )

Енджой........

 

А това защо? Не е ли по лесно да се скъси наполовина примерно самия тампон...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям мнението, че отрязаната пружина би се справила по същия начин с натоварването както цялата, но е по-твърда. Броя на витките няма значение. Пружината представлява прът, натоварен на огъване, а за да заема по-малко място този прът е навит като свинска опашка :P Просто казано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-ро- одрязах и планките на които чука ограничителния тампон за да увелича хода на окачването(иначе става лагерна количка :mrgreen: )

Енджой........

 

А това защо? Не е ли по лесно да се скъси наполовина примерно самия тампон...

 

Хммм, зависи от случая.Ако е одрязана пружината с 2,5 намотки и с одрязан тампон на половина си ляга направо на планката(поне при мен е така).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружината представлява прът, натоварен на огъване

Почти е вярно, но пръта е натоварен на усукване :idea: , силата е торсионна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружината представлява прът, натоварен на огъване

Почти е вярно, но пръта е натоварен на усукване :idea: , силата е торсионна.

 

Не. Пружината в никакъв случай не е подложена на усукване. Усилието е на огъване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И понеже не разбирам, ето това казват разбиращите:

compSpringsBIG.jpegThe wire of a helical compression spring - such as shown on the left - is loaded mainly in torsion and is therefore usually of circular cross-section. This type of spring is the most common.

 

Извадката е от тук.

---

Edit - Ще се опитам да го обясня и с думи прости :roll: .

Представете си една единствена витка от пружината (например като федер-шайба), направена от безкрайно нееластичен материал. Сега си представете, че в средата на витката има съвсем мълък еластичен участък. При свиване на пружината този участък се усуква. Ако мислено увеличаваме този участък, докато обхване цялата витка, ще видите, че усукването ще се случва по цялата дължина.

Всичко това важи при нормални въздействия. При много големи свивания/разпъвания се намесват и други сили, като торсионната винаги присъства, но намалява като участие.

 

torsSpringsBIG.jpegМежду другото, точно при торсионните пружини, като тези в ляво, имаме огъване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата вида пружини на снимките са обикновени вити, с различни посоки на натоварване и нямат общо с торсион нито със сили на усукване. Опасявам се, че бъркаш огъване и усукване.

Да приемем, че имаме прът, застопорен от едната му страна неподвижно:

-Силата, приложена в свободния му край, с посока перпендикулярна на дължината му действа на огъване;

-Силата, приложена върху рамо, закачено на свободния край на пръта с посока перпендикулярна на рамото /или т.нар завъртане/ е сила на усукване. Ако знаеш какво е въртящ момент много лесно ще се сетиш за сила на усукване и торсион. Последното може да се види в задното окачване на некои френски коли или натоварени на усукване са и удължителите за гедорето дето стягаш болтовете из колата. Оспамихме ама... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В краина сметка ги одрязах и пак започна да се клати като лотка по пътя

Да но по-твърди амортисъори и по-ниските гуми по оправят нещата :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се клати, имаш изпуснал или мнооого омекнал амортисьор. Така знам аз. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да започнеш от аморт. Те са най-важни щом искаш стабилност.Ниската гума и рязана пружина са екстра. Има чалъм за рязана пружина с Шкодов амортисьор ама като го реализирам ще пусна снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да са изтарвали амортисиорите.

Принципно Шкодовите амортиьори са еднодействащи и освен това при скъсяване на дължината на пружината, амортиьора не работи правилно (в предписания си ход).

Това води до трептение и амортисьора не може да гаси трептенията.

Решението е амортисьор с различен ход.

Аз моят проблем го реших с амортисьори от BMW E30 но вече съм с регулируемо KONI и работата спинка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително да са изтарвали амортисиорите.

Принципно Шкодовите амортиьори са еднодействащи и освен това при скъсяване на дължината на пружината, амортиьора не работи правилно (в предписания си ход).

Това води до трептение и амортисьора не може да гаси трептенията.

Решението е амортисьор с различен ход.

Аз моят проблем го реших с амортисьори от BMW E30 но вече съм с регулируемо KONI и работата спинка.

 

То добре ама те и да не са изтекли пак са доста меки и люлее.Имам едни на 6 месеца са и на не повече от 2000 км е пак люлее.

После принципно шкодовите амортисьори са двоинодействащи ,ама като се поамортизират малко и съпротивлението им на свиване съвсем намалява и реагират като еднодействащи.

И да питам де го събра това КОНИ бре, да не си удължавал ботушите дето влиза пружината.

 

И за протокола одрязаната пружина не е по-твърда от нормалната.Може книгите да сочат друго ама първо режете тествайте и после спорете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/alb ... re_169.jpg

Но поне визоалния ефект е горе долу добър

Ще иска малко сваляне и на задницата но това ще се реши след като сложа джантите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.skodaclub-bg.org/gallery/albums/userpics/Picture_169.jpg

Но поне визоалния ефект е горе долу добър

Ще иска малко сваляне и на задницата но това ще се реши след като сложа джантите

 

Много хубаво се е получило, но оследно коко отряза че и аз смятам да режа до края на месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От едната стара пружината по полувин навивка а от другата една и полувина,

за да доидат краищата пак на една линия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.