Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос - за задни дискови спирачки......


Ivaka

Recommended Posts

.... въртят ми се едни схеми в главата за задни дискови спирачки -

та въпросът ми е дали някой е попадал на схеми /чертежи с размери на супорта, необходим за закрепване на спирачния апарат

Става въпрос за 130/Рапид - окачване със сухи полуоски.

Че има начини да стане е ясно, чехите имат доста направени , обаче този техния език доста ме затруднява при ровенето за повече информация :?

 

Ето това имам предви:

006467947.jpg

006468142.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди време распитвах в форума доста хора за ръчната и ако намера читав фрезис скоро време ще извада едни мокри полуоски с диск и ръчна дори :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди време распитвах в форума доста хора за ръчната и ако намера читав фрезис скоро време ще извада едни мокри полуоски с диск и ръчна дори :roll:

далеко си ми, иначе имам всичко под ръка. може скоро и аз да покажя нещо :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да все още няма реализиран подобен проект / при нас де/ и ще е яко вече да се види и баба Шкода с 4 диска :mrgreen:

За първия успял ще има медал на следващия събор / тиквен/ - лично Аз обещавам да му го връча :mrgreen: :mrgreen:

 

А иначе ако някой иска все пак да сподели инфо, което има по въпроса ..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

намираите фрезис и ще споделям ама треа да съм пЪрФ за да се реда за медала

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тез дискове за красота ли са ви? Или да спирате по-бързо като сте на 180? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Изрежете си две кръгчета от мивка "алпака" и ги разпробийте на 4 х 130мм и ги сложете на барабана. Ето ви задни дискове ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом 130RS със 130+ коня под капака е оригинално с барабани отзад какво има повече да говорим :?:

просто в случая луд умора нема :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в моя случай -да за красота искам 4 диска :) . Или по-скоро за идеята колата ми да е с дискове и като си я погледна отстрани живот и здраве и с някои по "отворени джанти" ..... за мен поне си струва

А иначе аз 180 не мога да вдигна .... имам ограничител на скоростта / жената/ :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна че рапидовите барабани спират на доколото си спомням 2.2КНм ,а предните дискове на доста по-малко.

 

Който обаче е опитвал да кара малко по-спортно по накъдрени пътища ,знае защо трябват дискове от зад - дори и масивнито количерство джелезен мат'риал са загрява във определен момент ,и ефективностТа на спирането са изпарява ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Който обаче е опитвал да кара малко по-спортно по накъдрени пътища ,знае защо трябват дискове от зад - дори и масивнито количерство джелезен мат'риал са загрява във определен момент ,и ефективностТа на спирането са изпарява ;)

За тва Бате са слага гуууляама халуминиева Жанта да прай на джелязото зима :lol:

 

Пък кат сложиш жанатата ела у маалата да видиш ко ша прайм с нея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 2 седмици по-късно...

Не да охлаждам ентусиазЪма на колегата, ама съм чувал, че при подобни "присаждания" на дискове отзад, поведението на колата при спиране става доста странно - поднасяния, колата започвала да се държи като кацащ аварийно самолет (спирачното усилие става твърде голямо) и др. подобни. Щом на Миро Хашек спира с тоя мотор с оригиналните спирачки, значи има хляб в тях. За едната красота да рискува човек - наистина ще да е от силно естетически причини. Напр. при Жигулаторите май има смисъл подобна операция - братушките са "скопили" дисковете на 124, че по-йофтинко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, както и аз не съм споменавал. Говорим за държането като аварийно кацащ самолет.

 

И поне да напиша нещо по-полезно. До сега се въздържах, защото не ми е ясно всичко на 100% и на мен.

 

Идеята е да се сложи спирачен апарат от 130 - 4 бутален. В България най-лесно се намира такъв спирачен апарат от Вартбург - същия е. Оттам нататък трябват съпорти и дискове. Виждал съм различни видове съпорти и дискове по снимките. Дискът е с диаметър 252мм, т.е. същия диаметър като преден диск на 120. Разликите в дисковете са във формата на вътрешната част на диска и дълбочината на тази част. Съответно според дълбочината трябва и съответния съпорт - така че да паснат, дискът да е в средата на апарата. Т.е. диска и съпорта трябва да отговарят един на друг, ако вземеш такива от различни схеми/снимки, може да не паснат. Една таква схема с всичките нейни чертежи има тук:

http://skoda-upravy.wz.cz/main/files/unicos/podvozek.pdf

 

Диска много прилича на преден 120, но в каталожния номер има разлика. Така че за мен за сега е загадка, дали на съпортите от тези чертежи ще пасне преден диск от 120 изрязан по този начин за да се наниже на главината:

http://www.tuning.cz/skoda120m/w130lr/brzdy/img004.jpg

Ако става би било много добре, но все още не съм открил отговор на този въпрос.

 

Иначе по мрежата съм виждал да се продават задни дискове с по-голям диаметър на вътрешната част, така че се побират върху главината без да се режат, но не знам какви съпорти трябват за тях, предполагам че тези от горните чертежи може да не паснат.

 

Другото нещо - спирачния апарат се модифицира - накладките се режат наполовина и двете спирачни цилиндърчета с едната половина от накладките се използват за крачната спирачка, а другите две с другата половина - за ръчната, която става хидравлична - слага се помпа зад лоста, за всичко това си има чертежи в горния документ.

 

Последното нещо, което правят на състезателните коли, е, че спирачната помпа се заменя с две единични помпи и спирачните кръгове се прекрояват така, че на едната помпа са само предните колела, а на другава - само задните. Оттам вече с една лостова система между педала и помпите може да се настройва съотношението на усилието към предния и задния мост. Чертежите пак са в горния документ.

 

P.S. Сега гледам снимките от първия пост. Там се ползва целия апарат за крачната спирачка и как е реализирана ръчната не виждам. Дисковете са някакви афтърмаркет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

txl - :smt017

Благодаря за инфото, наистина е доста полезно. Има доста подробни чертежи и размери . По тази схема мисля е правен и този Рапид:

http://skoda-virt.cz/cz/auta/garde-a-ra ... ter-rapid/

 

007352322.jpg

007352331.jpg

 

 

Само наистина остава отворен въпросът - дали се ползват предни дискове от 120 или не, което пък си е спънка.....

 

Иначе тези снимки, които съм пуснал в началото наистина са си от специален кит за задни дискове за 130/ Рапид . Само че не е ясно от къде и дали могат да се поръчат и колко солено ще излязат :roll:

 

А за ръчната има и друга схема - главният поток към задните колела да минава през помпата /която се монтира към ръчната спирачка/ и така при натискане на спирачката ще се подава налягане към задните спирачни апарати , и ще си има и ръчна спирачка автомобила . По този начин не е необходимо да се разделят накладките на две в задните апарати / от 130/.

Да вярно е, че звучи малко сложно но пък не е и неизпълнимо. Да не говорим, че е и видяно но живо - в Докси !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.