Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Запотяване на стъклата на Fabia Combi


kostading

Recommended Posts

Колеги здравеите.

Искам да попитам за един проблем ако това въобще е проблем.

Днес валеше доста силно дъжд и при пусната перка на парното дори и на максимум с отворена циркулация на въздуха, демек да вкарва въздух отвън предното стъкло и останалите стъкла се запотяват много.

Толкова много се запотяват че в даден момент нищо не се вижда през тях.

Като пусна климатика този проблем изчезва, стъклата се изчистват.

При пуснат климатик дори и с нагласена висока температура стъклата са чисти.

Независимо дали е висока или ниска температурата нагласена на климатика стъклата са ОК.

Изключа ли климатика обаче положението със стъклата става плачевно незавизимо от нагласената температура.

Колата е на 2 месеца на около 3000 километра.

Автомобила е Skoda Fabia Combi 1.9 TDI-PD.

Говорих с Еуратек и според тях това е нормално.

Моля за вашето мнение по въпроса.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при мен не е така. Мога да ти кажа само, че няма да се изчистят ако натискаш копчето за вътрешна циркулация - в книжката даже това е изрично упоменато.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при мен не е така. Мога да ти кажа само, че няма да се изчистят ако натискаш копчето за вътрешна циркулация - в книжката даже това е изрично упоменато.

 

Колега ясно е че когато е включена вътрешната циркулация стъклата ще се потят.

Аз затова изрично съм написал че вътрешната циркулация е изключена.

Според Еуратек имало значение дали колата е с климатик или не е за запотяването на стъклата.

Те се опитаха да ме убедят че ако колата е без климатик принципа на работа на системата за затопляне и охлаждане в купето бил различен от принципа когато колата е с климатик.

Твоята с климатик ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото съм забелязал всичко е в разликата на температурата в купето, вън и тази на водата която облива стъклата. Тъй като всяко вдишване и издишване натрупва топъл въздих които при допир със студеното стъкло се охлажда и приминава във течно състояние (влага) и след като парното поема въздуха от вън които не е достатъчно охладен най вероятно става това което си описал. Когато пуснеш климатика той не се влияе от температурата която е вътре или вън. Така поне аз разсъждавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "kostading" - Нищо нормално не виждам, стъклата да ТИ се потят, през 2008 година, на нова кола, даже и с климатик. При мен се потят, само ако поленовия филтър, пречистващ въздуха, влизащ в купето, е мръсен. Смени си го и ТИ! На външен въздух не трябва да ТИ се поти колата. Иначе всеки климатик, изсушава помещението, в което работи (в ТВОЯ случай - втрешността на колата ТИ). Друго не знам какво да кажа - ако искаш мога да ТИ покажа как при мен няма изпотяване на стъклата, само на външен въздух, без климатик. После пак ще си говорим за нормални положения и не до там нормални 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "kostading" - Нищо нормално не виждам, стъклата да ТИ се потят, през 2008 година, на нова кола, даже и с климатик. При мен се потят, само ако поленовия филтър, пречистващ въздуха, влизащ в купето, е мръсен. Смени си го и ТИ! На външен въздух не трябва да ТИ се поти колата. Иначе всеки климатик, изсушава помещението, в което работи (в ТВОЯ случай - втрешността на колата ТИ). Друго не знам какво да кажа - ако искаш мога да ТИ покажа как при мен няма изпотяване на стъклата, само на външен въздух, без климатик. После пак ще си говорим за нормални положения и не до там нормални 8)

 

Обема на купето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "vankovarnata" -

Обема на купето
.. казано с други думи :)

 

До "warfather" - Да не искаш да кажеш, че зимата, когато навън е много студено, и аз си пусна, само парното - на топло, ще ми се изпотят стъклата на колата? Недей така. Наистина темепратурната разлика поражда влага, но караме достатъчно съвременни автомобили, със задоволително сметната вентилационна система. Това не са "АЗЛК"..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "vankovarnata" -
Обема на купето
.. казано с други думи :)

 

До "warfather" - Да не искаш да кажеш' date=' че зимата, когато навън е много студено, и аз си пусна, само парното - на топло, ще ми се изпотят стъклата на колата? Недей така. Наистина темепратурната разлика поражда влага, но караме достатъчно съвременни автомобили, със задоволително сметната вентилационна система. Това не са "АЗЛК"..[/quote']

 

Фабиата е с по-малък обем и се отразява, я пробвай в такъв момент с повечко хора в колата. Точно разликата в температурата е проблема. Вентилационната система на фабиата е по различн начин изпълнена/въздоховодите/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото съм забелязал всичко е в разликата на температурата в купето, вън и тази на водата която облива стъклата. Тъй като всяко вдишване и издишване натрупва топъл въздих които при допир със студеното стъкло се охлажда и приминава във течно състояние (влага) и след като парното поема въздуха от вън които не е достатъчно охладен най вероятно става това което си описал. Когато пуснеш климатика той не се влияе от температурата която е вътре или вън. Така поне аз разсъждавам.

И аз съм на мнение, че това е много точно казано.

Допълвам, че при издишване се отделя и влага (>1 литър на денонощие).

Летния дъжд много често е леден - с температура около и под +5 градуса (ако премине в градушка и под нулата :D ). Толкова става и температурата на стъклата.

Външната влажност пък е много висока.

Така, при изключен климатик, и ако не е пуснато парното на силно отопление, не може да се премахне запотяването.

Може да се премахне само по два начина - чрез духане на много топъл въздух (макар и влажен) за да се затопли стъклото, или чрез пускане на климатика (за да се намали влажността в купето).

Тази вечер и на мен ми се наложи да пусна климатика, защото само с духане не можа да се премахне запотяването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня че това силно запотяване явно е в резултат на доста хора които са в автомобила. Образува се доста влага която издишаме ние самите която в допир със стъклото което има разлика в темп. се получава този ефект. Зимата имаш външно и вътрешно студена темп. когато влизаш в автомобила което не може да допренесе за появата на валага по стъклото. Тук говорим за летен сезон при който при висока + темп. започва обливане на стъклото с по студена темп. а от вътре ти издишаш топъл въздух в купето който приминава във вид на капчици по стъколото при което се образува това запотяване. Зимата пускаш парното което подуржа + темп. в купето а от вън снега или каквото там е полепнало по стъклото започва да се топи. Ефекта ще е същия ако пуснеш парното да духа топло през лятото по време на дъжд аз опитах и щях да умра от създаата се темп. в купето. Тук говорим че той иска да пусне да духа на атмосферна темп. и както знаеш дъждовните капки идват високо от небето където темп. са по ниски от колкото долу на земята където се получава темп. разлика която описах по горе. Казах и защо климатика не се влияе от тези неща и изчиства стъклото като го обдухва с по хладен въздух при което не допуска въздушните пари да полепват по стъклото и да се образува запотяване....

 

п.п после ще прегледам какви глупости съм писал ... :mrgreen:

 

п.п лично карам фабия комби без климатик и не ме питайте онзи ден като заваля какво чудо стана. Мислех че е скапания филтър който е замърсен и го махнах като оствих системата без филтър което изобщо не доведе до какъвто и да е ефект

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е спрей против запотяване? Има ли ефект или е кьорфишек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз четох инфото на един такъв спрей и до колкото схванах е по добре да се навреш в аец козлудуй от колкото да го използваш. Има един лек за това и то е тези предпазни спойлерчета дето се слагат на стъклото оригиналните за шкодата са 40 лева. Така като вали дъжд си отваряте прозореца няколко см. за да влиза свеж въздух а и по топлия които е в колата да излиза на вън при което се намаля доста парния момент а и няма как някой *** да ви изкъпе докато е отворен прозореца. Има и ментета по 20 лева които може да ползвате но на врати без ел.с стъкла защото скапват моторчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах и защо климатика не се влияе от тези неща и изчиства стъклото като го обдухва с по хладен въздух при което не допуска въздушните пари да полепват по стъклото и да се образува запотяване....

 

 

Колега, навсякаде около нас има ВЛАГА! Климатика просто я обира като се охлажда въздуха и се достига точката на оросяване на водата(влагата). Колкото до проблема на колегата kostading, нека провери вентилационните решетки в задния краи на колата(обикновенно се виждат под задната броня или под страничната тзпицерия на багажника в най задният краи на калниците)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един лек за това и то е тези предпазни спойлерчета дето се слагат на стъклото оригиналните за шкодата са 40 лева. Така като вали дъжд си отваряте прозореца няколко см. за да влиза свеж въздух а и по топлия които е в колата да излиза на вън при което се намаля доста парния момент а и няма как някой *** да ви изкъпе докато е отворен прозореца. Има и ментета по 20 лева които може да ползвате но на врати без ел.с стъкла защото скапват моторчетата.

Ветробрани се казват. Аз си купих от Еуратек за Октавия II, 54 лева е комплекта за четирите прозореца, 42 лева е само за предните.

Ето на тази фирма са.

Не ме питайте защо на мен ми излязоха 108 лева smile037

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах и защо климатика не се влияе от тези неща и изчиства стъклото като го обдухва с по хладен въздух при което не допуска въздушните пари да полепват по стъклото и да се образува запотяване....

 

 

Колега, навсякаде около нас има ВЛАГА! Климатика просто я обира като се охлажда въздуха и се достига точката на оросяване на водата(влагата). Колкото до проблема на колегата kostading, нека провери вентилационните решетки в задния краи на колата(обикновенно се виждат под задната броня или под страничната тзпицерия на багажника в най задният краи на калниците)...

 

били ги снимал да ги видим?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размера на купето има много малко значение за запотяването! Запотявали са ми се стъкла на всякакви коли. Като почнем от Lancia Y10 (по-малка от Tiko) до Mercedes E класа. Основната причина е влагата - било от много хора в купето, било от обилния дъжд при сравнително висока температура (BTW в момента всеки ден изпитвам това удоволствие!). И решението е климатик. Причината да помага е че изсушава въздуха. Който не вярва да погледне под колата си в ТОПЪЛ и ВЛАЖЕН ден. Само за минута-две под колата има солидна локвичка. Спреш ли климатика тая влага се отлага на най-студената част - стъклото ....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново колеги.

Благодаря за отговорите.

От всички ваши постове се налага извода че това е нормално да се потят стъклата ако не е включен климатика.

 

На мен обаче ми се вижда много странно и сега ще кажа защо:

 

В момента освен Skoda Fabia комби имам и Skoda Felicia хечбек и всички знаем че обема на нейното купе е доста по малък от обема на купето на фабия комби и при фелицията такъв проблем не съм забелязал когато съм я карал на дъждовно време лятото.

Фелицията е без климатик.

 

Преди 2 години карах Peugeot 405 с клима и при него не е имало подобен проблем, никога когато е валял дъжд лятото не съм пускал климатика за да не ми се потят стъклата.

 

Ще погледна вентилационите решетки за които пише колегата "faraona" но не знам какво да им гледам точно като ги погледна.

Чудя се дали да не си проверя все пак и поленовия филтър, нищо че колата е нова.

Проблема е че не знам и той къде се намира и дали е редно аз да го гледам при положение че колата е в гаранция.

 

ПП: И се чудя ако и зимата се получава тоя ефект и трябва да се кара цяла зима на климатик, какво правя тогава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да се изкажа и аз :D Проблема основно се крие в поленовия филтър, когато се задръсти започват да се запотяват стъклата. Дори и през зимата, не знам дали ви се е случвало , но заради този филтър една вечер имах скреж от вътрешната страна на стъклото :evil: .Шкодето ми беше ново и поленовия филтър изкара по малко от два месеца, смятам че хората не са смятали такова замърсяване на въздуха като тук. И да ти препоръчам вземи от филтрите на Бош по добри са от оригиналните на шкодата. А да моята няма климатиктака че се оправям по различни начини, но основно всичко произлиза от филтъра който на старата фабия се намира под жабката твоя също може да е там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "PVV" - Голяма отрова били тези спрейове. Не ги ползвай. Иначе екефт има, поне със "Sonax" :)

 

До "warfather" - И с тези спойлерчета на прозорците, пак може някой да ТЕ изкъпе. Понеже "МПС"-то отсреща хвърля водата от долу - нагоре.. и същата като се удари в стъклото ТИ, понеже е набрала енерция и се качва още нагоре. Е да.. няма буквално да ТИ измие очите, но ще прелее по прозореца :) Затова си отваряй само прозорците, откъм пътния банкет или тротоара :)

 

До "Tafkata" - Естествено, че си Обичаме колите, даже и с недостатъците, но мисля, че вентилацията е била проблем за последно през 80-те години.

 

До "vankovarnata" - Мисля, че съм запознат с реалността. Поленов филтър от "Bosch" през два-три месеца! Ела да ми изпотиш "Octavia"-та, ако можеш :)

 

До "kostading" - С оглед, че си карал и други коли (и те не са се потили), мисля, че не е логично да вярваш, че е нормално да ТИ се поти "Fabia"-та. Пак казвам - ВСЯКА кола се поти, във ВСЯКА кола има влага - но и ВСЯКА кола от 15-ина години се справя с този проблем, само с парното си (без климатик).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно качих 4 човека мокри до кости - как смятате която и кола да е не може да се справи - винаги ще има запотяване.

1. влажност голяма

2. Изведнъж се набиват 4+1 човека и почват да дишат :)

 

Е няма как да стане - с какъвто и филтър да си , ще се запотиш.

Да справи се колата за около минута на предното и след 2-3 на задното стъкло и си имах видимост.

Но страничните им трябва повече.

Така, че аз лично не смятам че има значение с климатик без и така нататък - даже и 2 ма с леко мокри глави са достатъчни да ти запотят.

Същото зависи и от климатичните условия навън както беше казал някой и как искаш да се справиш със запотяването.

Тези мокрите ни хвана в балкана пролетта един студ - те мокри - беше някак тъпо да пусна климатика :)

Щях да ги хибернирам :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля че се каза всичко по темата. Остава да се вземат следните решения.

-Ветробрани при което може да си оставиш прозорците леко отворени (+забележката за къпането)

-Пускане на климатик който не се влияе от външни фактори за темп.

-Често почистване и смяна на филтър купе (аз и без филтър съм карал пак нямаше ефект)

-Пръскане с разни отрови против изпотяване (не е препоръчително)

-Носене на някаква кърпичка или гидория за да забърсваш влагата.

-И последно да не караш когато има вероятност да се запоти стъклото :mrgreen: :mrgreen:

Най-краен вариянт да си купиш влагоуловител и да си го инсталираш в колата само ти трябва да сложиш едно от 12В на 220В :) и да се прижалиш с няколкото стотака :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Ако се сетя нещо друго ще добавя ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "vankovarnata" - Мисля, че съм запознат с реалността. Поленов филтър от "Bosch" през два-три месеца! Ела да ми изпотиш "Octavia"-та, ако можеш :)

 

Ако мислиш, че икономисвам се лъжеш прибави и малко въглища от печката и пак се потятя. Някой ще снима ли вентилационните решетки в багажното отделение на фабия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.