Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Днес се разписах с първия "проблем" на Октавията :D Светна ламБата за ниво на охлаждащата течност. Градусите си бяха на 90 както обикновено, но светна на таблото (без да пищи). Като спярх видях, че нивото на антифриза беше паднало под MIN. Взех един антифриз от Лукойл и доляхме ок. 600гр. Всичко се оправи, ламБата изгасна и колата си джиткаше без проблем, но после видях, че нивото в казанчето се е вдигнало горе долу до където има един ръб. Не до горе, а по средата на казанчето има един издаден кант. Някой знае ли дали това е много и има ли някакъв проблем? По принцип малко по-ниско има една маркирана зона и под нея пише MIN, т.е. да не спада по нея както беше станало. А има ли MAX?

Колата е Октавия 2, бензин.

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • NightSpirit

    12

  • warfather

    6

  • Боби Доктора

    5

  • joro_kem

    4

Най-много писали в темата

Публикувано

антифриза трябва да е в маркираната зона с правоъгалничето.Когато колата е студена се гледа.като е топла нивото се вдига.но до ръба пак не е проблем.Внимавай с антифриза дето го наливаш :!: :!: :!: само G12 :!: .ИНАЧЕ ЩЕ ТИ СЕ РАЗЯДЕ АЛУМИНИЯ В ГЛАВАТА

Публикувано

Ами понеже ситуацията беше на пътя и извън града и нямах голям избор взех от Лукойл едиснтвения който имаше. Не пише марка, пише само Лукойл - "готов за употреба". Отзад пише до -40 градуса и ала-бала, че осигурява защита от прегряване, замръзване и корозия. Съдържа моноетиленгликол, дестилирана вода, антикорозионни добавки и оцветител. Ня цвят беше светло син, а този в колата беше розов, но реших, че зависи от тези оцветители и няма значение. Знам, че тябва да е G12, но никъде не пише на кутията такова нещо, а друг нямаше.

Публикувано

Прочети на шишето трябва да пише какъв е, не разбирам много но ако не е G12 май е по-добре да ходиш да ти източат системата?!?!

Публикувано

Никъде не пише на шишето. Оглеждах го цялото и няма. На пътя нямах особен избор какво да сложа. В Лукойл имаше само такъв. Утре сутринта ще звъня в ЕТ да питам. Някой знае ли с какво работно време са през седмицата и дали работят в събота?

Публикувано

G11

цветовете са син или зелен

G12 4ервен

двата типа не бива да се смесват

син и зелен може

Публикувано

Аз мислех, че цветовете зависят от оцветителя. Добре, ако не подходящ антифриза утре ще званя да питам в сервиза, но до тогава може ли да стане нещо на колата. Аз не съм и в София, така, че трябва да измина 120-130км. за да се прибера. Опасно ли е да се кара колата? Сипал съм 600гр. Кажете работно време на сервизите.

Публикувано

Според мен не карай, докато не потвърдят от ЕТ. Иначе работят от 9ч сутрин, а в събота до обяд.

В сайта на ЕТ има телефони и адреси на сервизите, дано си наблизо до оторизиран сервиз

Ако ти помогне нещо http://www.skoda-auto.com/bgr/history/services/

 

Много неприятно.... :(

Публикувано

Аз съм наблизо до сервиза в Пловдив и по принцип само там давам да ми пипат колата, но утре в 9 трябва да съм на работа и трябва сутринта да тръгна рано към София. Та може да се наложи и там да я карам ако имат свободни часове в тоя век. Сигурен ли си, че в събота работят? Дано да не е нещо сериозно. То от един елементарен антифриз в какви филми се вкарах.... Надявам се като са само 600гр да не е фатално за няколко дни. Аз иначе ще го сменя 100% ако от ЕТ кажат, че има и най-малък риск. То просто нямаше какво да направя на магистралата, не че съм пестил пари и т.н.

Публикувано

сигурен съм, че в Бургас работят в събота до обяд, поне миналата година пак лятото, съм ходил.

А защо те интересува в събота, не мога да включа? днес е неделя :roll:

Публикувано

Защото през седмицата съм на работа и ако не е супер спешна смяната няма да мога да отида през седмицата. А и ако работят в събота ще мога да си отида при моите хора в Пловдив.

Публикувано

нивото трябва да е до ръба който казваш при топъл двигател,при студен е над min

Публикувано

Аз пък не мисля , че 600 гр тотално ще разбият охладителната система :D . Даже съм сигурен , че няма да има никви последици дори и така да си караш.

Тия двигатели да не ги правят от восък пък че да се разяждат толкова лесно от малко течност за няколко дни. Не се притеснявай ! Наистина трябва да се кара с препоръчания антифриз , ама не е фатално .

Много пъти ми се е случвало да си доливам вода с антифриза и не съм имал проблем .

В сервиза естествено ще ти препоръчат да си смениш цялата течност :mrgreen:

Поздрави!!!

Публикувано

Ще ти кажа аз защо смених целия антифриз навремето. На OMV на Горубляне (на път за ББоровец) сипах гориво и "услужливите" служители взели да ми наливат ТЕ вода в чистачките. Добре, ама отвили капачката на антифриза (объркали се) и не я затегнали. В Боровец изби антифриза. Долях обикновен и на другия ден го смених целия, защото така ми казаха в ЕТ. Няма страшно за няколко стотин километра.

Публикувано

и като се пресе4е антифриза и не смазва водната помпа?

Кой от вси4ки знаещи ще каже кога ще запе4е?

http://ford-sierra-club.hit.bg/antifris.html

Публикувано
и като се пресе4е антифриза и не смазва водната помпа?

Кой от вси4ки знаещи ще каже кога ще запе4е?

 

От смесване на два вида антифриз няма да се пресече - пресича се от смесване с масло. Антифриза си е все ЕТИЛЕНГЛИКОЛ. Просто G12 има антикорозионни съставки. Добавянето на друг няма да съсипе нищо за ден-два или 100-150 км. Разбира се, че след това трябва непременно да се смени.

Публикувано

спокойно ,няма страшно ако караш няколко дена дори седмици.няма да се пресече нищо и няма страшно и за водната помпа :D Просто ако караш така полвин година или повече ще започне да се образува ръжда и окиси в системата и антифриза ще придобие лайнян цвят с ъс същите налепи по цялата с/ма ,както и в разширителния съд където можеш да ги видиш.Намалява ефективноста/топлообмена/на охл. с/ма и на парното.Ще направи язви в алуминия чак след 8-10 год.

Публикувано

По въпроса за смесването се сетих за темичка:

Ето_тази

Лошото е че не знаеш какво са ти продали.

 

Съдейки по цвета, трябва да е G11.

 

А ето и нещо полезно от dpassat от VW форума:

 

http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?p=699534&sid=561f788b02f1c3fede64aeef803473ae#699534

Публикувано

Мерси много на висчки за отговорите. Днес (понеделник) сутринта говорих и с двата сервиза на ЕТ - София и Пловдив. Приемчика от Надежда беше много любезен и каза, че няма проблем, да не се притеснявам. Както казвате и вие опасно е ако е кара много време така, което аз няма да допусна никога. Както пишеше в един от другите форуми - НИЕ СМЕ МАНИАЦИ, НЕ МЪРЛЯЧИ :D Имам час за четвъртък в Надежда да го сменим и се надявам всичко да е 6. Просто трябваше да долея малко вода ](*,) ама от зор да съм изряден стана по-лошо. Мерси за отговорите, дано мойто "нещастие" да е помогнало на колеги за евентуални бъдещи подобни ситуации :)

Публикувано

Много лесно се разбира кой какъв е.

Синия струва в порядъка 4-7 лева а розовия е над 10 лева. Съответно Г11 и Г12. Слага се Г12 заради алуминиевите части в двигателя с които са всичко нови автомобили. Мисля че 600 грама разтвор който си сложил няма да е фатален но е хувабо да си го смениш както е редно с качествения антефриз който е написах и на самото казанче на охладителната течност какъв трябва да е. Това че течноста ти е паднала на мин. или под него с един два пръста изобщо не е фатално за няколко км. тъй като нито ти е загряла колата нито ти се е включила перката. Другото което може да се каже че системата е херметизирана и да се увеиличи малко темп. това не е проблем ако спреш без да гасиш мотора и изчикаш да си влезне в нормалните граници и така докато стигнеш в сервиз без да я пришпорваш и да минаваш границата от 105 градуса примерно. Ако антефриза е в почеве казано над макс. при загряване си има от къде да излезне излишното количество тъй като се разширява и стига до клапана от където ще се освободи. И това не е фатално. Ако обаче те притеснява ако си сипал много има едно тънко маркуче което влиза в гораната част на казанчето само махаш скобата и го изваждаш в някоя бутилка палиш колата и чакаш да почне да излиза от там течност колкото е в повече. По този начин не създаваш опасност да направиш въздушен джоб в системата и да почне да ти загрява и т.н. И колкото и да не разбирате и да не искате да се изцапате това е положението другото е правиш нещо съсипваш друго плащаш си и готово.

Публикувано

Че не разбирам много никога не съм отричал, но в никакъв случай не ме е било страх да не се изцапам или пък да съм искал да спестя някой лев от антифриз. Просто такава беше ситуацията и нямаше друго. Грешката ми беше, че не сипах обикновена дестилирана вода и всичко щеше да е наред. В четвъртък се надявам да сменим всичко и да няма проблеми. Мерси все пак за подробните обяснения.

Публикувано

офф нямах предвид тебе :)

Публикувано

Сега е лято. Предполагам, че можеше да минеш и с доливане на обикновена дестилирана вода, а после вече да смениш целия антифриз.

Публикувано
Сега е лято. Предполагам, че можеше да минеш и с доливане на обикновена дестилирана вода, а после вече да смениш целия антифриз.

не не не

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.