Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

4та смяна на масла


PRR

Recommended Posts

Само да попитам предни накладки - по 90 лв. или общо 2та комплекта 90 лв.?

 

Комплекта е един - 4 накладки за двете предни колела.

 

Мерси адаш, защото се пордават и по 1 комплект по принцип!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накладки не можеш да сменяш без да са комплект! Това си е самоубийство...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм случаи, когато се износват не равномерно двата комплекта и то когато са били сменени заедно преди това. нали се сещаш че буталцата които ги притискат към диска, като не прибират както трябва и едната накладка е заминала за отрицателно време!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При такива случай се прави ремонт и отново се сменя ЦЕЛИЯ комплект. Причината е че твърдоста на две различни серий е различна. Това автоматично води до неравномерно спиране а от там и опасност от завъртане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 позиции са ми малко неясни - монтьор 60000 и серв. инженер 60000, това сигурно са оглед на каквото трябва според сервизната книжка?

Също смяната на накладки Ц+М, както и колела Ц+М са ми неясни ... най вече какво е Ц+М.

 

А, че цените са дебелшки е ясно, но вероятно са по-приемливи от другите официални сервизи. Аз лично ползвам ЕТ само за сериозни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 позиции са ми малко неясни - монтьор 60000 и серв. инженер 60000, това сигурно са оглед на каквото трябва според сервизната книжка?

Също смяната на накладки Ц+М, както и колела Ц+М са ми неясни ... най вече какво е Ц+М.

 

А, че цените са дебелшки е ясно, но вероятно са по-приемливи от другите официални сервизи. Аз лично ползвам ЕТ само за сериозни неща.

 

 

Приятелю orange,

 

Как така може да не ти е ясна такава абревеатура !!! - " Ц+М " !!!

Ти направо ме учудваш!!! Та това е ясно на всяко хлапе !!! :mrgreen: '

Ц+М според мен би трябвало да значи -......центровка + монтаж

Примерно !!! :mrgreen:

 

При такива случай се прави ремонт и отново се сменя ЦЕЛИЯ комплект. Причината е че твърдоста на две различни серий е различна. Това автоматично води до неравномерно спиране а от там и опасност от завъртане.

 

Тук PRR си прав!!! Всички симетрични възли се сменяват едновренно. Така например е при амортизаторите, гумите , ...и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 позиции са ми малко неясни - монтьор 60000 и серв. инженер 60000, това сигурно са оглед на каквото трябва според сервизната книжка?

Също смяната на накладки Ц+М, както и колела Ц+М са ми неясни ... най вече какво е Ц+М.

 

А, че цените са дебелшки е ясно, но вероятно са по-приемливи от другите официални сервизи. Аз лично ползвам ЕТ само за сериозни неща.

 

 

Приятелю orange,

 

Как така може да не ти е ясна такава абревеатура !!! - " Ц+М " !!!

Ти направо ме учудваш!!! Та това е ясно на всяко хлапе !!! :mrgreen: '

Ц+М според мен би трябвало да значи -......центровка + монтаж

Примерно !!! :mrgreen:

Да не би да е ЦЕНА+МОНТАЖ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Оги

Що се касае до масла и филтри- масларниците ги сменят безплатно след като си ги купиш от тях. Те събират отработеното масло и го продават за рециклиране, от което изкарват за труда.

1литър отработено масло се изкупува за 30ст. Един варел с изгоряло масло е 208 литра. Еми да си дойдем на думата:

За колко време се пълни един варел с отработено масло? Ти си го сметни... средно от един автомобил излиза около 3.8 литра или 1.14лв. Добра заработка, нали? smile065

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих да сменям масло в ЕТ и минаправи впечатление, че от 01.08.08 са увеличили цената на 1 час труд на 27лв. Във фирмата в която работя цената на 1 час труд е 30лв без ДДС от 2005 година. Говоря за аналогичен труд. От 01.08 двигнахме на 35лв.

А, да. Освен това понятие като половин час - не съществува. Има един час и след това следва два часа... :lol: ...а не един час и 2 минути. Нещо като отчитането при мобилните....

Пък ммаслото ни е над 100 кинта :mrgreen:

Цените в ЕТ са пер фектни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да вметна какво ми направи впечатление и на мен от приложената фактура, като сумирах всичкото време по нормочасове и операции получих около (приблизително) 5,5 часа , а колегата каза че са свършили за 2,5 часа, явно или нормите им са много разтеглени по време или са големи майстори и приключват по-бързо и същевременно качествено от нормираните времена. Това е само което забелязах...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако няколко сервизни техници работят едновременно по колата, но на всеки нормочасовете му се записват отделно, тогава ще получиш общо време за труд, по-голямо от реалното, извършено по Червената стрела на колегата PRR. :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Ц-то и М-то.

Според мен е Д и М - демонтаж и монтаж.

 

Мдааа, това е най-логичното обяснение :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да вметна какво ми направи впечатление и на мен от приложената фактура, като сумирах всичкото време по нормочасове и операции получих около (приблизително) 5,5 часа , а колегата каза че са свършили за 2,5 часа, явно или нормите им са много разтеглени по време или са големи майстори и приключват по-бързо и същевременно качествено от нормираните времена. Това е само което забелязах...

 

Обяснението е по-просто. Примерно при смяната на масла ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се чака двигателя да се охлади преди да се сипе новото (колко квартални майстори го правят?). Докато трае това чакане се проверяват накладки, окачване и сие. Туку що спестихме 1/2h. По същия начин минават и част от други операций. Допълнително, както са писали колегите по-рано, самите операций се извършват по-бързо защото има "запас". Примерно при О1 смяната на поленов филтър отнема 5мин, но на Felicia модел ХХХ отнема 1h. Или класическия случай с "кофти болтче, на кофти място - 2h"....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.