Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Реставрация на Шкода 100 С


Mike

Recommended Posts

Баща ми пази чисто нови задни калници, още на грунд и задни стопове.. може би и други части, трябва да го питам.

Ако има интерес, обаждайте се... ;)

 

P.S. Мисля имаше и предната престилка с фаровете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...
  • Отговори 71
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mike

    17

  • Krankenstein

    11

  • maxrpm

    9

  • МЗМА

    6

Най-много писали в темата

Здравейте колеги! Поздрав и към модераторите тук! Шкода ми е наследствена тръпка нищо, че карам друга марка сега. Имах Фелиция комби 1.3. Смесени чувства. Предстои ми реставрация и реално пускане в движение на Шкода 100S - 1978г - 45000км. За последен път я палих 1998г. Надявам се с ваша помощ и мои благодарности да осъществя идеята и да намеря скромното си място в тоя форум! s_flag

ПП. Къде и кога се събирате на клубни срещи в София?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и добре дошъл! Похвално е желанието ти да върнеш към живота тази семейна реликва, затова предлагам да си пуснеш отделна тема в този раздел и да опишеш по-подробно състоянието, подплатено със снимков материал. Там ще може да получаваш конкретни съвети, а евентуално да си набавиш и липсващи части, необходими за реставрацията.

Относно срещите - има си специален раздел и тема конкретно за София - viewtopic.php?f=19&t=13563&start=1485

Успех в начинанието! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Предстои ми реставрация и реално пускане в движение на Шкода 100S - 1978г - 45000км. За последен път я палих 1998г.

Смени и платното на бензиновата помпа, ускорителната помпичка в карба, построй наново спирачната система от нула и пали :) Дотук изброените части, без главните спирачни помпи, стават от 120. 100с помпите се изхвърлят, купето се реже и се монтират 120 със серво.

При повече интерес разгледай раздел 100с и раздел проекти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии написаното от maxrpm е вярно за всяка стара кола, престояла 10+ г. без да се кара, но със сигурност ще излязат и доста други проблеми, примерно с ел. инсталацията. За спирачките според мен не е наложително да се сменят помпите със 120-кови /изисква доста преработки/, а просто всички гумички и маншони /или най-добре целите буталца, ако са останали нови в Шкода-магазините/. Ако вътрешните им повърхности са много надрани, трябва да се престържат и се правят нови гумички ремонтен размер - има такива майстори.

Но хайде да не оспамваме повече темата, чакаме да си отвориш нова, за да продължим там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за радушния прием и отношението ви! Правилата зная. Ще ви попрочета малко за да опозная форума и аудиторията и след това ... по същество. Простете за спама.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

От бая време не съм минавал около блока, зад който стоеше колата,някой има ли информация какво стана с тази 100-тачка?

 

ПС:Колега,Mike,продаваш ли багажника на тавана? :mrgreen: smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако погледнеш профила на колегата Mike няма как да не забележиш, че последното му влизане във форума е преди около 3 г. Предполагам и шкодичката я няма отдавна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,право думаш,но Шкодата стоеше до края на 2011,за това се зачудих,тези дни специално ще мина да видя дали още стои :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Противно на очакванията на доста от колегите,а и на моите лични,за щастие колата стои цяла целеничка.По-късно ще кача нейни снимки. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се радваме още повече, ако решиш да я спасиш и тогава дори може да си смениш ника от МЗМА на AZNP („Automobilové závody, národní podnik“ - Mlada Boleslav) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами малко съм на червено с парата (както винаги,всеки който има повече от 1 скрапер на колела и чете този пост,би ме разбрал прекрасно :mrgreen: ) и ако се прибера с още 1 соц каляска вече ще ме изхвърлят :D.Иначе колата все още не е неспасяема, но е тръгнала доста и не е мърдала от там около 3-4 години,предполагам през това време не е и палена.От готините 100-чки е,със старите извити дръжки като на Москвич преди 1975,ако не се лъжа тези дръжки ги поставяха до 1973 и после се преустановяваше производството на 100-чки с такива дръжки.Новите са като на 2140-ските.Някой път като имам време ще издиря собствениците и ще видя какво е положението относно продажба,цени и дереджето с документите...

 

Ето и обещаните снимки:

 

5972180S.jpg

 

5972185q.jpg

 

ПС:тази кола колко ми прилича на моя 2140

 

Снимките са от вчера-08.03.2013,то всъщност вече е онзи ден ама... smile159

 

Поздрави,фенове на задномоторния свят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем от първите, а по-скоро от "вторите" - капачката на резервоара не се отваря с жило от купето, както при 1000MB и първите 100L... мисля, че този преходен модел със старите изпъкнали външни дръжки е правен между 71 и 73 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем от първите, а по-скоро от "вторите" - капачката на резервоара не се отваря с жило от купето, както при 1000MB и първите 100L... мисля, че този преходен модел със старите изпъкнали външни дръжки е правен между 71 и 73 г.

Мите, на баща ми първата Шкода беше с такива дръжки - 1970г. Отпред надписа е в центъра на маската на изпъкнала пластмаса. Разбира се, без капачка, като на МВ. Капачката на резервоара стоеше по-ниско на калника от на следващите модели. Нямаше и странични духалки на таблото. Тази има, вижда се на последната снимка.

Имаме някъде снимки. Трябва да ги изровя и да ги преснимам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се ще да спамим повече по въпроса, но поне в каталозите на Млада Болеслав моделът 1970-71 г. излиза с емблемите отстрани и капачката на калника, като на МБ.

B10602.jpg

Имат и други особености - примерно отваряне на малкото триъгълно стъкло с помощта на врътка на кората на вратата, кожата на таблото е набраздена отгоре с едни напречни ивици, емблемата и лайсната на предната маска са други, липсват пластмасовите вентилационни решетки на задните колонки и т.н... ще бъде интересно да качиш ако са останали малко снимки от вашата антика, но по-добре в отделна тема. Може да я наречем примерно "моята първа Шкода" и всеки да пуска такива спомени :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се ще да спамим повече по въпроса, но поне в каталозите на Млада Болеслав моделът 1970-71 г. излиза с емблемите отстрани и капачката на калника, като на МБ.

Да, по моите смътни детски спомени и в Бг. се срещаха такива, макар и рядко.

На Калояново ще си бъбрим. Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Няма как да не е, в Пловдив са най - готините кръчми, най - хубавите жени и най - добрите Шкоди, както е видно колегата не е изключение :!:

 

От известно време обмислям, че като усетя че ще умирам, най - добре ще е да набия камшика на бъдещото си БМВ и да отида да умра под тепетата, където ми е сърцето. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм от Пловдив,а от град(село) Баня до Карлово,колата я видях е един двор на една купчина с тор,питах дали не се продава и ето я тук..видях зор с наследниците,че бяха 3ма из цяла България ..издирих ги и вече колата е в гаража пастирана,напарфюмирана и покрита :) Може това лято да я поразтъпча из градчето да и се порадват и после пак я прибирам :)

post-13243-138453463745_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Днес минах зад блок 98 в Ж.К. Мусагеница,но Шкодата я нямаше,надявам се не е отишла за скрап,а някой да я е прибрал някъде... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.