Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Омасляване... какъв е проблема?


zizirixo

Recommended Posts

Здравейте, днес като пълних вода на чистачките, забелязах омасляване в долната част на двигателя от дясната страна. Искам да ви попитам какъв е проблема и каква е причината да се появи...

 

Става въпрос за Fabia I '05 1,2 64к.с

 

Ето и 2 снимки:

6260254ba5f85a6d.JPG a2218790bb0b080f.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншона на вътрешното каре е цепнат което е малко вероятно или имаш разхлабени болтове на вътрешното каре. Просто трябва да се огледа и ще се разбере причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е да е от дупки и такива подобни? Колата не е карана много - 33 000 км :?

В това състояние колко може да изкара или задължително трябва да се ремонтира вендага? Какво представлява това каре, нещо към скоростите или по самия двигарел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карето е част от полуоската (кардана) в което тя се сгъва при завой.
Аха ясно, сигурно от това е и претропването от към двигателя, което усещах като карам бавно по паваж...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карето е част от полуоската (кардана) в което тя се сгъва при завой.
Аха ясно, сигурно от това е и претропването от към двигателя, което усещах като карам бавно по паваж...

Не е от това... Засърбяха ме ръцете и ще се опитам да ти го обясня: значи - имаме двигател с вътрешно горене, който в крайна сметка по физични закони (термично окисление - горене и разширение на един газ) превръща възвратно-постъпателното движение (буталото - нагоре-надолу) във въртеливо движение (колянов вал и в крайна смека - маховика). Той от своя страна се "зацепва" (свързва) посредством съединителя със скоростната кутия (нещото, което "редуцира" оборотите на гореспоменатия маховик в "други" обороти с различна мощност и въртящ момент - 1-ва, 2-ра и т.н.). Да де, ама не стига това, ами и на всичкото отгоре тия обороти в крайна сметка трябва да стигнат до колелата, което е и крайната цел на нашето занимание... Това (при колите с предно предаване) се постига с помощта на два метални пръта (иначе казано по нашенски - полуоски. Що точно "полу...", като на вид са си цели? - Сигурно не са им стигнали парите за цели в началото и така са ги нарекли, пък после е станало популярно названието...) Е да де, ама нали и тия колела трябва да завиват... Е как точно да хванеш метален прът и да го накараш да се извие???... Отговорът - КАРДАННО СЪЕДИНЕНИЕ. Тук пак некои любители на автомобилния жаргон са турили названието КАРЕ. (Каре за мене е добре приготвена гозба от свинско месо). Ако някога си имал щастието да развиваш гайка на "терсене место" със сигурност си ползвал ключ, който накрая се кълчи навсякъде и въпреки това си продължава да си се върти... Та там го има това същото (КАРЕ :?: :mrgreen: ) Е - при ключа то си е просто КАРЕ, а при колата (за да става всичко "мазно" и гладко - туй КАРЕ е омазано с грес и запечатано с маншон). Оттук и грешката в изказването ти - "притропване по паваж" в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не може да става от карето (добре де - от карданното съединение). Напротив - ако се е разбило - пак ще тропа АМА САМО В ЗАВОЙ. И това не е тропане, а ритмично чукане. И то ЧУКАНЕ ТИ КАЗВАМ... ТАка че - смени си маншона, ако е скъсан, за да не влиза прах и за да не "предобриш" наистина КАРДАННОТО (вкусно свинско) СЪЕДИНЕНИЕ, а тропането по паваж трябва да те наведе на мисълта за тампони или втулки на носачите.

 

П.с. 1 Забравих да сложа на пътя на "въртеливата енергия" един диференциал (и понеже колегите ще ме обвинят в невежество - сега го турам тук). Принципа на действие няма да обяснявам - само ще кажа - ти си го знаеш - когато си псувал едното буксуващо на леда колело и другото, което напук не ще и да помръдне. Ако е било така - бил си отново в грешка - трябвало е ДИФЕРЕНЦИАЛА да псуваш...

 

П.С. 2 Сега сериозно - дано да носиш на майтап и да не си се обидил от лекцията ми. Нищо лично - не изказвам съмнения в техническата ти грамотност. Просто тая вечер наистина ме сърбяха ръцете за хумористично-техническа "поема". Още веднъж - извинявай, че използвах твоята тема. Искрен сигурно ще го забърше...

(И по-добре - та да не ми гледат резила много колеги :mrgreen: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Меня сегодня муза посетила ......"

В.Висоцки

 

:D:D:D

 

Иначе е добре от време навреме да се преговарят някои работи. Вероятността да отвориш книжка май е по-малка, отколкото да прочетеш във форума. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала на колегата ;) По технически доста неща знам но точно категорията "предното предаване" ми куца... За тропането се притеснявам да не е някой тампон на двигателя, че 2-3 пъти имаше втъщане на по-ниска предавка (от 5-та на 3-ра) без достатъчно миждинна гас и колата забиваше предницата докато двигателя качи обороти. :( и всичко това в комбинация с път с дупки и много завои...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

провери да не е от семеринга на ск.к-я

колега не се обиждай ,ама най добре отиди на сервиз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.