Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

колебание на оборотите на празен ход


mil3n

Recommended Posts

Здравейте.

Моделът е Фабиа 2001 1.4 16V 101 h.p. - от известно време наблюдавам колебание на оборотите на двигателя на празен ход и след като разгледах няколко теми със сходен проблем - явно това не е прецедент. След прочетенето ми се струва, че и друг симптом е налице - моментния разход на гориво ми отчете над 1,3 л/ч. Вече са опитани голяма част от предложените варианти:

*сменени са кабели и свещи

*почистен дросел

*при направената диагностика не са отчетени проблеми по електрониката

От лице в сервиза на ЕТ бях посъветван да пробвам с добавка за профилактика на инжекциона (LIQUI MOLY) и след пробег от 150 км с нея ефекта е нулев.

Ако някой има свежи идеи ...?

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Моделът е Фабиа 2001 1.4 16V 101 h.p. - от известно време наблюдавам колебание на оборотите на двигателя на празен ход и след като разгледах няколко теми със сходен проблем - явно това не е прецедент. След прочетенето ми се струва, че и друг симптом е налице - моментния разход на гориво ми отчете над 1,3 л/ч. Вече са опитани голяма част от предложените варианти:

*сменени са кабели и свещи

*почистен дросел

*при направената диагностика не са отчетени проблеми по електрониката

От лице в сервиза на ЕТ бях посъветван да пробвам с добавка за профилактика на инжекциона (LIQUI MOLY) и след пробег от 150 км с нея ефекта е нулев.

Ако някой има свежи идеи ...?

Благодаря предварително.

 

Ами ЛАМБДА СОНДА ???? :?: :| провери ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен сондата ти е за смяна. Аз моята я почистих с въпросната добавка на ликуи моли, но явно твоята е по- сериозно повредена. Ще кажеш ли на колко километъра е колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Играенето на оборотите не е характерна черта за скапана ламбда :roll: По скоро някой датчик (дебитомер, температура, и т.н.). Освен това ефекта от добавката се усеща след като се изразходва цялата, т.е. мине поне един резервоар. Но силно се съмнявам това да помогне... Но дано пък греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Играенето на оборотите не е характерна черта за скапана ламбда :roll:

 

 

Най-вероятно дебитомер (обаче пък на диагностиката ще даде "Air Flow Sensor")

Ако не е САМИЯТ дебитомер може да се "поогледа" да не "краде въздух" отнякъде. Т.е. - въздушният ръкав СЛЕД дебитомера. Ако е спукан ще влиза въздух в повече без (иначе здравия дебитомер) да отчита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомобилът е на 90 000 км, закупен е нов => реални километри и разумно каране. Момчето от сервиза на ЕТ ме посъветва след изразходването на резервоара с добавката да замеря компресия (като изключва това като евентуален проблем предвид пробега).

На въпроса ми "Ако всичко е безрезултатно", отговора беше "Чакаме да излезе нещо друго, за да се стигне до причината"

Въобще голям Х се оказа този на пръв поглед само дразнещ проблем.

Благодаря за отделеноото внимание, ще се консултирам за тези варианти и очаквам нови идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а свети ли ти нещо по таблото, по-точно датчика за токсичността на отработените газове (мноо тъпо звучи,но го видях от един руски сайт) т.е. едно жълто двигателче)

При мен светеше доста време, не можах да го угася във всякакви сервизи и го оставих след известно време започнаха оборотите да играят, докато в един момент направо започна да си гасне колата.

Смених някакъв регулиращ клапан за 282лв. оправиха се оборотите, двигателчето обаче пак свети. Останових че акумулатора не дава достатъчно голям ток и при нисък ток светва двигатечето (а то веднъж като светне после се чисти само с компютър), в момента събирам пари за акумулатор(бах маа му по над 100лв са вече), да вида дали ще се оправи тогава

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако светеше нещо поне щях да знам към какво да се насоча, но уви, а проблема си остава това гадно трептене стрелката на оборотите и вибрации при работа на свободен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ти прозвучи малко несериозно (и дори смешно)ама мойта свежа идея е да покараш 100тина км.извънградско с по височка скорост (120-130)т.е и по високи обороти за по дълго време.Идеята е ясна.В най лошия случай ще се набуташ с 20 лв за бензин ,но може и да се изненадаш приятно (пожелавам ти го).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а свети ли ти нещо по таблото, по-точно датчика за токсичността на отработените газове (мноо тъпо звучи,но го видях от един руски сайт) т.е. едно жълто двигателче)

При мен светеше доста време, не можах да го угася във всякакви сервизи и го оставих след известно време започнаха оборотите да играят, докато в един момент направо започна да си гасне колата.

Смених някакъв регулиращ клапан за 282лв. оправиха се оборотите, двигателчето обаче пак свети. Останових че акумулатора не дава достатъчно голям ток и при нисък ток светва двигатечето (а то веднъж като светне после се чисти само с компютър), в момента събирам пари за акумулатор(бах маа му по над 100лв са вече), да вида дали ще се оправи тогава

Успех!

 

май батерия няма да те оправи. провери зарядката, че правят проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от морето до София карах ефект няма, зарядката незнам, но ще го сменя акумулаторчето щото се оказа че сухите акумулатори не са сухи. Бях се подвел от това че сухия акумулатор е без подръжка и съм го оставил без вода(нищо че е сух). Оказа се че и акумулаторите без подръжка изискват подръжка, незнаех и на морето след като 5 дена седя без да я паля, я запалих с бутане, допълних с вода и дозаредих с каране . Така че мисля първо да сменя акумулатора и след туй да вида и въпросната зарядка, дали си върши работа.

И ще обявя официално резултата ;)

Но темата се занимава с проблем на колегата, който може да му помогне! Явно са различни проблемите при мен и при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Развитието: след още известно обикаляне се реши да се почисти някакъв блок за изгорелите газове. Механикът, който се зае не се наема да каже със сигурност, че проблема е бил точно този, тъй като първоначално след сглобяването отново е започнала да прави същото, но е факт, че няколко дни колата се държи добре.

Това мога да споделя, ако на някой му е от полза.

P.S. След посещението ми в ЕТ при следващата диагностика, която направих в сервиз на БОШ излязоха 4 грешки в 4-те дюзи, като явно са барникали нещо и не са ги изчистили (4-те да се бъгнат едновременно малко странно). Да не говорим, че като ми поискаха протокол от прегледа в ЕТ отговорих, че нямам - такъв просто не ми беше даден и хората доста се учудиха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.