Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

маховик


pesho91

Recommended Posts

Искам да ви попитам решил съм да олекотявам маховика бихте ли ми обеснили някои тънкости относно олекотяване на маховик на 130 ка :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам дали си запознат колега ,но може да олекотиш маховика ако двг ти е наточен иначе на оригинален или ремонтен няма смисъл ,защото баирите ще качваш на 3-ти или 2-ра,а ако си решил да помпаш двг на 130 мога само да те поздравя. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми сега ще правя ремонт на двигатела и искам да олекотя и маховика и искам съвети как да ми стане 130 ката бъзможно наи бърза :) и ми казаха че може да се олекоти маховика до 25 % максимум.но точно как ако знаете други тънкости да стане по бърза кажете :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олекотяването- лесно, качваш го на струг и отдето смяташ че е излишно- режеш и става на стружки. Няма да режеш където лежи венеца и където се хваща съединителя. Обаче !

1. Как ше го балансираш после като е балансиран заедно с коляновия вал- неам идея. Резнеш ли го- отиде баланса ! Тотално. 2. Нещо дето са сметнали и турили там да е тежко- защо искаш да е леко. На маховика това му е работата- да тежи.

-И друго: от това няма да стане по-бърза, но може да си навлечеш много проблеми с тоз мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок благодаря ви много но все пак мисля да го намаля само проблема с балнсирането още го мисля :cry:

не си губи времето с глупости

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако не го направят както трябва и се скъса и влезе в купето с огромна скорост какво ще правите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ето къде е отишла монтанската 130ка ! :)

Бих те посъветвал да си смениш мотора. Ремонтът на 130 излиза по скъп от ремонта на 135 или 136.

Досега по-ниска цена от 350 лв за ризи и бутала не съм намерил...

А щом мислиш за тунинг и не държиш на оригиналното, по- добре слагай някой 135.... smile106

Как е колицата, че не успях да я видя....дай малко инфо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми мене ми казаха направо да слагам от фаворит или от фелиция 1.3 че стават без преправяне сега отидох да питам в магазина и ми каза че чешките РБС са 300 лева а имало вече некви немски са били 360-370 с разлглабаеми маслени сигменти.Еми колата е 92 година аларма централно люк,газ и лети дханти така си е оригинално ама са малко грознички със сухото си окачване е ..... 5 скорости

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново колега,

чакай сега да ти нахвърлям малко разсъждения по въпроса за двигателите и тунинга. Не че съм много компетентен, но все пак :

 

1. Най-лесен е монтажът на фаворит/филиция мотор 1.3 карб. или както си го наричаме ние 135/136. До колко е смислено..про равни други условия 130ковия ти мотор е по-бърз или поне бърз колкото 135. 136 е по добрия вариант и по трудно се намира. Така или иначе и в двата варианта си оставаш малолитражка с 1.3 мотор 60 коня. Тук си мисля че ако ти се занимава е добре да се потърси 1.3 MPI фелиция мотор. Той е същия като 135/136 (т.е. става без фланец) но не е карбуратор а пълен инжекцион. Тук вече имаш по сериозни възможности за настройка на софтуера и т.н. Проблем разбира се си остава по сложния монтаж опт гледна точка на електрониката.

 

2. Друг лесен вариант е двигател от лада. Има чертежи за фланеца във форума, също е възможно да си намериш готов такъв. Самоя двигател е много евтин. Има и подсилени мотори... 1.6 около 80 к.с. може да си купиш до 200лв. Лошото е че каквото и да си говорим е мотор от лада - стара концепция лошо изпълниение, доста тежък. Налага се изработка на фланец, гърнета, поставяне на втора греда и импровизация с тампоните. Предимството е че на този фланец пасват и мотори от италиански коли - тук вече има доста възможности. Фиат ланча. Класически двигатели по 1.8 двувалови и т.н. Т.е. може да започнеш с ладов мотор и после да преминеш към друг италиански без сериозни преправяния.

 

3. VW двигател. Тук има далеч по компетентни от мен. Аз ще ти кажа какво съм чувал. Продават се фланци в Еуратек с поръчка. Фланецът е в зависимост от това какъв двигател търсиш. До тук добре. Мотори бол - голфови, ауди шкода фелиция 1.6. Може би 1.8 карбуратор от голф/джета е добър вариант...

 

4. Лично аз на твое място бих си запазил за сега и карал оригиналния мотор. Колата ти е доста рядка. Запази я така както си е. Ако не се нуждае от капиталов ремонт си я покарай така. Порадвай и се. Ако искаш направи леки подобрения - сложи си фав делко, спортен филтър, друг по голям карбуратор..и т.н.

Ако обаче се нуждаеш от основен ремонт не мисля че си струва...прецени всички плюсове и минуси и действай.

Според мен се разходи по моргите търси максимално добър мотор избери, купи го и в последствие около него движиш останалото.

 

Всички варианти си имат добри и лошо страни обаче днес прочетох една мисъл много подходяща:

"горчивината от ниското качество остава много по-дълго от радостта от спестените пари"

Имай предвид, че каквото и да избереш след определен период ще започне да ти се струва слабо и бавно и ще искаш още...но така е това е скъпо хоби...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми мене ми казаха направо да слагам от фаворит или от фелиция 1.3 че стават без преправяне сега отидох да питам в магазина и ми каза че чешките РБС са 300 лева а имало вече некви немски са били 360-370 с разлглабаеми маслени сигменти.Еми колата е 92 година аларма централно люк,газ и лети дханти така си е оригинално ама са малко грознички със сухото си окачване е ..... 5 скорости

.....ако не ти харесва , аз още съм и навит, а 130 ми е слабост..... :mrgreen:

...ще трябва да помислиш и за карбуратора, щом искаш да върви...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми мерси за предложенията ама че искам да върви искам ама искам и да си е с шкодов мотор а такъж мотор фелиев няма от къде да намеря

:? и мисля да направя ремонта щото двигатела е мн зле и по на там да сложа по голям карборатор и една машинка наречена електроно... която прави искрата до 12 см :P и става резачка ама събирам още мение какво ви доиде на акъла ме съветваите моля ви :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е по темата за маховика, но щом искаш да ти кажем каквото ни дойде на акъла, ето ти малко за предстояшия ремонт:

 

Започвам отдолу нагоре:

- основните лагери на 130 са с диаметър 60мм (спрямо 55мм на 120). На Фаворит са също 60мм, но лагерите мисля че са различни. Така че, предвиди си основни лагери за 130. Скоро говорих с колегата rgc от форума, който каза че може да достави от Словакия лагери за 130 първи и втори ремонт;

- биелните лагери са еднакви на 120, 130 и Фаворит;

- биелите на 130 са като на Фаворит;

- буталните болтове са еднакви на 120 и 130 (може би и Фаворит);

- буталата на 130 при юркане на високи обороти се чупят между сегментите, имай в предвид че е възможно като отвориш двигателя да има счупени по този начин бутала. (буталата на 130 са изпъкнали, на 136 са равни, на 135 са вдлъбнати);

- гарнитурата за главата на 130 е различна, в София се продава в магазина на ул. Монтевидео срещу 10лв;

- клапаните на 130 са по-големи спрямо 120 (34мм срещу 32.2мм смукателни и 29мм срещу 27мм изпускателни). Като геометрични размери мисля че са еднакви с клапаните на Фаворит, но в Чехия като че ли имат някакви резерви да слагат клапани от Фаворит на 130, за сега не знам защо;

- главата също е различна спрямо 120 (камерите са изкопани за буталата и леглата на клапаните са със съответния размер за по-големите клапани, тия разлики знам със сигурност).

 

Та с две думи прецени си предварително какво ще правиш и какви части ще ти трябват и откъде ще ги намериш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение че мотора ти е за ремонт не мисля че си струва да се занимаваш с него. Търси читав 135 или най-добре 136 от Фаворит, форман фелиция направо сменяй твоя. Винаги има обяви в мобилето за фаворит форман на части.. Отделно и тук някой може да ти продаде читав мотор. Монтажа сам по себе си не би трябвало да е кой знае колко сложен...все пак този мотор се е монтирал заводски в купе като твоето.

 

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш бутала различни от 130, ще ти падне степента на сгъстяване.

Евентуален вариант е да сложиш глава от 120 или дори 105/тази глава има по-малка камера/, да портнеш каналите, да фрезоваш леглата и да сложиш 130-ковите клапани И да сложиш бутала от 136, тогава приблизително ще запазиш степента на сгъстяване и ще имаш по-хубавите фаворитски бутала, само че е доста играчка. Това не знам някой да го е правил, но би-трябвало да става.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
- клапаните на 130 са по-големи спрямо 120 (34мм срещу 32.2мм смукателни и 29мм срещу 27мм изпускателни). Като геометрични размери мисля че са еднакви с клапаните на Фаворит, но в Чехия като че ли имат някакви резерви да слагат клапани от Фаворит на 130, за сега не знам защо;

 

Тука да се поправя само - изпускателните клапани на Фаворит са 30мм диаметър.

 

И още нещо интересно, което скоро прочетох - буталата на Фаворита са "биметални" - имат част от друг метал (различен от алуминий, не знам какъв), което намалява температурното разширение. И в резултат хлабината на буталата в ризите е намалена от 0.08мм на 0.02мм спрямо предишните модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.