Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Искам да Ви се похваля че сред множество душевни терзания стил - дамски, си купих 4 бр. Hankook Ventus prime 2 k115 205/55/16 V. Гумите закупих от автогуми.бг, консерва съм и не обичам промените, а от тях съм пазарувал 2 пъти досега и съм доволен. За информация - гумите, които посочват с доставка 7 или 10 дни са с доставка от чужбина и за тях не могат да дадат информация за ДОТ и страна на производство, като същевременно се плащат авансово на 100%. Аз поръчах такива гуми и доставените са с ДОТ от 2014 г., което не мисля, че е фатално.

 

Отзиви за гумите ще има след 2-3 х.км, за да имам представа за какво пиша.

 

ПП Останаха 2 бр. Континентал премиум контакт 2 205/55/16 ДОТ 2010 г., които могат да изкарат един сезон като задни, без никакви притеснения.

Цена 2 двулитрови ариани, контакт на ЛС.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Аз мога да похваля Toyo Proxes T1R. Който много нацелва дупките просто да не си слага нископрофилни гуми.   Bridgestone Potenca, мм защо не ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да кръстя темата "летни гуми за негоден шофьор". Откога 205/55/16 са нископрофилни? Просто не съм очаквал да има толкова мнения в стил български форум, наистина. Нали сме тук за взаимопомощ?

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да кръстя темата "летни гуми за негоден шофьор". Откога 205/55/16 са нископрофилни? Просто не съм очаквал да има толкова мнения в стил български форум, наистина. Нали сме тук за взаимопомощ?

Съжелявам колега, ако си се почувствал обиден. Менението ми не е било насочено към теб, тъй като прочетох, че вече си си взел гуми. Тойото което съм похвалил, няма по-висок профил от 55, аз искам да си взема 195/65/ R15, но няма. Има 195/55 -15/ 195/45/15 и разни други. Вероятно, аз карам доста повече, през дупките от теб. Поздрави.   

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за острата реакция, но вече няколко пъти се засегна този аспект на темата. Аз мисля, че няма шофьор който на тъмно и в дъжд да заобиколи всички зейнали кратери по пътищата. Така или иначе всички страдаме от това безумие и поради това здравината на гумите е важна, поне според мен. Може и моята гледна точка да не е правилна, но си е моя. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо от мен-в петък и събота пътувах до една почивна станция над Говедарци и понеже валеше и беше по тъмно скочих в поне 5 сериозни дупки на отиване със скорост между 60 и 100 км/ч. Резултатът с Континентал -няма спукана гума или балон, макар да не е от моделите с подсилени бордове. Доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това дали някой е успял да мине през дупката без да направи балон е 10% марка и 90% съпътсващи обстоятелства (т.е. късмет).

 

Общовалидното правило е, че колкото е по - скъпа една гума, толкова е по - голяма вероятността да се скапе след дупката :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даммм, вероятно си прав Цецо - 90% късмет е, но все пак има и едни 10% зависими от качеството на гумата, от които аз съм доволен;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега съм сменил около 10 чифта гуми и единствените , които успях да сасипя бяха чисто нови Барум Бравурис на 10 км. , ама и дупката беше качествена ... та няма гаранция от коя гума  и от коя дупка ще излезе буза :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Тази седмица, преобух парахода с Nokian Zline, избрани с помощта на Masterone. След като гумата се поотъпка съм много доволен от нея. Карах я в дъжда на Хемус и гумата се справи отлично, за моите потребности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

И аз се оборудвах с Nokian Zline 17", след като почетох доста reviews и за момента съм доволен.

Първа зима карах с Nokian и ми направиха добро впечатление и реших да пробвам и летните.

То мнението ще е меродавно след 2 сезона, като ги покарам поне и видя как са тогава също, но като цена/качество, май са доста добре Nokian.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз второ лято карам/ще карам немския Good Year aka - Fulda =) Размера ми е 195/65/15. Модела е Eco Control, като бях се засилил да купувам Sport Control, но ме убедиха, че разликата е твърде несъществена. За цената която бяха са доста добра сделка! До тук съм имал няколко екстремни момента - никакъв проблем. В мокрото също не съм забелязал да имат ядове. Когато се движа по магистралата на мокро с малко по-висока скорост, правят бая яка пелена отзад =)

 

p.s. - Продължават да ми се струват нестандартно меки за лятна гума, но и не забелязвам необичайно износване...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен,аз искам да кажа че си купих 2 броя гуми Kleber Dynaxer HP3 за 77 лева бройката + монтаж.Ако може някой да си каже мнението за гумите на тази марка ще съм му благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ценовия клас 100-120лв за 16ка съм пробвал следното:

 

1. Континентал - това е моя избор.

 

2. Мишелин HP Primacy и Energy Saver - галоши.

3. Гудиър някакъв, забравих модела, той е един в тоя клас - посредствена гума като за толкова известна марка.

4. Дънлоп някакъв, забравих и неговия модел - изкривиха се за 20 000 километра до степен - за кофата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Потвърждавам мнението на Цецо относно летните гуми на Dunlop. Първоначално вгражданите на Rapid Spaceback Dunlop SP Sport 01, дали поради неправилно съхранение в склад на производителя или поради друга причина, са зле. Знаете, че колата ми е на почти година и близо 14000 км., от които миналото лято да съм навъртял 5000-8000 км. Този сезон, когато смених зимните гуми, при скорост над 140 км./ч. усетих страхотно тресене на автомобила. Оказа се....крива гума. Напасване, баланс и пак не е, както трябва. Отделно, миналата неделя, при слизане от с. Железница към София, на мокра настилка в един момент колата започна да недозавива. Нищо общо с поведението на мокро на Vredestein Sportrac 5. За тия цената си Dunlop SP Sport 01 не са оферта. Може Nexen да се окажат по-читави. 

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново препоръка за Continental - Premium Contact 2 - вече трети сезон - днес интензивно темпо от Карлово до София - валя ме дъжд преди с. Антон - въпреки високата скорост не усетих колебание на мокрия асфалт при плавните завои - предполагам новите модели на марката ще са също така на ниво - като чета тестовете - винаги са в тройката 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново препоръка за Continental - Premium Contact 2 - вече трети сезон - днес интензивно темпо от Карлово до София - валя ме дъжд преди с. Антон - въпреки високата скорост не усетих колебание на мокрия асфалт при плавните завои - предполагам новите модели на марката ще са също така на ниво - като чета тестовете - винаги са в тройката 

Аз съм с Premium Contact 5, за мен една от най-добрите гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди повече от 1100 километра сложих Dunlop Bluresponse 205/55R16 91V

До тук около 700 км извън града и останалите градско. Мога да кажа, че съм изключително доволен. Невероятно тихи, изключително стабилни както на спиране, така и на странично ускорение. Последните 100 км извънградско, на връщане от Копривщица, карах доста "улаво", особено по завоите. За разлика от оригиналните Бриджстоун няма рязко изпускане на задницата, след което ESP се намесва грубо. Сега кривата се изписва плавно, въпреки лигавото окачване на О2. Усеща се леко плъзгане на цялата кола към външната част на завоя, но то е равномерно, без рязка и пълна загуба на задната ос. Освен това при потегляне не се налага толкова внимание и регулиране на газта. Гумите просто зацепват за настилката и колата се изстрелва, вместо да върти на място и да се налага да отпускам и натискам пак, или пък да се намесва ASR.

До сега не съм карал само на истински мокро. Като си допълня впечатленията и в такива условия ще споделя, дано и тогава да остана доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , да си забелязал падане на разхода с тия Dunlop Bluresponse?  Нали се водят спестяващи. Иначе това е може би най-добрата гума от тестовете в последните 2-3 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да покарам по-дълго с тях? сега още не мога да преценя. А и с изключение на един-единствен път от както имам тази кола не съм си поставял за цел да карам икономично. Нямам много база за сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-сигурния начин да ме откажат от някоя гума е да ми я рекламират като пестяща гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко тестове от тази година за средният клас гуми:

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ACE-Summer-Touring-Tyre-Test.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-AMS-Performance-Tyre-Test.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Bild-215-55-R16-Technical-Tyre-Test.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Auto-Bild-Top-18-Summer-Tyre-Test.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-European-Tyre-Test-185-60R14.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-European-Tyre-Test-205-55-R16.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Market-Overview-Braking-Test.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-Test-World-Summer-Tyre-Test.htm

Тук там се забелязват противоречия, но всички гуми класирали се да кажем в първата петорка в тестовете са отлични гуми. Гумите след тях са също много добри. Както се вижда и спестяващите гуми се представят много добре - Goodyear Efficientgrip Performance и Dunlop Sport BluResponse, Pirelli Cinturato P7 Blue, Hankook K425 Kinergy Eco. Continental се опитва да излъже в тази игра като противопоставя своята премиум гума Continental PremiumContact 5 на тези по горните. И тя дори трудно се справя с тях. Continental Eco Contact 5 не се справя добре и затова в тестовете участва Continental PremiumContact 5. В момента над 80-85% от всички гуми в тази категория са спестяващи гуми(тези които имат Еco, Efficient, Blue в името си).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тестове не вярвам. Но за да не пиша голословно просто на око хванах ей тоя тест (че са моя размер и съм пробвал гумите класирани в първата 3ка):

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-European-Tyre-Test-205-55-R16.htm

 

Мишелин примаси на първо място??? WTF??? За тая гума личното ми мнение е, че даже е опасна за каране. Карах ги ги от нови до 10 000 километра и ги свалих от колата с облекчение. Един познат на съвсем друга кола, друг размер, същата история - купи ги нови и скоропостижно ги продаде още с бодличките на тях. На втори познат колата фабрично му дойде с такива, при това 17ки... и той бързо ги разкара, как са си още новички. Реално аз май устисках най-много от тримани с тях :)

 

Сравнено с него континентала, който е на 3 то място е направо ВЪРХОВНА гума. Ако човек се загледа в цифрите, вижда и защо е така - Мишелина е с много висока устойчивост (демек бие на пластмаса) и това го вдига в класирането. А, че от това страда сцеплението... явно в теста не се отразява. Ама аз не карам на тестове, а карам реална кола.

 

Моя опит показва, че и Мишелин и Гудиър в ниския клас продават доста компромисни гуми. Пак казвам това е мнение от личен опит и не ангажирам никой с него. Просто съм установил, че мойте собствени тестове, нямат нищо общо с "официалните".

 

Незнам как се държи Еко Контакта на Континентал - аз такова пестяващо, износоустойчиво, еко или синьо - не купувам повече. Но знам, че Премиум Контакта е на една цена с Мишелин Примаси (около 140лв без отстъпка за 16ка). Затова и директно сравнявам тях. Реално погледнато, аз даже не знаех, че има и Еко модел на Континентал, тамън ще знам да не сбъркам :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да си призная не мога да усетя коя гума приплъзва,коя изхвърляла задницата и т.н.   Усещам обаче,коя е по-шумна,защото се чува.     РСката е с Лятна Потенца и Зимна Близак.             Не мърда в завоите колата,дори и при спирачка в завоя когато не съм преценил скоростта колата се усеща сигурна с Бриджовете.        19ки са 235/35 и не съм  имал до момента проблем с баланс,тресене кривотии,балони и т.н.    Шумнички са,но това е заради усилените бордове. Карам ги на 3 атмосфери и се чувствам спокоен по нашите трапове въпреки големия цолаж и ниския профил.  Пирелитата например са по-безшумни,но бордът им е по-мек.   

  Спестяващите гориво гуми са пълна лъжа.Големи глупости.   С по-меките бордове е по-приятно да се кара,ама за да не треперя си ползвам Бриджстоун от години и не съм имал проблеми до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.