Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

преди 3 минути, sauber написа:

 Имай предвид, че колкото по-висок е класа за икономия, толкова по-малко "държи" гумата. Аз лично по-висок от C не взимам.

За втвърдяване ли става въпрос, не разбрах нещо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

преди 28 минути, Dare написа:

За втвърдяване ли става въпрос, не разбрах нещо. 

По-мека гума = по-добро сцепление, по-добро сцепление = по-голямо триене, по-голямо триене = по-висок разход.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледа се така нареченият roll resistance. Колкото е по-малък, толкова по-икономична е гумата и респективно по-малко "лепи" на асфалта. UHP моделите на марките, които се правят само и единствено с идеята за максимално сцепление, са с коефициент на икономия C или D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам ли, че една гума с добро сцепление като се изпече се намаля разходът.(Не че съм се хванал за тая икономия просто мисля на глас)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се изпече, ще се нанали, да. Колкото е по-пластмаса, толкова по-нисък разход. Това обаче е теоретично. На практика налягането има по-голямо значение. Ако искаш нисък разход, гумите на 3.5 BAR и си ти. Ще се поизносят неравномерно и толкоз :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Ако се изпече, ще се нанали, да. Колкото е по-пластмаса, толкова по-нисък разход. Това обаче е теоретично. На практика налягането има по-голямо значение. Ако искаш нисък разход, гумите на 3.5 BAR и си ти. Ще се поизносят неравномерно и толкоз :)

Аха, ама в завой и на спиране и тръгване ще са като намазани с грес

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех Континентал Премиум Контакт 6 235/55 r17 xl и съм много доволен от тях. На дъжд и на сухо колата е като залепена за пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Dare написа:

Да разбирам ли, че една гума с добро сцепление като се изпече се намаля разходът.(Не че съм се хванал за тая икономия просто мисля на глас)

Я се промени с 1%, я не ;) За сметка на това нито ще спира, нито ще завива... Което се постига и с високото налягане ;) Лично го изпитах покрай Джимнито. Не знам с какво налягане ми го връчиха, ама след зимен престой гумите бяха все още на 2.5 атмосфери, при препоръчани 1.8, съответно се чувствах непрекъснато като на лед и дори мислих да ги сменям. След корекцията според предписанията все едно се качих на друга кола ... а разхода и да се е променил то е от 7.7 на 7.6 ... ама си мисля, че дори това е повече от магарето зад волана, отколкото от налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След дълго мислене, май го измислих и ще си взема е тези. Като цена качесто е адекватно доста според мен.

 

image.png.7494a6c1213831b772ba6c2de11eb1e9.png

Редактирано от Dare
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Dare написа:

След дълго мислене, май го измислих и ще си взема е тези. Като цена качесто е адекватно доста според мен.

 

Гумите са страхотни за парите си. Съжалявам, че не си взех такива, а дадох доста повече пари за Goodyear, които не става за нищо..

 

Карах 40х.км с Ventus Prime 3 и мога да кажа, че гумите са доста издръжливи на дупки и остри камъни. Спират много добре на мокро и сухо. Малко са шумни, но това никога не е бил голям проблем при мен, защото или имам деца и жена в колата, които да заглушават шума или музика, която да върви :)  Имаха поне за още 20х.км живот.

 

Сега от 15х.км съм с GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 и мога да кажа, че въпреки че са с 60лв на гума по-скъпи от Hankоок-а, не стават за нищо. Доста по-шумни са, имам неприятно чуство за кънтене от едната гума, като минавам през неравности, все едно е на 3 бара, а реално е на 2,3. 2 от гумите се спукаха - едната на голяма дупка, която не успях да избегна, а втората всъщност беше с балон и не исках да си возя семейството така. На мокро спират много добре, наистина. Но спирането на сухо е не е много приятно, което е доста странно. На моменти забелязвам, че ми се вкл ABS-a.

 

Като цяло, ако се кара по чукари, като мен. Hankook-a е доста по-удачен вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, fr1nklyn написа:

 

Гумите са страхотни за парите си. Съжалявам, че не си взех такива, а дадох доста повече пари за Goodyear, които не става за нищо..

Сега от 15х.км съм с GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 и мога да кажа, че въпреки че са с 60лв на гума по-скъпи от Hankоок-а, не стават за нищо.

в какъв размер караш, колега? питам, защото и на двете коли съм точно с такива (GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2) - едните 15", а другите 16" и мнението ми е напълно противоположно на твоето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах и на колегата @Dare - Възползвайте се от Ханкук докато е "на далавера". Братята от Корея се борят да минат от средният във високият клас от няколко сезона насам. Докато се борят, ние караме премиум гуми на цени за среден клас :) Това няма да продължи още дълго време обаче и цените рЕзко ще се изравнят с Континентал и прочие премиуми. Така че мажете докато е време :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.02.2021 г. at 16:16, Izolini написа:

Така е, за 2 лета заминават, поне при моя стил на каране, въпреки, че като километри са малко - по 25к на комплект. Имат хляб за още половин сезон, не повече. За това отидоха в ОЛХ и си взех Goodyear EfficientGrip Performance 2, да ги видим тях. Но според моя гумаджия - и тях ще ги убия за две лета.

 

Преди 17 часа, joro_kem написа:

в какъв размер караш, колега? питам, защото и на двете коли съм точно с такива (GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2) - едните 15", а другите 16" и мнението ми е напълно противоположно на твоето.

 

След близо 4000 километра вече мога да споделя впечатления от въпросните Goodyear в размер 205/55/16

 

Общото ми впечатление е много добро - сцеплението при тръгване и спиране е прекрасно, в завой също. Нямам усещането да отстъпват с много на прословутия Sport Maxx RT който карах преди. Имайки предвид какво беше времето до сега имам и доста навъртяни километри на мокра настилка, както и едно пътуване до Пловдив и обратно в проливен дъжд. Там също се представят безупречно. В същност при много вода са осезаемо по-добри от Sport Maxx RT. Разхода определено е по-нисък, от колкото с Дънлопа, но това се очакваше предвид разликата в индекса. Също така са и по-тихи. Но са и забележимо по-твърди, поне чисто субективно усещането ми е такова, повече се усещат неравностите от цялото окачване.

Усетих и това, за което пише @PRR - увеличената чуствителност към движенията на волана. При първото пътуване по магистралата с над 130 имаше страхотно "сеене", като всеки път явно прекалявах с корекцията. Първоначално го отдадох на силния вятър. После към това се добави и факта, че гумаджиите отново, въпреки изричните ми указания, ги бяха набичили до 2,7 атмосфери. След свалянето им на нормалните (според мен) 2,2 сеенето изчезна. Наистина са по-чувствителни на движенията на волана, не не е това чудо, което беше първите 200 километра.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, fr1nklyn написа:

...

Сега от 15х.км съм с GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 и мога да кажа, че въпреки че са с 60лв на гума по-скъпи от Hankоок-а, не стават за нищо.

...

На Супърба с тези гуми се родих. Изключително поведение в завои, като разликата е с 15-20км/h отгоре, което е брутално! Нямам опит с Ханкуук, но ако Doodyear-а не става, то Ханкуука трябва да е нещо брутално. Но ще го имам предвид при следващ избор!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз потвърждавам мнението на колегите по-горе за Goodyear Eff.grip perf.2. Много добро сцепление при всякакви условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

Sport Maxx RT.

Аз карам сега с такива и за 4 сезона са на кокал и има леки пукнатини. Съседът е с Мишелин от 2011г и е горе долу мек.

Редактирано от Dare
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, sauber написа:

Както казах и на колегата @Dare - Възползвайте се от Ханкук докато е "на далавера". Братята от Корея се борят да минат от средният във високият клас от няколко сезона насам. Докато се борят, ние караме премиум гуми на цени за среден клас :) Това няма да продължи още дълго време обаче и цените рЕзко ще се изравнят с Континентал и прочие премиуми. Така че мажете докато е време :)

Карам с тройката.

Ще напиша една интересна случка.

Майстора ми е от Томпсън близо до Своге та, карам му колата за обслужване... с нови тройки.

Познава дефилето до мозъка на костите и кара с тойо нещо от високия клас.

 

Връща шкодака до София и се закле че, тази гуми не е успял да ги свирне или подлъже а се е опитвал настоятелно!

 

Остана много изненадан от хендлинга на модела, макар и от кола която не претендира с нещо повече от семейно комби.

 

 

П.с

Аз лично обувам колите си още от единицата на вентус прайм.

Модела продължава да бъде много добре оптимизиран и това се вижда в тестовете.

Не на празно в 205/55/16 тази година смачка всички и е на първо място!

 

https://www.tyrereviews.com/Article/2021-53-Summer-Tyre-Braking-Test.htm

 

 

И нещо още важно, има rim protector.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, SunShine написа:

Карам с тройката.

Ще напиша една интересна случка.

Майстора ми е от Томпсън близо до Своге та, карам му колата за обслужване... с нови тройки.

Познава дефилето до мозъка на костите и кара с тойо нещо от високия клас.

 

Връща шкодака до София и се закле че, тази гуми не е успял да ги свирне или подлъже а се е опитвал настоятелно!

 

Остана много изненадан от хендлинга на модела, макар и от кола която не претендира с нещо повече от семейно комби.

 

 

П.с

Аз лично обувам колите си още от единицата на вентус прайм.

Модела продължава да бъде много добре оптимизиран и това се вижда в тестовете.

Не на празно в 205/55/16 тази година смачка всички и е на първо място!

 

https://www.tyrereviews.com/Article/2021-53-Summer-Tyre-Braking-Test.htm

 

 

И нещо още важно, има rim protector.

 
Тези класации са такъв т@шак …

Според тази, май не “мачкат” нищо :D

https://www.tyrereviews.com/Article/2021-ADAC-Summer-Tyre-Test---205-55-R16.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го карал този Ханкуук Ventus prime 3 два сезона в размер 205 55 16. Много добра гума, но чак да я превъзнасяме, мисля, не е правилно. На сухо е много добра, на мокро презавива стабилно. За парите си е супер гума. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.06.2021 г. at 21:42, ID A написа:

Аз си взех Континентал Премиум Контакт 6 235/55 r17 xl и съм много доволен от тях. На дъжд и на сухо колата е като залепена за пътя.

Карах такъв на Тигуана и беше много добре, за разлика зимните 850P, които бяха супер зле след два сезона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Класации, рейтинг, глупости - едни и същи гуми, на две различни коли се представят различно - Вредещайн Спорттрак 5 (ДОТ 1120, 205/55/16) на моя Меган и на Мерива-та на баща ми. Опелът седи като закован с тях, докато при Реното нямаше разлика спрямо Дебица (не помня модела). Въпрос на кола, на стил на каране, на пътна настилка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали в завода като слагат гумите на колите ги тестват, за да видят коя ще подхожда най-много или каквато най-изгодна сделка с производителя има...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Dare написа:

А дали в завода като слагат гумите на колите ги тестват, за да видят коя ще подхожда най-много или каквато най-изгодна сделка с производителя има...

От завода слагат гуми, които отговарят поне на минималните изисквания за съответната категория автомобил. Естествено, това не са премиум гуми, съответно са и на "по-така" цена. А цената е водеща за едно масово производство. Та "ще подхожда най-много" не е критерии :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво тестват и какво смятат , на последния сравнителен тест на АМС между Скала и Меган , Реното падна във всички дисциплини ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, The Best Forman написа:

Не знам какво тестват и какво смятат , на последния сравнителен тест на АМС между Скала и Меган , Реното падна във всички дисциплини ?

 

Дърти Куртиииии, разговорът и сравненията са, за … автомобилни гуми, а не за … ХаФтомобили :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.