Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

преди 6 минути, Боре написа:

Дърти Куртиииии, разговорът и сравненията са, за … автомобилни гуми, а не за … ХаФтомобили :P

ХаФтомобилите още не са почнали да летят, Дон Кратуний! Ама от толко учени дет ти мътят главата (Алцхаймер и Паркинсон) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

преди 49 минути, Боре написа:

Дърти Куртиииии, разговорът и сравненията са, за … автомобилни гуми, а не за … ХаФтомобили :P

Чукча писател, Чукча не читател ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Impress_me написа:

Карах такъв на Тигуана и беше много добре, за разлика зимните 850P, които бяха супер зле след два сезона.

Ха, зимните са ми такива, в размер 215/60 r17 xl и нямам оплаквания с тях. Хем това им беше втори сезон и доста лед видяха. Не са ме подвели и за миг. За разлика от акумулатора, та чак се чудих ще може ли и друг да се качи до нас.

А за различното представяне на един и същи модел, много зависи дали са от един завод, дали са един и същи размер и кога са правени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Dare написа:

А дали в завода като слагат гумите на колите ги тестват, за да видят коя ще подхожда най-много или каквато най-изгодна сделка с производителя има...

 

Преди 12 часа, PRR написа:

От завода слагат гуми, които отговарят поне на минималните изисквания за съответната категория автомобил. Естествено, това не са премиум гуми, съответно са и на "по-така" цена. А цената е водеща за едно масово производство. Та "ще подхожда най-много" не е критерии :(

Не само това, а и гумите за първоначално вграждане при една и съща марка и модел са от най-долнопробната партида за да се събере в цената. Според мой приятел - гумаджия - дори ги правели от различни, по-пластмасови смеси, за да издържали по-дълго време без деформации ако колата остане непродадена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

 

Не само това, а и гумите за първоначално вграждане при една и съща марка и модел са от най-долнопробната партида за да се събере в цената. Според мой приятел - гумаджия - дори ги правели от различни, по-пластмасови смеси, за да издържали по-дълго време без деформации ако колата остане непродадена.

Тоо па ка са изока .. ако Континентал дават трето качество за Октавия и свършват за едно лято , то Нексена на Фабията изкара около 20 000 км. и продължи да живее на един бял Голф още 7-8 000 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палачинката от години е по-скоро обратната. За производителите на гуми е добра реклама да нарекат някой модел МПВ (модел за първоначално вграждане) на Мерцедес (или която и да е марка). Аз до сега не съм забелязал влошено качество на първоначално монтирани заводски гуми. 100% е сигурно, че в сделките са намесени и пари. VAG не бачкат с Ханкук (и с Конти и производните им Барум и Спортива) само щото искат, а и защото са получили добра сделка. Но със сигурност не се гонят цени и прочие. В противен случай всичко щеше да излиза от завода с Нанканг, Лау Дзъ, Мяу Бау и прочие марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш си бачкат ОЕ https://m.hankooktire.com/mea-en/company/media-center/press-release.64090.html?act=read&newsCd=&sort=FIRST_REG_DT&div=0&keyword=Volkswagen&newsSeq=64090

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, sauber написа:

Палачинката от години е по-скоро обратната. За производителите на гуми е добра реклама да нарекат някой модел МПВ (модел за първоначално вграждане) на Мерцедес (или която и да е марка). Аз до сега не съм забелязал влошено качество на първоначално монтирани заводски гуми. 100% е сигурно, че в сделките са намесени и пари. VAG не бачкат с Ханкук (и с Конти и производните им Барум и Спортива) само щото искат, а и защото са получили добра сделка. Но със сигурност не се гонят цени и прочие. В противен случай всичко щеше да излиза от завода с Нанканг, Лау Дзъ, Мяу Бау и прочие марки.

Фабията ми през 2006 година дойде с някакъв Барум. И преди бях карал с Барум, ама тези бяха страшна пластмаса, а на мокро си беше направо страшно. Октавията дойде с Бриджстоун. Там беше същата история - на мокро бяха плачевни, особено спиране и тръгване.

 

преди 35 минути, SunShine написа:

Е и той това казва

 

Преди 2 часа, sauber написа:

VAG не бачкат с Ханкук (.....) само щото искат, а и защото...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, sauber написа:

Но със сигурност не се гонят цени и прочие.

Напротив - защо да купя нещо за 5лв и да ти го продам за 6, като мога да го купя за 2 и да ти го продам за 6?

Надали кой да е търговец (в случая автомобилен производител) ще се метне проста така да купува гуми, па били те Конти, ДобраГодина, Барум и т.н., ако няма занижени доставни цени и то гарантирани с договор. И ако големите марки решат да се правя на велики и да не дават нищо на автомобилните производители, много рязко ще се появят КучаМаркаМадеИнНекъдеИзточноОтПарадайсо за ПВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте, имате ли мнение за Nexen hd blue plus и Petlas imperium? Търся си надеждни гуми за около 90лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам каква е разликата спрямо Blue Plus, но карам с Nexen N’Fera SU1 (май така беше модела) и съм много доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Тъй като гледам прогнозата и "отива си лятото идва есента", затварям първата година с Ventus S1 evo3 на Hankook така:

- Много съм доволен от гумите

- Много добро поведение и на мокро и на сухо

- Колата стои изключително стабилно с тях

- При много високи скорости се охлаждат отлично. Външна температура 33C и скорост постоянно над 180, стигаща до 230 в продължение на двайсетина минути - повишават си налягането само с 0.2 bar.

- Супер представяне при спиране

 

В заключение, много добра покупка по отношение на цена/качество, а и по принцип. Не отстъпват на TS860, макар да са значително по-евтини към момента.

Не мога да коментирам:

- износване, защото нямам адекватен уред за мерене.

- Другото, с което не мога да ги сравня спрямо TS860 е по-ниските температури. Континентала се държи добре до към 8C температура. С Ханкука не съм карал на по-ниска от 11C-12C, където си се държеше супер.

- За щастие не съм праскал и мега дупки и здравината също не е тествана по тоя параграф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като свършат Dunlop-ите, с които съм в момента, ще взема да пробвам Hankook. Преди години бяха една от най-посредствените, да не кажа лоша марка гуми. Daewoo Espero идваше обуто с тях и при първа възможност мнозина ги махаха. Интересна история на марка, тръгнала от дъното на класациите и негативното мнение на шофьорите, а в момента хвалена наравно с премиум производителите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Като свършат Dunlop-ите, с които съм в момента, ще взема да пробвам Hankook. Преди години бяха една от най-посредствените, да не кажа лоша марка гуми. Daewoo Espero идваше обуто с тях и при първа възможност мнозина ги махаха. Интересна история на марка, тръгнала от дъното на класациите и негативното мнение на шофьорите, а в момента хвалена наравно с премиум производителите.

 

Аз също имах някакви предрасъдъци и то без предишен опит и да съм чувал негативни мнения. Просто винаги гоня да е немско. Не знам мениджмънт ли им е сменен, собственост ли, обърнали са политиката на 180°, но цепят мрака последните години. OEM са на повечето тупалки, цените са много справедливи, а това е трети модел, от който съм много доволен. И то на фона на бясното ми каране и завишените претенции.

Би било чудеано ако запазят същите качества и останат в този ценови клас, но не ми се вярва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

UNIROYAL RAINEXPERT 3 195/65 R15 91T - някой има ли опит с тази марка гуми, тъй като съм с такива в момента - закупих колата преди 1 седмица - тествах ги и по магистралата и съм доволен за момента, но не знам как ще се държат на мокро и други настилки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов personal best за летните ми гуми. Сутринта дядо Супърб влезе ( и по-важното, че успешно излезе) със 120 км/ч. (даже и малко отгоре) в завоя за качване от България на Околовръсното в посока Люлин при външна температура 11C.

Завоя е много як за тестване, защото:

- има перфектен вираж

- асфалта е много нов и добър

- няма шанс да навредите на някого

- опасан е здраво с мантинели (недай боже)

 

п.с. - Последващият ляв също е много як, но левите гуми трябва да са "у канавката" и е малко келешлък :D

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...
На 29.08.2021 г. at 9:06, sauber написа:

Тъй като гледам прогнозата и "отива си лятото идва есента", затварям първата година с Ventus S1 evo3 на Hankook така:

- Много съм доволен от гумите

- Много добро поведение и на мокро и на сухо

- Колата стои изключително стабилно с тях

- При много високи скорости се охлаждат отлично. Външна температура 33C и скорост постоянно над 180, стигаща до 230 в продължение на двайсетина минути - повишават си налягането само с 0.2 bar.

- Супер представяне при спиране

 

В заключение, много добра покупка по отношение на цена/качество, а и по принцип. Не отстъпват на TS860, макар да са значително по-евтини към момента.

Не мога да коментирам:

- износване, защото нямам адекватен уред за мерене.

- Другото, с което не мога да ги сравня спрямо TS860 е по-ниските температури. Континентала се държи добре до към 8C температура. С Ханкука не съм карал на по-ниска от 11C-12C, където си се държеше супер.

- За щастие не съм праскал и мега дупки и здравината също не е тествана по тоя параграф.

 

От началото на месеца ги сложих пак. В неделя се прибирах в изключително мокро време по Тракия към София. Нула аквапланинг, нула. Един единствен път се включи ESPто и то премигна само 2-3 пъти, но аз се движех с около 150. Страхотно поведение във вода. Повече от колкото е необходимо дори, защото в толкова мокро се кара много, ама много рядко. Определено харесвам модела повече от PC6. Разбира се, точно този Ханкук е еквивалент на Sport Contact, но той от няколко сезона не се произвежда в по-малък размер от 18 цола.

 

п.с. - В по-старото мнение съм объркал Premium Contact със зимният TS860 :)

  • Благодаря 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Да похваля и аз Ventus Prime 3 модела размер 205/55/16 V.

След около 40к км все още се държи много адекватно и ще изкара до 50к съвсем спокойно.

Следващият комплект определено ще е четворката.

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Не ми дава да добавя в предходното мнение и ще пиша в ново.

Ventus Prime 3 в размер 205/55/16 индекс V DOT 0118 се оказа много адекватна гуменка.

Снимката е от вчера и след около 50к км и според мен няма причина да не изкара и следващият сезон.

 

IMG_20221126_155353.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не забелзяваш стареене на материала (вижда се най-често като микропукнати в каналите за охлаждане), останал е още протектор и ги чувстваш ок - газ. Аз затворих два сезона с Ventus S1 Evo 3. И към момента смятам, че ще изкарат още два. Не съм засичал километри, но предвид скоростите, с които ги карам...

Даже имам подозрение, че и зимните (Icept RS2) ще могат четири да изкарат, вместо стандартните за мен 3 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам бая народ е доволен от корейските гуми (южнокорейските).

 

Реното ми дойде от завода с КонтиСпортКонтакт 6 и за 12 000км предните заминаха (износих ги до ограничител). Реших, че с това ужасно износване не са моите гуми и закупих най-новият за 2021г спортен модел на Бриджстоун - Потенца Спорт на цена от около 250лв/бр. Тук като износване бяха добре, НО тази гума беше "на кокал" винаги първите 10-тина километра и искаше доста сгряване или амбиентни температури над 30 градуса, за да е адекватна като сцепление. Много ме дразнеше това, че паля колата лятото сутрин и още с излизането от паркинга на първия светофар имам да направя 90 градусов ляв завой , ами като бяха предни недозавивах, а когато ги сложих отзад презавивах (дрифтих), а не е като да влизам със 100км/ч в него  

 

Това лято покарах 8000км KUMHO PS71 235/40/18. Изключително съм доволен от гумите. Реално нямам никакви забележки към това как се представяха на сухо, мокро, износване, първоначално сцепление итн... Ценово също бяха доста изгодни, ако не се лъжа 185лв/бр. Така, че ако някой се колебае за лятна гума и не му се дават много пари за премиум бранд (мишлен, конти, бриджстоун), то това е наистина добра опция :) 

 

spacer.png

 

spacer.pngspacer.png

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.11.2022 г. at 15:11, SunShine написа:

Не ми дава да добавя в предходното мнение и ще пиша в ново.

Ventus Prime 3 в размер 205/55/16 индекс V DOT 0118 се оказа много адекватна гуменка.

Снимката е от вчера и след около 50к км и според мен няма причина да не изкара и следващият сезон.

 

 

50К не са малко. И сякаш дълбочината на грайфера е над 5мм. Тъй както си я лъснал тази гума, надъхана е да изкара още 50К. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.