Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Летни гуми - какви ?


Recommended Posts

  • Отговори 1k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • sauber

    132

  • niki

    56

  • Izolini

    56

  • The Best Forman

    41

Извинявам се че малко ни клин ни в ръкав се включвам преди началото на зимния сезон, но докато си чакам шкодичката да я произведат и мисля какви зимни гуми да и взема видях темата за летните такива. Аз също съм от тези "разбирачи" за които Барум не е Бравурис... а Цървулис. Не говорим за високоскоростни гуми а за нормални 195/50/15, но не карани на автомобил Шкода. За съжаление след поредица неуспехи с марката - гръмнала и сцепена гума- нова на няма и 500 километра и две други с балони -  до 2 000 километра се втрещих и ги изхвърлих. Като казвам така имам предвид, че не съм шофьор на офроуд МПС и претендирам, че си пая доколкото мога автомобила и гумите му. Сигурно са били от "румънските" това не съм се сетил да гледам, но такива главоболия с гуми не съм имал... сигурно е въпрос на късмет или дефектна партида - знам ли. Иначе за лятна гума мисля, че Дънлопа е отличен избор, поне от сегашните Dunlop Sport Blueresponse, които карам от 2 сезона и може би съм им направил 20-ина хиляди километра съм много доволен. Преди барумките съм карал включително с Тигърки, които също не са ми правили особени проблеми, даже изкараха твърде много сезони - тая гума нямаше никакво износване. Съжалявам ако съм малко извън темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството, че тук се обсъждат гуми за решаващото състезание от F1. Ония гуми били боклук, тия били най-добрите, третите били ... А в крайна сметка говорим за автомобили които не могат да натоварят повече от 60-70% от възможностите на гумите и за водачи които не мога да изкарат и толкова от колите си (аз се слагам в категория 60-70% можещ)! 

 

Гумите балонирали - ами то не е само до гума (не, че и това е невъзможно де), но, при това в повечето случаи, проблема не е гумата, а терена/дупките през които се карат тия гуми. И да, преди години срязах Матадор и го хвърлих. Ама дали проблема беше в Матадор-а или в стъчащото от земята желязо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството, че тук се обсъждат гуми за решаващото състезание от F1. Ония гуми били боклук, тия били най-добрите, третите били ... А в крайна сметка говорим за автомобили които не могат да натоварят повече от 60-70% от възможностите на гумите и за водачи които не мога да изкарат и толкова от колите си (аз се слагам в категория 60-70% можещ)! 

 

Гумите балонирали - ами то не е само до гума (не, че и това е невъзможно де), но, при това в повечето случаи, проблема не е гумата, а терена/дупките през които се карат тия гуми. И да, преди години срязах Матадор и го хвърлих. Ама дали проблема беше в Матадор-а или в стъчащото от земята желязо?

то така погледнато за 17 години стаж зад волана аз нещо не съм в ред не гумата, след като балони са ми излизали само на една марка гуми, която не е била в никакъв случа най-караната на моите автомобили... друг е въпроса че желязо нямаше за да се разцепи с 20 сантиметрова дупка новата гума и то на входа на магистрала... може би както казах е до някъде шанс или някаква прецакана партида гуми  :nea: ... Даже с гореописаното в темата ще ме накарате пак да си взема от същите гуми за поправка на мнението...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една категория гумаджии и търговци, които за да изкарат някой друг лев купуват последно качество, а ги продават за хубави гуми. Ето на такива като попаднете може във филм на кошмарите да влезете и с премиум марки или да изхвърлите 2 нови гуми.

Таз нова гума дето се е разпорила 20 см без удар си е била за рекламация. В случая марката е без значение. Въпроса е защо таз гума изобщо е излязла на пазара, нямало е качествен контрол или е продадена на безценица да се търкаля на някоя каруца... Във всеки случай поява на нещо подобно на нова гума си е опасно.

Имал съм случай с издутина на нова гума, която се появи след седмица-две, която също беше за рекламация, но нашите мизерници не приемат такива, въпреки че пишат едни ей-такива големи листове. Имало дупки и бордюри. Докато се занимавах и ми носиха мътна вода от 5 дерета съжалих,че съм се учил на рекламации на гуми от производители на премиум марки. В крайна сметка исках само да съм прост.

Така че марката е с малко значение, всяка марка произвежда голям асортимент и размери, с което се стреми да задържи определен сегмент от пазара клиентела. Естествено, че от качествата зависи цената. Като купиш евтини гуми излишно е да искаш да се държат като скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Таз нова гума дето се е разпорила 20 см без удар си е била за рекламация. В случая марката е без значение.

...

А дали се е саморазпорила или е имало нещо на пътя? Да, има фабрични дефекти и гума може да излезе дефектна от завода, но в такъв случай обикновено това се проявява още първите 1000км. И, доколкото съм запознат, това е все още в периода на гаранция. Аз съм имал "разпорена" гума два пъти и двата е било поради нещо на пътя. Също и балони съм имал само след удар. Може да не е излизал веднага след удара, а след 500 или 1000км, но е имало причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ударени, срязани или по какъвто и да е начин повредени гуми няма гаранция и това се установява с внимателен преглед. То е като да падне гръм на мрежовия кабел и дъното замине. Никой не го иска, но се случва и никакви гаранции не го покриват. Проблема, е че нашите търговци на гуми никакви гаранции не признават. Не знам ако се случи някоя гума да се издуе криво или замята на баланса още при монтажа какво ще правят, дали ще я пробутат с риск някой да се пребие, тях малко ги вълнува това...

PRR, препоръчвам ти гуми с дебели бордове, пропускай еко- моделите. Не знам къде караш, но по твоите пътища много проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ogich, и двата пъти беше в "квартала", а там все още истинска улица нямаше заради строежите. И усиления борд нямаше да помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ударени, срязани или по какъвто и да е начин повредени гуми няма гаранция и това се установява с внимателен преглед. То е като да падне гръм на мрежовия кабел и дъното замине. Никой не го иска, но се случва и никакви гаранции не го покриват. Проблема, е че нашите търговци на гуми никакви гаранции не признават. Не знам ако се случи някоя гума да се издуе криво или замята на баланса още при монтажа какво ще правят, дали ще я пробутат с риск някой да се пребие, тях малко ги вълнува това...

PRR, препоръчвам ти гуми с дебели бордове, пропускай еко- моделите. Не знам къде караш, но по твоите пътища много проблеми.

 

Гаранция няма, но има Каско... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каско имат тези които си плащат за него  :blush: ... Все пак колата е на годинки и някак не върви кола за 1500 лева на 17 години, която си има гараж да и давам пари за каско.... А иначе гумата гръмна след дупка в която ме натика бус които неправилно ме изпревари на отбивката за магистралата. Дупката си беше дупка като дупка минах я транзит, но предната гума не. Задната и следа нямаше от дупката, нищо че и тя мина през нея само, че беше друга хипермарка - Тигър :blush: . Ясно ми е че предницата е по тежка, и е по логично предната гума да пострада. Целта не беше и полемика да създавам... Но мисълта ми беше, че след като смених въпросната гума със същата марка след около 2000 километра новата беше с 2 балона, при условие че 80 % от тези километри беше карана по магистрали, а останалите по добри пътища без дупки и трапове... Просто е било вероятно въпрос на някакъв малшанс или лошо качество ... все пак говорим за преди няколко години. Оттогава въпросната гума мисля 1-2 нови модела смени и вероятно с новите модели като навсякъде обикновено се вдига  и качеството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някои да има преки впечатления от Pirelli P Zero Nero GT? Поздрави!

За Неро не мога да кажа нищо, но заводските на Йетито са Росо. Добре се държат и на 4ти сезон. Имар грайфер, не са меки, но държат и странично и на спиране. Аз съм им минал 15х км, а са карани поне 25 преди това(колата я взех на 50х км). Като всяка гума трябва да се загрее преди да я вкарваш в екстремностти. Не ги карам от нови, може и заради годините им вече да се пързалят като са студени. Ако трябва да ги сравня с vredеstein sporttrack 5, Пирерито е по-добро за летна гума(предния ми СЪВ беше с такива). Росото е и по-здраво, за 2 сезона при мен нямат изкривяване, деформации или балони, докато на спорттрака веднага се получиха вдлъбнати "балони - като вертикална черта" на предните 2 гуми, които после станаха задни. Още не съм решил дали ще ги сменям тях догодина или ще ги карам(ако не продам колата), новероятно ще взема пак Пирери. Хубави гуми са!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Иво и аз чета из нета че искат загряване. Тези които ми изпадат също не са нови, произведени са преди година и половина, но за моя размер цената е идеална. 

А шумен ли е твоя модел модел? На сухо и мокро как се представя?

Поздрави!
 

За Неро не мога да кажа нищо, но заводските на Йетито са Росо. Добре се държат и на 4ти сезон. Имар грайфер, не са меки, но държат и странично и на спиране. Аз съм им минал 15х км, а са карани поне 25 преди това(колата я взех на 50х км). Като всяка гума трябва да се загрее преди да я вкарваш в екстремностти. Не ги карам от нови, може и заради годините им вече да се пързалят като са студени. Ако трябва да ги сравня с vredеstein sporttrack 5, Пирерито е по-добро за летна гума(предния ми СЪВ беше с такива). Росото е и по-здраво, за 2 сезона при мен нямат изкривяване, деформации или балони, докато на спорттрака веднага се получиха вдлъбнати "балони - като вертикална черта" на предните 2 гуми, които после станаха задни. Още не съм решил дали ще ги сменям тях догодина или ще ги карам(ако не продам колата), новероятно ще взема пак Пирери. Хубави гуми са!

Редактирано от BlackSpot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не е шумен, дори го намирам за доста тих. За на мокро - спира добре и не съм усетил пързаляне. Карам го на 4х4 и имам ЕСП(което няма как да се спре), та не мога да кажа много. Замислих се вчера, че дори и след дълго каране с висока скорост гумата не се стопля така както нокиана на о2ка. И за гуми на 40+ х км имат много грайфер. Определено си е по-твърда гума! Карал съм Кумхо, Барум, Фулда(летни) - недоволен бях, много се пързаляха след 2ри сезон, някак сякаш на пластмаса ставаха. Харесаха ми Йокахама и Континентал(летни), но бързо се изхабяват и са много меки, поради което стават лесно балони. Мишелин, Гудиър и Пирери от всички летни, които съм имал най-ми харесват. Добър баланс между устоичивост на времето, шум и поведение на сухо-мокро, без да стават на пластмаса.

 

Провери ги на баланс да няма крива, изметната или балонясаня гума, дали са равномерно изхабени и щом са на прилични пари ги взимай. Пирери смятам са в горния клас и няма да са лоши в никакъв случай. Поздрави

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми не издържах... отидох да ги видя, човека ги беше измил и почистил. Нямаше следи (а и той така ми беше казал) от дупки, лепенки, фитили и т.н. Харесах ги и на външен вид и заради цената и си ги взех. Внос били от Германия, с дот 1515. Дано не съм сбъркал, но живи и здрави ще се разбере. :)

Та така 4х 205/45/R16 Pirelli P Zero Nero GT, чакат следващото лято. Две са с 8мм и две с по 7мм (ако правилно съм ги измерил). Една гума тежи точно 9кг. Приятно изненадан останах, че имат протектор за джантата, понеже никъде не открих такава информация. :)

Поздрави!

П.С - мерси за много за споделеното Иво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, гледах ги имат добра шарка... Гледай как ще зимуват, да не са една върху друга, че се кривят. Ще кажеш как са догодина. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:PDT_Armataz_07:  Да подредих ги една до друга, на тъмно и не много студено място. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта видях, че има нови мнения в темата и чекирах летните ми гуми :) Писал съм и по-назад мнения, но за да ги затвърдя:

Фулда Екоконтрол, ДОТ Февруари 2014г., това им е трето лято. Пробега им е около 28 000. Гумите са над половината от ресурса си! Грайфер има още около 6мм., а самата смеска се държи както се държеше и първият сезон. Смятам съвсем спокойно да ги сложа и четвърто лято. Имайки на предвид, че "натискам" доста, няма какво повече да желая от една гума, особено за тези пари!

 

п.с. - Вълшебната ми топка и личният ми анализ казват, че в София ще е за зимни гуми чак в средата на ноември :)
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта видях, че има нови мнения в темата и чекирах летните ми гуми :) Писал съм и по-назад мнения, но за да ги затвърдя:

Фулда Екоконтрол, ДОТ Февруари 2014г., това им е трето лято. Пробега им е около 28 000. Гумите са над половината от ресурса си! Грайфер има още около 6мм., а самата смеска се държи както се държеше и първият сезон. Смятам съвсем спокойно да ги сложа и четвърто лято. Имайки на предвид, че "натискам" доста, няма какво повече да желая от една гума, особено за тези пари!

 

п.с. - Вълшебната ми топка и личният ми анализ казват, че в София ще е за зимни гуми чак в средата на ноември :)

 

Фулда Екоконтрол бяха третите летни гуми на Фабията и бях много доволен. Сега на Вишната съм с Dunlop Sport Bluresponse и по принцип съм доволен, много по-равномерно представяне имат от Bridgestone R300, които бяха по-стабилни в завой, но при спиране бяха трагедия. Но зимните ще трябва да ги сложа още края на октомври. Много им е висок скоростния индекс и студените сутрини е зле, особено на тръгване. Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Ицето отностно Bridgestone Turanza ER300, в завой са уникално добре, но на последак при екстремно спиране не се чувствам много сигурен, но може и да се дължи на егн-то им вече, знам ли. Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, никой не натоварвам със своето мнение за Фулдата... То е базирано на модел от преди близо 10год и лично аз не бих ги повторил, останах разочарован, за мен бяха твърди гуми. Бриджстоун съм карал РънФлат на БМВ заводски и беше ужасно твърда гума. В крайна сметка всяка марка има модели позиционирани в различен ценови клас и вероятно тук е разковничето!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за това е темата, колега :) Всеки си има мнение и няма как да те нахули някой, само защото не харесваш неговото. Предполагам, че Фулда са се променили много от когато последно си пробвал. Аз лично съм очарован и зиме и лете. Виж, Бриджстоун-а не мога да го похваля. Гумата е добра, но не и за тези пари. Във високият клас винаги съм слагал Континентал и веднъж Мишелин. Естествено, това е било на кола, която е с почти 3 пъти мощността на Октавията. Няма смисъл на охлюв (Октавия 125кс.) да слагам нещо, което е направено за яко малтретиране. То е като да връчиш на някой дебелак 150кг. шпайковете на Юсейн Болт - все тая ще е :D 

Инак за рън-флат гумите, комфортни няма да намериш. Карал съм А8 security, което е с топ тупалки run flat и пак са по-дървени от нормални гуми. А е кола за много, много, ама много пари, като се предполага, че трябва да осигурява максимален комфорт. Просто няма как хем гумите да са безсмъртни, хем комфортни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си прав, има баланс между времетраене, комфорт и надеждност. Общо взето според зависи какво търсиш се предлагат и марки и модели. Вероятно са се променили. Бащата това лято сложи на неговия Нисан Фулда, гледах ги като "специалист" - меки бяха и на добри пари, но колко и как ще с е справят с годините, ще видим. Той казва, че са супер :) ... Не съм ги карал и не мога да кажа нищо на този етап.

 

Много често, изказвайки мнение, което не съвпада с това на някой "разбирач" във форума се стига до полемични спорове, в които аз излагам тезиси, подкрепени с факти, а той почва да подскача на клавишите и да носи от 100 кладенеца вода, да размива темата и да се опитва да обижда, тъй като по същество няма как да оспори. Добре е да има и нормални хора, не само егоцентрици, за да става разговор!

 

И последно, но не по важност... Ние споделяме опит и наблюдения върху разни марки, но обективно няма как да сме 100% прави. Никой от нас не е взел на еднакви коли да прави еднакъв тест едновременно, при едни и същи условия. От лято до лято има разлика, от каране докаране също. Просто си чешем езиците, опа пръстите :), и споделяме личните си убеждения и предпочитания!

 

Ако трябва да посоча най-калпавата гума, която съм имал - Барума, който дойде о2ката... Изкараха точно 1000км и ги махнах! Помня, че нито спираше, нито държешв в завой, а блокажа не спираше да ми мига. Яд ме беше, че не бях доплатил за нормални гуми!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.