Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Наш собствен клубен автомобил


Recommended Posts

Пускам тази тема по идея и инициатива на Миро (Хашек) и Искрен (BlackPearl). Става въпрос за допитване до всички вас относно това да си имаме наш собствен клубен автомобил. Естествено марката е ясна. Целта - купува се кола. Пипа се по интериор, екстериор и двигател. Получава едни красиви и големи наши рекламни лепенки. И я използваме като рекламен автомобил, който освен да присъства на нашите събори, би могъл да се използва и за различни ралита и състезания. С оглед на това, че в съвсем скоро време клуба ще бъде официално регистриран като сдружение, колата ще бъде негова собственост. Съгласете се, обаче, че няма как всеки, който поиска да вземе колата и да си джитка с нея. Ще бъдат избрани група от хора - един-двама шофьори на колата и само няколко човека, които ще могат да работят над цялостния вид и характеристики й. Първо защото те ще носят отговорност за нея и второ - защото общото понякога е като чуждото или служебното (разберете ме правилно, да няма сърдити). Ако постигнем съгласие по изложеното до тук, следващата стъпка е ясна - по сметка на клуба ще се приемат дарения - еднократни и многократни. Видяхме, че на събора се събрахме немалко хора. Поне още толкова пишат редовно тук. Ако всеки внася на месец по 10-20-30... лв., мисля, че за доста кратък срок бихме могли да набавим нелоша сума. От тази сума ще зависи и модела на колата, който ще можем да си позволим. С тези пари тя ще бъде "пипната" и нагласена. Като всеки автомобил и този ще има нужда от гориво и поддръжка. Затова след (ако) като той стане факт, можем да сметнем грубо сумата, която е нужна за покриване на експлоатационните му разходи, в това число и резервните части. И тази сума отново да бъде набавяна с дарения.

 

И понеже става въпрос за суми и дарения, ето една проста (равно)сметка:

200 души (примерно) х 20 лв./месец = 4000 лв./месец

За 6 месеца бихме събрали 24 000 лв. Сума, достатъчна за закупуването дори на по-нова Шкода. Можем и да събираме по-дълго време - всичко е относително и зависи от целите, които си поставим.

А за поддръжката - 5 лв. на месец (примерно) от 200 човека са равни на 1000 лв. месечно. Ако автомобила има нужда от смяна на по-скъпи части - не пречи екипа по поддръжката му да изчака месец-два до натрупване на нужната сума.

 

И не на последно място ако се стигне до решение за започване на проекта, аз лично ще имам грижата да осигуря прозрачност на натрупаните и съответно изхарчени средства - ще има тема, в която ще бъдат оповестявани всички приходи и разходи.

 

Парите и сметките в този пост са съвсем условни и имат за цел да покажат черно на бяло за какви кратки срокове какво можем да постигнем. Основният въпрос, разглеждан тук е - искате ли да участвате в този мащабен проект? Нарочно не пускам анкета за да няма подвеждащи за крайната бройка съгласни гласувания. Гласовете ще ги броя по постовете - мисля, че така ще е най-коректно, пък и всеки ще може да застане зад това, за което е гласувал.

 

Приемат се, разбира се, критики, както и предложения. Но ще помоля да няма спам коментари - ще бъдат изтривани незабавно. Другата ми молба е да не се впускаме в разточителни дискусии, а да се придържаме максимално близо до същността на тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Mishelle

    8

  • BlackPearl

    7

  • Krankenstein

    5

  • bega4kata

    5

Най-много писали в темата

Моята позиция е "За", защото смятам, че идеята е много добра, а сумата, която би дарил всеки на месец е повече от приемлива. Освен това бих се радвал да дам своя принос за реализирането на този проект!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че идеята е добра, само честно казано не разбрах колата като служебна ли ще се ползва(например, покрай организацията на събори и прочее - с идеята организаторите да не се набутват, използвайки личните си автомобили) или ще си регистрираме рали-бегачка?Или и двете? Иначе - бройте ме в кюпа.

 

Дано не съм лош пророк, обаче, си мисля, че т.нар. "клубен автомобил" ще е предпоставка за известни дрязги и конфронтация - рано или късно ще се наложи някой по-скъп ремонт, или някой ще почне да се сърди, че няма достъп до колата, и ще се почнат едни махленски разправии... И все пак, както казах по-горе - ЗА съм. И дано не съм прав с прогнозите си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен идеята е безмислена и смешна. Получава се че все едно плащате на Бог Миро и компания бензина и частите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ЗА smile076

Гога , тука не става дума за кола , с която да се развозваме по гъзарски срещи , а за автомобил с рекламна цел , който да участва в ралита ( примерно ) и да води колоната на събори ;)

Колко пари ще трябват зависи от модела , който ще изберем и дали ще е нов или ще си правим собствени разработки на базата на някой стар кош ( съчинения по картинка ) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ще постигнем консенсос по модела на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И я използваме като рекламен автомобил, който освен да присъства на нашите събори, би могъл да се използва и за различни ралита и състезания...

Описано е Гога :D За събора - слагаме колата в центъра на поляната (примерно) и всеки вижда постигнатото. А за ралитата - пак е описано - колата си има шофьор, който я използва САМО за участие в състезанията.

Идеята на всичко това е - чиста реклама и кеф за клуба. Автомобила НЯМА да се използва за да вози г..а на някого на някъде си.

Относно дрязгите - ясно е, че са неизбежни. Но мисля, че това не би следвало да е спънка. Идеята си заслужава без оглед на това, че ще има в даден момент мърморковци. Мъмренето обаче ще е безпочвено - в платежното нареждане е нужно да се попълва основание за паричния превод - там ще се пише "безвъмездно дарение". Това пък от своя страна, предполагам, ще повдигне следващ въпрос - гаранция, че парите ще се ползват по предназначение. Както по-горе писах - всички приходи и разходи по проекта ще бъдат оповестявани.

За достъпа до колата - пак съм го описал - 1-2-ма шофьори, няколко човека по поддръжката, а всички ние останалите се кефим като я гледаме, снимаме се с нея и споделяме радост (или тъга) от резултатите в ралитата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е хубава,но само на теория!!!!Реализирането на тази идея наистина според мен е предпоставка за дразги и напрежение в клуба защото:

1.Какъв модел ще бъде клубната Шкода????Тук единомислие никога няма да бъде постигнато!!!!

2.В кой град ще се съхранява колата???Варна???София???Бургас???Където и да е всеки друг ще се почувства ощетен!!!

3.Никога няма да се постигне единомислие по тунинговането на колата,сто човека,сто мнения!!!

4.Тази идея може да се реализира само и единствено на местно ниво макар че и това не ми се вижда никак удачно!!!!

На прима виста това ми идва като доводи,ако се замисля може и още да измисля!!!Надявам се да не засегна някого,но това е мнението ми!!!Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, съжалявам Юли, очевидно не съм прочел :oops:. Повтарям се, но съм ЗА :mrgreen: !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен идеята е безмислена и смешна. Получава се че все едно плащате на Бог Миро и компания бензина и частите...

Саше, само това ли успя да измислиш бре :lol:

 

skodaman:

1. Всичко зависи от набраната сума, като нека не забравяме, че част от нея ще отиде по изграждането на автомобила като рекламен на клуба и годен за състезания.

2. Колата ще се съхранява при тези, които ще я направят такава, каквото трябва да бъде според идеята.

3. Няма 100 човека да тунинговат - само екипа по поддръжката и ремонта.

 

Нека пак да подчертая - ще се дарява за да има подобен автомобил за целите описани по-горе. За това не виждам защо да има ощетени от към гариране и тунинговане. Сама по себе си думата "дарение" е недвусмислена - ти даваш пари, аз ти показвам за какво са изразходени. Всички отиваме на събор и/или на рали - виждаме крайния резултат. Но никой от нас няма да е собственик на автомобила и никой няма да има материални претенции към него. Но пък от друга страна всички дарители ще са помогнали клуба ни да има едно ново лице - безвъзмездно и точно така, както например без материален интерес организаторите на събора ни събраха тази година, без материален интерес се работи по създаването на клуба, без материален интерес се поддържа форума и т.н. - все неща, които не само не носят облага, но са и свързани с лични разходи, които мнозина са направили за да сме факт като клуб и за да има такива прекрасни моменти на национални срещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам,всичко е прекрасно като идея,но когато тази идея тръгне да се материализира тогава за съжаление ще възникнат пробойните за които писах по-горе!!!Не искам по никакъв начин да се конфронтирам с когото и да било,просто споделям мнението си,нали в това е смисъла на всеки един форум,всеки да споделя онова което мисли!!!Нека всички колеги да кажат своето мнение!!!Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен идеята е безмислена и смешна. Получава се че все едно плащате на Бог Миро и компания бензина и частите...

Саше, само това ли успя да измислиш бре :lol:

 

Ще видиш че така ще се получи. Вии хайде, събирайте. Аз съм селянин - семкаджия. Аз ще гледам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Няма 100 човека да тунинговат - само екипа по поддръжката и ремонта.

и кой ще е екипа?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с общата кола май малко ни връща в ерата на комунизма... може и да греша, но ако има подобен опит от задгранични клубове нека се поучим от тях, що да откриваме топлата вода?

По скоро трябва според мен да се мисли в тази насока чак след официалната регистрация на клуба, тогава да се търсят спонсори и с тяхно съдействие и разбира се средства от членския внос да се закупи и поддържа една такава, незнам как точно да я нарека - може би "представителна кола" :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е добра, аз я подкрепям, но с няколко на ум, все пак сме в България

 

1. нека да завърши официалната регистрация на клуба.

2. да се изяснят и уточнят всички условия по съществуването му.

3. в период на криза сме, и всеки месец по 20лв, не мисля, че всеки би се съгласил

4. 200 човека реална цифра ли са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм принципно - ЗА :smt017 .

Даже предлагам автомобила да не е от новите модели, една безупречна автентична Felicia кабрио е подходяща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен идеята е чудесна, но на този етап само на теория. Принципно съм :smt017 , но де факто съм 101 процента убеден че осъществяването на това смислено само по себе си хрумване ще доведе повече до основателни или неоснователни дрязги между членовете на клуба и ролята им в начинанието, отколкото до реални позитиви. Според мен ако някой държи да се съберат посочените примерни 20 лева на месец, то по-добре тези пари да отидат за операция на изпаднал в нужда човек или въобще за по-смислена кауза (ако щете и за организиране на събор за чудо и приказ), а не за нещо, което ще стане повод за спорове. Лично мнение, с което не ангажирам никого :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така.....

Към колегите който питат -каква марка ще е колата и тн....

Първо- на прима виста се мисли да се вземе Шкода Фабия от купа фабия-ако има още такива останали.

Да се налепи със стикери и сайта на клуба :) Колата ще може да се включи в шампионата за туристически автомобили (пистовите състезания по България).Ако вземем кола от Фабия къп- всичко ще е по лесно, има си роубари според изискванията и седалки... Евентуално ще се бара маторя!

 

Пилот- който изберете...- нека само не забравяме, че ако ще пускаме колата по ралита, трябва да се купи екипировка за пилота (около 1000лв) и лиценз (около 700). Тези пари малко или много ще бъдат извадени от джобджето му.....

 

Николас- не е казано 20лв на човек. В криза сме -ОК.. Мисля обаче, че и 5лв да пуснеш- няма да е загуба- 5лв са нищожна сума за когото и да е било (според мен).(за мен 5лв са 1 чокофредо и 1 кола кен на бакарди-1 път няма да ходя-а ще ги пусна по сметката)

Целта за даренията е да е масова- получава се така-хем си дал само 5лв хем ако сме 200човека се събират 1000лв на месец и тн.

Някой ще дадат повече, някой не.....

 

Мисля,че има много рали манияци и фенове който ще помогнат- аз вече почти сигурно ,ако идеята ни потръгне и се съберат пари и се купи кола.... съм намерил 2ма спонсори който ще помогнат(дали минимално,дали не-пак е нещо)

Ще им лепнем по един стикер на фирмите на колата и готово....

Мисля,че доста хора ще откликнат на идеята ни,ако я видят реализирана.

Защо пък и Приста да не ни помогне с нещо минимално (нищо не се знае-нека не говорим наизуст)!

 

В крайна сметка-ако не се съберем достатъчно пари- средствата ще бъдат разходвани по национален събор и мероприятия за БЛАГОТО НА КЛУБ ШКОДА!

 

Това все пак е идея, тук я дискутираме- който е навит-ОК, който не- Здраве да е..

Аз лично подкрепям и ще давам помагам с каквото мога- по 20-50лв на месец ще давам....

 

Идеята е пак казвам-колата да се ползва за писта и ралита само тогава да се кара.Никой не иска да стига в спор-къде ще се държи,кой ще има достъп до нея и тн...Ясно е,че никога не може всички да са доволни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мене едно ЗА.

 

За детайлите ще се говори като видим общото мнение. Аз лично не се притеснявам да дам 20лв/месец (примерно) за една такава идея. Естествено, ще има и доста хора които са против, което е съвсем нормално. Затова предлагам просто да преброим хората които са ЗА. След това може да се мисли за следващите стъпки. В крайна сметка всяко едно начало е трудно, но ако има достатъчно ентусиасти които да го подкрепят се превръща в една добра реалност...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Ясно е,че никога не може всички да са доволни!

Ама всичко опира до доверието, което ни е неприсъщо по национална идентичност. Сакън някой да ни са пре...е. Нали всичко ще е прозрачно бре хора. Колко пъти Юли (Michelle) го каза и обясни. Освен това всичко ще се обсъди и стига да няма прекалено много и твърди собствени мнения ще е стигне до консенсус.

Първо- на прима виста се мисли да се вземе Шкода Фабия от купа фабия-ако има още такива останали.
Мисля че идеята е супер.

Твърдо +1 :smt017 и ще помагам с каквото мога, защото ви имам доверие колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека повечето колеги, които са скептично настроени не забравят,че доста колеги дадоха от личните си средства,техника,материали и тн. за да бъде Соколски реалност .

Винаги има хора,които за благото на другите са назад с нещо (било материално или нематериално-като време,нерви и тн)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрене,това последното което си написал е НЕОСПОРИМО и мисля че всеки един от нас оценява по достойнство направеното от всички благодарение на които го имаше Соколски 2009 :smt017 !!!!Това няма обаче нищо общо с темата която коментираме тук,защото всичко свършено от теб,Миро и всички организатори на събора беше за да обедини и весели над 200 човека събрани на едно място за което smile126 !!!!Това което обсъждаме тази вечер ще видиш че ще постигне обратния ефект,всеки има свое мнение,аз затова споделям и отстоявам моето!!!Дано бъда разбран правилно!!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.