Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте smile159

Карам фабия от около 10 дни. Вчера смених ангренажния ремък и ролки (не аз де, майстор) + масло и горивен филтър.И сега съм се шашнал здраво.Колата работи съвсем различно, все едно съм в друга кола...Според приятели си внушавам, но имам чувството че колата не върви както преди.Преди смяната над 2300 - 2500 оборота колата буквално се изстрелваше, сега ми се струва по-тромава.Според приятел колата просто работи по-тихо и затова така ми се струва, но аз се притеснявам да не е оплескано нещо при смяната на ремъка (прескочен зъб ли де да знам и аз) Иначе ремъка + ролките ги купих от ЕТ, а хидравличния обтегач от друг магазин.Маслото е 5w40.Момчето което ги сменя работи в сервиза на Опел (преди това в Хюндай, Форд)от 15 години е все в оторизирани сервизи и си мисля че би трябвало да е наясно как се сменя ремък.Колата е 1,9 тди - 101к.с. Моля ви дайте идея какво да правя и дали да правя изобщо нещо!Предварително благодаря за съветите и мненията ви!

Публикувано

абе той може да разбира , ама без гребен за коляновия вал вероятността да не стане както трябва е огромна...

Публикувано

Този двигател PD е много специфичен , ако мямаш контрите за блокиране на коляновия и разпределителния вал и ползваш само маркер, е голяма вероятноста да се прескочи центровката, защото при слагане на ремъка се разхлабват трите винчета на шайбата на разпр. вал и се прескачат спокойно 2-3 зъба. Така, че има вероятност да не е направена точна центровка.

Публикувано

не ми звучи никак обнадеждаващо :cry: благодаря за мненията, ако някой има идея какво да правя сега, моля да я сподели.

Публикувано
Този двигател PD е много специфичен , ако мямаш контрите за блокиране на коляновия и разпределителния вал и ползваш само маркер, е голяма вероятноста да се прескочи центровката, защото при слагане на ремъка се разхлабват трите винчета на шайбата на разпр. вал и се прескачат спокойно 2-3 зъба. Така, че има вероятност да не е направена точна центровка.

няма нужда да се развиват болчета на разпред.вал.И тр. да се сваля капака на гл.за да се блокира,което е не необходимо

но не се знае кво са правили

Публикувано

Блокирането става чрез специален щифт без сваляне на капака на главата (това не е дизеловият голф 2 1,6 ), а болчетата се разхлабват а не се отвиват напълно. З.К е съставно и позволява относително малко завъртане м/у двете части при правенето на центровката. Не казвам че не може без разхлабването , но за макс. добра центровка е редно да се следват предписанията на производителят.

Публикувано

вала блокира

Публикувано

Така, значи:) аз му висях на главата да не би случайно да изпусна нещо;) като отвори кутията на ремъка каза че едното "колело" било "раздвижно",но реши че е по-добре да не го разхлабва и съответно раздвижва,а да сложи ремъка така както си е.От другата страна - откъм акумулатора махна кутията на въздушния филтър и прочее, и ми показа къде е белега на коляновия вал.когато слагаше ремъка, аз му държах с една отверка да си стои на белега(това е от страната на акумулатора.Така че от там съм 100% сигурен че е точно на белега защото го видях с очите си.Но от страната на ремъка :-k идея си нямам.За там знам само че това зъбчато колело,което може да се раздвижи като се разхлабят трите болтчета не го е пипал.

Публикувано
Абе колега,Щифта се слага на колелото,което всъщност се развива от болтовете :!: :!: :!: :!: И съответно разпределителния вал МОЖЕ ДА СИ ГО МЕСТИШ.]чопа не блокира вала

е не е Голф 2 1.6 ама сме виждали таквиз коли ;) smile027

 

Ейййййй че разбирачи ималооооооо smile091 Щифта викаш не блокирал вала а??? smile091

Ха преди да даваш мнения наляво надясно, първо попрочети тук там за ПД мотора :idea:

Публикувано

Сега по темата, отзад на този мотор белези не се гледат, а отпред се блокира коляновия вал с гребен и разпределителния с щифт. Вероятноста да избяга коляновия вал не е хич малка, ако не е застопорен, така че ходи на сервиз дето имат инструментите за блокиране и да ти оправят центровката! ;)

Публикувано
Абе колега,Щифта се слага на колелото,което всъщност се развива от болтовете :!: :!: :!: :!: И съответно разпределителния вал МОЖЕ ДА СИ ГО МЕСТИШ.]чопа не блокира вала

е не е Голф 2 1.6 ама сме виждали таквиз коли ;) smile027

 

Ейййййй че разбирачи ималооооооо smile091 Щифта викаш не блокирал вала а??? smile091

Ха преди да даваш мнения наляво надясно, първо попрочети тук там за ПД мотора :idea:

вала блокира :oops: обърках се,но като се позамислих да си го представя как беше...прави сте :smt017

ама така е като се занимаваш с други работи докато даваш съвети и не се замислиш smile049 :oops: извинявам се на колегите smile027

даже вече се сетих и че е демпферна и сменяхме една,защото губеше от нея центровка колата

post-2454-138453100663_thumb.jpg

Публикувано

ЗА БЕГАЧКАТА- МАЛКО ИНФО ЗА ПРОСВЕЩЕНИЕ - това е извадка от ELSA за демонтиране на зъбен ремък за АТД мотор 1.9TDI

– Выкрутить крепежные болты из опоры силового агрегата/кронштейна опоры двигателя, опоры агрегата/кузова -стрелки- и снять опору агрегата в сборе.

Инструкцияt Снимать опору силового агрегата можно только когда двигатель вывешен при помощи траверсы -10-222A- !

t Кронштейн опоры двигателя можно ослаблять только при снятой опоре силового агрегата.

 

– Открутить кронштейн опоры двигателя на блоке цилиндров -стрелки- и снять.

Инструкцияt Для откручивания обоих верхних болтов кронштейна опоры двигателя необходимо немного приподнять двигатель при помощи траверсы.

t Для откручивания обоих нижних болтов кронштейна опоры двигателя необходимо немного опустить двигатель при помощи траверсы.

ИнструкцияПостепенное внедрение овальных зубчато-ременных шкивов коленчатого вала. При установке такого зубчато-ременного шкива для определения ВМТ необходимо использовать стопор коленчатого вала -T10100-

 

Особенности зубчато-ременной передачи коленчатого вала

A = круглый шкив для зубчатого ремня; фиксировать с помощью стопора коленвала -T10050-, метка ВМТ на „12 часов“

В = овальный шкив для зубчатого ремня; фиксировать с помощью стопора коленвала -T10100-, метка ВМТ на „1 час“.

Автомобили с круглым шкивом зубчато-ременной передачи коленчатого вала

– Установить коленчатый вал в ВМТ цилиндра 1.

Инструкция

При этом повернуть коленчатый вал так, чтобы отметка на зубчато-ременном шкиве коленчатого вала была вверху, а стрелка на задней защите зубчатого ремня оказалась напротив выступов ротора импульсного датчика ступицы.-стрелки-.

– Зафиксировать ступицу фиксатором дизельного топливного насоса высокого давления -3359-. Для этого продвинуть фиксатор через левое овальное отверстие головки цилиндров.

– Зафиксировать шкив коленчатого вала стопором коленчатого вала -T10050-. Для этого просунуть стопор коленчатого вала -T10050- с фронтальной части зубчато-ременного шкива в его зубья.

ИнструкцияМетки на зубчато-ременном шкиве коленчатого вала и стопоре коленчатого вала должны быть напротив друг друга. При этом шип стопора коленчатого вала -T10050- должен войти в отверстие уплотнительного фланца.

Автомобили с овальным зубчато-ременным шкивом коленчатого вала

– Установить коленчатый вал в ВМТ цилиндра 1.

Инструкция

При этом повернуть коленчатый вал так, чтобы отметка на зубчато-ременном шкиве коленчатого вала и зубчатый сегмент колеса распределительного вала были вверху. При этом метка на задней защите зубчатого ремня должна совпасть с меткой на роторе импульсного датчика распределительного вала -стрелка-.

Зафиксировать ступицу с помощью фиксатора -3359-. Для этого продвинуть фиксатор через левое овальное отверстие головки цилиндров.

– Зафиксировать шкив коленвала с помощью стопора коленвала -T10100-. Для этого просунуть стопор коленвала с фронтальной части зубчато-ременного шкива в его зубья.

ИнструкцияМетки на зубчато-ременном шкиве коленчатого вала и стопоре коленчатого вала должны быть напротив друг друга. При этом шип стопора коленчатого вала должен входить в отверстие уплотнительного фланца.

Продолжение для всех автомобилей

– Пометить направление вращения зубчатого ремня.

 

Ослабить крепежные болты -1- шкива распределительного вала настолько, чтобы шкив свободно проворачивался в овальных отверстиях.

– Ослабить гайку крепления натяжного ролика.

– Повернуть гаечный ключ -T10020- против часовой стрелки (против стрелки), чтобы можно было зафиксировать натяжной ролик зубчатого ремня фиксатором -T10115-.

 

– Повернуть гаечный ключ -T10020- по стрелке до упора и крепко затянуть гайку-1-.

– Зубчатый ремень сначала снять с насоса системы охлаждения, а затем с остальных шкивов.

 

 

Преди да спориш за нещо за което не си сигурен , първо прочети някаква литература и тогава поствай - ИЗЛАГАШ СЕ ИНАЧЕ!!! И не чети Аuto DATA тя е бъгава програма - за vw, audi, seat, skoda чети само ELSA .

post-71-138453100656_thumb.jpg

Публикувано

Извиних се вече и казах че се обърках защото отговорих набързо и без да се замисля много.Сигурно съм сменял повоече от теб ремъци на П.Д.

и не съм се заблудил от това че е нарисувана в Аутодатата не овална дупката на шайбата.Тази сутрин гледах вече :mrgreen:

ние не ремонтираме само ВАГ-ове и не помня всичко наизуст,но като започнеш да разглобяваш виждаш и ти се изяснява картинката :lol:

Публикувано

Очевадно е че само аз не съм наясно с въпросния двигател :oops: Посъветвахте ме да ида някъде където имат инструменти и знаят какво правят, но аз си нямам представа къде бих могъл да отида.Имате ли предвид някой сервиз или майстор?И колко пари ще струва тази операция?

Публикувано

само да се уточня,че само някои са демпферни-главно на 130 ,150 и 160 коня моторите

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.