Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моторна спирачка - що е то?


Tricky

Recommended Posts

Не са атмосфери, а степен на сгъстяване - съотношението на обема на въздуха в ДМТ, към този в ГМТ, като последният се приема за 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 94
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • joro-120L

    11

  • Tricky

    8

  • bega4kata

    7

Като ви гледам какви неща обсъждате ми става малко смешно...Но реших и аз да си сметна ориентировъчно - 120-ката ми изгаря 15мл.бензин на свободни обороти в продължение на 1мин. престой,примерно на светофара :lol: И ако през целия ден карам и ми се случат 100 светофара по 1 минута ,при положение че гася колата,ще имам 1.5л.икономисан бензин,или все едно 3лв. или гориво за 15км. градско! smile091 .

А аз ,драги ми колеги,оставям на вас да изчислите колко гориво ще спестите,спирайки на скорост преди светофара! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, айде ся - все пак неделя вечер е, трябва да се спи, за да не сме изморени през новата седмица - що ни даваш такива сметки да правим?!? smile091

 

Storm е частично прав - моторното спиранео го ползвам и като алтернатива на спирачката, и като начин на пестене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А аз ,драги ми колеги,оставям на вас да изчислите колко гориво ще спестите,спирайки на скорост преди светофара! smile091

 

Правил съм го този експреимент. В града 1л/100км, извън 0.4-0.5л/100км.

 

За гасенето - 100 светофара по 1мин = 100мин * 0.5л/h = 0.8л!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ви гледам какви неща обсъждате ми става малко смешно...А аз ,драги ми колеги,оставям на вас да изчислите колко гориво ще спестите,спирайки на скорост преди светофара! smile091

За кое ти става смешно? Аз не виждам нищо такова във въпроса двигателя с кое от двете горива има по-добра моторна спирачка и конкретно принципа на работа на тази спирачка. Доста странно чувство за хумор имаш... И къде видя в темата да става въпрос за икономия преди светофар? За теб не знам, но на мен наистина ми стана смешно като прочетох какво си написал... smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle,aз никъде в темата не видях да пише за спиране преди светофар,просто давам предложение ако на някого му се занимава да изчисли ;) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Да се върнем на камионите - там допълнително се поставя клапа за спиране! Тя играе ролята точно на дросела при бензина който липсва при дизела. Повече информация могат да датат колегите каращи редовно камиони.

 

Освен тези клапи, скоро от Volvo сътвориха едно чудо - VEB+ /Volvo Engine Brake/. Е това творение, осигурява до 578 коня спирачен ефект при най-мощните двигатели!

Относно консумацията на гориво при ползване на двигателя като спирачка, каквато всъщност е и темата тук, ето какво споделят от Volvo:

"VEB+ starts operating at as little as about 1000 r/min, gradually stepping up retardation until it reaches its maximum braking power at about 2300 r/min. Braking with VEB+ does not wear out the brake linings or pads and the engine does not use any fuel in the process" А ето и един линк, където пише, какво точно прави един двигател различен, когато има системата VEB+.

http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/5A3F0 ... /00356.pdf

Специалния разпределителен вал, който има допълнителна гърбица, която при спирачния процес спомага за повишаване на налягането при изпусквателните клапани и от там - усилване на спирачния ефект.

Колегата, пуснал темата е прав за това, че компютъра може да се нарави така, че да показва това, което искаме - ясно е, че може да му се "поговори" и да се постигне желаното. Но не знам защо е това недоверие в обясненията, относно нулевата консумация на гориво в специфични моменти. Гледам, че културно пише човека, а не е като някои кретени дето се чудят, какво да надращят...

 

Абе, Боби - цар си! Караш ме да се смея сам, като некой *** на обясненията ти относно горивния процес smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да вметна, че при 120ката(например) като спускаш баир на скорост разхода не е 0l/h. Тогава си има консумация на гориво колкото и да е минимална...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да вметна, че при 120ката(например) като спускаш баир на скорост разхода не е 0l/h. Тогава си има консумация на гориво колкото и да е минимална...

 

Абсолютно сигурно е така, дори на 100С-ката ми се чуваха едни детонации, защото горивото не изгаря както трябва, а разните му там вакуум и центробежни регулатори и т.н. не работят правилно в този режим или просто не са ми били настроени. Горивото е 0 от Фаворит нагоре, защото има специален клапан карб-а, а старите нямат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да вметна, че при 120ката(например) като спускаш баир на скорост разхода не е 0l/h. Тогава си има консумация на гориво колкото и да е минимална...

 

Както писах по-горе, само някои модели карбуратори имат система за ППХ! На Шкода такъв не е монтиран и там разход си има, дори е по-висок отколкото при пускане по инерция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах време да изчета всички коментари по темата, мисля че понятието моторна спирачка и познато на всички, а как става това в двигателя с управление ECU - ми един прост алгоритъм в софтуера го прави- също като коментар в програма. Примерно: Ако датчика на коляновия вал отчита >1200 об/мин и стойността на вакуума в колектора е >0.5 b и датчика на дроселната клапа отчита напълно затворена дроселна клапа- едновременно- тогава дюзи да не отварят. Т.е. резултата при моторна спирачка е: разход=0, спиране- макс. от възможностите на двигателя. На някои мотори са вградени клапи на колекторите подобни на дроселната за таз цел но това е друга тема. За сравнение при липса на подобно нещо или система за ППХ моторната спирачка винаги е с по-малка ефективност тъй като определено количество гориво гори за празния ход и в този момент макар и малко пречи на спирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина много интересна тема! Че разходът при спускане на скорост е 0 - това е вярно. А относно това дали дизелът или бензиновият мотор спират по-ефективно от моя опит смятам, че дизелът спира по добре и то най-вече заради разликата в предавателните числа на скоростите при еднакви предавки.

П.П. Струва ми се, че не е лошо да се промени името на темата, понеже не става много ясно за какво е точно, а е интересна и полезна!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторната спирачка на дизела спира по-добре заради около 2 пъти по-голямата компресия. Много лесно се усеща това нагледно като се наложи да буташ дизел за да запали, изглежда хич не е същото ако мотора е бензинов. :) Същотото това съпротивление се използува с обратна посока в моторната спирачка. Иначе в чиповете на ECU- то са заложени програми с какви ли не функции за да може тоз двигател да работи добре във всички режими, особено да няма проблем с преходните, а самата моторна спирачка, която се задейства автоматично може да се каже че е вградена екстра - с основната цел да върши работа при спиране /без да хаби феродо, дискове или каквото и да е/ и пести гориво. Общо взето горивната и запалителна уредба от механично-електическа и хидравлично-пневматична в по-старите автомобили е заменена с електрическа с общо електронно управление. Предавателните числа са друга бира. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile161 много хубава тема,с удоволствие прочетох всичко,ама............какво стана с колегата Tricky.Еееее не е хубаво така.Забелязвам че някой колеги много се палят,и защо ли? Да не сме в играта''Кой-по-по-най! smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас 6 страници с обяснения ... стигнах само до 2-рата, нямах нерви по-нататък. Дайте на колегата да пробва да развърти някой двигател, без да са му свалени свещите, за да се убеди ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да ви дам тема за размисъл. Преди 25-30г. излезе тва с икономията на гориво. Как бачка. При отнета газ над 1800обр. спира ел. клапана за бавните и вакума си дърпа от карба колкото може и поддържа мотора. С времето това го приложиха при инжекцията. А сега ми кажете как става при 2500обр. или 5000обр. на скорост без газ и рязко натискане на съединителя колата не гасне? Някой правил ли е опит да върне контакта и секунда преди да натисне съединителя да даде контакт да видим какво ще стане/каквото ако спреш всякакво гориво/. Тая тема съм е коментирал с Миро преди години каде е икономията и определено мога да кажа, че изключването от скорост е икономично, а не на скорост без газ. Някой беше писъл за отчитане на работа на час на място и е много прав. Определено мога да кажа,че при движение на скорост без газ компа не отчита разхода на празен ход който поддържа мотора-нещо като хибридите.

За моторна спирачка на дизел знаете ли какво е? Едно време на дизелите имаше една клапа за това нещо и при последната катастрофа с автобуса коментираха за моторна спирачка. Успех с размисъла. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А сега ми кажете как става при 2500обр. или 5000обр. на скорост без газ и рязко натискане на съединителя колата не гасне? ...

 

Ванка,

 

При 3600 об/мин имаме 60 об/сек! Всеки двигател си има маховик. Ако приемем, че можеш внезапно да отнемеш газта, то маховика ще върти двигателя още поне 2-3 сек! Дори да приемем, че са само 2 сек, то това прави 120 оборота! Е, за 120 оборота всяко ЕКУ ще има време да отчете спада на оборотите и да подаде гориво. При 1200 оборота/мин имаме 20 об/сек и пак ЕКУ-то има достатъчно време след прекратяването на външното въртене да подаде гориво!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А сега ми кажете как става при 2500обр. или 5000обр. на скорост без газ и рязко натискане на съединителя колата не гасне? ...

 

Ванка,

 

При 3600 об/мин имаме 60 об/сек! Всеки двигател си има маховик. Ако приемем, че можеш внезапно да отнемеш газта, то маховика ще върти двигателя още поне 2-3 сек! Дори да приемем, че са само 2 сек, то това прави 120 оборота! Е, за 120 оборота всяко ЕКУ ще има време да отчете спада на оборотите и да подаде гориво. При 1200 оборота/мин имаме 20 об/сек и пак ЕКУ-то има достатъчно време след прекратяването на външното въртене да подаде гориво!

 

Няма как да стане без претрисане или разко спадане на обороти/което го няма/ В момента си прецаках диска и няма как да запиша данните в реално време ама съм сигурен,че подаването за бавните при бензин не се отчита до движение с няколко метра, както и при движение по инерция със сто и двадесет/поне/ и разход 0.8-1.2. Това е бавните + компесацията. Мисля тия франсета са направили по-добре, както и при октито и голфа/не отчита на място/ там е истината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 14 години по-късно...
На 7.08.2009 г. at 0:04, Tricky написа:

Това че не съм 'авто-мотьор' или подобно не означава че не знам как работи 'двигател с вътрешно горене' и благодаря, че не си се разпрострял да се обясняваш за тактовете... Та нали когато двигателя се затруднява 'да натъпче' въздуха някой(!) трябва да му помогне и това са точно горенето в някой друг цилиндър!!!

 

На 7.08.2009 г. at 0:09, bega4kata написа:

Ако двигатела е с 1 цилиндър?

аре вече спри да се излагаш

Това става, чрез маховика. Преодоляване на такта "сгъстяване". Основното му предназначение е да придава инерция и плавност на работата на коляновия вал.

 

Моторна спирачка и спиране, чрез двигателя са различни термини.

Моторната спирачка е спирачка на двигателя, или допълнително затрудняване на въртенето му за по-ефективно спирачно действие при намаляне на скоростта. Моторната спирачка се използва при дизеловите автомобили - камиони и автобуси с цел подобряване спирачният ефект на двигателя, с оглед по-големият тонаж на превозното средство.

Моторната спирачка представлява клапа, намираща се в изпускателния колектор, и по-точно в тръбата на ауспуха, непосредствено след колектора. Затваря свободното излизане на изгорелите газове. Буквално, запушва ауспуха. Задейства се механично от водача. Някои избягват да я ползват често, защото избиват гарнитури на колектора. Това, при по-стари автомобили. При съвременните може да е усъвършенствано, но принципа е този.

п.п. Случайно попаднах на тази тема. Нямам мнение, защото още не съм бил регистриран тогава.

Доста е изписано, има хора, които са близо до истината, зададени са и въпроси, които стоят без отговор и в крайна сметка не става ясно какво е Моторната спирачка.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. И подкрепям мненията на колегите, че дизеловият двигател има по-добър спирачен ефект от бензиновия. По принцип. /без моторната спирачка да е в действие/

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

п.п. И подкрепям мненията на колегите, че дизеловият двигател има по-добър спирачен ефект от бензиновия. По принцип. /без моторната спирачка да е в действие/

 

В статията, която аз прочетох днес след като ти "събуди" темата пък пишеше обратното. Помигах малко неразбиращо и не се съгласих. За това реших, че трябва да прочета друга ?

Ама пък в нея бяха описани предимно видовете ретардери и единственото, написано за "моторната спирачка" беше, че може да предизвика издухване на гарнитурите на изпускателните колектори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

В статията, която аз прочетох днес след като ти "събуди" темата пък пишеше обратното. Помигах малко неразбиращо и не се съгласих. За това реших, че трябва да прочета друга ?

Дизелов автомобил с Г-образен стартер - манивела, виждал ли си? Мисля, това е достатъчен аргумент.

 

Преди 1 час, Izolini написа:

Ама пък в нея бяха описани предимно видовете ретардери и единственото, написано за "моторната спирачка" беше, че може да предизвика издухване на гарнитурите на изпускателните колектори.

"Ретардери" го чувам сега от теб. Опитах да се запозная с това устройство, но след второто изречение спрях. Не ми е интересно.

 

От поколението преди Гугъл съм и нещата, които ги пиша са учени или от опит, т.е. нямам навик да правя справка преди да кажа нещо.

Затварянето на ауспуха е равносилно на още един такт "сгъстяване", вместо издухване. Изпускателният клапан е отворен. Логично е да поддадат слаби места, а това са гарнитурите.

Моторната спирачка на колектора се усеща и от странични наблюдатели. Двигателят променя звука си при отнемането на газ, или се появява допълнителен шум.

 

Ице, не е реплика към теб. Говоря си, или допълвам горното мнение. ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Дизелов автомобил с Г-образен стартер - манивела, виждал ли си? Мисля, това е достатъчен аргумент.

 

"Ретардери" го чувам сега от теб. Опитах да се запозная с това устройство, но след второто изречение спрях. Не ми е интересно....

 

Жоре , ако си запознат със старите автоматични кутии , представи си хидротрансформатора , чрез който се предава движението от двигателя на кутията. Ретардера е същото , но се използва за създаване на съпротивление на въртене. Има и вариант електромагнитен по подобие на спирачките на совалката.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.