Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моторна спирачка - що е то?


Tricky

Recommended Posts

Колега, не се заяждай и не спори. Такава система за принудителен празен ход (ППХ) или ЭПХХ (Экономайзером принудителньго холостого хода) http://moeauto.ru/remont/el_044.htm имат дори Ладите с карбураторни двигатели (карбуратор "Озон ІІ"), още от началото на 80-те години. Там се спира горивото от клапана за ниските обороти, който се намира в автономната система за ППХ. Всичко това става при пуснат педал на газта и задействано микроключе и обороти на двигателя над 1200 min-1, които се следят от елементарна електроника.

При инжекционите и дизелите всичко това е много по-елементарно. Просто като пуснеш газта и оборотите са над определена стойност (1000-1200 min-), дюзите не отварят и съответно компютъра дава съвсем реалният разход 0.0.

 

За да се убедиш в правотата на казаното от нас направи следният експеримент. Спусни се по надолнище с 80 км/ч например на 5 предавка, пусни педала на газта и завърти контактният ключ в положение изключен двигател, но внимавай да не дадеш на заключен волан! Ще се убедиш, че колата също толкова намалява или ускорява (в зависимост от наклона), като и при запален двигател.

 

Ако и това не те убеди, спокойно си изхвърли дипломата. :D

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 94
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    17

  • joro-120L

    11

  • Tricky

    8

  • bega4kata

    7

...Това че не съм 'авто-мотьор' или подобно не означава че не знам как работи 'двигател с вътрешно горене'...

Ти ако знаеше, щеше сам да се сетиш, че в режим на моторна спирачка в двигателя постъпва само въздух. А от там следва, че моментният ти разход на гориво е 0 л./100 км - точно както ти показва компютъра.

 

...Това за 'верването' си е религия :) Не съм съгласен, понеже съм професионално свързан с тази област - само кажи какво искаш да показва компа!...

Това ти с каква област и как сте свързани в случая няма нищо общо. Показанията на компютъра са на базата на заводските му задания/настройки, които в случая се доказва, че са коректни. Или може би ти си открил дефект в показанията на компютъра и си готов да спориш с инженерите на производителя...?

 

Виждам че царят дружелюбни, открити и добросърдечни отношения във форума (съдейки по мненията на администраторите). Халал да е, спете спокойно и не збравяйте да си вземете по една тубичка.

Ето ти пример как гледаш на нещата повърхностно, без да се задълбочаваш в тях. И точно заради това не можеш да разбереш обясненията на колегите в тази тема. Колко мнения на администратори видя до тук, че ги коментираш???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е бистрено много пъти по много автофоруми и винаги има някой неразбрал. Защо го нападнахте така момчето само не разбрах. На всеки се случва да не е доразбрал - затова е форума, да се изяснят нещата, а не така с високомерие и да се дразним. Всеки си има достойнство - отчитайте и това все пак.

Не виждам защо някой трябва да "се дразни" от някой друг, че не е разбрал. Конкретният проблем е малко "особен и труден за разбиране". Преди да карам инжекционна кола и на мене ми беше трудно да го разбера, така че не се лютете толкова.

 

Да преговорим. Спиране на притока на гориво съществува при практически всички съвременни автомобили от 90-те години насам. При инжекционите пускането/спирането става много лесно въз основа на сигнала за оборотите на кол. вал и натискането на педала за газта. Като ако нямаме натиснат педал и оборотите са примерно над 1200 се прекъсва подаването на гориво, когато паднат под 1200 се възстановява подаването на гориво. Така двигателя не гасне в движение. По въпроса на колегата защо колата се движи при "угасен мотор" - ами - отиди на един наклон, засили се с 20км, включи 5-та и пусни съединителя без да палиш двигателя. (ако го правиш случайно не забравяй да отключиш волана да не стане сакатлък ;)). При това положение, ще се придвижиш няколко метра с консумация 0 нали? А защо компютъра да ти показва друго?

 

Искам да продължа и темата с някакъв по-добър тон, че от заяждани9я файда няма. Имам 2 уточнения към иначе правилното мнение на PRR.

1. Съвсем не са редки карбураторите, които имат спиране на горивото - за справка дори смотания Pierburg на Фаворитите има.

2. Моите субективни лични впечатления са, че дизела има доста по-ефективна моторна спирачка от бензина. В смисъл - по-добре спира, логично е заради доста по-голямата компресия. Сега ако говорим за ефективност от гледна точка колко по-дълго можеш да караш с консумация 0 (т.е. - колко по-слабо спираш), там вече може да се говори за обратното - с бензин можеш да се пускаш 5км по лек наклон с 0 консумация, пък с дизел около 2.. та - "ефективността" тук трябва да уточним какво имаме предвид. Много зависи и от градуса на наклона и от конкретната скоростна кутия с какви предавки е.

 

Според мене, истински кеф на моторната спирачка ще стане когато започнем след 3-4 години да караме електрически автомобили, тогава можеш да регулираш точно колко енергия да връщаш в акумулатора и колко да използваш за движение с избрана скорост и тогава няма да я има тая граница от 1200 оборота, а можеш да регулираш в целия диапазон. Предполагам, че тогава тези които подават газ надолу по виадуктите на Витиня, ще ги гледам малко по-надолу да се молят за "една туба ток" smile163 smile163 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва въпроса колко ефективна е тази "моторна спирачка". Ами зависи. При дизела малко! Просто при него няма дроселова клапа и колкото сгъсти толкова и използва след това при "разпъването". Дефакто спирането е равно на загубите от триене. При бензина нещата седят малко по-особено. Поради наличието на дроселна клапа в смукателния колектор се получава вакуум и двигателя работи като вакуум помпа, т.е. спирането е по-ефективно. Дали това е плюс или минус? Личното ми мнение - минус! При дизела имаш възможност да спираш на двигател от голямо разстояние с нулев разход и/или да пускаш по-дълги нанадолнища на скорост, отново с нулев разход.

Поздрави

 

Само тук имам градивна критика към теб. Смятам, че дизеловия двигател е с по-голяма спирачна ефективност, защото компресира пълния обем въздух, който може да засмуче през отворения диаметър на всмукателните тръби. А именно този въдух при компресирането му отнема кинетичната енергия от движението. При бензиновия дроселовата клапа не позволява цилиндъра да се напълни с въздух. Т.е. вътре има вакуум. А вакуума не създава усилие при свиване.

Надявам се, че ще се съгласиш с мен. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох много внимателно всички мнения.Мога да кажа че ми се изясни защо и как работи двигателя без да има подаване на гориво въпреки че ми звучи някак странно(все пак човек се учи докато е жив, а аз още мърдам :) ).Евала за подробните обяснения но за това че компютъра винаги е верен - е не е така.Има различни автомобили, различни компютри и все ми се струва че има нещо абстрактно.Пример - преди 3 години имах възможността да изкарам рено от магазина - на 6км. :) На всички критици на марката рено ще кажа категорично - до сега колата е влизала в сервиз САМО за смяна на масла, филтри и т.н. Никога не сме имали никакви оплаквания от колата.Та за бордовия компютър - при спряло положение и изключена предавка шкодата ми показва моментен разход 0,5l/h или ако е с включен климатик - 0,6l/h.Реното такива стойности няма, щом изключиш от скорост, без значение спрял ли си или не моментния разход веднага става 0,0. Да знам че става въпрос за друг автомобил, и друг БКП, ама е типичен пример че не може винаги да му се вярва.От там не може да се вярва и на средния разход (на Рено-то) защото ако изключиш от скорост и спускаш 5 км.според БКП си изминал 5 км. с нулев разход, което НЕ Е вярно, защото като си изключил от скорост гориво си влиза в мотора и той си харчи нещо си.Съгласен съм че на моторна спирачка не харчи, но не бих повярвал че компютрите са абсолютно точни.А и да попитам БКП само с един знак след десетичната запетая ли работи или си ги смята някак.и как ги закръгля, например ако да речем ги закръгля на 0,05 определено има разлика ако карам с моментен разход 6,46 или 6,54 все ще ми показва 6,5.Наистина е дребно, но при изминаване на сериозни разстояния ще окаже влияние и като средния ми разход в крайна сметка е 6,7...няма да знам дали е 6,4 или 7,0...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва въпроса колко ефективна е тази "моторна спирачка". Ами зависи. При дизела малко! Просто при него няма дроселова клапа и колкото сгъсти толкова и използва след това при "разпъването". Дефакто спирането е равно на загубите от триене. При бензина нещата седят малко по-особено. Поради наличието на дроселна клапа в смукателния колектор се получава вакуум и двигателя работи като вакуум помпа, т.е. спирането е по-ефективно. Дали това е плюс или минус? Личното ми мнение - минус! При дизела имаш възможност да спираш на двигател от голямо разстояние с нулев разход и/или да пускаш по-дълги нанадолнища на скорост, отново с нулев разход.

Поздрави

 

Само тук имам градивна критика към теб. Смятам, че дизеловия двигател е с по-голяма спирачна ефективност, защото компресира пълния обем въздух, който може да засмуче през отворения диаметър на всмукателните тръби. А именно този въдух при компресирането му отнема кинетичната енергия от движението. При бензиновия дроселовата клапа не позволява цилиндъра да се напълни с въздух. Т.е. вътре има вакуум. А вакуума не създава усилие при свиване.

Надявам се, че ще се съгласиш с мен. :D

точно това щях да пиша и аз...ама беше много късно снощи :smt017 :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва въпроса колко ефективна е тази "моторна спирачка". Ами зависи. При дизела малко! Просто при него няма дроселова клапа и колкото сгъсти толкова и използва след това при "разпъването". Дефакто спирането е равно на загубите от триене. При бензина нещата седят малко по-особено. Поради наличието на дроселна клапа в смукателния колектор се получава вакуум и двигателя работи като вакуум помпа, т.е. спирането е по-ефективно. Дали това е плюс или минус? Личното ми мнение - минус! При дизела имаш възможност да спираш на двигател от голямо разстояние с нулев разход и/или да пускаш по-дълги нанадолнища на скорост, отново с нулев разход.

Поздрави

 

Само тук имам градивна критика към теб. Смятам, че дизеловия двигател е с по-голяма спирачна ефективност, защото компресира пълния обем въздух, който може да засмуче през отворения диаметър на всмукателните тръби. А именно този въдух при компресирането му отнема кинетичната енергия от движението. При бензиновия дроселовата клапа не позволява цилиндъра да се напълни с въздух. Т.е. вътре има вакуум. А вакуума не създава усилие при свиване.

Надявам се, че ще се съгласиш с мен. :D

точно това щях да пиша и аз...ама беше много късно снощи :smt017 :D

 

Не се приема smile049

 

Боби е пуснал цикъла на работа на 4тактов ДВГ. Накратко:

1) Пълнене (т.е. засмукване на въздух) - при бензиновия двигател се създава вакуум (преди всмукателния клапан има дроселова клапа ограничаваща количеството въздух!), при дизеловия почти не се образува вакуум (почти ... сравнено с бензиновия). Тук спирачното действие е по-силно при бензиновия двигател

2) Нагнетяване - тук дизела изпитва по-голямо съпротивление поради това, че цилиндъра е пълен с въздух докато при бензиновия е почти вакуум, т.е. няма съпротивление

3) Работен такт - при спиране няма експлозия (няма гориво). При дизела имаме момент на бутане на вече сгъстения въздух (от т.1), докато при бензиновия нямаме бутане (нали имахме вакуум и дори да го сгъстим в т.2 то пак усилието ще е малк)

4) Изхвърляне на газовете - тук клапана е отворен и можем да приемем, че съпротивлението при двата вида двигатели е еднакво.

 

От горното - в спирачен режим и двата двигателя работят на принципа на вакуум помпата, т.е. смучат от всмукателния колектор и изхвърлят през изпускателния. Разликата е, че при дизела няма ограничители поставени по веригата, т.е. двигателя смуче с пълни "бузи" и изпуска така. При бензина имаме една клапа която ограничава дебита. Следва простия въпрос - в кой случай ще имаме по-голямо натоварване? Логично - когато няма съпротивления по пътя.

 

Да се върнем на камионите - там допълнително се поставя клапа за спиране! Тя играе ролята точно на дросела при бензина който липсва при дизела. Повече информация могат да датат колегите каращи редовно камиони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека разгледаме по-подробно двата варианта, като опростяваме малко нещата.

 

При дизела приемаме, че при в края на всмукването налягането в цилиндъра е равно на атмосферното (при напълно неактивна турбина би било по-ниско). Не знам какво става с турбината в режим ППХ и 2000+ оборота например, но предполагам, че ще има някакво влияние. Следва компресиране на въздуха около 15-20 пъти, и повишаване на температурата му до няколкостотин градуса. При движението надолу сгъстеният въздух би превърнал цялата натрупана енергия в работа, но ако не се беше охладил до известна степен. Охладителната и маслената системи отнемат част от енергията в полза на моторната спирачка.

 

При бензина приемаме, че дроселната клапа е напълно затворена. Това обаче, може и умишлено да не е направено точно така, поради следващите процеси... Следва такта на всмукване, при който въздуха в цилиндъра се разрежда около 8-10 пъти, и понижава темепературата си значително. В такта на сгъстяване разреденият въздух би дърпал буталото със същото усилие с което е бил разреден. Но междувременно е бил загрят до известна степен, така че няма същия потенциал. Тука отново охладителната и маслената системи отнемат част от енергията в полза на моторната спирачка.

В този случай обаче, се оказва, че продължителното каране в режим ППХ ще понижи работната температура на двигателя по-бързо, отколкото при дизела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъъ, мога ли по лаишки да добавя към разсъждения за това кой двигател е по-ефективна моторна спирачка и да включа предавателните числа в сметката - обикновено са различни на бензините и дизелите - заради любимия на почти всички дизелари въртящ момент ;). Понеже предавателните числа променят силата, която двигателя прилага към пътя през скоростната кутия, значи като минем в режим моторно спиране ще се промени и силата, която прилага пътя през скоростната кутия към двигателя ;)

 

И също така на момчето или момичето не видях бавно и ясно да му се обясни, че разхода е 0 САМО ако колата Е ВКЛЮЧЕНА на скорост. Ако се изключи от скорост двигателя, той си подава гориво, защото няма кой отвън да му върти вала и буталцата. Обаче ако е на скорост и съединителя е зацепен - колата си ползва инерцията и търкалящия се под нея асфалт през колелата и през скоростната кутия завърта вала и двигателя има някакви обороти. Тогава няма нужда да му се подава гориво за поддържане на какъвто и да е ход, защото енергията идва от въртящите се колела. То по тоя начин се пали с бутане на скорост, нали ;) ?

 

По отношение на компютъра на онова Рено - ами франсетата са си хора с техни разбирания - Пикасото на тъста ми като спре колата престава да харчи каквото и да е - индикатора показва тирета/чертички. Докато VW Group, включително Шкода преминава от Л/100КМ в Л/ЧАС. Ако Рено и те икономисват от блоковете за изчисления на компютъра ;) - ще показва нула, която е все същото с тия чертички на Ситроена ;) smile159 Т.е. не компютъра е смотан, а хората са решили, че няма какво да се депресираш, че харчиш гориво и на място и не ти го пишат. Рено са решили да пише 0, пък Ситроен пускат индикатора на "изключено" - все същото, различен подход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна тема. smile159 Досега и аз си мислех че двигателя харчи гориво за да спре колата като спускам на скорост. Вече спокойно ще си спускам на скорост а не по инерция на празех ход на двигателя. Например при спускане с 80 км/час от Плиска надолу към Орлов мост, изключена от скорост (колата даже леко ускорява по инерция там) бордовия показвва от 1.6, до 1.9 литра на 100. Веднъж като изключих от скорост с над 100км/час по инерция надолу показа 0,8 литра на 100. На скорост и на мен си ми показва 0.0 като спускам.

 

Един въпрос към специалистите:

Спускам например 2-3 и повече километра по лек наклон по магистрала. На 5-та с 80-90 колата се ускорява (няма сила предваката да я спре). На 4-та с 90 колата вече не ускорява ама оборотите са множко.

Кое е по-добре за няколко минутно спускане: На 5-та с ниски обороти и леко помагане със спирачкикте или на 4-та с по-високи обороти и без нужда от спирачките?

При спускане вредно ли е да си оставя двигателя да ръмжи с 3000 -3500 оборота на скорост надолу по-баира но да има сила да я удържа. Притеснението ми идва от това че ако катеря нагоре с 90 км/час или по-малко на 5-та понякога се мъчи малко(макар че на 5-та от 60 км/час по баир, макар и бавно в началото, Октавията ускорява). Та така и надолу - мъчи ли се (и вредно ли е) ако предавката не достига да спре колата и така двигателя се затруднява от увличането от тежеста на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва въпроса колко ефективна е тази "моторна спирачка". Ами зависи. При дизела малко! Просто при него няма дроселова клапа и колкото сгъсти толкова и използва след това при "разпъването". Дефакто спирането е равно на загубите от триене. При бензина нещата седят малко по-особено. Поради наличието на дроселна клапа в смукателния колектор се получава вакуум и двигателя работи като вакуум помпа, т.е. спирането е по-ефективно. Дали това е плюс или минус? Личното ми мнение - минус! При дизела имаш възможност да спираш на двигател от голямо разстояние с нулев разход и/или да пускаш по-дълги нанадолнища на скорост, отново с нулев разход.

Поздрави

 

Само тук имам градивна критика към теб. Смятам, че дизеловия двигател е с по-голяма спирачна ефективност, защото компресира пълния обем въздух, който може да засмуче през отворения диаметър на всмукателните тръби. А именно този въдух при компресирането му отнема кинетичната енергия от движението. При бензиновия дроселовата клапа не позволява цилиндъра да се напълни с въздух. Т.е. вътре има вакуум. А вакуума не създава усилие при свиване.

Надявам се, че ще се съгласиш с мен. :D

точно това щях да пиша и аз...ама беше много късно снощи :smt017 :D

 

Не се приема smile049

 

Боби е пуснал цикъла на работа на 4тактов ДВГ. Накратко:

1) Пълнене (т.е. засмукване на въздух) - при бензиновия двигател се създава вакуум (преди всмукателния клапан има дроселова клапа ограничаваща количеството въздух!), при дизеловия почти не се образува вакуум (почти ... сравнено с бензиновия). Тук спирачното действие е по-силно при бензиновия двигател

2) Нагнетяване - тук дизела изпитва по-голямо съпротивление поради това, че цилиндъра е пълен с въздух докато при бензиновия е почти вакуум, т.е. няма съпротивление

3) Работен такт - при спиране няма експлозия (няма гориво). При дизела имаме момент на бутане на вече сгъстения въздух (от т.1), докато при бензиновия нямаме бутане (нали имахме вакуум и дори да го сгъстим в т.2 то пак усилието ще е малк)

4) Изхвърляне на газовете - тук клапана е отворен и можем да приемем, че съпротивлението при двата вида двигатели е еднакво.

 

От горното - в спирачен режим и двата двигателя работят на принципа на вакуум помпата, т.е. смучат от всмукателния колектор и изхвърлят през изпускателния. Разликата е, че при дизела няма ограничители поставени по веригата, т.е. двигателя смуче с пълни "бузи" и изпуска така. При бензина имаме една клапа която ограничава дебита. Следва простия въпрос - в кой случай ще имаме по-голямо натоварване? Логично - когато няма съпротивления по пътя.

 

Да се върнем на камионите - там допълнително се поставя клапа за спиране! Тя играе ролята точно на дросела при бензина който липсва при дизела. Повече информация могат да датат колегите каращи редовно камиони.

smile004

 

в точка 2 разликите са в повече от 2 пъти по големи/но тогава има загуба на компресия от сегмента/

и тогава при точка 3 имаме по-малка сила на избутване от компресията,поради загубата дето ти писах по-горе.

по твоята логика двата двигатела трябва да са с еднакво съпротивление при моторна спирачка-защото и двата си неотрализират съпротивленията в такта зсмукване,компресиране и избутване без гориво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този разговор изобщо не беше за тук а за по smile027

 

Идеята ми е следната: двигателя при моторна спирачка работи като компресор - от едната страна смуче, от другата духа. Ако го натовариш, т.е. сложиш му съпротивление той се мъчи и съответно оказва по-голямо съпротивление. Освен това има и една допълнителна особеност - при дизела оборотите винаги са по-ниски и съответно съпротивлението по-малко. От там и по-слаба ефективност на моторната спирачка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

jivdzver-просто компа на Реното е по-смотан smile049

 

 

Ок, не споря, но защо някой не каже нещо за другите неща които съм написал...смотан смотан, ама е много лесно да си хвалим нашето и толкоз... ама не казвате за закръглянето, щото колата не харчи на по 100мл. точно.И ако наистина се замислите над това ще видите че няма как да е толкова точен и компа на вашата кола...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мъчи ли се (и вредно ли е) ако предавката не достига да спре колата и така двигателя се затруднява от увличането от тежеста на колата.

 

Предполагам, че този случай не е по-лош, отколкото двигателят да се върти със същите обороти, но да се движи с помощта на гориво (а не чрез инерцията на колата) - все пак на него му е все едно, кой го задвижва.

 

 

И да попитам нещо.

Щом карбураторите подават гориво дори и когато колата е на скорост, без да се подава газ, означава ли това, че те имат по-слабо спирачно действие, отколкото инжекционите?

В такъв момент карбураторът подава гориво, необходимо за поддържане на определени обороти (празен ход). Т.е, ако два двигателя ги ползваме в режима, обсъждан в темата при спускане да кажем получават от инерцията на колата мощност x, при инжекциона за спиране на колата отива цялата мощност x, а при карбураторния - ако мощността му на празен ход е y, за спиране отива x-y (защото в този случай хем влиза горивна смес, хем колата задвижва двигателя).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За закръгляването - има го. Но най-често играе, т.е. веднъж показва 0.4 след това 0.5 и обратно.

 

За реното - в зависимост от борд компютъра имаме следните варианти при работа на празен ход:

1) Показва нула (реното явно е от тях)

2) Показва безкрайност (виждал съм го на някои BMW-та)

3) Показва разхода ... в час. Октавия 1 след фейслифта са така.

 

Предполагам, че има и други варианти, но аз не съм ги срещал.

 

@nuclear,

Да, при карбураторите спирането на двигател е малко по-лошо от тези с инжекцион. Същото важи и за автомобили на газ (без ГИ!). Но поради наличието на дроселова клапа, количеството въздух (а от там и гориво) са изключително малко и на практика не се усещат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаете, че грешката при показанията идва от там, че НЕ СЕ МЕРИ ДИРЕКТЕН ДЕБИТ НА ГОРИВОТО, а индиректно се пресмята от компа - времето на отваряне на дюзитеХтехния дебит/км. пробег.

И пак да тропна по масата - гореспоменатото няма нищо общо с факта, че на моторна спирачка разходът е 0.0 (Май това наистина се оказва ЕДИНСТВЕНОТО 100% вярно показание)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ми е да преценя кои доводи са по-добри когато сравняваме моторната спирачка при бензин и дизел, но личните ми впечатления от каране на няколко различни дизелови и бензинови коли показват, че моторната спирачка на дизелите е по-ефективна - печката намаля скоростта по надолнище където бензинката не намаля или даже ускорява на скорост без газ. Което може би се дължи на факта, че всички коли които съм сравнявал на един и същ наклон са били с различни мотори и тегло smile049

Колкото до оборотите при ППХ - мисля, че на мотора наистина му е все тая дали ще го юркам по нагорнището на втора близо до "лютенИцата" или го пускам по същия наклон обратно пак на втора със същите обороти - даже при спускането ще му е малко по-добре заради по-ниската температура.

А на автора на темата, който се оплаква от отношението - той май е единствения, който се държи надменно, въпреки, че очевидно ВСИЧКИ останали са на противно от неговото мнение и се опитват да обяснят защо, а неговите доводи са леко детски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За закръгляването - има го. Но най-често играе, т.е. веднъж показва 0.4 след това 0.5 и обратно.

 

За реното - в зависимост от борд компютъра имаме следните варианти при работа на празен ход:

1) Показва нула (реното явно е от тях)

2) Показва безкрайност (виждал съм го на някои BMW-та)

3) Показва разхода ... в час. Октавия 1 след фейслифта са така...

Остава и да уточним дали пишеш за празен ход на място или за такъв по инерция. Посочил си първото, нали?

 

От трите изброени показания литри за час е най-коректно като изписване (ако се има в предвид празен ход на място).

 

Това, че Рено (явно) показва 0, не би трябвало да означава, че я взима под внимание при пресмятането на крайния резултат, защото тогава той би бил неоректен. Същото важи и за примера в т.2

 

За моторната спирачка. Личното ми мнение е, че дизела има по-добра такава. По един и същи маршрут (прохода Гълъбец) два дизела, с които съм минавал от там се спускат на 4-та с цел поддържане желаната от мен скорост, докато за същата тази скорост на 3 бензинови коли им беше нужна предимно 3-та.

 

...А на автора на темата, който се оплаква от отношението - той май е единствения, който се държи надменно, въпреки, че очевидно ВСИЧКИ останали са на противно от неговото мнение и се опитват да обяснят защо, а неговите доводи са леко детски.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

jivdzver-просто компа на Реното е по-смотан smile049

 

 

Ок, не споря, но защо някой не каже нещо за другите неща които съм написал...смотан смотан, ама е много лесно да си хвалим нашето и толкоз... ама не казвате за закръглянето, щото колата не харчи на по 100мл. точно.И ако наистина се замислите над това ще видите че няма как да е толкова точен и компа на вашата кола...

ти пък сега се обиди...не ми беше това целта,аз така си говоря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава и да уточним дали пишеш за празен ход на място или за такъв по инерция. Посочил си първото, нали?

 

Да, говорим за на място!

 

За спирачката - сравнението ми е между Vectra A 1.8mi, 90bhp и Skoda Octavia 1.9TDI, 90bhp. Ами на Мица като влкюча 5та и се пускам от Витиня колата намалява до 120, докато с Vectra-та спираше до към 90. Както и да е. Може и да не съм прав smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, определено това дали дизел или бензин спира по-добре е интересно. Съвсем лесно е да се предположи, че да се вдигнат 21 атм е доста по-трудно отколкото 9 атм. Останалите клапи, вакууми и т.н. са маловажни на фона на това, поне така си мисля, без да задълбавам. Въпреки всичко може и аз да бъркам нещо. Хареса ми мнението за въртящия момент. Може би бензин с голям въртящ момент да може да бие дизел с по-малък по спиране. А по отношение на Вектра и Окти, при които бензинката спира по-добре - може да е по различни причини - примерно Вектрата ако е по-лека от Окти или преводното отношение на 5-та да е по-голямо- (по-къси предавки) при Вектрата, или пък - не го пожелавам де - да задържа спирачка на Вектрата или пък лагерите на главините да имат по-гол съпротивление или .а ли го кво още.:)

Но "принципиално погледнато с оглед на казаното и комплексно обобщено" това е разговор за smile027 . После всички ще сме на едно мнение. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FAV135, не знам, но мисля, че тия 21 атмосфери на нашите дизели първо са по-малко (1.9 100кс - има компресия 19.5; 1.9 105кс - 18.5; 2.0CR и 1.6CR - 16.5 - http://skoda-auto.de/index.php?typ=Comb ... W&adaten=2) и второ не се ли постигат при работещо турбо??? То че се върти и на празен ход - върти се, но надали прави същото налягане като при натисната газ.

 

Но за предавателните числа - определено вдигам ръка в подкрепа - скоростните кутии и предавателните отношения не са еднакви дори в рамките на една и съща фирма за дизеловите и бензиновите двигатели на един и същ модел. Наздраве smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.