Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Какъв двигател да избера-избрах го


georgidinkov

Recommended Posts

Карал съм и с 95 Карера,95+ на Еко и 100 октана на Еко!Разлика не мога да усетя!А по принцип 100октана на Еко имам много добри впечатления от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • georgidinkov

    25

  • VALDO

    11

  • pigoff

    8

  • chavdarlk

    6

Най-много писали в темата

И аз съм карал със Премиум на ОМВ и веднъж по недоглеждане със Ви Пауър Дизел на Шел. Премиума беше добре, определено дигна динамиката на колата, Ви ПоуърА :mrgreen: беше боза отвсекъде, разлика никва спрямо обикновената нафта. Айде стига с тая тема, разводнихме основната, да ме прощава колегата, дето я пусна. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората като са написали 95 ще си го карам с 95.Ако бях взел 1.4 или 1.6 на който пише 98,щях да го карам с 98.

На 1.6 пише същото като на твойта - min RON 95 (може да не цитирам дословно). Аз карам само с 98/100, никога не съм слагал 95. Няколко пъти съм питал в ЕТ и ми казват 98. Не, че няма да върви и с 95, но по-добре 98.

 

По принцип октановото число на използвания бензин зависи не от обема на двигателя, мощност или нещо друго, а от технологията, по която работи и по-точно от това, което на англ. се казва compression ratio (коефициент на компресия или както там се казва на български). Колкото по-голяма е тази стойност - толкова повече вероятност за детонации. От там следва и използване на по-високооктанов бензин, който е по-устойчив на детонации.

Абсолютна заблуда е, че по-високооктановото число води автоматично до по-голяма мощност - тя зависи единствено от възможността на двигателя да вкара възможно най-голямо к-во гориво и въздух в горивната камера.

И обратно на темата - именно поради технологията на директно впръсване под високо налягане на FSI (по-висок compression ratio) се предполага използването на по-високооктанов бенц. Наскоро и италианците вкараха технология за директно впръскване - MultiAir, където също компресията е от порядъка на 10-11:1 и ако не бъркам също се препоръчва 98 при някои двигатели.

 

At full load the fuel is injected synchronously with the air intake phase. However, due to the precision of the injection process, the extremely fine atomisation and the internal cooling effect when the fuel evaporates directly in the combustion chamber, the FSI engine can operate at a much higher compression ratio than an indirect engine. This results in greater efficiency.

 

Специално при моя 1.6 FSI коефициента на компресия е доста висок - 12:1. При 1.8 TSI мисля, че беше 9.8, нямам идея защо, може би защото турбото дава достатъчно добра компресия. Може би затова на нея и дават 95, но наистина и на мойта капачка пише 95.

 

Ето една таблица с приблизителното съотношение между двете стойости. Подчертавам първо, че таблицата е само ориентировъчна и второ, че е доста стара (нямам по-нова) и за по-съвременните двигатели следва стойностите на октана да се свалят 5-6 пункта. Коeто всъщност в крайна сметка показва, че VALDO си е прав за себе си. Аз пак казвам въпреки надписа на капачката се съобразявам с хората от сервиза, все пак имам и едно наум, че в БГ горивата по презумция са ултра качествени.

 

Compression ratio Octane

5:1 72

6:1 81

7:1 87

8:1 92

9:1 96

10:1 100

11:1 104

12:1 108

 

Тук има мнооооого по-разбиращи хора от мен по техническите теми, така че ако съм сгрешил нещо ще се радвам да ме поправите и да науча нещо ново.

 

EDIT: Сега се сетих и нещо друго. По-високото октаново число позволява по-прецизно контролиране на впръскването/изгарянего и от там по-добра икономия на гориво. Тоест даваш повече пари за 98, но постигаш по-нисък разход. Честно казано като се тегли чертата пак излиза по-скъпо, но пак е някаква компенсация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички турбо двигатели са с по-ниска компресия. Все пак като заработи турбото и се вдига.

 

Относно октановото число - ами то определя единствено резистентноста на горивото към самозапалване, но не и количеството енергия! При по-модерните двигатели си има специален детонационен датчик и като сложиш по-ниско октаново число двигателя се нагажда ... с-у по-лош вървеж (измества се ъгъла на запалване, количеството впръсквано гориво и сие). Та дефакто индиректно се променя мощноста!

 

Що се отнася до това какво да сипвате - ами каквото ви пише на капачката на резервоара или по-добро (т.е. по-високо октаново число). От по-високо двигателя няма да се скапе, от по-ниско е съвсем реално!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото си има интеркулер, не му се притеснявайте за компресията ;) .

По темата, за България специално, по-високия октан със сигурност означава по-качествено гориво.

И то не, защото е по-добро от нормалното качество, а защото нискооктановите бензини са некачествени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото си има интеркулер, не му се притеснявайте за компресията ;) .
С това какво си искал да кажеш????

всички турбо двигатели са с малко по ниска степен на сгъстяване-турбото я компенсира

отнася се и за дизел и за бенз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема при турбото, дори и при ниска степен на сгъстяване, че високото налягане качва много темепературата на сместта и би се стигнало до самозапалване.

Разбира се, това при липса на интеркулер, защото с него температурата на сместта си става горе-долу колкото на атмосферките.

Щом на 1.8 TSI не пише, че трябва да се кара с 98+ октана, значи не е задължително.

Обаче, за целта явно се правят някакви сложни фокуси, за да може при степен 9.6:1 и турбо да се кара с 95 октана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

e чак пък да се нагрява до самовъзпламеняване

70-80 градуса :mrgreen: smile048

[-X Можеш сам да си сметнеш - http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/HB ... sc.html#c1

 

Ето пример с атмосферен двигател 1.8 литра, степен на сгъстяване 10:1, и температура на входящия въздух +27 градуса целзий:

post-2459-138453120063_thumb.jpg

+272 градуса целзий

 

Ето и пример с турбо 1.8 литра, степен на сгъстяване 9.6:1, boost 1.4 bar, температура на входящия въздух +27 градуса целзий, и без интеркулер:

post-2459-13845312006_thumb.jpg

+490 градуса целзий

 

И накрая - турбо 1.8 литра, степен на сгъстяване 9.6:1, boost 1.4 bar, температура на входящия въздух +27 градуса целзий, и интеркулер охлаждащ до температура +32 градуса:

post-2459-138453119988_thumb.jpg

+281 градуса целзий

 

Моля да не ме съдите, не се правя на интересен :? , целта ми е да хвърля малка светлина върху някои тъмни процеси :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно!

:) Въпроси: При двигатели с еднакъв Д на буталото, но различен ход, т.е. различна ст. на сгъстяване, дали final volume може да е едно и също число? :-k

Кога е момента на впръскването при ФСИ и съответно ТСИ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога е момента на впръскването при ФСИ и съответно ТСИ?

 

Не съм сигурен, че разбрах точно въпроса.

При FSI (TSI и т.н.) момента на впръскване е по време на процеса на пълнене (първи такт). То и поради тази причина не са много податливи на тунинг тези мотори, защото е ограничено времето за впръскване на допълнително гориво, особено във високите обороти. Това е защото налива директно в цилиндъра и няма смисъл да се пръска при затворен клапан. Докато ако не бъркам при нормалните ижекциони може да се впръска по време който и да е такт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впръскването става при сгъстяването, съвсем малко преди искрата, която удря право в кълбото от гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност май си прав:

 

"In this operating mode, the engine only needs a fuel-air mixture capable of immediate ignition in the area around the spark plug. The remainder of the combustion chamber is filled with a leaner mixture, that is to say one with a considerable degree of excess air. "

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 1 месец по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

Жив и здрав и безаварийни и весели километри...

Честито автомобил! Наздраве. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile126 smile159[/quot Честито, колега няма да ти пожелавам: "много да те радва и слуша", защото знам, че ще е така! smile152 :smt017 Пускай снимки на хубавеца, че някои се вълнуваме, все едно си купуваме ние кола! smile049 Чакането е гадно, но като дойде е блажен "кеф"! smile126 Наистина е много готина кола smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.