Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Малко въпроси покрай техническото обслужване


edinichensluchai

Recommended Posts

Здравейте на всички. Първо искам да ви поздравя за прекрасният форум, следя го от доста време, но все нещо ставаше и не намирах време да се регистрирам, и дойде време да потърся Вашата помощ и съвети и ето ме член на форума. От близо 3 години се радвам на една Шкода Октавия Тур 1.9 ТДИ (90к.с.), купена от ЕТ през ноември 2006г. Страшно съм доволен от колата, никога не ме подвеждала и аз затова гледам да се грижа максимално добре за нея - да си призная не разбирам нищо от автомобили освен как да ги карам и затова винаги съм си я сервизирал в ЕТ, каквото кажат хората там това правя по нея (все пак те това са учили и това им е работата). Тъй като скоро ще стана на 90,000 км. попитах ги какво трябва да се подменя по нея освен масло и филтри и те ми казаха, че трябвало да сменям ремъка и някакви ролки. Днеска погледнах сервизната книжка да видя на колко точно километра трябва да им я закарам и за пръв път се зачетох в секцията за сервизни интервали и прочетох неща които не ги разбрах въобще и затова се обръщам към Вас ако можете да ми помогнете. В книжката на първа страница където е написан какъв е сервизният интервал пише QG2.

1.В обясненията за този тип интервал пише че на 90,000 км се сменя зъбният ремък на 4-цилиндрови бензинови двигатели и се проверява степента на запълване на филтъра за твърди частици за Суперб. В мойта книжка пише че зъбният ремък на 4 цилиндрови двигатели освен PD се сменят на 150,000 км. Последно на колко се сменя този ремък при моят двигател? Също така съм чувал от разни познати, че като се сменя ремък и ролки, се сменя и водната помпа. Това така ли е?

2. В книжката пише, че на 60,000 км се сменят някакви запалителни свещи. Доколкото знам дизелите нямат свещи, ама понеже не пишеш че става дума изрично за бензинови двигатели се зачудих дали пък имам такива неща. А знам че не са ми сменяни в ЕТ.

3. Също така пише , че на 100,000 км трябва са се сменя масленият филтър в съединителя HALDEX. Аз със такъв ли съединител съм? Самото масло на колко километра се сменя?

 

Сигурно въпросите ми са малко смешни и наивни, ама аз като не разбирам питам. Ако се сетите още нещо важно за обслужването на тези километри ще се радвам да споделите. Мерси за отделенето време предварително и весели празници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. В книжката трябва да си пише на колко км се сменя. Твоят ДВГ би трябвало да е ТДИ-ПД. Моята октавия е с ТДИ-ПД но е 105 к.с. и доколкото помня в книжката пишеше 120 000. Ама щом са казали в ЕТ на 90000, сигурно е така.

2. Запалителни свещи има при бензиновите ДВГ. При твоя има подгревни, но те се сменят когато спрат да работят, няма определн интервал.

3. С Халдекс съединител разполагат единствено автомобилите със задвижване 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.