Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ресурс на 3 цилиндровите двигатели


alekz70

Recommended Posts

Разбира се че има значение-както подръжката така и карането ;) В нашата фирма имаме 5 Фабий служебнярки 2005г с три цилиндрови сешуари които никога не са помирисвали газ -всички поетапно влязоха в Еура тек за ремонти на моторите :? Моята влезе на 62 000км с резултат счупено бутало,на колегите пак към толкова километра бяха изминали :? Единствената която беше с пробег над 100 000км беше по пазена кола карана постоянно от един човек,без някакви големи натоварвания.Лошото е че колите се товарят ежедневно със стока и като прибавим,шофирането и смяната на предавките към 2000об. даже и повече,нормално е да не издържат :? А за това че нямало значение броя на цилиндрите за здравината на мотора-не съм съгласен [-X Ако сравним трицилиндровата душица с един редови шестак при по-натоварена и дори лоша експлоатация мисля че няма база за сравнение въобще :? Но идеята на три цилиндровите мотори не е спорта а икономията и при нормална поддръжка и културно шофиране ще се отблагодари подобаващо smile159

 

Лично сменям след 4500 към 5000 или 6100 щото на 6200 подскача, ама на 2000 никога. При такова каране направо ги оставяйте в сервиза :D Явно трябва да те повозя да знаеш как се кара такъв мотор. М/у другото съм на 150000 и върви като нова. До сега има сменени свещи,бубина,лагер на скоростна/той си се чуваше още в гаранция/ и два пъти големи тампони на преди носачи. Пролетта ще има подмяна на тампони. Това не е дизел и да върви на 1500-3000обр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    8

  • Favorit

    6

  • tihoslav

    6

  • alekz70

    4

Най-много писали в темата

Аз доколкото имах представа не трябва да се карат над 2000об. :? Дори се чудех как едната Фабия влезе за ремонт чак на 116 000км при повече извънградско каране и без товарене на стока :?Дори спорих с един колега че при пътуване на дълъг път- извънграда с няколко човека вътре при постоянно държене на 4-5 000об не оказва толкова влияние колкото смяната в града на 2000об :? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, последните коментари много ме смутиха. Аз имам Фабия 2 1.2 44 KW, т.е. с коментираните трицилиндрови двигатели. Мисълта ми е за оборотите на двигателя, при които да става превключването на предавките.

В книжката на колата, на 145 стр. с текст за икономичното каране, пише:

"Na první rychlostní stupeň jeďte asi jen na vzdálenost délky vozidla. Na vyšší rychlostní stupeň řaďte v okamžiku, když motor dosáhne asi 2 000 otáček."

("На първа предавка карайте само колкото е дължината на колата. По-високите предавки сменяйте в момента, когато моторът достигне до 2000 оборота").

Аз лично сменям предавките, когато двигателят достигне 3000 оборота/мин. (тогава се достига и максималният въртящ момент).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично сменям след 4500 към 5000 или 6100 щото на 6200 подскача, ама на 2000 никога. При такова каране направо ги оставяйте в сервиза :D Явно трябва да те повозя да знаеш как се кара такъв мотор. М/у другото съм на 150000 и върви като нова. До сега има сменени свещи,бубина,лагер на скоростна/той си се чуваше още в гаранция/ и два пъти големи тампони на преди носачи. Пролетта ще има подмяна на тампони. Това не е дизел и да върви на 1500-3000обр.

 

като се запознах с ванковарната на една бензиностанция, тои точно така тръгна.. с мръсна гас =)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, какво да ви кажа, карайте си колите и се кефете, какви са тия работи- на толкова и толкова обороти сменям. Караш си и мисля, че се усешта кога трябва да смениш предавката.И защо да пържиш колицата над 4000, ако не е нещо при изпреварване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам но някак не разбирам как този сешоар при 4-5 000оборота издържа повече при колкото на 2до3000 оборота :? Случвало се е да сменям на регулатор ама не виждам особен кеф дори напротив-става ми жал за хайванчето :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5000 об. са си изцеждане на този двигател.Моето мнение за смяна на предавката е 3200-3500 об./мин.А интервала в който колата си върви най-добре и без зор, ако не е наложителен е 2500-3200 об/мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи кой точно двигател е,човече.По принцип е важно да се знае максималния въртящ момент на какви обороти се достига,защото тогава е оптимална смяната на по-висока предавка.Аз не познавам дизелите на Шкода,моята Фабийка е бензинова,ама обикновено въртящият момент е между 1500 и 2000 оборота,при максимална мощност 4000 оборота.Ако е с турбо,е при по-ниски обороти,при атмосферните двигатели е около 2-те хиляди.Провери си данните за въртящия момент на двигателя и там сменяй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е интересно защо не са запазили обема на двигателят, но да са го направили четири цилиндров...Чисто от инженерна гледна точка не ми е ясно защо са предпочели 3 пред 4 цилиндъра... smile049

Примерно сега се сещам, че при Корса Б 1.2л двигател е 4 цилиндъра, но при новите корси е с 3.... :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на метал за цилиндри :? :lol:
по малки и произведени с по-малко разходи за ироботка и обработка-блок,колянов вал,глава разпред вал/2,капак клапани,картер,смукателен и изпускателен колектори, 1- бутало по малко,биела,лагери,бутален болт,сегменти,клапани,водачи,хидравлични повдигачи....стига ли ти толкова?Айде сега провери бройкато на производство за всички ваг-ове и трябва да ти стане ясно
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок , но пък 3-цилиндровите имат балансиращ вал отдолу и това си е някакъв вид усложнена конструкция, да не говориме че пак си вибрират и работят като на 3 цилиндъра smile091 А най великата мисъл е при тди-то като скъса веригата на маслената помпа, задължително превърта колелото на коляновия вал, но не може да се смени само то а целия колянов вал smile049 Аз въобще не ги харесвам 3-цилиндровите smile175 Лично мнение......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на метал за цилиндри :? :lol:
по малки и произведени с по-малко разходи за ироботка и обработка-блок,колянов вал,глава разпред вал/2,капак клапани,картер,смукателен и изпускателен колектори, 1- бутало по малко,биела,лагери,бутален болт,сегменти,клапани,водачи,хидравлични повдигачи....стига ли ти толкова?Айде сега провери бройкато на производство за всички ваг-ове и трябва да ти стане ясно

Знам Самуиле че си компетентно лице и мерси за разясненията :smt017 аз се шегувам просто :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкуших се и аз да напиша по темата, защото върви един съвсем безпочвен мит, с който и аз съм се сблъсквал, а именни:

"Ресурса на този двигател бил 100 000 километра и не бил ремонтосособен." Това обаче съвсем не е така и посоченото твърдение очевидно не е вярно.

поздрав.

пс. Да караш обаче с такъв двигател не е удоволствие....слабичък е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабичък ама пък икономичничък :) иначе с този двигател на фабия седан- 190 км/час на магистралата за благоевград с 4 човека и пълен багажник. добър си е двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tihoslav, колега и аз мойта съм я напъвал един два пъти, ама мой приятели дето по-разбират са ми казвали, че тоя двигател хич не трябва да се кара така smile049 . Иначе и аз се шашнах като видях какво могат тия 64 коня :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабичък ама пък икономичничък :) иначе с този двигател на фабия седан- 190 км/час на магистралата за благоевград с 4 човека и пълен багажник. добър си е двигателя

уточнявай-по голямо надолнище

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабичък ама пък икономичничък :) иначе с този двигател на фабия седан- 190 км/час на магистралата за благоевград с 4 човека и пълен багажник. добър си е двигателя

уточнявай-по голямо надолнище

Разбира се, по надолнище! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабичък ама пък икономичничък :) иначе с този двигател на фабия седан- 190 км/час на магистралата за благоевград с 4 човека и пълен багажник. добър си е двигателя

уточнявай-по голямо надолнище

Разбира се, по надолнище! :lol:

а така :D smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.