Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги, та значи появи се следният проблем тия дни. Влизам аз, въртя ключа и се чува едно мъчително въртене, все едно не и стига токът. Казвам си добре, акумулаторът прави проблеми (чувал съм ,че монтанските нямат голям стартов ток и зимата зор им идва) и го слагам аз да се зарежда, слагам го на другият ден и пак същото, никакво желание за палене. Днес взимам на баща ми колата да подадем ток... пак никой няма... мисля си.. стартерът е заминал (баща ми каза че преди няколко години са пресаждали някаккъв от по стара шкода май, и той не беше сигурен) и я дръпнахме с въжето, та запали. Гасим, въртим ключа, пак пали, което много ме озадачи. Имам съмнения за стартера, но защо като се загаси и веднага пак пали? ](*,)

  • Отговори 72
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bam_bam_dido

    27

  • joro-120L

    21

  • maxrpm

    8

  • Root_Youth

    4

Най-много писали в темата

Публикувано

Съмненията ти за стартера са основателни. Проблема може да е в износени втулки.

Възможно е също и маслото в двигателя да не е подходящо/поради ниските температури много да се сгъстява/

Като се загаси, веднага пали на стартер, защото маслото вече е разбито и стартера не се затруднява толкова, а и цилиндрите до известна степен са затоплени, което обяснява по - лесното палене.

Публикувано

Проблемът е , че дори да я оставя половин час (достатъчно да изстине) пак си бали от раз , да и се чуди човек... ама то като жената угодия няма :D

Публикувано

Половин час не е достатъчно време за да изстине - по принцип.

Друго си е да прекара една ледена нощ. smile049

Публикувано

Ако при палене не натискаш съединителя и маслото в кутията е ЕР-90,може също да се тормози стартера.

Публикувано

по- скоро фактор е това че маслото се е стекло и мотора е сух , не че е студен.

моето мнение е виж предната втулка на стртера .

Публикувано

Погледни си колектора на ротора на стартера и четките . Зависи в какво положение са застанали и за това може да не ти пали някой път.

Публикувано

Благодаря за съветите, тия дни ще видим как е работата , че голям студ ( нямам гараж с канал) и времето ми е дефицит.. ще пиша какво е станало smile027

Публикувано

Вече палим от раз :mrgreen: Роторът не става за нищо, просто на късмет е палила. Сега вече на четвърт оборот палим smile152 smile027

  • 7 месеци по-късно...
Публикувано

може ли някой да драсне два реда как се сваля стартера на 120Л и по какво се разбира ако не е в ред- имам същия проблем. Опитах днес да я запаля ама не- само един звук къркър ама продължителен и никакво завъртане ама грам. вярно че една година не е палена ама и преди това един път палеше един път въпросния звук и при мен ако запалеше - повече нямаше проблем поне преди да мине един ден.

Публикувано
може ли някой да драсне два реда как се сваля стартера на 120Л и по какво се разбира ако не е в ред- имам същия проблем. Опитах днес да я запаля ама не- само един звук къркър ама продължителен и никакво завъртане ама грам. вярно че една година не е палена ама и преди това един път палеше един път въпросния звук и при мен ако запалеше - повече нямаше проблем поне преди да мине един ден.

Сигурно бендикса не зацепва на венеца! Когато се получи този ефект, размърдай лоста на скоростите, като включваш 1.2 пъти предавки, без натиснат съединител и така докато захапе.

Иначе ще те посъветвам да отидеш до сервиз, защото сигурно ще се наложи смяна или обръщане венеца на маховика, ако проблема не е в бендикса, разбира се.

Стартера го сваляш, като:1 Откачваш минуса от акумулатора. 2 Отваряш капака в нишата зад облегалките. 3 Разкачваш кабелите от стартера. 4 Ако си на канал добре, иначе - осигуряваш колата, вдигаш на крик, лягаш отдолу и развиваш долната закрепваща гайка. 5 Ставаш, развиваш горната гайка и вадиш стартера отгоре.

След като се свали стартера, през дупката може да се види в какво състояние е венеца.

Публикувано

днес разглобих стартера - голямо усилие за лаик като мен :-) смених зъбното колоело- оказа се че кръсника ми е завещал (по мое мнеиние ) чисто ново тракова. не мога обаче да преценя дали има проблем със венеца на маховика- струва ми се, че има проблем ама не съм сигурен. освен това включвателя на стартера се разпадна в ръцете ми като свалих стартера.

имам питане- някой има ли за продан работещ включвател и за какви пари го дава. за сведение съм от софия:-)

въпроса ми е спешен - искам до края на месеца да я запаля, за да я заведа на майстор да ми каже какво да стегна преди зимата и какви пари ще ми струва, а и на 15.12.2010 ме чака преглед.

Публикувано

Зъбите на венеца се виждат достатъчно добре през отвора в който влиза оста на стартера. Вдигни ръчната, изключи от скорост и помоли някой да върти коляновия вал с лула 32. Ти стоиш вътре и гледаш. Може да си светнеш и с фенерче за по добра видимост.

Публикувано
Зъбите на венеца се виждат достатъчно добре през отвора в който влиза оста на стартера. Вдигни ръчната, изключи от скорост и помоли някой да върти коляновия вал с лула 32. Ти стоиш вътре и гледаш. Може да си светнеш и с фенерче за по добра видимост.

лула 30

Публикувано

сложих друг включвател на стартера обаче този път никакъв звук. Само причукването при контакт, но дори не направи опит да завърти. Как мислите??? според книгата вероятно прекъсване на ел верига???? какточно да разбера? Мисля утре да сложа стартера дето ясен ми прати като му монтирам обратно вклщчвателя и да видя какво ще стане.

ще заредя и акумулатора, макар че фаровете си работеха, вентилатор на парното също а и колкото и да е скапан вече ми се струва, че за няколко дни от предното му зареждане не би могъл да падне толкоз че даже да не направи опит за завъртане

някой ако има идеи ще съм благодарен с оглед нулевите ми познания???

Публикувано

Дай на късо двете шпилки на включвателя и ако завърти, проблема е във включвателя, ако не - в стартера.

Публикувано

шпилките-това изводите дето са вързани кабела от акумулатора и медната пластина от включвателя ли са? и как точно да ги вържа на късо- с кабелче между тях директно ли?

Публикувано
шпилките-това изводите дето са вързани кабела от акумулатора и медната пластина от включвателя ли са? и как точно да ги вържа на късо- с кабелче между тях директно ли?

Да, това са. Най - добре ги окъси/допри/ с някоя отверка, щото кабелчето може да ти дойде тънко.

п.п. Свърза ли правилно двете тънки кабелчета на включвателя?

Публикувано

мисля че правилно съм ги вързал-жълтото го вързах там където на включвателя пише 50 (така е по книгата) другото кабелче (не можах цвета да различа) на другата клема дето се пада точно отдолу) освен това кабелите са с обувки с фабричната им форма и местат не мисля че може да се объркат - не може да пасне и влезе ако не е на правилната клема

Публикувано
мисля че правилно съм ги вързал-жълтото го вързах там където на включвателя пише 50 (така е по книгата) другото кабелче (не можах цвета да различа) на другата клема дето се пада точно отдолу) освен това кабелите са с обувки с фабричната им форма и местат не мисля че може да се объркат - не може да пасне и влезе ако не е на правилната клема

Сигурно си прав, щото аз не си спомням кой къде беше.

Публикувано

ще заредя и акумулатора, макар че фаровете си работеха, вентилатор на парното също а и колкото и да е скапан вече ми се струва, че за няколко дни от предното му зареждане не би могъл да падне толкоз че даже да не направи опит за завъртане

а, може, може ;)

Искаш ли да ти пратя цветна схема на тоците? Ей сега ще я снимам, кача и ще ти дам линк. Не е хубаво така да се работи на сляпо...

ПП - пардон, в гаража е :oops: ще гледам да успея утре сутринта да ти пратя... smile049

joe edit: ето тук има схема - http://store.hamsia.org/docs/index.php? ... ectId=1014

u: skodaclub

p: skodaowner

ако нещо е неясно - кажи, ще ти снимам и моята схема, има и друг вариант май :-k

Публикувано

Пичове, той нека даде късо на шпилките да тества, ама принципно и кабела може да се обърне със се клема 50 и све като се завърти бендикса на 180C Тогава същия се загрява, не знам защо.

 

АААаа също друго което ми е интересно. Жълтия кабел от контактния ключ взема +, но отзад ходи минус ?!? вече 4 год ми е мистерия.

 

Mисля че жълтия кабел е отгоре, но не съм сигурен специално тази вечер ще погледна, защото нито съм сигурен къде е, нито дали е на клема 50

Публикувано
...АААаа също друго което ми е интересно. Жълтия кабел от контактния ключ взема +, но отзад ходи минус ?!? вече 4 год ми е мистерия.

Къде отзад, Саше?

Публикувано

Поразгледах книгата и мисля че си го вързал правино.

 

Ами отзад при стартера го мерих минус. После като закачих бендикса на акумулатор дадох + на шпилката и - на клема 50 и изхвърли.

 

Знам, че си въобразявам, и че подава плюс но е факт че и с - става

Публикувано
...Ами отзад при стартера го мерих минус. После като закачих бендикса на акумулатор дадох + на шпилката и - на клема 50 и изхвърли.

Знам, че си въобразявам, и че подава плюс но е факт че и с - става

Саше, няма логика бе пич. :-k

Включвателя е една бобинка, захранена с + и -. Минуса е на маса, + идва от контактния ключ.

Не мога да си обясня каква магия си направил. :)

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.