Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Геометрия, май...


stefan l

Recommended Posts

Да не си окотил генерацията и катализатора (ако имаш де, че не следя темата) :)

 

ТЯ и моята си боботи лъм 3хил км.... ама е зарад Милтека. Сега съм зимните нека си боботи: 0-100 - 6.0 - 6.2 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • ognjano

    13

  • stefan l

    13

  • bega4kata

    9

  • legaltk

    5

Най-много писали в темата

не не съм! трябваше лятото да се разходя до Варна при Бегачката да я преслуша, ама пусто време, сега търся някой в Сф...... ама няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не не съм! трябваше лятото да се разходя до Варна при Бегачката да я преслуша, ама пусто време, сега търся някой в Сф...... ама няма.

 

Все пак намерих едно момче от ВФ-форума, при което беше демонтирана турбината...

 

На доста места търсих как се демонтира турбина, както и на много места във форумите питах как става, никъде не получих отговор, затова реших да споделя как да го направите, без да се ангажирам със съвет как се регулира актуатор при евентуална смяна. Регулирането му е описано на доста места при "братята" от ВФ-форум.

 

Става въпрос за ASV двигател..., но и при другите е идентично.

Първото нещо, което трябва да направите е да демонтирате ЕГР-клапана и всмукателния колектор, което е обяснено тук http://www.tdibg.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=22.

 

След това сваляте пластмасовата тръба от въздушния филтър до турбината, за целта ви трябват ВИК клещи, за да освободите скобите при дебитомера и турбината.

 

В турбината влиза и излиза маслена магистрала, която отгоре на турбината влиза, чрез метална тръбичка, която трябва да се развие от тялото на турбината. Магистралата излиза отдолу и за целта, ако не сте на канал вдигате колата с крик и развивате под турбината двата винта, които държат изхода на маслената магистрала.

 

След тази операция всичко е доста лесно. След обилно напръскване с WD на болтовете на турбината, изходящия колектор и ауспуха се развиват болтовете. При колектора са по спомен осем, при ауспуха три и при турбината три болта. Като ги развиете турбината излиза заедно с изходящия колектор.

 

Слагате я на работния плот и от топлия блок, развивате шест винтчета, като е редно преди това да ги напръскате обилно, за да се освободи турбината от генерацията.

 

След това с почукване с помоща на секач или отвертка върху чугунените детайли-между топлата и студената част- освобождавате турбината от генерацията. Когато видите, че се е "размърдала", хващате турбината с ръце и с почукване върху генарацията напълно се освобождава и тялото на турбината пада. В генерацията е останала променливата геометрия. Внимателно и последователно вадите всеки детайл и го почиствате например с нафта-в никакъв случай с пясъкоструйка. След това по същия начин обратно ги монтирате и последователно извършвате всяка опреция в обратен ред.

 

Съжалявам, че нямам снимки, но всеки колега с техническа грамотност, четейки текста би се справил без проблем след като свали ЕГР-а и входящия колектор.

 

УСПЕХ НА ВСИЧКИ и надявам се някои от колегите, които разглабят турбини ежедневно да не се притесняват, че ще им вземем хляба, а да качат снимки с още по-подробни обяснения. Все пак ТДИ-та станаха все по достъпни като цена и човек позволил си да си купи такъв автомобил не всеки път има възможност да плати 200+ лв. само за услугата, без да се включват резервните части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Before you order a replacement VNT actuator, spray some penetrating lubricant around the VNT lever as described below and go for a few hard runs. You might go into limp mode a few times but it's free and it may solve the issue if the problem is only minor soot buildup.

 

Това е от линка, който съм пуснал в най-горния пост - що не пробва първо това? Можело е и да го раздвижиш актуаторчето, както при мен се получи.

Както и да е - "Всичко е добре, когато свършва добре" :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато го свалихме, беше корозирал отвътре, при раздвижване отвътре се приклещваше... Ако има някъкъв начин да се изолират срещу влагата бих го направил..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Колега извинявам се че ползвам темата ти но имам въпрос относно геометрията и лог файла който направих вчера. Чудя се има ли смисъл да я чистя, колата е на ОК2 2,0ТДИ на 171000км. никога не е чистена геометрията и не е сменяно турбо. Чистя си периодично само ЕГР-а. Ще съм благодарен ако някой разчете лог файла и каже какво е състоянието на двигателя. Направен е на 3та предавка все пак е първия лог който правя :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ти ако си го конвентирал,пусни го в суров вид

отваря ми го разбъркано

или с принт скрийн и пейнта го постни -както ти е визуализиран при теб

Защото ,дори да го конвентирам аз ще го збие още повечетака както си го постнал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера във високите дава ниски стойности.Турбото-тоест геометрията е ок,но лееко е започнала да се зацапва.Защото при искано налягане от 1.3,прави пик 1.6-което е с една десета над допустимото.Тоест ако холда компа го изисква 1.3 ,пика трябва да е за много кратко и да не превишава 1.5 максимум.но направи лога на 4-та и може би ще влезе в границите пика.НА 4-ТА ТРЯБВА ДА СЕ ПРАВЯТ ЛОГОВЕТЕ.И още нещо-КОГАТО ПРАВИШ ПРОСЛЕДЯВАНЕ НА ТУРБОТО-ЗАДАВАЙ САМО ЕДИН КАНАЛ ЗА ЛОГ ИЛИ 2 НАЙ МНОГО-ЗА ДА Е ПОДРОБНО И БЪРЗО ДА РЕАГИРА/ОТЧИТА ВАГ КОМА ;) Освен това като зададеш 11-ти канал,горе в дясно ще ти се появи квадратче с надпис ТУРБО-натискаш го и ваг кома ще е още по-точен и бърз в записването на данните от налягането на турбото.

Почисти дебитомера и виж какви стойности ще показва.Ако може пробвай с друг-но със сигурност работещ добре.Ако пак дават ниски стойности във високите,вероятно е от катализатора.На колко км.е колата?

Но преди да махаш кат-ра пробвай с дебитомера.

турбото ти се претоварва леко така с пик от 1.6....но не се шашкай няма да се строши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес почистих дебитомера с контактен спреи и тампон за уши и след като го сложих колата не върви изобщо всеедно е в авариен режим само че никаква лампичка не свети. Явно съм прецакал дебитомера и ще се купува нов. Може ли нещо да се пробва със стария преди да купя нов?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, аз лично никъде не съм чел, че дебитомера трябва да го търкаш с каквото и да е. Спрея - Ок, но тампона за уши .....

Знам че със спрея пръскаш обилно и чакаш да изсъхне и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав ви колега не трябва да се пипа пластинката с нищо. Аз го разбрах по трудния начин. Но явно има полза от чистене защото след като го смених с нов и съответно чист дебитомер разлика във вървенето се усеща особено във високите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Наложи се да си изровя темичката, защото май най-накрая след 85к на анаболи(в случая ВД40), актуаторчето се е предало.

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
   Part No SW: 03G 906 021 LD    HW: 03G 906 021 LD
   Component: R4 2,0L EDC G000SG  8514  
   Revision: --H02---    Serial number: SKZ7Z0F3701914
   Coding: 0050072
   Shop #: WSC 81345 134 68522
   VCID: 6CDB47B31F8BF763CFB-8039
 
1 Fault Found:
000665 - Boost Pressure Regulation 
               P0299 - 000 - Control Range Not Reached
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 151250 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 14:53:20
 
             Freeze Frame:
                    RPM: 2268 /min
                    Speed: 117.0 km/h
                    Load: 100.0 %
                    Voltage: 13.91 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2478.6 mbar
                    Absolute Pres.: 1703.4 mbar
 
Readiness: 1 1 0 0 0 
 
Преди 5 г. грешката беше същата:
 
000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached 
P0299 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 66040 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:11:16

Freeze Frame:
RPM: 2205 /min
Speed: 115.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.67 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2295.0 mbar
Absolute Pres.: 1540.2 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0 
Синеца се е връщал от "слънчака", кара си по магистралата със 160, некой пред него тръгва да изпреварва, леки спирачки и при ускоряване от 120 - няма мощност. Светнала е индикацията "емишън уъркшоп" или "чек енджин" - не знам точно как и се вика. След изчистване на грешката и запалване нищо не свети.
Утре мисля да я кача на канала и да се кокорча от долу.....Може и нещо друго да се окаже - вакуум, маркучЕ, знам ли.............
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето BKD - то май хвърля турбини на ангренажен пробег. Което пък ми напомня на Рено Лагуна 1.9 dci...

...дано наистина се окаже нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е прекалено силно обобщение.

Освен това при Стефан е пренадуване, не е хвърлила турбина.

Обикновено е от актуатора, което важи за всички мотори, не само за BKD.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е.. и при мен беше пренадуване, с новия актуатор ми стъпи само на 900лв, джобни пари.  :rolleyes:

Не знам до колко важи за всички мотори, имам много приятели с TDI - та, ама такива щури суми никой не е извадил, поради турбо проблеми. Не се заяждам, просто съм леко афектиран.

Редактирано от Metodiew
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбината на БКД е Гарет ГТ1749ВА, слагат я на много автомобили, не можеш да кажеш,че има проблем конкретно при този мотор. До голяма степен живота на турбото зависи от правилната експлоатация на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е.. и при мен беше пренадуване, с новия актуатор ми стъпи само на 900лв, джобни пари.  :rolleyes:

Не знам до колко важи за всички мотори, имам много приятели с TDI - та, ама такива щури суми никой не е извадил, поради турбо проблеми. Не се заяждам, просто съм леко афектиран.

 

По спомен ти смени цялата средна част, а не актуатора.

Фактически твоята турбина бе рециклирана, защото пропускаше масло, а не толкова заради пренадуването.

В този случай определено има разликата в цената.

Сега налага ли ти се да доливаш масло?

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 До голяма степен живота на турбото зависи от правилната експлоатация на колата.

с това съм абсолютно съгласен от опит го знам най-важните неща са правилното масло с гарантиран произход и интервал на смяна не повече от 10 хил км , да не се настъпва здраво,докато не е загрял двигателя,а при продължително каране на магистрала особено,ако е много топло при спиране да не се гаси веднага,а да се остави да поработи малко за да се охлади

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за пренадуване, а точно обратното - 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached  
Absolute Pres.: 2478.6 mbar
 Absolute Pres.: 1703.4 mbar

Преди малко направих кръгче около квартала - след 2500 оборота си набира нормално, ламБата не светва. Това е логично, ако лопатките на геометрията са запецнали в някакво средно положение :eusa_think: 

При така изписаните грешки, за мен е почти невъзможно проблемът да е свързан с дебитомера :eusa_think: Днес нямах време за канала, но утре я качвам и ще има пръскане с ВД40.

Преди обед минах през Порше да си взема маслен филтър за Голфа. Попитах и за актуатор за БКД. Отговор - "Какво е това актуатор" :crazy: Обясних най-подробно.......

След ровичкане из компа, любезно ми беше обяснено, че въпросният чарк се предлага в комплект с турбинка и всмукателна генерация :fiu: За цената не питах :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:blush:  :blush:  :blush: Така става като чета отгоре-отгоре. Извинявам се, ако съм заблудил някого!

 

Мисля, че при проблем с дебитомер не отчиташе грешка, а при теб е отчетена грешка.

Плюс това проблемен дебитомер не се проявява внезапно, а постепенно с времето.

Преди случката имало ли е проблеми с ускоряването до над 120?

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, а и да е имало все пак става въпрос за млад шофьор и едва ли би усетил точно за какво става въпрос :eusa_think: Още повече че при тея жеги винаги се получава едно по-голямо "замисляне" при по-рязко подаване на газ :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен ти смени цялата средна част, а не актуатора.

Фактически твоята турбина бе рециклирана, защото пропускаше масло, а не толкова заради пренадуването.

В този случай определено има разликата в цената.

Сега налага ли ти се да доливаш масло?

 

Включително смених и актуатора... В темата бях снимал и фактурата. И проблема беше точно с пренадуването, защото масло така или иначе си доливах и навсякъде ми обясняваха как това било нормално за този двигател... А сега продължавам да си доливам, почти същите количества, но една идея по-малко. За правилната експлоатация съм информиран достатъчно, от 8 години карам турбо-дизели и спазвам всички препоръки, както на производителя, така и на тези изписани във форума. Конкретно Октавията е карана от чисто нова с Шел 5w30, което си наливат ЕТ на не повече от 8 - 10 000км, ама съдба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.