Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

До Италия с кола ... ?


NNiikkii

Recommended Posts

Ако се подредят нещата и не вземем да се „вкризим” съвсем, плануваме една екскурзия и до Италия. Снощи се размечтах във viamichelin.com (много стратегически сайт) - дали Гърция – ферибот до Италия или газ през Словения (Любляна). Ако някой има впечатления, и вече е обикалял Италия с кола да препоръча... (Да ми се чуди на акъла човек – как с 12 –годишна кола се мятам по Европата...) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравей, понеже прочетох, че мислиш да се разходиш из Италия, сравнително скоро (26 Декември 2010 до 3 Януари 2011г) бях там и бих споделил с теб моите впечатления. Понеже бях в средната част на Италия (област Тоскана, селото се казва Кастело ди Комано, ако ти се занимава да го гледаш къде е, но се пада от другата страна на ботуша близо до брега на Средиземно море), избрах варианта да пътувам с кола през Сърбия и Словения.Маршрута ми беше следния:

София - Белград (транзит) - Загреб ( 1 нощувка) - Словения - влизане в Италия през Триест - от там на магистралата покрай Венеция - Болоня - Модена и тук GPS ме подлъга да слезна от магистралата и да прекося Апенините (без аз да знам, че той в тази точка е преизчислил, че от тук е по бързо) за да стигна крайната си точка. Това реално ми съкрати пътя с около 60 км, но ми го увеличи с близо 3 часа, понеже пътя който прекосява планината, е тесен, с много остри завой, беше валял сняг и нямаше как да е изчистен и съм карал с 20 км/ч през цялото време (може би ако беше лятото наистина щеше да ми спести време,ама не и Декември месец). А и се сещаш как като си карал 700 км преди това и знаеш че ти остават още 50-60 км и се влачиш бавно по стръмни и заледени пътища, се поизнервя човек леко ( в допълнение на това няма и никакъв обхват на телефона). Както и да е, това си остава преживяване, но никога няма да го повторя доброволно :):):) Иначе много е красиво и най-интересното беше че докато пресичахме планината, от северната и страна имаше поне 30-40 см. сняг и температурата беше около 0 градуса в момента в който минах на южния и сколн беше 10 градуса и никаква следа от сняг.

Както и да е, стигнахме си къщата, изкарахме 7 страхотни дни като обикаляхме много региона - Пиза, Флоренция, Лука, Генуа, Парма (все места на около 100-120 км от там където спяхме) и едно много красиво курортно селище Леричи на брега на морето, на стария път Генуа - Рим само на 30 км от там където живеехме. Отделно обикаляхме близките малки селца в Тоскана, които са много красиви и съм убеден че когато е пролет и всичко е зелено са невероятни. На връщане спах в Белград и се прибрах по живо по здраво зареден с много емоции и следващото ми ходене там съм планувал да е южна Италия ( Неапол, Палермо и тн), но това за по нататък.

За самото пътуване мога да ти кажа следното:

 

Общо навъртяни километри: 4,300 (1,600 от София до Кастело ди Комано и още толкоз на обратно). От тях към 3,900 км са все по магистрали.

Общо гориво консумирано : 285 л

Среден разход: 6.6 л/100км при каране на всякъде с около 130км/ч на магистралата( и с ограниченията по другите пътища),с двама души в колата ( на връщане колата беше пълна до горе, понеже се отбихме в Икеата във Флоренция и другарката като невидяла я уплътни цялата, даже и задните седалки сваляхме за да поберем кашоните и кашончетата :P ).

Средна цена на горивото: 2.44 лв. Общо 696 лв съм дал. Зареждал съм в София на Екото дизел плюс на 2.51 лв. , в Словения на 2.46 на отиване и 2.42 на връщане, Сърбия на 2.24 на връщане и Италия на 2.58 и после на 2.48 - тука бе голямата изненада за мен. В Италия цената на горивото варира много (като в Гърция), като цяло на магистралите е по-скъпо, и най-голямата изненада е че ако си сипваш сам горивото е с около 5-6 евроцента по-евтино ако ти го е сипал служител на бензиностанцията. Първия път така се подведох, и после се научих сам да си сипвам. Като спрях да сипвам, просто се спусна един служител и почна да налива още преди да съм му казал какво и колко. Отделно като ми сипваше италианеца тръгна да ми сипва от маркуч GASOLIO, който беше син. Изпаднах в огромен шок, като видях това и почнах да си представям как трябва да източвам резервоара и колко нерви и грижи и пари ще ми струва - почнах да му говоря да му обяснавам че искам дизел, а нашия не знае англисйки ( не е и длъжен все пак) и продължава да си налива необезпокоен. Добре, че госпожата е по-хладнокръвна от мен и видя че на капачката от вътре пише GASOLIO та ми наля акъл в главата преди да се докарам с аритмия smile126

Пътните такси са следните:

Сърбия - 11 евро пътна такса до границата с Хърватска

Хърватска - Словения 16 евро пътна такса

Словения - 30 евро винетка за един месец (щяхме да се връщаме след 8 дни пак през Словения и седмична не ме устройваше). Отделно съм си патил веднъж без винетка в Словения- след като минах граничен контрол на последната бутка преди Хърватска ми искаха винетка и като нямах, 150 евро глоба :)

В Италия е на пътни такси - горе долу 10 километра са 1 евро. За цялото ни пътуване в Италия съм дал около 130 евро такси за магистралите.

Другото според мен важно нещо за Италия е, че центровете на градовете им са затворени за автомобили които нямат определени разрешителни да влизат в центъра. Единственото предупреждение е един знак влизането забранено със съкращението ZTL (нещо от рода "зона трафико лимитадо"), а глобите не са малки ако те хванат. Паркингите са в изобилие като пак варират много, например в Пиза на една улица беше 1,4 евро на час, и на перпендикулярната и пряка беше 0,70 евро на час. Има си табели на всякъде където паркираш колко струва. най-скъпия паркинг на който бях беше във Флоренция за 2,8 евро на час, ама пък той беше баш в центъра на суматохата

Надявам се да съм ти дал горе-долу обща представа за какво става дума, а иначе и аз на 25 Февруари живи здрави мисля да направя едно пътуване София-Будапеща-Прага-Виена-София до 6 Март и да посетя завода и музея на Шкода и да покажа на Октавиан Първи от къде е произлязъл ( дано да има и всевъзможни дребни дранкулки да накупя от там).

Айде лека вечер, че трявба да ходя да се социализирам с младежта :):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за търпението да напишеш всичко толкова подробно и интересно!

Две неща ме изненадаха много – разликата в цената на горивото, ако си го сипваш сам и цифричката 130EUR пътни такси в Италия! Като разгледах обаче цените на ферибота Гърция – Италия и вече не ми се виждат толкова много... :)

Теоретично точките на маршрута си ги представям из Северна и Централна Италия – Венеция, Падуа, Верона, Милано+ Флоренция и Рим.” Автомобилния” елемент на пътешествието ще е музеят на Ferrari.

Относно навигацията – безценен помощник ми беше Nokia E52 с ovimaps – в Прага просто и въведох Klementska 13 (адреса на хотела) и и се доверих. Не ме подведе този нежен рус глас! По независещи от нея причини обаче в Будапеща стана интересно – откъде да знае, че Дунав е прелял и „сега завийте надясно” няма начин да стане...! С паркингите и аз се борих доста 50 EUR за две нощувки на колата в Будапеща, две преки встрани -17 EUR! :D

Дрънкулки и сувенири има доста в магазина на музея и във фирмения магазин, доста от тях на неразумна цена... Аз лично си купих само модел на Octavia1 за около 6EUR май и той беше от магазина на музея! :lol:

 

По въпроса на другия колега – газта! – Не съм си свалял карти на LPG- станциите в съответната държава. Просто поглеждах дали го предлагат, но не вярвай само на таблата – в някой случаи я има като у нас с изписана цена, но на много места – все едно че не я предлагат, а като спреш и попиташ- без да са учудени ти посочват изнесена доста встрани колонка! В най-общия случай цената е съпоставима с тази в BG, а качеството... много различно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, наистина пътните такси в Италия и на мен ми се сториха малко високи, ама нямах избор. Т.е. имах избор по основните пътища които са алтернатива на магистралите, ама нали все искаме да види максимално много за максимално кратко, а и след споделенето пресичане на планината за което ти казах, само като видех че алтернативния път отива на там, веднага го избягвах :) А и си видял с ферибота за какво идва реч, отделно че като слезнеш в Бари пак се ще трябва да ги плащаш таксите им...

Иначе и аз от GPS -а (GARMIN nuvi 1350) съм доволен много, в градовете на всякъде ме вкарва и изкарва без забележки, но установих че като си му задал най-бърз маршрут, той изчислява на база на максимално разрешените скорости ( и приема че ще се движиш с толкова) и ти дава пътя, и факт че на ония пътища на високото са им дали 90км/ч разрешена скорост - друг е върпоса, че при тогавашните метереологични условия и завоите които има пътя ако караш с толкова ще изминеш максимум 1-2 км ........

А за Будапеща това което ми казваш е много интересно, аз винаги ходя в един хотел (някакъв арт хотел дето на рецепция ти искат 130 евро на вечер, ама през българска туристическа агенция е 40 евро) който е от страната на Буда между големия мост с пилоните и Парламента и точно под Бастиона и Катедралата на високото и там като отидох първия път се бях подготвил за 20-25 евро за паркинг, даже го бях намерил и като питах на рецепция дали знае някакъв друг паркинг, човека съвсем великодушно ми посочи улицата и каза, където намериш спираш smile035 сещай се каква радост беше за балканската ми душа, да мога да паркирам на улицата необезпокояван.......

И аз мисля да си взема една такава количка макет на октавия I, но като се познавам и още куп джунджурии ще натоваря.....

Лека вечер за сега и нека силата бъде с нас :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Пътните такси за аутобана в Италия по принцип могат да се избегнат, но не е препоръчително. Аз миналия месец при пътуването ми по този маршрут на отиване си спестих плащането на аутобан през Италия, ама имаше мнооого движение и беше по тъмно целия път от излизане от Словения през цяла Италия до Франция. Касите където се плаща магистралата са доста на брой и точно там пред тях на 300-400м където пътя е много широк се включваме зад някой товарен камион, който е с телепас/http://en.wikipedia.org/wiki/Telepass/ и не е нужно да спира да плаща, а автоматично машинката го разпознава и му вдига бариерата. Е малко си е рисковано, защото трябва в края когато преминава бързо да се залепиш плътно зад него, за да не удари колата бариерата, която се затваря след камиона и недай си боже шофьора на камиона да те види, ако от по рано си плътно зад него и реши да спре рязко или да ти направи мръсно.

На връщане нямаше такова движение, защото беше събота с/у неделя и пътуваха само хладилниците и цистерни и беше невъзможно, а и през нощта леко обърках пътя и хванах за Генуа. Тук на Isola del Cantone/http://maps.google.bg/maps?hl=bg&biw=1280&bih=860&q=isola%20del%20cantone&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl/ слязох от магистралата и веднага трябваше да цакна 20+евро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.