Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Промяна в ел.схемата за зареждане на Фелиция


lent

Recommended Posts

Не знам дали по принцип на всички Фелиции е така,но ще ви опиша как са навързани плюсовите дебели кабели между алтернатор,акумулатор,стартер и бушонното табло при моята кола.Та значи:

-от алтернатора тръгва кабела и влиза в бушонното табло;

-от бушонното табло тръгва друг кабел,който отива на клемата на акумулатора;

-от клемата на акумулатора тръгва втори кабел,отиващ до стартера.

 

Такава конфигурация мисля не е целесъобразна,защото зарядния ток на акумулатора минава през бушонното табло,където са навързани консуматорите и при тяхното включване напрежението пада и акумулатора са зарежда по-слабо.Освен това бушонното табло взима захранване по-лесно от по-близко разположения акумулатор вместо от алтернатора.А според мен трябва да взима захранване предимно от алтернатора.Относно стратера проблеми няма,защото има директен кабел между него и акумулатора.

 

Та мисля да изменя малко схемата така,че да се подобри енергийния баланс на системата за захранване.Идеята е следната :

 

-от алтернатора отива един кабел към бушонното табло;

-от алтернатора отива втори кабел,но към акумулатора;

-от акумулатора тръгва кабел към стартера - това и сега е така,остава без промяна.

 

Смятам че ще има ефект от това упражнение,защото като меря зареждането на клемите на алтернатора и акумулатора,напреженито се различава с около 0.2-0.3 волта.По принцип това може да се дължи и на лоши връзки,но не е излишно да си поиграя да изменя схемата.ЕДинствения недостатък който се получава,ако естествено,това може да се брои като недостатък - при незапален мотор и липса на зареждане бушонното табло ще взема захранване от акумулатора,но през кабела за алтернатора.т.е. се удължава малко пътя на тока.Но това не е проблем по принцип,защото при незапален двигател няма включени консуматори с голяма мощност,а предимно габаритнии светлини и светлини за осветление на купето.

Смятам да пусна възможно най-дебели медни кабели,като се съобразя с големината на кабелните обувки,които ще станат на плюсовите клами на алтернатора,акумулатора,стартера и бушонното табло.

 

Ще се радвам да чуя различни мнения по въпроса,колегата C2H5OH се похвали,че е пуснал 10 квадрата дублиращ кабел между акумулаора и алтернатора и разликата е осезаема!Според мен си струва,и без това ще подменя старите клеми за акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са сеченията и дължините на въпросните кабели?

Това упражнение няма да има "кой знае какъв" ефект...

По-добре ревизирай всички връзки, това е по-смислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Освен това бушонното табло взима захранване по-лесно от по-близко разположения акумулатор вместо от алтернатора...

Това няма как да стане.

При работещ двигател, захранването е от алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз мисля да вържа алтернатора директно за акумулатора, тъй като и аз отчитам по - високо напрежение на алтернатора. Като изключвам загуба на маса по фабричия кабел, тъй като за мен кабела маса е достатъчно дебел и добре стегнат.

Според мен и ти вържи директен кабел алтернатор - акумулатор + и отделен кабел акумулатор - консуматори, като е добре него да прекараш през 35А бушон. Тези автоматичните са доста удобни за целта!

 

Имам и въпрос към теб. В оригиналната схема на фелиция, кабела на алтернатора, като влиза в табло минава ли през предпазител или не (63А ???) Чудя се дали да минавам тази верига през предпазител или не. За другите вериги (захранване на бушон1 и 2, захранване на фарове,) съм намерил автоматични предразители по 25А и мисля да са достатъчни 2x25 за захранването и 25 за фарове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашко , на тоз кабел сложиш ли какъвто и да е предпазител , еле па какъвто и да е автоматичен си е потенциален автогол ... на таз жица ти е необходим максимален ток при минимално съпротивление , а тез контактори само след година ще са доволно нагорели ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Това упражнение няма да има "кой знае какъв" ефект...

Вземи си мултисета другата неделя. Ще мерим напрежение на Krankenstein (ако дойде) и на моята и ще видиш разликата. Наистина е... дори достига 0.5V при малко по-високи обороти.

@ Сашо - за к'во ти е тоз предпазител преди таблото с предпазители. И според мен няма смисъл. И Ургинално няма такъв - от алтернатора кабела отива директно в бушонното табло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неслучайно

По-добре ревизирай всички връзки, това е по-смислено.

При добри връзки не е възможен такъв пад.

---

Ето и пример:

0.5 V при 10 A прави 0.050 ohm.

Специфично съпротивление на медта 0.017 ohm.m/mm2.

Кабел с дължина 1 m.

Сечение на кабела - съпротивление

0.35 mm2 ~ 0.050 ohm

1 mm2 - 0.017 ohm

4 mm2 ~ 0.004 ohm

10 mm2 ~ 0.002 ohm

 

За да има пад 0.5V при кабел 1 m е нужно:

През кабел 4 mm2 да тече ток 120 A

През кабел 10 mm2 да тече ток 300 A

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е така , ама не е баш тъй , защото обикновенно като започнат да се проявят тез "дефекти" колата е на 10+ години и вече през кабелите и клемите е минало доста вода , соли и киселини и контактната повърхност е покрита с всякакви видове зеленяци , а фабричната инсталация никъде не е поена ;) ... сигурно някой инженер е правил тия сметки , ама за инсталация току що сложена smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре ще е да сменя всички дебели кабели,също и клемите към акумулатора.Само дето нямам кербовъчни клещи за да сложа новите кабелни обувки.И това ме спира засега.В магазините продават някакви китайски ментета на цени за качествени клещи.Тия дни се занимавам с други неща и по-нататък като ми остане свободно време мисля да си поиграя с ел.инсталацията.И ще пиша относно резултатите - какво и колко се е подобрило,та да видим аджеба имало ли е смисъл от упражнението smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябват клещи, запоявай с бренер.

Загряваш хубаво и подаваш тинола направо към обувката и кабела.

Да не забравиш предварително да вкараш термошлауха (или каквато изолация ще използваш), и да го държиш далеч от горещото място преди да изстине!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес с помощта на познат профилактирахме всички връзки,сложихме нови клеми за акумулатора и нови кабелни обувки на силовите кабели.Пуснахме допълнителен кабел 25мм2 от алтернатора до акумулатора.По този начин спечелихме около 200-300mV и сега вече акумулатора се зарежда точно с толкова,колкото излизат от алтернатора.На свободни обороти без консуматори - 14.1-14.2V.С фарове - 14.0V.При повишаване на оборотите без консуматори - стои на 14.2V.С включени фарове - 14.0V.Тоест се оказва че след днешната интервенция сме подобрили осезаемо зареждането - преди с включени фарове напрежението варираше 13.6-13.8V.Вътре в купето,напрежението,измерено в запалката е същото като на алтернатора.Накратко според мен това "упражнение" имаше в моя случай полза,препоръчвам на всеки,който има проблем от същото естество(увеличен пад на напрежение по кабелите) да профилактира връзките и ако желае да подобри зареждането на акумулатора - да пусне дебел меден кабел от алтернатора директно до акумулатора. \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 Само че ние го направихме това движение с 10 mm2 кабел. За спечелването на тези 200 - 300 mV (които наистина се печелят) не е необходим според мен чак 25 mm2 кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Ако искате да имате добър заряд прекарайте един 15 - 20 кв. кабел от алтенатора дирекно към акумулатора , а кондензатора го подменете с нов . smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.