Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Уведомление от Гаранционен фонд


johnnie213

Recommended Posts

Аз миналия месец като си продадох Жужката (ВАЗ 2101 - 1975 г.) си извадих удостоверение от Дженерали за застрахователната стойност (изискване на Нотариуса). По Шваке - 300 лв. :) Явно всички коли произведени преди някоя си година имат тази застрахователна стойност. Жалко за ретро-автомобилите и техните собственици при някой такъв гаден инцидент. Трябва да се промени по някакъв начин механизма на оценка на причинените щети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 58
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • johnnie213

    8

  • Krankenstein

    7

  • bega4kata

    7

  • ikonoma

    5

Най-много писали в темата

И жена ми вчера получи такова писъмце за една кола, която цяла зима беше в гаража. :smt0344

 

до bega4kata:

Схванах ти идеята с 200-та лева, но да ти кажа - пак ги омеси малко твоята ГО с ГО на другия участник в ПТП-то и с твоето КАСКО (, ако имаш такова). ГО-то е за масовия автомобил, а за специални автомобили като твоя Опел smile117 има специални застраховки (КАСКО). Нали знаеш, че като има такива експертизи (по Шваке) можеш да се обърнеш към съда - там има експертизи по пазарна стойност. Последният неизряден застраховател плати на клиента ми 60 000 лв. И това никак не е рядкост - в съда съдиите много ги обичат такива тарикати и направо им разказват играта. smile045 Във Варна има добри адвокати - ще ти свършат работа, ако застрахователите се гаврят с теб. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тока нали си го плащаме само когато го ползваме?

водата, телефоните....

тия какво се правят на интерсни? значи - да им платим напред за година - щото трябвало някой да знае че тая кола е "жива"!

по-голям глупост няма ли да измислят?

Караш си колата - с ГО.

Не я караш - защо с ГО? след като колата не участва в движението?

Като караш без ГО - разбирам да има яки глоби...ама така - ангро - пълни глупости са това!

 

пп. с влизането ни в ЕС им се каза на управляващите да премахнат акциза при вноса на коли...те си правиха оглушки..

а сега - връщат !

И за еко-таксата много се переха, пък се оказа че е атакувана от един румънец в съда в Люксембург, който присъди че е неправомерно начислявана!

Всичката им работа е такава....на нашите управници..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ГО-то е за масовия автомобил, а за специални автомобили като твоя Опел smile117 има специални застраховки (КАСКО).

Не съм чул досега у нас да правят такива застраховки специално за ретро автомобили, които да отчитат антикварната им стойност и степента на вложеното в реставрацията. Имаше преди години някаква идея в ретро-клубовете за подобен тип групови застраховки на членовете, но така май си и остана само идея...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам... ГО дължиш докато не я спереш от движение, а данък и след като я спреш докато не я дадеш на вторични (гледах подобно подсещане в данъчното - от 2007 без бележка от вторични дължиш данък до живот незнам на кво явно не на доживота на колата)... като е спряна от движение да я минат поне за недвижим имот 4 на 2 - 8 квадрата ама кои знае колко такса смет ще ми сложат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за специални автомобили като твоя Опел има специални застраховки (КАСКО)

Имах предвид само, че при КАСКО-то сам си избираш брокера и застрахователя, който пък определя застрахователната стойност (може и да е реалната, а не по Шваке) и съответно се изчислява премията и обезщетението. Докато при ГО обезщетението ти го плаща застрахователя на другия участник в ПТП-то и ти не можеш да избираш - само, ако не си съгласен можеш да го съдиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е недомислица. Явно за да прекарат такъв текст са имали предвид, че много МПС-та се движат без застраховка ГО. Дали по села и гори, дали в големия град- това аз не знам. Ами да ги хванат и глобят, да ги спрат от движение- за к'во искат да насадят кух ангажимент, свързан с разход на хора, дето имат железа по гаражи или в дворове но не искат да се разделят с тях или бракуват. smile048 .

Договора за ГО е при евентуално възникнала щета да се обезщети 3-то увредено лице. Т.е. ти да платиш полица и евентуално ако причиниш вреда другиму застраховател да му изплати щетите вместо теб. Затова на пътя си длъжен да имаш ГО. Затова даваш пари на застрахователя. А като не караш как ще стане това ? Според мен просто са дали възможност на комисията по финансов надзор да тормози хората вместо този ангажимент да си стои в преоргативите на КАТ. Да, решили са работата на КАТ да я вършат други и да се прави бизнес. Може би от протестите за горивата не им идва нищо на ум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де :-k

Ако на една кола съм платил гражданската в началото на година,ама реша да я бракувам по средата на годината,застрахователната компания ще ми върне ли част от парите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за специални автомобили като твоя Опел има специални застраховки (КАСКО)

Имах предвид само, че при КАСКО-то сам си избираш брокера и застрахователя, който пък определя застрахователната стойност (може и да е реалната, а не по Шваке) и съответно се изчислява премията и обезщетението. Докато при ГО обезщетението ти го плаща застрахователя на другия участник в ПТП-то и ти не можеш да избираш - само, ако не си съгласен можеш да го съдиш.

Колегаааа,когато не го карам Опела...НИКОЙ НЕ МЕ ЗАДЪЛЖАВА ДА ПРАВЯ КАСКО!!!

Ти още ли не разбираш??????????????????????????????????????

не ми обяснявай ,обезщетението ти го плаща застрахователя на другия участник в ПТП-то,това е ясно-и точно за това е редно да се прави ГО на лицето притежаващо шоф.книжка,а не на колата.

п.п.окж става въпрос-Член съм на Варненския ретро клуб и Опела е регистриран като ретро автомобил и каското ми е 65лв,но говоря по-принцип как стоят нещата.Имам и едно старичко Поло,с което возя кучетата и го ползвам за работна кола/строителни материали ,нещо да пренеса/ и него също като ретро го ореждам с ГО.хахахахахахахаах

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф - бат Сами, я сподели при тая смешна премия колко ти дават за тотална щета? Може и аз да се кандидатирам за член на варнеския ретро клуб :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф - бат Сами, я сподели при тая смешна премия колко ти дават за тотална щета? Може и аз да се кандидатирам за член на варнеския ретро клуб :D

Как колко ми дават ????Това не е каско,а нормална гражданска.Само че клуба има договор с няколко компании,гражданските да са по-ниски,защото колите не се карат ежедневно,и МНОГО СЕ ПАЗЯТ от самите собственици.

п.п.То не се става толкова лесно член на клуба :D -трябва да те приемем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос с гражданската е абсолютна дивотия. Защо:

 

1. Меко казано, незаконно е да се налага задължителна застраховка ГО на кола, просто, защото е регистрирана в КАТ. Задължителната застраховка ГО, покрива риск за трети лица, т.е. за да причини някаква щета тя (колата) трябва да се движи по пътната мрежа. Презумпцията, че всяка кола, която е в движение, трябва задължително да има ГО, е невярна - колата може да е в движение на документи, но да си я държа в двора. Тя не може да нанесе никакви щети и това обезмисля ГО. Това, че видиш ли можело да я изкарам и да я карам без ГО, това е проблем на контролните органи. Те са длъжни да контролират тези които са на пътя. А не превантивно да наказват всички. Не могат да ми вменяват вина (че ще карам без ГО), без да докажат дефакто тази вина, т.е. без да съм извършил въпросното нарушение!

 

2. Много хора карат колите си рядко. Не е нормално риска на един служебен автомобил, който се движи нон стоп из столицата и риска на един автомобил, който се изкарва веднъж годишно да е един и същ! Това си е чисто и просто игра на застрахователното лоби. Няма да се учудя ако скоро измислят схема по която да прецакат хората плащащи само отделни вноски докато карат колата.

 

3. ГО трябва да се води на водача! Така автоматически отпада проблема с всякакви коли в движение и прочие глупости. На пътя ли си, зад волана ли си - трябва да имаш гражданска. Ако ще да имам 20 коли - ако само аз ги карам - 1 гражданска и толкова. Защото това не е данък. Това е премия за ония главуняци застрахователите, че поемат моя риск. А с 20 коли, аз лично мога да донеса риск само за 1 ПТП.

 

За ваше успокоение, в целия ЕС е така. Лобито на застрахователите не сме го измислили ние. Поне в държавите, където аз съм бил, ГО се води на колата или някаква малоумна схема подобна на нашата колата+шофьора. ГО трябва да има всяка регистрирана в КАТ кола (каквото безумие е и при нас). Естествено не се взимат под внимание следното - Там почти няма коли които да не са в движение (по ред причини). И там по принцип колите имат само ГО, но не и Каско (масовите коли). В БГ реалния застрахователен разход по един автомобил всъщност е по-висок от ЕС, поради това, че каското е меко казано силово задължително. Така, че шибаните застрахователи да не ми хленчат, че са на загуба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм съгласен с теб, но в случая

...3. ГО трябва да се води на водача! Така автоматически отпада проблема с всякакви коли в движение и прочие глупости. На пътя ли си, зад волана ли си - трябва да имаш гражданска. Ако ще да имам 20 коли - ако само аз ги карам - 1 гражданска и толкова. Защото това не е данък. Това е премия за ония главуняци застрахователите, че поемат моя риск. А с 20 коли, аз лично мога да донеса риск само за 1 ПТП.

а ако погледнем от другата страна на нещата какво ли ще стане ако 1 кола се кара от 5 души. Тогава биха се платили 5 застраховки за 1 кола, а реално когато 1 от тях може да причини ПТП останалите 4 не могат. Нал тъй или не не ми е вярна сметката. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако 1 кола се кара от 5 души

Каква е гаранцията, че тези 5 души карат само една кола - точно никаква!

Слушах по радиото, че в България има 265 автомобила на 1000 души население. Ако свалят цената на задължителната ГО наполовина - застрахователите пак ще имат двойно повече приходи, отколкото застраховката на автомобилите.

Така може да бъде решен проблема с представянето на тъщи и майки за водачи на автомобили снимани с камери с превишена скорост. Как ще я покажеш, като няма сключена застраховка??? Пък трябва да я има, иначе "Какво прави на пътя???" и то с превишена скорост!

Отивам да си предам свидетелството за правоуправление в КАТ, защото, бяха ме снимали с превишена скорост. Един месец без "книжка". Във фирмата има поне три бройки с книжки, дето не са сядали никога зад волана и с удоволствие биха се жертвали за "Шефа", но аз съм на мнение, че каквото си надробиш - трябва да си го сърбаш. На стълбите срещам един образ, дето води един дядка с два бастуна и видима възраст около 85г. и обяснява на сержанта - "Дядо ми караше Х 6-цата, когато сте я снимали със 152 км./ч. /между впрочем на същото място където мен ме бяха снимали с 92 км./ч./ при ограничение от 60 км./ч. А сега се запитайте, ако дядото има сключена ГО, дали тя ще се запази на същата стойност и догодина - когато въпросното нарушение ще бъде в масивите на КАТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм за ГО на водач. Независимо от това , че в къщи шофьорите са повече от колите.

Някои застрахователи се интересуват колко са водачите на автомобила и кой е основния за да определят ГО. Естествено ще посоча за основен най-безрисковия.

Представете си и друга ситуация - служебен автомобил с няколко водача със стаж от 5 до 25г.?

А и както е посочил колегата преди мен - каква е гаранцията че карам само и единствено моята лична кола, която съм застраховал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпада разсроченото плащане на ГО

News.dir.bg - 20 Април 2011, 12:14

 

Отпада разсроченото плащане на премиите по "Гражданска отговорност" и се въвежда еднократно изплащане. Това предвиждат промени в Кодекса за застраховане приети от Комисията за финансов надзор (КФН), съобщава в. "Дневник".

 

Първоначалната идея на надзора беше да се забрани прекратяването на застраховката, ако клиентът не е платил всички вноски, което според КФН беше честа практика при произшествие. В този случай обезщетението се заплаща от Гаранционния фонд, в който постъпват средства от всички добросъвестни застраховани лица.

 

Допълнително по казуса "Гражданска отговорност" комисията е създала и уредба, с която ефективно да започне да действа информационната система за издаване на полици, която да даде възможност да стартира и системата "Бонус-малус".

 

Отделно промените предвиждат финансовият надзор да публикува и тарифите на застрахователите по "Гражданска отговорност", с което потребителите ще имат едно място, на което да видят и сравнят различните цени на полицата.

 

В кодекса се предвижда и промяна в тавана на възможното обезщетение по "Гражданска отговорност" за неимуществени щети. Той става 5 мнл. лв. за едно събитие т.е. пътнотранспортно произшествие, а до сега беше до 1 млн. лв. при едно пострадало лице и до 5 млн. лв. при едно събитие без значение колко са пострадалите лица.

 

Други промени

 

Комисията въвежда още краен срок от 55 дни за завеждането на претенции, така че да се прекрати "възникналите порочни практики за необосновано удължаване на сроковете за определяне и изплащане на обезщетения".

 

Въвежда се и изискване при смърт на кредитополучател, банката, в чиято полза има сключена застраховка "Живот" да се обърне първо към застрахователя за изпълнение на задълженията по кредита и едва когато получи мотивиран отказ от него да се обърне към наследниците на длъжника.

 

Повече изисквания и за застрахователните брокери

 

Както се предвиждаше и по-рано застрахователните брокери ще трябва да заделят свои средства като резерв за застраховките, които правят. Отделно ще се забрани практиката клиентите да бъдат задължавани да ползват определен посредник. Освен това служителите на застрахователните брокери ще преминават задължително обучение с провеждане на изпити и представяне на резултати пред КФН.

 

Промените в Кодекса за застраховането вече са изпратени на Министерството на финансите и предстои да минат на междуведомствено съгласуване. Голяма част от тях са съгласувани с бранша, посочват от финансовия надзор.

 

 

Източник: dir.bg.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е@@ти държавата, е@@ти комисията по финансов надзор, е@@ти застрахователите..... абе е@@ти простия народ сме и ние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и още една статия, в която става ясно защо са изпратени тези уведомления:

 

Плащаме накуп ”Гражданска отговорност”

 

Задължителната застраховка „Гражданска отговорност” вече да се плаща наведнъж и да влиза в сила от часа и датата на подписване на договора.

Това предвиждат промени в Кодекса за застраховане, приети от Комисията за финансов надзор.

 

Причината за това е, че разсроченото плащане на тази полица е довело до появата на порочни практики, при които привидно се сключва задължителната застраховка, чрез заплащането само на първата вноска от сумата, като последващи плащания не се извършват. Така клиентът разполага с полица, която представя на органите за контрол на движението по пътищата и си спестява възможността за глоба или спирането на автомобила от движение, но тази полица не му осигурява покритие на отговорностите за причинени вреди и при пътнотранспортно произшествие застрахователното обезщетение се поема от Гаранционния фонд, чиито средства се формират от вноските на добросъвестните застраховани лица, обясняват в своето съобщение от КФН, предаде Infostock.bg.

 

Комисията въвежда още краен срок от 55 дни за завеждането на претенции, така че да се прекрати "възникналите порочни практики за необосновано удължаване на сроковете за определяне и изплащане на обезщетения", предаде "Дневник".

 

Въвежда се и изискване при смърт на кредитополучател, банката, в чиято полза има сключена застраховка "Живот" да се обърне първо към застрахователя за изпълнение на задълженията по кредита и едва когато получи мотивиран отказ от него да се обърне към наследниците на длъжника.

 

Промените в Кодекса за застраховането вече са изпратени за одобрение в Министерството на финансите, а за окончателното им приемане трябва да се произнесе парламентът.

 

От бранша одобряват промените и обещават тази година цената на задължителната полица да не се увеличава. "С промените ще влезе в сила и информационната система на полиците, а това ще даде възможност и за въвеждането на т.нар. „Бонус – малус” система, която трябва да се отрази позитивно на пазара и на цените на полиците", заяви за Дарик Стоян Проданов, член на асоциацията на застрахователите и изпълнителен директор на една от водещите компании в автомобилното застраховане.

 

От друга страна обаче по думите му има фактори, които оказват и натиск в посока увеличението й. „Например лимитът по неимуществените щети ще бъде увеличен. Доста повече щети идват от чужбина по “Гражданска отговорност“, така че има разнопосочно действие, но смятам, че няма да има съществено движение през 2011 г. на цените най-вероятно“, прогнозира Проданов.

 

Според него у нас е било крайно време да се въведе системата „Бонус – малус”. „Тя е нещо, което в световната практика води до чудесни резултати, до по-добро оценяване на рисковия профил на водачите“, коментира той. По думите му единственият проблем е как ще се подава информацията, защото това, което е необходимо, е рисков профил на водачите. В момента могат да се подават само данни за кантастрофиралите моторни превозни средства.

 

Преди дни стана ясно, че за първи път данните на КАТ за колите в страната към 11 март са засечени с информацията на застрахователите за сключените полици “Гражданска отговорност“. Така се оказа, че 460 хил. коли нямат задължителната застраховка. Собствениците на тези коли вече са получили предупредителни писма от Гаранционния фонд, че ще бъдат глобени, а автомобилът ще бъде спрян от движение, съобщи в. "Стандарт".

В писмото се обяснява, че ако собственикът на колата не даде доказателства, че има застраховка, данните за автомобила ще бъдат изпратени на КАТ за спиране от движение и за налагане на глоба от 400 до 600 лв. Ако колата е на фирма, санкцията е от 2000 до 5000 лв.

 

Източник: dir.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но тази полица не му осигурява покритие на отговорностите за причинени вреди и при пътнотранспортно произшествие застрахователното обезщетение се поема от Гаранционния фонд, чиито средства се формират от вноските на добросъвестните застраховани лица

 

Всичко е наопаки в тази държава - вместо да принуди виновните за ПТП без ГО водачи, да платят щетите в пълен размер, КФН въвежда задължителна ГО за всички по принцип.

 

Генерирането на закони е умствена дейност с голяма отговорност и създаването на закон, за който се знае, че няма да се спазва, опорочава цялата законотворческа дейност.

 

От бранша одобряват промените и обещават тази година цената на задължителната полица да не се увеличава.

 

Е как така, хем ще увеличиш търсенето, хем няма да се вдига цената - и това ако е пазарна икономика, аз съм релсово превозно средство /трамвай/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последната измислица(за мен е добра) ,искат да отпадне разсроченото плащане на ГО. =D> =D> =D>

 

http://www.investor.bg/news/article/115721/332.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последната измислица(за мен е добра) ,искат да отпадне разсроченото плащане на ГО. =D> =D> =D>

 

http://www.investor.bg/news/article/115721/332.html

 

viewtopic.php?p=258726#p258726

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последната измислица(за мен е добра) ,искат да отпадне разсроченото плащане на ГО. =D> =D> =D>

 

http://www.investor.bg/news/article/115721/332.html

 

Честно като потребител, не виждам никакъв довод да нарека тая велика глупост - добра.

 

На колата и аз плащам накуп, защото ми е по лесно да не мисля за вноски. Ама на мотора - реално го карам 3 месеца в годината. Разсроченото плащане беше елегантен начин законно да имам сезонна гражданска отговорност. Сега ми я отнемат и искат от мен да тъпча целогодишно гушата на шибаните мутри, да носят вместо мен, огромния риск от мотор седящ в гараж лична собственост - какви щети може да причини???

 

Обяснението, че имало тарикати дето плащали само първата вноска, за да вземат стикерчето и после си карали така, е пълна лъжа. Защото стикерчето се продупчва само за срока на вноската! Освен това подобни тарикати трябва да се санкционират от КАТ, а не да се наказват всички заради тях. А и когато подобен тарикат причини щети извън периода на вноската - просто да не му покриват риска и да си плаща сам. А те плащат от гаранционния фонд, което е пълно безумие. Въобще в БГ винаги тарикатите са били на почит, а съвестните хора се третират като овце.

 

Е да го ДУХАТ! Покритието ще падне още повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е безумие изплащането на щети от Гаранционния фонд на пострадали, които нямат никаква вина, че причинителя не си е направил ГО? Нали затова е гаранционен - за да гарантира, че потърпевшите ще бъдат обезщетени по някакъв начин дори и причинителя да няма ГО. Така пострадалите имат някакъв шанс да бъдат обезщетени по-бързо и справедливо - фондът би трябвало да действа точно в техен интерес. А иначе причинителят на щетите без ГО трябва да бъде съден и да си поеме щетите и да ги възстанови на ГФ.

 

Обезщетения

 

Гаранционният фонд извършва плащания на основание чл. 288 от Кодекса за застраховането, както следва:

 

Фондът изплаща обезщетения по задължителна застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите за:

 

имуществени и неимуществени вреди вследствие на смърт или телесни увреждания, когато пътнотранспортното произшествие е настъпило на територията на Република България и е причинено от неидентифицирано моторно превозно средство;

имуществени и неимуществени вреди вследствие на смърт или телесни увреждания и за вреди на чуждо имущество, ако:

Пътнотранспортното произшествие е настъпило на територията на Република България или на друга държава членка и е причинено от моторно превозно средство, което обичайно се намира на територията на Република България и виновният водач няма сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите;

пътнотранспортното произшествие е настъпило на територията на Република България и е причинено от моторно превозно средство, което е било доставено в Република България от друга държава членка и не е било формално регистрирано в Република България, при условие че събитието настъпи в 30-дневен срок от приемането на моторното превозно средство от приобретателя и виновният водач няма сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите;

пътнотранспортното произшествие е настъпило на територията на Република България и е причинено от моторно превозно средство, което обичайно се намира на територията на трета държава и виновният водач няма сключена гранична застраховка или сертификат „Зелена карта”;

пътнотранспортното произшествие е настъпило на територията на Република България или на друга държава членка и е причинено от моторно превозно средство, което обичайно се намира на територията на Република България и владението върху което е било отнето чрез кражба, грабеж или престъпление по чл. 346 от Наказателния кодекс.

 

Фондът изплаща обезщетения и по задължителната застраховка „Злополука” на пътниците, ако превозвачът не е имал застраховка.

 

От датата на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз, Гаранционният фонд осигурява покритие за територията на Европейския съюз и на страните от Европейското икономическо пространство .

 

Източник: Сайт Гаранционен фонд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.