Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Благодаря за отговорите. Ще си карам. Още веднъж адмирации за форума и участниците в него! :-)

 

Edit: Извинявам се за тъпия въпрос, но част от климатичната инсталация минава ли през двигателния отсек и възможно ли е да се появи и там конденз?

  • Отговори 92
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    16

  • pigoff

    8

  • dimibo

    8

  • tzsm

    8

Най-много писали в темата

Публикувано

При скорост ~200 магистралата бургас - карнобат стрелката за температура не мръдна. Бургас София - под 3.30мин пак никакво отлонение. Това при жегите над 30 градуса. Мисля, че не е нормално да има отклонение повече от 5%.

Публикувано
При скорост ~200 магистралата бургас - карнобат стрелката за температура не мръдна. Бургас София - под 3.30мин пак никакво отлонение. Това при жегите над 30 градуса. Мисля, че не е нормално да има отклонение повече от 5%.

 

За стрелката под оборотомера ли става дума? Доколкото схванах този индикатор е за темп. на охлаждащата течност. докато индикаторът за "Oil Temp", вероятно отразява друга температура. така си мисля аз. Това ми обяснява защо дават различни стойности.

Публикувано
При скорост ~200 магистралата бургас - карнобат стрелката за температура не мръдна. Бургас София - под 3.30мин пак никакво отлонение. Това при жегите над 30 градуса. Мисля, че не е нормално да има отклонение повече от 5%.

За стрелката под оборотомера ли става дума? Доколкото схванах този индикатор е за темп. на охлаждащата течност. докато индикаторът за "Oil Temp", вероятно отразява друга температура. така си мисля аз. Това ми обяснява защо дават различни стойности.

Според мен точно стрелката на температурата на охлаждащата течност визира колегата, която е под оборотомера. Е тя ако мърда значи има сериозен проблем. При мен както и с колкото и да карам все си стои на средата.

Температурата на маслото е съвсем отделно и тя си варира.

Публикувано

Тя и на охлаждащата течност варира, ама за да не се стряскате излишно, на вас компютъра ви показва права стрелка :)

Публикувано
...Но не се притеснявай - нали маслото е синтетика. Виж, 120 вече май е малко множко..... но при тия температури е напълно възможно...

За съжаление в нета с подобни постове е пълно и човек, който не разбира и търси информация ще остане погрешно подведен. В случая температурата няма общо с факта дали маслото е синтетика или не! Предвид поста ти не си заслужава да задълбавам, ако искаш - в нета има достатъчно информация, намери си я. С две думи и най-общо казано - числото преди W е вискозитета на маслото при ниска температура (най-общо през зимата и/или при студен старт), а числото след W - при висока (най-общо през лятото и/или при загрял мотор). Ха сега да видим:

 

15W40 - минерално

10W40 - полу-синтетика

5W40 - синтетика

 

И какво излиза? Вискозитета при загрял двигател май е еднакъв, нали? Изключвам факта, че различните марки масла според качеството си имат различия в точния вискозитет, но това не е по темата...

 

Съвета ми е да четеш преди да даваш съвет или ако не си наясно, да не пишеш. Не се заяждам, но ми е писнало да чета глупости и да гледам опити за трупане на мнения...

Публикувано
Благодаря за отговорите. Ще си карам. Още веднъж адмирации за форума и участниците в него! :-)

 

Edit: Извинявам се за тъпия въпрос, но част от климатичната инсталация минава ли през двигателния отсек и възможно ли е да се появи и там конденз?

 

Не се тревожи от конденза. Загледай се по външните тела на климатиците по сградите и ще видиш, че или капят или имат тръбичака към водосточната тръба. Просто при охлаждане изкарва влажността от въздуха на купето и това количество капе. При движение не го засичаш, на място го виждаш като малка лаквичка.

 

Иначе пред радиатора имаш още един радиатор за охлаждане на хладилния агент. Отделно компресор и тръби. И да искаш не може да видиш хладилния агент при теч.

 

Честито за придобивката и много безаварийни км.

Публикувано
С две думи и най-общо казано - числото преди W е вискозитета на маслото при ниска температура (най-общо през зимата и/или при студен старт), а числото след W - при висока (най-общо през лятото и/или при загрял мотор). Ха сега да видим:

 

15W40 - минерално

10W40 - полу-синтетика

5W40 - синтетика

 

И какво излиза? Вискозитета при загрял двигател май е еднакъв, нали? Изключвам факта, че различните марки масла според качеството си имат различия в точния вискозитет, но това не е по темата...

 

При 100 градуса може и да е еднакъв вискозитета, ама при 120 - не е. Числото след W може да е 40, обаче колкото по-голям е процента на синтетичното масло, толкова по-устойчиво е на високи температури.

Публикувано

Разбира се, прав си. Но различията в качествата на трите основни вида масла се проявяват или по-точно имат значение при силно натоварени двигатели. За средностатистическия, семеен, градски и т.н. автомобил индекса 40 е напълно достатъчен като критерии и касаещ горният ми пост, в който написах, че няма да задълбавам, инфо има в нета предостатъчно за някои "словоохотливи" потребители. Иначе за протокола има хора, които си сипват смело ХXW30.

Публикувано

Едно обикновенно съвременно TDI покрива голяма част от критериите за силно натоварен автомобил от преди 10 години.

 

Ама за мен проблема с маслата не е дали ще сипя 5W30 или 5W40, а дали ще сипя това дето пише на опаковката....

Публикувано

Спокойно си карай, и да не ти пука. А в купето конденз ме съмнява да може да протече, освен ако не се пробие някоя тръбичка. Но мисля, че тръбите за конденза въобще не влизат в купето..... Наскоро Шкодата на един приятел я бяха разбишкали отвътре тотално, а също и отпред, не си спомням вече по какъв повод - та специално ги загледах връзките на климатичната инсталация, а и тръбичките в купето, и ми направи впечатление, че като цяло са доста здрави! Иначе отпред нещо да протече..... Съмнява ме. Освен радиатора на климатика, който е пред основния радиатор - видя ми се с много меки и фини метални пластинки. И явно ще трябва някаква мрежичка да се сложи пред него - защото се пълни с боклук, и всеки опит да го изчистиш ги огъва пластинките!

Но освен някой голям камък да го удари - само тогава би могъл да се разхерметизира. Ала локва отдолу да събере - не. Фреонът се изпарява.....

Публикувано

@stivi797

Ти не се ли умори да даваш акъл, който никой не ти иска?

 

Откъде мислиш се събира конденза? Защо коментираш нещо, от което хич си нямаш идея? Включи си климатика на място и виж дали няма да се събере локва отдолу? Това е видял колегата и се е шашнал. А конденза не е в системата, а във въздуха. Това което се вижда, като локва под спряла кола е втечнената влажност на въздуха. Какви тръби, какво чудо?! Има една дренажна тръбичка, не е метална дори за оттичане на събралата се вода под изпарителя.

Публикувано
За средностатистическия, семеен, градски и т.н. автомобил индекса 40 е напълно достатъчен като критерии и касаещ горният ми пост, в който написах, че няма да задълбавам, инфо има в нета предостатъчно за някои "словоохотливи" потребители..

 

Явно индекса 40 не е достатъчен,след като има загряване на маслото до 120+ градуса.Едно от многото предимства на масло с индекс 30 е това че охлажда по-добре двигателя (и е "по-студено" в работен режим) в сравнение с такова с индекс 40.Което има и логично обяснение.Това е и една от причините (но не най-важната) новите дизели да излизат от завода с 5W30.

Публикувано

Спокойно! И при мен на Супърба температурата на маслото достига до 115 градуса при по-високи скорости,което си е свъвсем нормално!

Публикувано

Колега ИД А - ако на място му работи двигателя на човека, конденз няма как да му се събере..... Или трябва да работи часове, съответно и той да не мърда оттам - та да се събере някакво по-забележимо количество, което той да види! Или ти да видиш!

КОГА СЕ СТИЧА КОНДЕНЗА - ТОВА СЕ ПОПИТАЙ!

А и ти да забелязваш човека какво пита - ДАЛИ И ОТПРЕД ПРИ ДВИГАТЕЛНИЯ ОТСЕК МОЖЕ ДА СЕ ПОЯВИ КОНДЕНЗ! ОТГОВАРЯШ ЛИ МУ НА ТОЯ ВЪПРОС? ИЛИ НЕ МУ ОТГОВАРЯШ?!

ЧЕТИ ВЪПРОСИТЕ НА ЧОВЕКА!

Той те пита за теч на конденза отпред дали е възможен, под моторното отделение - а ти му говориш за теч на хладилния агент, и че нямало да го види.....

КОНКРЕТИЗИРАЙ СЕ ТИ - ПЪК ТОГАВА ПРАВИ ЗАБЕЛЕЖКИ НА ДРУГИТЕ ХОРА!

И чети постовете на човека - а не се заплесвай по маслата.....

Маслата са ясни вече - колегите ги обсъдиха.

Публикувано
Явно индекса 40 не е достатъчен,след като има загряване на маслото до 120+ градуса.Едно от многото предимства на масло с индекс 30 е това че охлажда по-добре двигателя (и е "по-студено" в работен режим) в сравнение с такова с индекс 40.Което има и логично обяснение.Това е и една от причините (но не най-важната) новите дизели да излизат от завода с 5W30.

 

Чакай, чакай... как W30-ката ще е по-студено в работен режим? Температурата на самото масло се определя от двигателя, а не обратно.

 

Мисълта ми е, че W30 образно казано е по-течна от W40 при 100 градуса. Демек смазването ще е по - лошо, ще кипи и респективно ще се изпарява повече при натоварен режим с W30. Затова и рейсинговите масла са с индекс W50, W60 или нещо от сорта.

 

... или поне аз така си мисля, без да съм специалист.

 

Иначе си прав, че новите коли излизат с 5W30. Освен това, една и съща марка (например Castrol EDGE), често е по-скъпа с индекс 30, отколкото с индекс 40. На което нямам обяснение.

 

П.С. Ако модераторите преценят - може да отворим нова тема за масла. Като цяло всеки си мисли, че нещата около маслата са му ясни, ама видно е, че на повечето от нас - не са ни ясни съвсем...

Публикувано
Явно индекса 40 не е достатъчен,след като има загряване на маслото до 120+ градуса.Едно от многото предимства на масло с индекс 30 е това че охлажда по-добре двигателя (и е "по-студено" в работен режим) в сравнение с такова с индекс 40.Което има и логично обяснение.Това е и една от причините (но не най-важната) новите дизели да излизат от завода с 5W30.

 

Чакай, чакай... как W30-ката ще е по-студено в работен режим? Температурата на самото масло се определя от двигателя, а не обратно.

 

Мисълта ми е, че W30 образно казано е по-течна от W40 при 100 градуса. Демек смазването ще е по - лошо, ще кипи и респективно ще се изпарява повече при натоварен режим с W30. Затова и рейсинговите масла са с индекс W50, W60 или нещо от сорта.

 

... или поне аз така си мисля, без да съм специалист.

 

Иначе си прав, че новите коли излизат с 5W30. Освен това, една и съща марка (например Castrol EDGE), често е по-скъпа с индекс 30, отколкото с индекс 40. На което нямам обяснение.

 

П.С. Ако модераторите преценят - може да отворим нова тема за масла. Като цяло всеки си мисли, че нещата около маслата са му ясни, ама видно е, че на повечето от нас - не са ни ясни съвсем...

 

Едно от свойствата на маслата е да охлажда двигателя.По рядкото масло циркулира по бързо,т.е грубо казано прави повече превъртания като обем (цикли) за единица време.Това е и причината да се охлажда повече(в картера),от там и по ниската температура.

Рейсинговите автомобили-там е друга бира свързана с хлабини , друго охлаждане, мноого по-честа смяна на масла и ресурс на двигателя.Тук говорим за фабрични автомобили, предназначени да изкарат 200+ к.км

Публикувано
...

 

Писането с главни букви се смята за викане в интернет простраството, а тук, в този форум това е недопустимо.

 

Конденза се стича непрекъснато. Дори и за минути да спреш и се образува мокро петно. Това е нещо съвсем нормално. Мислех да ти обясня защо, но като прегледах тема се спрях на това:

 

Съвета ми е да четеш преди да даваш съвет или ако не си наясно, да не пишеш. Не се заяждам, но ми е писнало да чета глупости и да гледам опити за трупане на мнения...

 

Ако беше прочел темата щеше да видиш какво му отговарям. И да, на всяка тръба от климатичната може да се появи кондез. Направи си експеримент и постави една бутлка в хладилника. Като се изстуди след няколко часа я извади и виж дали ще се образува конденз по външната страна? Откъде мислиш е конденза по нея?

 

П.П.: Гледай бутлката да е бирена, ако не си се сетил още. Жега е все пак.

Публикувано
Едно от свойствата на маслата е да охлажда двигателя.По рядкото масло циркулира по бързо,т.е грубо казано прави повече превъртания като обем (цикли) за единица време.Това е и причината да се охлажда повече(в картера),от там и по ниската температура.

 

Има логика в това, още повече, че на съвременните автомобил, масления тракт се върти около буталата точно с идеята да охлажда...

 

Но си мисля, по-течното масло няма ли по-лошо мазане? Или е обратното? Или смазочните свойства не са пряка функция на вискозитета?

Публикувано
Едно от свойствата на маслата е да охлажда двигателя.По рядкото масло циркулира по бързо,т.е грубо казано прави повече превъртания като обем (цикли) за единица време.Това е и причината да се охлажда повече(в картера),от там и по ниската температура.

Има логика в това, още повече, че на съвременните автомобил, масления тракт се върти около буталата точно с идеята да охлажда...

Но си мисля, по-течното масло няма ли по-лошо мазане? Или е обратното? Или смазочните свойства не са пряка функция на вискозитета?

Ами 0 вискозитет значи, че е с гъстотата на водата, една вода колко може да смазва.

Ейййй ама никой не си прави тръда да прочете по интернет:

Двигателни масла - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE_%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE

Вискозитет - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82

Стабилност на маслото - http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE

Просто оттук нататък само ще си чешете езиците и оспамвате темата

 

ПС: Естествено и в другите автомобилни форуми темата е дискутирана надълго и нашироко и там е от по 5, 10,15, 20 страници абсолютно чешане на езици и кой е по- по- най-. Мислех, че ние тук сме малко по-интелигентни от останалите драскачи по другите форуми.

Публикувано

От тези линкове, човек не може да научи нещо кой знае какво. Те например не отговарят на въпроса, каква е връзката между вискозитет и качество на мазане.

 

Защото от една страна прекалено ниския вискозитет не маже. Но и прекалено високия не може да маже, защото няма проникване.

 

Вискозитета е просто една от съставките на формулата за добро смазване ама всички са се вторачили в нея, мислейки, че тя обяснява всичко. Да ама не.

 

Аз затова питам, защото не ми е ясно. Ако някой му е ясно може да обясни. А на който не му е интересно - просто да не следи темата.

Публикувано

Ето ви още малко информация:

http://www.segabg.com/article.php?issueid=2130&sectionid=29&id=0002101

http://www.merkury-bg.biz/API%20Oil%20Sertification.htm

http://www.motorni-masla.com/izbor-na-maslo.html

http://motoroil-bg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=5:howtochoose&catid=4:tips&Itemid=7

 

Е и ако сега все още не ви е станало ясно значи и 10++ страници да се изпишат все ще е същото.

Публикувано

Ами 0 вискозитет значи, че е с гъстотата на водата, една вода колко може да смазва.

 

 

Само от това твое изречение става ясно че нищо не си чел.

Мислех си че е подхванат сериозен разговор, но явно пак съм сбъркал.Аз бях до тук.Най лошото е че след време някой ще прочете това и ще се "образова" като каже че го е чел в интернет.

Публикувано
Ето ви още малко информация:

http://www.segabg.com/article.php?issueid=2130&sectionid=29&id=0002101

http://www.merkury-bg.biz/API%20Oil%20Sertification.htm

http://www.motorni-masla.com/izbor-na-maslo.html

http://motoroil-bg.com/index.php?option=com_content&view=article&id=5:howtochoose&catid=4:tips&Itemid=7

 

Е и ако сега все още не ви е станало ясно значи и 10++ страници да се изпишат все ще е същото.

 

Това са линкове масовки, за хора дето не желаят да се задълбочават в проблема. В тях например въобще не се разяснява термина High temperature High shear (HTHS), който всъщност заляга в по-съвременните класификации API и ACEA.

 

Класификацията по SAE е относително стара и не дава кой знае каква информация за качествата на едно масло.

 

Например един производител като FUSCHS има барем по 5 вида 5W-30 и 5W-40 масла...

 

http://www.fuchs-europe.de/motorenoele-pkw10.html

 

Което недвусмислено показва, че SAE спецификацията не е кой знае колко информативна. Затова и фирмите масово имат approve стандарти за съответния автопроизводител, за да специфицират по-детайлно отделните параметри.

 

Ето тук е написано не толкова лаишки, макар, че и от тук, много неща остават неясни:

 

http://wiki.seloc.org/a/Oil_Labelling_Explained

 

http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oi ... lained.htm

 

Аз лично имам желание за по сериозен разговор, защото признавам - имам доста бели петна по темата. Но не ме препращайте към всекидневници и страници от автосервизи... там нищо не може да се научи.

Публикувано

Една "библия" за моторните масла.Не знам колко е полезна (имам я свалена от година някъде и все нямам време да си я разпечатам и да я прочета...).Също така е и на английски език!

 

Линк към pdf-а.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.