Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Обезвъздушаване на резервоар


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Как точно става обезвъздушаването от пъпката при фабия 1?

Първо се натиска и тогава се зарежда ли?

Има ли проблем да се зареди и да не се шофира на дълъг път, няма ли да тече гориво от гърловината?

Благодаря Ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Не мога да отговоря.

2.Не е желателно в тези горещини да си с обезвъздушен и пълен догоре резервоар. Горивото няма накъде да се разширява и не е ясно от къде ще потече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1- след като се зареди до горе, тогава може да се натисне това копче и да се обезвъздуши

(дано да не те подвеждам)

Аз никога не зареждам с обезвъздушаване- казвам им: Като изключи 1я път- на пари ги закръглете.

И като изключи винаги ме питат искам ли да го обезвъздуши. Следователно изхождам от този факт, че може и после да се натисне този бутон.

2- колегата правилно е казал. Не се препоръчва да се зарежда до горе на макс през лятото в големите горещини!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки резервоар има отдушник, които не позволява да става вакуум при падане на нивото или въздуха в него да пречи при зареждането.

Не би трябвало да е нужна намеса, за да се обезвъздуши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вече го дискутирахме. "Обезвъздушаването" всъщност е позволяването да се запълни с гориво един "мехур". Той пък е предназначен да предпази от преливане при зареждане на студено гориво и последващото му затопляне (примерно през горещите дни). Ползвам тези "допълнителни" 6-7 литра гориво само при пътувания извън България и то главно за да не се наложи да зареждам в Сърбия и Хърватска (около 1200км до първата бензиностанция в Австрия).

 

Дали това препълване е вредно или не - според мен е защото горивото се качва над максимума и поплавъка не се знае къде отива ...

 

PS: Забравих - "обезвъздушаването" може да се направи след като пистолета изключи. Причината - преди това "мехура" така и така не се пълни. За да се напълни трябва по време на сипването "пъпката" да се натиска навътре (разбирай по дължината на маркуча, така както я натиска капачката - дефакто при сложена капачка "обезвъздушаването" е активно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди като карах, голф 4 1.9 и като го обезвъздушавах и събираше да не кажа голяма дума но по около 10л. след първото спиране от пистолета но са ми казвали, че при дизелите е така защото нафтата много се била пенила! На Любомиров на октавията не събра и на половина като пробвахме да я обезвъздушим! Явно си има значение. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди като карах, голф 4 1.9 и като го обезвъздушавах и събираше да не кажа голяма дума но по около 10л. след първото спиране от пистолета но са ми казвали, че при дизелите е така защото нафтата много се била пенила! На Любомиров на октавията не събра и на половина като пробвахме да я обезвъздушим! Явно си има значение. smile027

 

Аз гледах резервоара отдолу на октавиата, там пише, че е 65/60 литра, пък по документи го дават 55/50 литра (не си спомням точно кои са правилните стойности, затова пиша и двете) и никога не съм могъл да събера повече от 51 литра (дори до капачката, като по табло уреда показва последната червена черта - т.е. най-долната, не първата в която влиза.). Вероятно това, за което се говори в темата е нещо свързано с капацитета, който са оставили за буфер на резервоара. Така ли е?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О1 резервоара е 55литра. Резервата светва при оставащи 6-7. Т.е. нормално на колонка събира около 49-49. С "обезвъздушаването" вкарвам още 6-7. Т.е. реално става до към 60-62. Това е абсолютен максимум. Междувременно за 4х4 има опция "по-голям резервоар". Доколкото си спомням беше стандартно 62 литра. Но от ЕТ ми казаха, че не мога да го поръчам ако не съм комби или 4х4 (което пък беше задължително комби).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О1 резервоара е 55литра. Резервата светва при оставащи 6-7. Т.е. нормално на колонка събира около 49-49. С "обезвъздушаването" вкарвам още 6-7. Т.е. реално става до към 60-62. Това е абсолютен максимум. Междувременно за 4х4 има опция "по-голям резервоар". Доколкото си спомням беше стандартно 62 литра. Но от ЕТ ми казаха, че не мога да го поръчам ако не съм комби или 4х4 (което пък беше задължително комби).

 

Потвърждавам. :smt017 При светеща лампа и остатък гориво по борд комп за около 60 км, нормално градско каране от Дружба 1 и 2, Цариградско, Лозенец и обратно по маршрута, на Ромпетрола маркуча прекъсна на 47 литра, доляхме до 50 литра и като си уврях цайсовете :D в гърловината, да видя мое ли да определим цвето на нафтата :lol: - ми не можЕх - начи ощи малко е можело, демек, 60 литъра Буба би ги събрала, събрала, още изяла. :mrgreen:

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вкарвам още 6-7. Т.е. реално става до към 60-62. Това е абсолютен максимум.

 

Напълно те подкрепям!!! Но говорим за дизелови автомобили. Бензиновите побират по-малко при обезвъздушаване! А твоята е дизел по мой спомен! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АПцолютно smile049 Не знам дали има разлика в резервоарите при дизел и бензин, но предполагам принципа на "обезвъздушаването" е сходен, да не кажа идентичен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Криза е требва рано сутрин да се зарежда на хлад - половин литър повече за един резервоар ми тва си е повече от отстъпките.

П.П. Криза е кои ти зарежда цял резервоар...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Криза е требва рано сутрин да се зарежда на хлад - половин литър повече за един резервоар ми тва си е повече от отстъпките.

 

Не разбрах точно. Искаш да кажеш, че като е студено навън, колонката ще се излъже с половин литър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро че това същото количество в 14:00 наобед ще ти го продадат за с половин литър повече.

http://www.lukoil.bg/Main.do?menuItemKey=1744-35

 

"Забележка:

1. Плътността на горивата се определя при 15° С"

 

А като зареждаш у тая жега на 35 градуса кво ли става...

 

Друг е въпроса че би трябвало резервоарите на безиностанциите да са закопани и там температурата да е относително постоянна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де и аз това намеквах, че поне по документи, горивото до колонката трябва да идва на що годе постоянна температура.

 

Ама може и да върви измамата (все пак сме в БГ), затова питам, някой изпитвал ли е този ефект на живо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помолих миналата година бензинаджия да опита абсолютния максимум на резервоара. С пръст в гърловината, продължи да налива докато не усети че бензина вече ще прелее...резервоара побра 65 литра. Иначе колонките изключват на 53-54 литра когато зареждам почти празен резервоар.

Питах го дали е усетил бензина на пръстите си, каза:

- "Не, ама стига толкова, така е добре".

Можеше и малко повече.

 

И аз съм чул че зимата на студено малко повече бензин получаваме за парите си. (Някой ако иска, ще му пратя по мейла файл, малък около 2 MB - "Все о топливе", всичко за бензините. (мейла ми е kiril.petrov@mail.bg). Само да прати мейл, и ще върна отговор с прикачен файл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Обезвъздушавам си винаги сам-самичък резервоара на "Octavia"-та, с натискане на копчето за обезвъздушаване, в гърловината на резервоара. Натискам го, след първото автоматично спиране на пистолета за зареждане. Тогава започва да излиза въздух и наливам на тъъънка струйка, хем да спада пяната, хем да не изключи пистолета и така докато не видя нафтата, че вече не потъва ;) И вече, около 5 години така. Проблеми не съм имал лятото, а 99% от зарежданията ми, са преди да се прибера, тоест, паркирам пъъълен до горе. Събирал съм най-много 60 литра, и то при светеща от около 50 километра, лампа за резервно гориво. С моето кротко каране, с един обезвъздушен резервоар, минах 1520 милометра и чак тогава ми светна лампата. Мисля, че след това, мога да мина още 100-ина километра. УжасТ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

А на Fabia 1 1.4 МПИ колко литра събира резервоара. Днес го напълних догоре, като стрелката почти влезе в червеното, но лампата все още не беше светнала и ми сипаха 49 литра :-k

Аз досега цял месец живеех със заблудата, че е около 45 литра целия, но не го бях пълнил от почти празно догоре, а само малко преди/след половината догоре или при светнала лампа сипвах за 50- 100 лв.

И тази сутрин малко се позачудих дали не ме метнаха с 4-5 литра :roll:

Понеже на тази бензиностанция зареждам редовно Аудито си, а неговия бензиномер съм си играл да показва с точност до литър и никога не са ме лъгали със сипаното количество (или аз не съм забелязъл smile049 ), не се разправях, а реших да попитам тук s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на Fabia 1 1.4 МПИ колко литра събира резервоара. Днес го напълних догоре, като стрелката почти влезе в червеното, но лампата все още не беше светнала и ми сипаха 49 литра :-k

Аз досега цял месец живеех със заблудата, че е около 45 литра целия, но не го бях пълнил от почти празно догоре, а само малко преди/след половината догоре или при светнала лампа сипвах за 50- 100 лв.

И тази сутрин малко се позачудих дали не ме метнаха с 4-5 литра :roll:

Понеже на тази бензиностанция зареждам редовно Аудито си, а неговия бензиномер съм си играл да показва с точност до литър и никога не са ме лъгали със сипаното количество (или аз не съм забелязъл smile049 ), не се разправях, а реших да попитам тук s_flag

Колега,на бензин не знам,но мояа е дизел и събира 55 литра обсолютно до гърловината.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на Fabia 1 1.4 МПИ колко литра събира резервоара. Днес го напълних догоре, като стрелката почти влезе в червеното, но лампата все още не беше светнала и ми сипаха 49 литра :-k

Аз досега цял месец живеех със заблудата, че е около 45 литра целия, но не го бях пълнил от почти празно догоре, а само малко преди/след половината догоре или при светнала лампа сипвах за 50- 100 лв.

И тази сутрин малко се позачудих дали не ме метнаха с 4-5 литра :roll:

Понеже на тази бензиностанция зареждам редовно Аудито си, а неговия бензиномер съм си играл да показва с точност до литър и никога не са ме лъгали със сипаното количество (или аз не съм забелязъл smile049 ), не се разправях, а реших да попитам тук s_flag

 

Моята е Фаабия 2 ,1.4 бензин.Спирам на Еко,по борд компютър съм на 100км оставащи.Резервоара по книжка е 45 с копчето става 47.Как ми наля 47 литра не ми е ясно, след като съм имал още 5 литра в резервоара.Според мене ,лъжат с няколко литра на цяло зареждане :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това обезвъздушаване е предвидено да се прави само от ръба на капачката за гориво. Много внивайте, като пълните с обезвъздушаване, да ни си прецакате нивомера. Аз го практикувам само когато ми предстои дълъг път и то като тръгвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само аз ли не хващам смисъла от цялата тази алхимия smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.