Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигател с водородна клетка-какво ви е мнението?


tihoslav

Recommended Posts

Здравейте на всички ,

от известно време насам навлиза технологията за монтиране на водородна клетка към двигателите на автомобилите с цел сваляне в голям процент на разхода на гориво и увеличаване на мощността :) цената в сервизите за монтиране на устройството с придружаващите го части варирала от 400- 600 лева :)Какво е мнението ви, добре ли е да си сложи човек такава клетка или не и ако да- за автомобили с каква кубатура е подходяща ?:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло се получава така - тези които продават бълбукаторите ги хвалят , а тези които са се излъгали да ги купят се оплакват ... smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за тез пари ти слагат един чайник ! smile091

 

И ако смяташ, че такова устройство ще ти свали разхода, пък и вдигне мощността ?! smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло водорода е много добро гориво за ДВГ. Обаче за да има аванта от горенето на водород (т.е. той да е достатъчно евтин), то той трябва да се пройзвежда в индустриални инсталации и да се вкарва в колата в готов вид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е измама устройството!

Най-ефектно е при дизеловите мотори.

Така наречения браунов гас оптимизира горенето.От тук идва и икономията,която е между 10 и 30%

Мой познат сложи на КИА с 2.5 дизелов матор. По негови думи,икономията на 100км е близо 2 литра нафта smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре стига бе. А ако сложи и магнити около маркучите, сипе "Универсалния модификатор" в маслото, бучне оная джвъчка с кондензатори в запалката и чипоса колата - сумарно ще докара икономия около 110%. Т.е. колата ще произвежда нафта.

 

smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е измама устройството!

Най-ефектно е при дизеловите мотори.

Така наречения браунов гас оптимизира горенето.От тук идва и икономията,която е между 10 и 30%

Мой познат сложи на КИА с 2.5 дизелов матор. По негови думи,икономията на 100км е близо 2 литра нафта smile049

 

Не виждам какво има повече да се оптимизира на горенето. А като количество тоя газ дето се произвежда надали стига да е достатъчен и за 1 процент икономия. Ако съм в грешка и чайника прави 30 процента икономия да слагам 4 чайника и да правя 120 процента икономия което практически требва да е - да стана производител на тоя газ...

Иначе не лош капан за бълъци... даже интернационално некак си звучи...

 

П.П. Тоя с кията да не е един депутат, а те както знаем не лъжат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
...

Не виждам какво има повече да се оптимизира на горенето.

 

При дизеловите двигатели горенето е съсредоточено в областа около инжектора. Съответно ако предварително се добави газ във въздуха преди сгъстяването горенето може да се извърши в целия обем, а не в една точка. Този ефект се използва при метан инсталациите при дизелите. Изключваме, естествено, тия които са само на метан. Ефекта е доста положителен.

 

Иначе не знам доколко една водородна клетка би помогнала чак толкова smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението ми е, че има, вярно малък, но някакъв ефект. Както Пепи спомена по-горе за метана в дизела, подобно е и с т.нар. Браунов газ (или ННО, както е познат в химията). При изгарянето на ННО газът се отделя в пъти повече енергия отколкото при изгарянето на въглеводород в газообразно състояние, било то метан, пропан, бутан, етилен и т.н. Един поглед в Уикипедията показва, че енергията съдържаща се в 1кг гориво е, както следва:

1. Бензин - 44.4 MJ/kg

2. LPG - 46 MJ/kg

3. Етанол - 26.8 MJ/kg

4. Дизел - 45.4 MJ/kg

5. Водород - 142 MJ/kg

А единицата MJ (мегаджаул) пак според Уикипедията се равнява на кинетичната енергия на еднотонен автомобил, движещ се със 160 км/ч.

Една друга химична формула пък показва конкретната енергия отделена при съединяването на водород с кислород:

2 H2 + O2 → 2 H2O + 572 kJ (286 kJ/mol)

Проблемът е в добиването на ННО по време на движение на колата. За добиване на необходимото количество браунов газ, така че да бъде заместено на 100% течното гориво са необходими маааалко над 700А прав ток. Малко трудно ша го поместа под капака на мойта фела. За това се предлагат такива водородни клетки. Да де, ама те малки и електродите им още по-малки. И за постигане на необходимия ефект водата се налага да се направи на някакъв вид електролит. Как се прави това - слага се сода каустик (NaOH) във водата. По този начин водата се разгражда с по-малко енергия или натриевата основа става катализатор на тази електрохимична реакция. Но за съжаление отново необходимата енергия не стига. И за това чрез натриевата основа се постига един оптимален вариант на съотношението натоварване на алтернатора / получен браунов газ. След което практиката вече показва, че при около 17 - 19 А ток брауновия газ е толкова, че дава около 2 л икономия на нафта на Рено Лагуна 2.2 атмосферен дизел. За този двигател познавачите са наясно, че хем не върви, хем харчи. В случая става дума за това, което съм видял наяве и се разграничавам от легендите в YouTube за 40, 50 че и 60% икономия в камион Mack. Глупости на търкалета. Реалното е до макс. 20% при по-голям дизелов двигател. Практиката показва, че икономията в бензиновите двигатели е далеч под 10% а при LPGтата кат мен е число м/у 0 и 1, т.е. безмислен разход на средства, усилия и нерви.

Ето ви още малко чешане на клавиатури и форумни излияния:

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 0%BE%D0%B4

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 4c816ebe54

http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63952

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.