Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Поддръжка на климатик в автомобил


Velko

Recommended Posts

Здравейте колеги,

да Ви попитам относно климатика на фабията ми.Колата е на 5 години, на съм имал проблеми с него, но не съм ходил и на профилактика.Смятате ли, че е проблем?По принцип каква е стандартната профилактика на авто климатиците и през какъв период се прави?

Благодаря Ви предвариелно.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

да Ви попитам относно климатика на фабията ми.Колата е на 5 години, на съм имал проблеми с него, но не съм ходил и на профилактика.Смятате ли, че е проблем?По принцип каква е стандартната профилактика на авто климатиците и през какъв период се прави?

Благодаря Ви предвариелно.

Поздрави.

 

Щом работи НЕ ПИПАШ... Нормално е след около 5 години вярна работа климатика да е изпуснал фреонец през челното на компресора, ама това става в 60% от случаите. Карай смело и да не ти пука smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки път като караш с климатика, после оставяш само на вентилатор 2-3 мин преди да изгасиш като се прибираш примерно за вечерта, да издуха влагата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Нормално е след около 5 години вярна работа климатика да е изпуснал фреонец през челното на компресора, ама това става в 60% от случаите. Карай смело и да не ти пука smile159

 

Само да вметна, че покрай поизтеклия фреонец поизтича и масълцето което смазва компресора ... Т.е. ако не ти работи климатика както се очаква най-добре да го погледнат. Ако си охлажда добре - не го пипай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за отговорите.Не мирише като го пусна и си охлажда добре.Явно е по-добре да не го пипам.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Само да вметна, че покрай поизтеклия фреонец поизтича и масълцето което смазва компресора ...

Дори и да не се губи заедно с фреона, масълцето като всяко друго такова има определен ресурс и след това губи свойствата си, така че тактиката "ако работи, не пипай" не е много правилна в случая. Приятел, който си вади хляба с това, препоръчва ежегодна (най-малко на две години веднъж) профилактика на климатика, за да се избегне повреда на компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В затворени системи няма причини за износване на маслото. Нито има горене, нито високи температури. А профилактиката е задължителна за проверка на количеството фреон (т.е. и масло) + зацапани пити. Само за справка - маслото в скоростите е в пъти по-натоварено (говорим за механична скоростна кутия), а препоръка за смяна няма от производителя. И това при положение, че системата е отворена, т.е. влиза влага и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм експерт по масла, споделих това, което знам от човек, на когото вярвам. При мен за години експлоатация (съответно и три летни сезона) беше "отлетял" около 150 грама фреон, който дозаредиха, но маслото смениха изцяло с ново. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да не се губи заедно с фреона, масълцето като всяко друго такова има определен ресурс и след това губи свойствата си, така че тактиката "ако работи, не пипай" не е много правилна в случая. Приятел, който си вади хляба с това, препоръчва ежегодна (най-малко на две години веднъж) профилактика на климатика, за да се избегне повреда на компресора.

 

Това си е загуба на време и пари! Имам един Мраз 150, който се спира само докато се премести от едно място на друго и така 25 години! По онова време няма кой да му налее различно масло от минерално! Единствените ремонти са правени само по терморегулатора. Значи ли това, че трябва да му сменям маслото? Като си закараш колата на профилактика ще ти видят колко фреон е изтървал, ама маслото не! За по сигурно ще ти сложат 1-2 унции за по сигурно и ще го дозаредят. Това ходене 2 пъти годишно е да имат работа колегите по автоклиматици...

ПП: Препълването на масло е противопоказно за изпарителя- след време се запушва и тогава става СТРАШНО!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има изтичане на фреон е задължително,да се поправи проблема,на кола карана без фреон с годините,компресора се скапва тотално!Така беше занемарен климатика на моята Октавия и ремонта не беше никак лесен и евитин!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един Мраз 150, който се спира само докато се премести от едно място на друго и така 25 години! По онова време няма кой да му налее различно масло от минерално! Единствените ремонти са правени само по терморегулатора. Значи ли това, че трябва да му сменям маслото?

Нали не си мислиш сериозно, че системата за охлаждане на хладилника и на автомобила са идентични и работят при еднакви условия?

 

Като си закараш колата на профилактика ще ти видят колко фреон е изтървал, ама маслото не! За по сигурно ще ти сложат 1-2 унции за по сигурно и ще го дозаредят. Това ходене 2 пъти годишно е да имат работа колегите по автоклиматици...

ПП: Препълването на масло е противопоказно за изпарителя- след време се запушва и тогава става СТРАШНО!

Не знам къде си обслужваш твоя климатик, но там, където ходя аз машината автоматично и винаги отделя старото масло от фреона, след което го източва навън. Новото масло се налива след като се напълни системата с фреон и е точно толкова, колкото трябва да бъде - не виждам как ще го "препълниш".

 

Това си е загуба на време и пари! Това ходене 2 пъти годишно е да имат работа колегите по автоклиматици...

По тази логика много сервизи работят само за "балъци" с излишно време и пари.

Хайде със здраве и наздраве! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж годишно е добре да се мери фреона и да се допълва заедно с масло. Машината също така филтрира системата от стружки и боклуци. Стружките идват от буталата на компресора и са нещо нормално. Изтичането на фреон не е толкова страшно, колкото изтичането на масло, което е в състава на фреона и е по-тежко от него за да стои в компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж годишно е добре да се мери фреона и да се допълва заедно с масло. Машината също така филтрира системата от стружки и боклуци. Стружките идват от буталата на компресора и са нещо нормално. Изтичането на фреон не е толкова страшно, колкото изтичането на масло, което е в състава на фреона и е по-тежко от него за да стои в компресора.

 

smile091 smile091 smile091

1) Маслото не влиза в състава на фреона.

2) Маслото циркулира из цяяялата система.

3) Стружките не идват от буталата! Не знам как спиш спокойно при тази мисъл...

4) Не всички автоклиматици имат филтри...

 

ПП:За да не си причинявате главоболия с климатика ги ползвайте и зимата! Има защо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ПП:За да не си причинявате главоболия с климатика ги ползвайте и зимата! Има защо!

 

Трудна работа. При температури под 7 градуса не се включва smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

faraona, къртиш, брат :)

 

cutaway_compressor.gif

 

Специално в моята система се събира купчинка със стружки колкото 1 стотинка за 1 година, пък ти ако искаш ходи на диагностика веднъж на 10 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Имам Октавия на 6 г. и не ми работи климатикът. Не съм поръчвал нито веднъж да го проверят за съжаление. Като чета мога да се моля само, че се нуждае само от фреон, а не компресорът се е повредил.

Впрочем докато е в гаранция колата сервизът не е ли длъжен да го проверява? А филтърът на климатика колко често се сменя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде си обслужваш твоя климатик, но там, където ходя аз машината автоматично и винаги отделя старото масло от фреона, след което го източва навън. Новото масло се налива след като се напълни системата с фреон и е точно толкова, колкото трябва да бъде - не виждам как ще го "препълниш".

 

По тази логика много сервизи работят само за "балъци" с излишно време и пари.

Хайде със здраве и наздраве! smile027

 

Колега, първо се налива маслото и след това хладилния агент, за да може и то да се вакумира! По моята логика има много колеги които си вършат съвестно работата, но има и много гумаджии дето са си купили зарядна станция и са прочели user's manual-а и си мислят че са големи майстори.

 

А за стружките колкото 10 стотинки...ти изобщо бутала имаш ли в компресора... smile021

 

evin, парите и колата са си твои... ако искаш да те къпят с хладка водичка бягай при гумаджиите smile027

 

 

 

Трудна работа. При температури под 7 градуса не се включва

включва като го пуснеш на стъклото

 

ПП не съм направил един или два климатика и се занимавам сериозно с това и нямам никакво намерение да се караме за глупости. Правете каквото си знаете. аи че гледам мача smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.