Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Темпомат: Въпрос по инсталацията


BlackPearl

Recommended Posts

П.С: Модераторите да не ми се карат smile001 , после ще помоля (ако има развитие) бат Ицо да я прехвърли в раздел Фабия. Сега само искам да попитам предварително няколко неща.

 

Тъй като жиците никога не са ми били силна страна (то въобще имам ли такава :) ) имам няколко въпроса при свързването на кабелен сноп за темпомат на Фабия.

 

Гледах снимки и упътването и имам няколко въпроса, а по точно 3.

post-161-13845335927_thumb.jpg

 

Номер 1: Трябва ли да се маха таблото с уредите? Или може да се стигне зад таблото?

Номер 2: Този кабел с това пинче пише №6 / № 10 - това значи ли , че трябва да го вържа само на (избрано от мен място), или №6 ,или № 10 - по преценка? Или трябва да го вържа и на 2те?

 

Номер 3: Този куплунг за педала. Влиза си кабелчето с пинчето в букса- ОК. А после??? От къде излиза пак това кабелче с пинче, че да влезе в буксата (от кабелния сноб).

 

П.С2: Въпросите може да са тъпи, но би било да знам (или по-точно на мен да ми стане ясно, за други може да е лесна игра) преди да тръгна да поставям темпомата. Ако не стане......може да повикам неволята.....няма да е за сефте :)

 

Предварително благодаря на всички отзовали се.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно 3ти въпрос, това влиза в буксата на стоп-мшинката. Не случайно е с два контакта - един нормално отворен и един нормално затворен. Довечера ще ти напиша по другите въпроси.

При мен май са с две букси и влизат на двете места. Таблото не се сваля трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това предполагам, си го чел smile021

Таблото се сваля, както и ключа за фаровете и панела около него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това ясно. Мен това да си сваля волана, корите около него и под него (за това пада ключа на фаровете) не са проблемни.

 

Искам да знам дали пада "дисплея" с уредите, заради точка 1?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично може и без таблото да се маха, но отвиването на две самонарезки и изключването на 2 куплунга ще ти улеснят много живота, ако правилно разбирам инструкциите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изключването на 2 куплунга ще ти улеснят много живота, ако правилно разбирам инструкциите.

 

Нищо не чатнах от това което каза. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От линка, който ти дадох, разбирам, че трябва да включиш куплунг в convinience модула.

Доколкото видях, не е много лесно достъпен от под волана, но не е невъзможно да го уцелиш.

Отделно аз бих си прихванал към основния сноп трите допълнителни снопа кабели, идващи с ръчката на темпомата, за да елиминирам паразитни шумове при вибрации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таблото и да го свалиш полза няма. Отзад е задънено и няма достъп до панела с буксите. Трябва да се бърка отдолу, но е почти мисията невъзможна. Всичко това е необходимо, защото се пуска един единствен проводник до ECU. Аз избрах по-лесния начин - а именно през отвор.

Това ще ти свърши работа: http://www.fabia-vrs.com/technical-info ... -retrofit/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооооо, това да бъркам от купето в двигателя ( 1път вече го правих), няма по голяма играчка. Въобще не искам да се занимавам.

 

Митачето го е правил без да прекарва кабели към двигателя. Ама пусто ЕГН не си спомня, точно за тези пинчета, че било преди 2 години!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ися, подвел съм те. 2 се закача на едно от двете места. На моя темпомат, кит от ЕТ, беше посочено само Т11а, 10-ти пин. Това е белия кабел, дето може и да ЕКУ-то да пуснеш. Вече си отработил как се стига до двигателя smile001

 

Имам само една снимка на мойта кола и на нея е с със свалено табло, но нищо не се разбира от нея, така че няма да я качвам.

 

Процедурата е следната:

-Слагаш ръчката с бутоните за темпомата. Прекарваш кабела, без да го стягаш с кабелни връзки.

-Съдиняваш белият проводник за Т11а, 10 -ти пин. При мен е посочен само този. Ти където искаш го свържи на един от двата.

-На педала на спирачката на самата и букса (Т4d; "?" дето си написал) има на 2 и 3 място синьо-червен проводник. Изваждаш го от която букса е само пъхнат (трябва да е 2-ра) и го слагаш на "С" буксата. На освободеното място пак вкарваш синьо-червен проводник, но от кабела.

-Слагаш T6y на XS3 клемореда на модула.

-Закачаш T10g на ръчката. Май буксата и са падаше отгоре, ама и аз не си спомням вече.

-Стягаш с кабелни връзки, като преди това огледай да не се трие някъде, особено на остри ръбове!

-Активираш го през ВАГ-ком.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, евала!!! smile027

 

Сега остана само да ми стане ясно как този белия кабел да го ръгна на 10ти или 6ти пин.

 

А да те питам? ХS3 клемореда как да го разпозная или то на него си пише.

 

За спирачката си го изписал повече от конкретно. Само и там да питам (нали съм леко тъп): тази букса е на спирачката или на газта?

 

Или това е конзолата над тях (2та педала).

 

Значи: махам от буксата на 2 (или 3) кабелчето (само пъхнато? защо ???) там и го бухам в буксата © , а кабелчето от кабелния сноб го бухам на неговото място.

Значи: това кабелче дето е на 2 : ТО ИДВА ОТ НЯКЪДЕ и е само пъхнато там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише на него и гледаш да пасва по форма. Справка схемата която си качил.

Това на спирачката влиза в стоп машинката. Дисекцията на старата ми машинка показа, че вътре има две паралелни медни котви и едно пластмасово палче вдига или едната или другата. На спирачката е отворена и при натискане на спирачката, палчето се плъзва под другата котва. Така светват стоповете на едната верига и се разкъсва напрежението към темпомата на другата. Кафти да натиснеш спирачка, а турбината да вие. То този палец е причината и за смяната на стоп машинката, че се износва и не светят стоповете. И да тя е над педала на спирачката, там където е хванат, към шофора е. И проводника е само пъхнат, щото не ползва другата верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остана само някой колега да ми каже: как да бодна бял кабел в 10ти/6ти пин???

 

П.С: Не искам в двигателя. Митаче, моля те, пресъзмогни го тва ЕГН и си спомни как го направи, палавнико! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Тези дни ще пусна ПОДРОБНИ СНИМКИ за всичко по инсталация, за да нямат проблеми в бъдеще такива като мене!

 

Иначе, след като вече един път ядох....паламарката- вече тази работа мога да я свърша за 30минути!

 

smile027

 

П.С: Митаче- контрата, моето момче, контрата..............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде време да ви покажа как се слага темпомат на Фабияна!

 

Разглабя се всичко по таблото от страната на волана!

Волан, пластмаси, долни пластмаси, уреди- може и да не ги махате!

 

post-161-138453457961_thumb.jpg

post-161-138453458181_thumb.jpg

 

След като се махнат долната пластмаса се пристъпва към следното:

Заменя се лостче с такова (от комплекта) с темпомат. Въпреки че има чопчета за центриране има все пак малък луфт....

За това реших да направя ето това!

post-161-13845345821_thumb.jpg

 

Кабелният сноп се вързва и се пуска:

post-161-138453458205_thumb.jpg

 

Откачат се електронните блокове за да се открие изглед " малко под таблото"

post-161-138453458186_thumb.jpg

post-161-138453458191_thumb.jpg

 

Точно над реле 103 се вижда къде стоят буксите- бялата е вече махната.

Махането става:

- металната пластина играе контра- бута се с показалец на ляво за да "отключи" и махаме буксата.

- самата букса има "контра" която е под формата на лилав палец. "Палецът" се вдига, вкарва се пинчето в 10 отвор- тоест на 1ви ред (отгоре надолу) среден слот и за затваря палчето!

post-161-138453458196_thumb.jpg

 

Вече е сложено и законтрено с металната пластина!

post-161-1384534582_thumb.jpg

 

Слеващият кабел е за педала на спирачката- буксата.

От самата букса се взема синьо-червен кабел - изважда се пинчето - (АЗ ЗА СЪЖАЛЕНИЕ МОЕТО ГО СЧУПИХ и за това си направих снадката с кабелна обувка). След като се извади това пинче, се слага на "свободното място" пинчето от комплекта, а изваденото пинче си влиза в специална букса(пак от комплекта кабелен сноп)

post-161-138453458219_thumb.jpg

post-161-138453458215_thumb.jpg

 

Монтират се обратно нещата и преди да се сложи долната пластмаса се слага последната букса от кабелния сноп във вече обратно наместен и сложен (най-долу) електронен блок.

Буксата влиза в XS3 - поне пи мен, там беше единственото свободно слот място!

post-161-138453458224_thumb.jpg

 

Всичко се монтира обратно и следва адаптация (още не съм я направил)

 

Това е, МИЛИ КОЛЕГИ! Вече като ядох попарата мога да го направя за 30минути- съвсем сериозно.

Хубаво е , когато някой прави такива "интервенции" да снима, да пише, да знаят другите колеги за какво иде реч, че с тази букса ми са .............. - конра на буксата, контра на пинчетата......направо!!!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile035

Да допълня- няма смисъл да се маха таблото, достатъчно е да се издърпа максимално нагоре (към водача) волана, което тук не е направено.

Кажи ми номера на буксата при педала или ми покажи какви са точно пинчетата- имам над 10 различни букси, отрязани от инсталация на Фабия и ще ти подаря една букса- донор за пинове s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и горе съм написал- няма нужда да се маха таблото... Единственото което може да е като + е повече светлина отгоре!

 

За буксите и пинчетата: благодаря ти, но няма да имам нужда!

 

:smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Реших се и аз да си сложа темпомат.

Интересуваме дали не може да се направи само с едно копче,което да фиксира скоростта и да се изключва при натискане на съединителя(или нещо такова)? Искам да е нещо опростено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност това не е накой прост карбуратор ... ако знаеш колко платки и релета има под волана свят ще ти се извие ... има си китове с упътване кое как и къде се слага , следваш указанията и имаш темпомат :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че лоста е само копчета. Нищо няма в него, но окабеляването прави сумати връзки между отделни пинове и свързва отделни вериги. Ако не идват правилните сигнали как си мислиш да го активираш? Освен това при натискане на спирачка се изключва автоматично като се разкъсва веригата, като помни скоростта и може да се рисетира от всяка скорост, а при натискане на съединител се изтрива дори записаната скорост и трябва нова задаване.

Ако питаш дали може да се реализира с едно копче - да, но по-вероятно с премоствания вместо он/офф селектор и свободни съчинения по веригата да се докараш до положение колата да ускорява при натисната спирачка или форсиране на двигателя при натснат съединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.