Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.9TDI 110kс или 1.9TDI 105кс - кой е по-добър?


vvelev

Recommended Posts

105 има страхотна динамика, гъвкав е, малко муден в ниските, но държи 200км/ч без проблем. Разхода е почти еднакъв, т.е. за мен разлика от половин литър не е разлика. Сравнявам моята с ауди а6 2002 година. На вървеж са еднакви... На части и цени, определено ще има разлика, но не съм компетентен в тази област.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

намирам тази информация за двигателите не съм абсолютно сигурен дали е достоверна

110 кс при 4150 об/мин 235N.m при 1900 об/мин код на мотора AHF/ASV роторна помпа

105 кс при 4000 об/мин 250N.m при 1900 об/мин код на мотора BJB,BKC,BXE,BLS помпа-дюза

като цяло двигателите са еднакво безпроблемни при добра поддръжка може би помпа-дюзата е малко по-скъпа за поддръжка защото е по-нова технология

* някой мотори помпа-дюза са снабдени с дпф филтър не ти препоръчвам да вземаш такава може да ти създаде допълнителни ядове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи 110 е желязно животно. Това е най-здравия TDI мотор (заедно с 90-ката), който са правили VAG. Мели всякаква нафта, не е капризен на масло.

 

105-цата е с по добра динамика, дърпа по добре в ниските. Вероятно е от турбината която е 16ка, а на 90/110 е 17ка. Развърта се по лесно, отцепва още около 1200-1500 оборота, докато на 110 и трябва да мине 2000 за да тръгне. Ама пък турбината на 110 ката може да понесе повече чип тунинг от тази на 105-цата.

 

105-цата е също е хубав мотор, подръжката докато не се счупи е на практика същата. По скъпото са дюзите ако дадат фира.

 

Между другото обслужване на ремъци и ролки на 105 излизат по тънко, ролките са по малко.

 

Тия два мотора се монтират на две различни поколения коли О1/О2, та просто да се сравняват е малко трудно. Щото то не е само мотора.

 

105 коня (1.9л) с DPF и пиезо дюзи няма!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия два мотора се монтират на две различни поколения коли О1/О2, та просто да се сравняват е малко трудно. Щото то не е само мотора.

Значи въпросът е О1 или О2, ако изобщо става въпрос за Шкода...... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия два мотора се монтират на две различни поколения коли О1/О2, та просто да се сравняват е малко трудно. Щото то не е само мотора.

Значи въпросът е О1 или О2, ако изобщо става въпрос за Шкода...... smile049

 

Точно за това става въпрос :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

??? Е ако си зададеш въпроса точно можеш да получиш и читав отговор ... евентуално :) ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Е аз понеже съм имал/имам и двете да се изкажа. 110-ката върви повече от 105-цата и при двете не се усеща турбодупка, но 110-ката ускорява повече при задминаване и по наклон. Едната/110/ е с роторна помпа а 105-цата е помпа-дюза. 110-ката е по икономична при натискане и харчи по малко, докато помпа-дюзата докато загрее и при натискане градско харчи много. 110-ката е по тиха. Но ОК1 и ОК2 са две коренно различни платформи, като предимствата са за новата платформа-независимо задно окачване, по висока при двигателния отсек и праговете, по просторно и комфортно купе, въпреки, че има шум от вятър при по висока скорост, за сметка на това ОК1 има по добри спирачки. Като обем на багажника са идентични, като озвучение също, ОК2 е по комфортна с по меки седалки, като качество на изработка може би ОК1 е по качествена, но както е казал един не безизвестен човек най хубавата кола е новата, а ОК2 все пак е новата платформа. Както и дизелите се развиват и бъдещето е в евтини комън-рейл икономични двигатели. Иначе 90к.с. роторен дизел е най приличен като динамични характеристики-разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

110 ката не е по-икономична при натискане. Като удариш педала в ламарината и двете харчат еднакво.... МНОГО :) При галене на педала обаче, 110-ката е по - икономична, това е вярно. Разхода който правя с 90/110 мотор, никога не можах да го направя с 105цата (докато беше 105ца де :) ). Разлика около половин кило, което в случая се явява около 10%, не е малка разлика реално и незнам на какво се дължи. Но тук оказва влияние купе, скорости и т.н.

 

Не съм съгласен и че 110 е по - пъргав. Точно обратното - лага на 110 ката е по-голям. 105цата има чуствително по-добра динамика на ниски обороти (под 2000). След средата на оборотомера обаче, 110ката е осезаемо по-добра. Но то всичко това си е нормално, турбините са различни.

 

Всичко това е малко субективно де. Зависи много от стила на каране. Ако държиш колата в обороти, реално 110 ще ти се строи по-пъргавия мотор. Но ако караш на 5та с 1500 оборота и тръгнеш да изпреварваш без да връщаш предавки, ще установиш, че 105цата тръгва бая по-мазно и лесно, докато 110ката има елемент на замисляне (лаг).

 

Озвучението на О1 е класи над О2, говорим за сток. Всъщност О1 има посредствено за класа си озвучаване, докато при О2 е трагично. :)

 

Колко са високи при двигателни отсек не зависи от поколението, а от конкретното изпълнение. Има и така и така при двете концепции, зависи какво е поръчал купувача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо прави разлика между AHF/110/ и ALH/90/, при 90-ката я има турбодупката при 110-ката я няма заради променливата геометрия, BJB-то ми незнам с каква турбина е, но не върви толкова колкото AHF-а/той беше и комби даже/. Но в темата става дума за две коренно различни платформи автомобили, така че...има ли смисъл кой е по добър. Аз съм ги карал всичките и като нови и в последствие все тая. Факт обаче е, че 90-ката на ОК1 е най-надежна, като изключим SDI-то и старото MPI на Фабия.....Различни модели, различни класове.... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо прави разлика между AHF/110/ и ALH/90/, при 90-ката я има турбодупката при 110-ката я няма заради променливата геометрия, BJB-то ми незнам с каква турбина е, но не върви толкова колкото AHF-а/той беше и комби даже/. Но в темата става дума за две коренно различни платформи автомобили, така че...има ли смисъл кой е по добър. Аз съм ги карал всичките и като нови и в последствие все тая. Факт обаче е, че 90-ката на ОК1 е най-надежна, като изключим SDI-то и старото MPI на Фабия.....Различни модели, различни класове.... smile159

 

Знам за какво говоря. Аз имам ALH, ама около мен има поне 5 AHF-а и една ASV та покарал съм и от тях бая. Просто няма как стоков AHF да има по малък лаг от стоков BKC (или BJB). 5те коня в повече на AHF идват във високите обороти (високи като за дизел де.). Под 2000 оборота BKC то върви осезаемо по-добре. Турбината е по-малка и се развърта по-бързо.

 

Погледни и данните за въртящия момент - 235 срещу 250 Nm при 1900 оборота в полза на BKC/BJB. Така, че ако колите са в ред, просто няма как в ниските обороти AHF да е по-добра.

 

Като време 0 до 100 и максимална скорост вече AHF е по - добра (с малко, но е факт). Конете (17-ката турбина) си казват думата.

 

Но както казах всичко това е много субективно и много зависи от типа на шофиране. И все пак ако искаш да провериш това което ти говоря, засили и двете на 5та с 1300-1500 оборота и настъпи газта до дупка. Ако не са барани (чипвани) и са в ред, веднага ще видиш, колко по-мазно отлепва BKC-то в ниските и как след 3000-3500 почва да глъхне. Докато AHF - а тръгва мудно до 2000, ама после задържа сила почти до червеното.

 

Поздрави smile159

 

Апропо, 90 - ката също е с променлива геометрия. Мойта де. ALH и AHF са с еднакви турбини (всъщност всичко им еднакво...почти). :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, продадох AHF-а за мое съжаление, беше добра колица. Знам, че въртящия момент сега ми е малко по голям при едни и същи обороти на двата мотора, но AHF-а си вървеше повече, мине ли 1600-1700об/мин. и си имаше постоянно ускорение почти до 170-180km/h, което ми харесваше най-много, не един и два пъти съм я настъпвал примерно изкачвайки Вакарел и си беше голямо удоволствие, как останалите коли убиват скоростта, а моята се ускорява. :D:D:D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, 105-ка, в края на оборотомера повече бръмчи от колкото върви. :) Турбинката му малее.... 110-ката до края си дърпа...ама отначало се бави.

 

Питаш ли ме мен? Аз съм VB турбина. Под 2000 - давам газ, колата ме гледа учудено и вика "кво искаш бе"..... Обаче стигна ли 2000.... на 3та АСР свети :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.