Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

проблем с вътрешно каре или по окачването?


bereta

Recommended Posts

здравейте, нов съм във форума. от пет дни съм собственик на О2, 2.0 ТДИ, ДСГ скорости. когато пробвах колата при десен завой имаше леко трополене от ляво от долу, най-силно се усеща на левия крак, и реших че епроблем с шарнир или тампон. майсторите като я пробваха казаха същото, бяха абсолютно сигурни. колата е 2007г. на 137000 км. купувана и сервизирана в ЕТ, поне по сервизна книжка, друго освен масла, филтри и ремъци не е сминяно. след качване на подемника се оказа, че по окачването всичко е "бетон". останаха тампоните на двигателя. само този на скоростната кутия беше поомекнал и го сменихме, без друго сменихме и маслото на скоростите та като труд нищо работа, а маслото беше на 70000 км., но за съжаление тропането на завой се усили!? сменихме и задния тампон на левия носач за проба, ефект няма - на моменти тропа дори по-силно. сутрин докато е студена колата тропането липсва. сега сме се насочили към ляво вътрешно каре. при потегляне и дори "зверско" ускорение няма никакви симптоми за заминало каре. само при десен завой, дори и с ниска скорост и при по високи скорости при "лашкане" на колата. ходих и при други майстори да я пробваме и те първо се хващаха за окачването, пък после минаваха на вариант вътрешно каре. сега моя майстор (и той събра доста нерви и се амбицира да намери и реши проблема, все пак и по негов съвет купих колата) предлага да свали лявата полуоската и ако няма видими износвания по вътрешното каре (триподите) да ги размени с тези от дясната полуоска, казва че са еднакви и се е посъветвал с негови колеги, коита са правили тази операция. другия вариант е ново вътрешно каре, цена 600 лв. оригинално в ЕТ и с година гаранция, 400 лв. алтернативно или 150 лв. за рециклиране. знам, че по "преразказ" на проблем с тропане или чукане трудно се дава съвет, но моля, ако някой е имал подобни проблеми да сподели за въможни причини и решения. как мислите ще има ли смисъл от размяна на ляво и дясно вътрешно каре, евентуално втора употреба от кой друг модел би станало и добър вариант ли е да се рециклира. благодаря предварително на всички за всякакви мнения и идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да добавя, че когато пробвам колата изключена от скорост проблема липсва, независимо от скороста при която навивам рязко волана. на моменти сякаш нешто се понамества и "трополенето" липсва, след това отново се появява. сутрин първите няколко километра няма и помен от този шум независимо колко "остри" десни завои правя. четох тук и в други теми за проблеми с носачите, тампоните и вътрешните карета, та се надявам да помагате с вашия опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се случи това тропане са достатъчни няколко хиляди км. каране със скъсан маншон.

Не ми се е случвало да скъсам маншон на вътрешно каре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предишния собственик твърди, че е сменял маншон преди около 20000 км., но бил само напукан, не бил скъсан. а как мислите ще има ли ефект от размяната на местата на вътрешните карета, и дали при десен завой и шум отляво проблема е в лявото каре на 100%? и ако е каре, кое е по-добре ново (620 лв.) или рециклирано (150 лв.)?

п.с. благодаря за "момко", на 45 си е комплимент ::::::::::::))))))))))))))))))))) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има наистина вероятност да е каре и ако го размените ще има временен ефект

 

п.п. един познат смени ляво вътрешно каре на 45 000 с втора употреба дори с малък луфт, след това смени пружините с по-ниски при което полуоските станаха почти прави и до сега няма проблеми с каретата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чуй, чуй сега и насочи за момента вниманието си там. Сега е лято, през деня става горещо и тампоните омекват И СЕ ЧУВА ГАДНОТО ТРОПАНЕ, сутрин е хладно и тампоните са твърди и затова не се чува тропане.

 

Не познавам ДСГ О2, но предполагам, че има стабилизираща щанга и първо смени тампоните на щангата, а после влизай в приключения. Докато открия тоя проблем, се бях видял в чудо. Най-гадното е, че не се забелязва тампоните да са отишли, а всъщност те са си сдали багажа.

 

 

УСПЕХ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще проверя и тампоните на тази щанга (надявам се имам такава) утре когато я вдигнем на подемника, все пак усещам "тропота" най-силно върху левия си крак, поставен удобно на степенката ::::)))))))). днес беше доста по-хладно от предните дни и проблема почти не се усещаше. благодаря за съветите, ще пиша за развитието по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ИЗВИНЯВАМ СЕ,НО ВИЕ НА ПОДЕМНИКА И ДО КОЛАТА ,неможете да го разберете,а искате ние от разстояние да ви кажем smile091 smile091 smile091

.........и после пак ще има тема,че тука неразбираме нищо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колегата бегачка: ако бях "майстор" нямаше да питам, а и по сервизите все се сърдят като им висиш на главата и им кажеш абе я виж еди кво си. а и още в първия си пост съм написал, че този тип проблеми трудно се диагностицират от разстояние и разчитам на съветите на хора имали подобен проблем. има проблеми с които трябва да си се сблъсквал за да ги решиш веднага, иначе почва едно лутане и смяна на части на принципа проба-грешка. успешен ден на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че заводските маншони на полуоските на О2 около 2006-2007 година са някаква шибана партида. Вече няколко случая има (вкл. на мойта) при което маншона се напуква много финно, без да се къса. Съответно в жегата, греста изтича. На мойта просто омазняваше маншона, забърсвам ги и никаква дупка не виждам. След няколко забърсвания се видях принуден да ги сменя...Въпреки това и аз напоследък имам един шум... който не ми харесва и се съмнявам в каре...

 

По принцип шума от каре е ясно отличим от този на тампоните. Карето се влияе много силно от подаване на газ на висока предавка в ниски обороти. Тропа като подадеш газ и спира като я отнемеш. Другото е, че карето тропа ритмично и продължително с честотата на въртене на колелото. Не е ли ритмично и ако не се влияе от газта - не е каре! Общо взето тропа в завой, ама имал съм случай да е толкова помляно, че да тропа и при движение направо.

 

Относно ново или възстановяване - на две стари пежа възстановявах карета при майстори (щото там вървят комплект с полуоските в магазина). Бях много скептичен, но едното пежо изкара с тези карета 100к километра и отиде в Надин (но каретата не бяха мръднали). Другото все още го караме и няма ядове... Но на Шкодата по-скоро бих взел нови.

 

Дръж ни в течение, какво се е случило, че не си единствен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за сега новини няма, чакаме тампоните за стабилизиращата щанга, решихме първо да сменим тях и след това да захващаме каретата. но факт е, че сутрин и сега в по-хладните дни тропането почти го няма, а миналата седмица в жегите беше доста по-силно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да попитам относно тампоните на стабилизиращата щанга: има ли ги по отделно или са само комплект със щангата, и ако е така има ли някаква алтернатива само за тампони, неоригинални или от друг модел. защото на мен ми предлагат комплект на цена около 220 лв. :o :? :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само комплект са

отделно има на пауърфлекс

но не е от тях

виж предните втулки на предните носачи-

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оставили сме работата за петък, ще погледнем и тях. то аз вече свикнах и така да си я карам, просто влизам по-внимателно в завой (особено десен :) ), надявам се да стигнем до проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има значение и ъгъла на завой на колелата за тропането, погледнете и опорите на амортисьорите , както и пружините ( да не би да има счупена такава)...почти нищо не разбирам от окачване , но моята Октавия от магазина си тропа винаги отдясно като на разковано... :lol: Предни тампони на предните носачи съм сменял 2 пъти, задните - 4 пъти и това за 60 хил км. След всяка смяна ефекта леко се подтиска , но не изчезва нацяло - винаги трополти отдясно. Явно такива са майсторите ми- все викат че е перфектна. Не съм сменял шарнири, биалетки и др.п. , но аз не обичам да сменям кво да е , а това което само е нужно. Обаче 95% от майсторите съм сигурен , че не знаят как да проверят шарнири и биалетки. Докато съм им висял на главите и съм гледал - все ръчкат окачването както е под натяг. Веднъж не видях някой да свали примерно едната страна на стаб. щанга за да се види луфта на биалетката или да свали носача за да се оголи шарнира и да се пипне с ръка дали дрънка ...такива ми ти работи...

Надявам се скоро да си намеря МАЙСТОРА... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверката с щангата не е критерии за по малки луфтове. Само тресачката, ама някоя яка тресачка. Лично съм виждал на тресачка да се откачи ухото което държи стабилизатора на лада нива на 3 години. Направо ми дожаля като качих октавията с кашкаваленото задно окачване по едно време мислех че ще изкочи от рампата. Щом почне да лашка колата се застава под нея и си проличава всичко. Само че тресачката е на голяма фирма която поддържа само собствените си предимно тежкотоварни автомобили и не мога да ви дам информация къде и кои сервиз притежава такава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне,аз ще ти открия тропането 100% АКО НЕМОГА ще ме порицаеш публично пред форума smile091

относно пък биалетки и тампони на стаб щанга ги анализираме с колегата ми както колата е на гуми на канала и се клати ляво дясно-пефектно се издават там луфтовете-само трябва да си в канала и да знаеш какво да пипаш с ръка smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв шанс нямаш с тропанията на Димо! Той чува звуци извън спектъра 20-20000Hz smile091

 

Абе Димо, моя кенеф купен от Италия е със заводското окачване на 200 хилки вече. Освен малко поомекнали пружини друго нищо не намирам. Едва ли твойта може да е по-зле от към окачване, тя сравнена с мойта си е нова кола... Повече карай и по-малко се ослушвай. Кола е това, няма си лягаш с нея, я?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма никакво значение че е вкарана от Италия.1 вата ми О е вкарана оттам и още си върви много доволно дори и на газ.А относно чисто новите шкодаци-много е добре,но е и много скъпо удоволствие.Въпреки това тук някъде имаше тема за чисто нова О2 която на 700 км хвърлила двигател.Така че с кола и жена на късмет-каквото уцелиш.Но да кажат за кола струваща 12,15к или колкото е там цената,че била кенеф е меко казано глупаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Повече карай и по-малко се ослушвай. Кола е това, няма си лягаш с нея, я?

 

Ми не е баш тъй ! Когато нещо не е перфектно нямам мира , дразни ме , не получавам максималния сътисфекшън и тъй... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе колега я проверете гайката на външното каре че при мен се беше разхлабила и се появиха същите симптоми като при теб в такъв филм се бях вкарал че си купих и каре но когато реших да го сменя :smt0344 и разбрах че е от гайката ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще проверя и това когато сваляме полуоската. за сега реших да я покарам така до като проблема стане нетърпим. всичко друго по окачването е проверено, дори вчера направих и шок тест за амортесьорите, добре са, само заден десен е под 60%. естествено ще пиша за всичко което се случва по моя проблем и очаквам още мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

за сега решихме проблема, може би временно. преди седмица един приятел ме закара при неговия майстор, който без дори да се качи да пробва и да чуе "на живо" за какво иде реч, качи колата на подемника и разглоби лявата полуоска. изми добре и двете карета, сложи грес, смени и зегерката на външното каре и събра всичко. и двете карета бяха здрави, по "коските" на вътрешното каре видимо няма никакъв проблем. за сега 500-600 км. вече няма и помен от проблема, но може и да е временно решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.