Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

...имало едно време , когато наистина имаше просто гуми  (кръгли и черни и толкоз)

То и аз хванах от това време  но тогава нямаше избор, пък и не пътувах много. Сега целогодишно пътувам много, почти изцяло извънградско с редовно прекосяване на старопланинските проходи. Всесезонните гуми имат само едно предимство - финансово.

А относно другите им характеристики сравнения, как са добри колкото (или даже по-добри) от сезонните в съответния им сезон е несериозно.

Сега искам да те попитам, ама без грам заяждане, по какво разбра, че летните ти гуми са прегряли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, PRR написа:

....

Ей, отдавна не съм се нервирал така на празни писания :(

 

Сега е мой ред да напиша - пий си успокоителните и си пази нервите :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, baijoro написа:

....

Сега искам да те попитам, ама без грам заяждане, по какво разбра, че летните ти гуми са прегряли?

Другаря Райков се притесни , че ще се опитам да му отнема титлата "унищожител на гуми" , е няма да го направя .. толкоз изгорели гуми като на Калояново не бях виждал .. моя случай е по-тривиален - колата просто започна да вози като каруца (не че не беше Опел Вектра А , ама тогава ми се струваше самоУет) , спрях на бензиностанцията и налягането от 2 беше отишло над 3 и толкоз. 

П.П. Общото в двата случая е марката Барум :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, подозирам, че гумите не са били на 3 атмосфери, а манометъра на бензиностанцията е бил дефектен ;) 

Колкото и да съм натискал гуми и да съм ги тормозил, на мотор или на кола, с 50% да вдигна налягането не съм успявал. Не вярвам дори в MotoGP и/или Formula 1 да успеят да го направят ;) 

С другото съм съгласен, т.е. че Вектра А беше самоУет :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, The Best Forman написа:

колата просто започна да вози като каруца

Аха, под прегрели разбираш пренапомпани от загряването. Аз едно лято доизносвах зимните гуми и по завоите на Шипка свиреха драматично. Тогава реших, че това е признак на прегряване.

Приятен ден и успешна седмица!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегрели означава повърхностния слой да е на балончета и/или отлепен. Пренапомпани гуми не прегряват или поне не по цялата ширина на гумата. Просто няма контакт за да загреят, както и "мачкане" на страниците за да има триене за вдигане на температурата.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, PRR написа:

Прегрели означава повърхностния слой да е на балончета и/или отлепен. Пренапомпани гуми не прегряват или поне не по цялата ширина на гумата. Просто няма контакт за да загреят, както и "мачкане" на страниците за да има триене за вдигане на температурата.

Подозирах (ама след като натиснах "публикувай") , че ще се заядеш за изказа , ама както и да е .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, The Best Forman написа:

Подозирах (ама след като натиснах "публикувай") , че ще се заядеш за изказа , ама както и да е .

Аз пък не виждам да съм се заял, просто отговарям на колегата ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, PRR написа:

Аз пък не виждам да съм се заял, просто отговарям на колегата ;) 

Не , няма такова нещо ?

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.10.2023 г. at 9:48, baijoro написа:

Тогава реших, че това е признак на прегряване.

 

 

Не. Това е признак за загуба на сцепление, което в случая е от прегряването :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, sauber написа:

 

Не. Това е признак за загуба на сцепление, което в случая е от прегряването :)

Или от пренапомпването, което води до много малка контактна площ и от там по-малко сцепление :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1157949693_4-.thumb.png.291f8f576d2385d43036564e7337e991.png

 

преди 26 минути, baijoro написа:

Тия тестове още ли ги правят... :D Определен модел една година е на топ место, друга на друго и т.н. Забавни са. :) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, shaft написа:

Тия тестове още ли ги правят... :D Определен модел една година е на топ место, друга на друго и т.н. Забавни са. :) 

Който плаща поръчва, който не плаща получава каквото дойде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Izolini написа:

Който плаща поръчва, който не плаща получава каквото дойде...

И аз съм на това мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна се знае, че е така... да :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със зимни Continental съм.

205/55/16

Перфектни са.

По стръмните и хлъзгави сокаци на Истанбул, като отидохме за първи път, колата катереше нагоре, наложи се и назад да се връщаме, през цялото време все едно беше залепена за земята, въпреки дъжда, зверските наклони и неколкократните принудителни тръгвания и спирания, докато си намерим адреса на хотела.

 

Поздрави.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, winrg написа:

Интересното е, че Continental печелят на много тестове, без да са най-добри в нито една категория

Така е, защото съвременните гуми трябва са отговарят на много изисквания, а някои от тях са взаимно изключващи се.

Например, не може и да са с едър грайфер за сняг и да са тихи;

да са от мека смеска и да не се износват бързо;

да са "еко-био-органик-грийн-енерджи сейвър" и да са с топ сцепление;

...и още много такива.

И премиум марките правят компромиси, но на по-високо ниво.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 13.10.2023 г. at 15:00, winrg написа:

Интересното е, че Continental печелят на много тестове, без да са най-добри в нито една категория

Няма обективен източник който да е тествал дълготрайно ВСИЧКИ гуми на света. Затова всички се заглеждаме към такива тестове..... и следователно се поучаваме като ползваме.

Има сума ти видеа по йутуб, с по неутрален източник.

Не че да хваля Континентал, но и на мен са ми симпатични и плюс това по опит знам че са по добри например от съответни модели на Бриджстоун и на Мишелин.

Още един друг факт, майстори на колите са германците. Няма друга истина. Ех, и хубавите гуми ги правят пак германците.

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Levcho написа:

Няма обективен източник който да е тествал дълготрайно ВСИЧКИ гуми на света.

 

Така е, и тестват само нови гуми. Интересно ще е ако правят тестове и след 1-2-3 зими/лета как ще се представят гумите от различните марки.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и новите гуми след тия тестове са за боклука. Като направят 3-4 бързи обиколки на суха писта и гумите приключват. Не случайно първо ги тестват на сняг, после на мокро и накрая на сухо.

Няма как да намерят различни гуми, които да са експлоатирани еднакво дори и 1 сезон, какво остава за 2-3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Levcho написа:

Няма обективен източник който да е тествал дълготрайно ВСИЧКИ гуми на света. Затова всички се заглеждаме към такива тестове..... и следователно се поучаваме като ползваме.

Има сума ти видеа по йутуб, с по неутрален източник.

Не че да хваля Континентал, но и на мен са ми симпатични и плюс това по опит знам че са по добри например от съответни модели на Бриджстоун и на Мишелин.

Още един друг факт, майстори на колите са германците. Няма друга истина. Ех, и хубавите гуми ги правят пак германците.

 

 

Само да те коригирам, че не всички гледаме тестове. Като човек, който е давал продукти за тестване и сертифициране отлично знам, че всичко е пълен...тестис. А пък когато целта на тестването е последващо публикуване в медия (което е търговско дружество, целящо да прави пари), хептен не може да се има вяра.

Континентал са отлична марка, но по принцип. Дефакто за да са добри, трябва човек да има няколко неща предвид. Основните са модел и размер. Това са двете характеристики, които определят къде е произведена гумата. А разликата между словашки и румънски (например) Континентал е от земята до небето. Изпитах го лично.

 

п.с. - Немците някога бяха майстори на колите. В момента продават коли, които на книжка са УАУ. Екстри, технология, вървеж - всичко 6. Но през 1 месец са в сервиза. Примерно на кръсника на малката ми, Супърба за година и половина и 30К пробег, ходи до Еура Тек четири път на репатрак. И примери за това имам от абсолютно всички марки/модели. Е, изключвам Опел, но това е защото вече никой не го купува... :D

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.