Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

Ето и предложението на Еуратек за зимни гуми за сезона 2023/2024

 

https://service.skoda-auto.bg/js/backend/tiny_mce/plugins/ajaxfilemanager/upload/Gumi/Cenorazpis_WT_2023_Promo_2023_10.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, sauber написа:

 

Само да те коригирам, че не всички гледаме тестове. Като човек, който е давал продукти за тестване и сертифициране отлично знам, че всичко е пълен...тестис. А пък когато целта на тестването е последващо публикуване в медия (което е търговско дружество, целящо да прави пари), хептен не може да се има вяра.

Континентал са отлична марка, но по принцип. Дефакто за да са добри, трябва човек да има няколко неща предвид. Основните са модел и размер. Това са двете характеристики, които определят къде е произведена гумата. А разликата между словашки и румънски (например) Континентал е от земята до небето. Изпитах го лично.

 

п.с. - Немците някога бяха майстори на колите. В момента продават коли, които на книжка са УАУ. Екстри, технология, вървеж - всичко 6. Но през 1 месец са в сервиза. Примерно на кръсника на малката ми, Супърба за година и половина и 30К пробег, ходи до Еура Тек четири път на репатрак. И примери за това имам от абсолютно всички марки/модели. Е, изключвам Опел, но това е защото вече никой не го купува... :D

Много си прав. Говорим почти за едно и също. Ако имаш много практика, си закупуваш това което си пробвал и го знаеш /ако все още е със същото качество, защото минават години/, ако нямаш практика питаш приятели, ако приятелите са объркани поради търговските политики които ти спомена, гледаш статии и се надяваш да улучиш нещо сполучливо. След няколко години започваме цикъла от начало.

Че германците не са вече майстори за това се убедих след тази шкода която ползвам, но като се сетя че тойота та която карах от чисто нова до 4-та година беше 40к километра и започна да гори по 2 литра масло при пробег 5-6к км ми олеква. Значи от лошо по лошо почти винаги има и то облекчава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз се оборудвах с Hankook Icept RS3 за новия сезон. Сега остава и да има зима, за да видя колко ще са добри. Пише Made in Korea на тях, ДОТ 23.

 

671821021_.thumb.png.1cba79b57e8a8f6a038017b95aebe07e.png

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз миналия сезон се преобух с нов Vredestein, но сняг не видяха тези гуми и ми стана тъпо, че точно тогава ги купих. Можех да потъркалям още Континентала, но здраве да е. Именно затова че нямаше зима, не мога да си позволя да дам мнение колко са или не са добри гумите. Предишния модел Вредщайн на колата на брат ми, ми допадна много. След 7 сезона нямаше напукване и втвърдяване (повече от нормалното), и смятам че запазиха добро пътно поведение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, ghost_rider написа:

.... Предишния модел Вредщайн на колата на брат ми, ми допадна много. След 7 сезона нямаше напукване и втвърдяване (повече от нормалното), и смятам че запазиха добро пътно поведение. 

Вчера изтупах праха на Клебера - същата работа (като нови).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес сложих 4 броя нови Conti TS870 в размер 205/55/16, произведени в Чехия. впечатления след първи стотина километра градско, магистрално и планинско шофиране в сухо време и околна температура 17-24 градуса (за кратко карах и със 180 км/ч). отлично сцепление при потегляне и спиране, добро влизане в завои. много по-тихи са от предходния модел TS860 в същия размер, който карах 3 сезона. надявам се да са по-добри и на мокро и сняг. колебаех се между контито и Good Year Ultragrip Performance 3, но за последното не намерих отзиви, освен тези от тестовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10тина дни и аз се обзаведох с CONTINENTAL Winter Contact TS 870 P 215/55R17 94H WinterContact. Пробвах ги по маршрута София - Асеновград  и на този етап споделям наблюденията - тиха са, сцеплението е доста прилично, возията мека. Ще видим как е и на сняг ... като падне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече от 18.5 на таблото не видЕх ;) За сметка на това падна до към 12. Та определено не смятам, че нещо им е станало на гумите. И, да, определено с летните щеше да е по-добре, но след седмица-две ще почнат темите с реването от опашките за смяна на гуми...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.11.2023 г. at 22:47, PRR написа:

след седмица-две ще почнат темите с реването от опашките за смяна на гуми...

Аз на опашки не чакам

IMG_20231109_134940.thumb.jpg.78573e8642b5ba34a9d8a5058b3e7c54.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

преди 20 минути, Izolini написа:

Аз на опашки не чакам

?

 

Фани още трима. Заприлича ми на бокс от F1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мислех да бодна дългите вилици и да я вдигна цялата, ама и така стана. Пък и имам само един пистолет.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Izolini написа:

Аз на опашки не чакам

IMG_20231109_134940.thumb.jpg.78573e8642b5ba34a9d8a5058b3e7c54.jpg

Глей го па тоя! Ама така е, като си имаш роби...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Izolini написа:

Аз на опашки не чакам

IMG_20231109_134940.thumb.jpg.78573e8642b5ba34a9d8a5058b3e7c54.jpg

Същото го мислех и аз, ама не ми се рискува да стане някоя беля отдолу, затова отново ще си действам с крокодила. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, Izolini написа:

Аз на опашки не чакам

IMG_20231109_134940.thumb.jpg.78573e8642b5ba34a9d8a5058b3e7c54.jpg

Ебати пит стоп'а. С дълги вилици ще става и за смяна на масло. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започва отново сагата със зимните гуми.

Въпрос свързан с тема зимни гуми. (понеже през зимния сезон рядко карам из Б-я но след двадесетина дни ми предстои пътуване към Хасково )

Как се отнасят КАТ полицаите (персанала) в случай че карам с летни гуми но с грайфер над 4мм? Разбира се че всеки един КАТ персонал може да се отнесе релативно към случая, но искам да знам общо взето как е отношението.

 

!! Имам зимни гуми, но летните ми гуми са нови и до края на месеца не се виждат ниски температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България дефиницията на зимна гума е такава, която има минимум 4мм протектор. Ползването й е задължително между 15ти Ноември и 1ви Март. Други изисквания няма.

 

чл. 139, ал. 4 от ЗДвП :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Levcho написа:

Ебати пит стоп'а. С дълги вилици ще става и за смяна на масло. :)

С дългите вилици само за смана на гърнета няма да става ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, sauber написа:

В България дефиницията на зимна гума е такава, която има минимум 4мм протектор. Ползването й е задължително между 15ти Ноември и 1ви Март. Други изисквания няма.

 

чл. 139, ал. 4 от ЗДвП :)

Не си прав!
 

Цитат

4. (нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март.

Ако гумата е маркирана, като зимна, може да е слик. Чичко милиционер не знае как да пише закони ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Izolini написа:

С дългите вилици само за смана на гърнета няма да става ?

Гърнето - с 2 мотокара бре ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, zloQQ написа:

Гърнето - с 2 мотокара бре ?

И без това оспамихме достатъчно - за гърнето си имам канал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, PRR написа:

Ако гумата е маркирана, като зимна, може да е слик. Чичко милиционер не знае как да пише закони ;) 

Точно за това ми е интересно. Това 'ИЛИ' как се разтълкува, как се коментира и как се практикува. Има ли полицаи които искат обезателно да видят снежинката на гумата.

 

Сега прочетох нещо ново.

Законът за избора на гуми е имал добавки и/или коригиран 98 пъти. :)

 

 

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Levcho написа:

Точно за това ми е интересно. Това 'ИЛИ' как се разтълкува, как се коментира и как се практикува. Има ли полицаи които искат обезателно да видят снежинката на гумата.

 

Сега прочетох нещо ново.

Законът за избора на гуми е имал добавки и/или коригиран 98 пъти. :)

Това "или" означава или едното или другото. Т.е., ако гумата има "снежинка" може да е слик и дълбочината на грайфера е без значение. Ако не е със "снежинка", т.е. не е квалифицирана като зимна (M+S не означава зимна!), трябва да е с 4+мм грайфер, което за полусликовете си е самоубийсто + опит за убийство при сняг. Ама - чичко милиционер не мисли да реши проблема, а да събере едни парички ;) 

 

И 298 пъти да го променят, без промяна на мисленето няма да има резултат. А желание при милиционерите няма. Те си живеят в 80те и се крият по храстите, докато бабата пресича на 20метра от тях през 4 платна и на 50 метра от пешеходната пътека. След това се чудим, "ама защо толкова жертви?!??" ... и сваляма скоростта на магистралата. Предполагам ви е познато :D 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.