Jump to content

skoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано
Преди 19 часа, niki написа:

Минуси - когато е топло (20+) ми се струват лигави заради по-меката смеска, а това е достатъчно, за да не ги ползвам целогодишно. Това се отнася за моя Ханкуук и за моята кола. На по-лека кола, може да е друго. ...

Ники, с написаното даде повод за още споделяне, както ме подкани преди. Ще кажа как е на по-тежка кола от твоята. Предполагам, че този ефект би трябвало да се усети повече.

 

На 4.10.2025 г. at 19:49, joro-120L написа:

И с Корморан съм карал и с Петлас. Най-долнопробните гуми. Не ги препоръчвам на никой. На служебна кола няма кой да се изсили да сложи читави.

Служебните коли бяха Рено Мастер и Митсубиши L200, което е с пълноприводно 4х4.

Реното ми го дадоха чисто ново. За седем години му навъртях 500к км. Всеки божи ден по 300км. Понякога и събота и неделя. Харесваше ми работата, в движение си, времето минава бързо, бях на такива места, които никога нямаше да видя, а и имах мерак да карам. Митсубишито го карах една година. На него имам към 70к км. Няма град, село и махала в пловдивски окръг където да не съм стъпил. Всичко това в периода 2013 - 21 ва г. Практиката на фирмата беше зимните гуми веднъж монтирани, да се карат до износвне. А те се износваха към есента. Целогодишно съм карал със зимни гуми. Не съм ги усетил да са лигави. А се караше сериозно. Или не съм стигал до ситуация, за да ги усетя какви са. Затова казвам, че нещата с гумите са субективни. Един усеща едно, друг друго, трети минава от някъде, четвърти със същите гуми не може да мине и т.н. Реното не помня точно с какви гуми беше. Всяка година сменяха марката. Зависи кой ще даде най-ниска оферта. Митсубишито беше с Петлас. На мокро се държеше все едно е на сняг. Затова съм ги запомнил.

Когато имам възможност си илюстрирам постовете със снимки. Имам си две за спомен.

 

В Брайковица. Махала от 20 къщи. Младежите там са на над 70 години. В ниското се вижда Лъки и пътят от Асеновград.

DSC08307.thumb.JPG.35afdcec37a04c10f5afa7f34b8ea33f.JPG

 

 Нареченски бани

DSC07756.thumb.JPG.e25bb099fca22223538eddfaf3a6e77c.JPG

 

Много бях доволен от Реното. Сполучлив модел. Удобен и лесен за каране. Никакви проблеми 500к км. Само консумативи.

  • Благодаря 2
Публикувано

@joro-120L, ето такива мнения очаквам. Наясно съм, че няма как всеки да е карал със всяка марка и модел гуми, изключае случайно шофиране на чужда кола, но то няма да е меродавно. 

 

Имам друг въпрос. Някой сеща ли се за сайт за гуми, в който на всяка марка и модел има описание от кога (коя година/сезон) е пуснат в експолатация. Например модел "C" е разработен като наследник на модел "B", в размери от 15" до 19" и е пуснат на пазара през 2022г... и т.н.

Спомням си че съм чел такава информация преди година-две, но сега не успявам да намеря правилния сайт. Мисля че беше някой от популярните БГ сайтове за гуми, но засега намирам откъслечна информация.

  • Одобрявам 1
Публикувано

Асене, въпросът е, че не мога да дам мнение и нямам опит с посочените от теб марки гуми. А и да имах, те са друг размер и на друг автомобил. Пак не е меродавно. Затова се и въздържах да споделям това, през което съм минал.

На Реното какви са били ми е бяло петно. Със сигурност, най-евтините от евтините. Не съм им обръщал толкова внимание, за да ги запомня. Значи са били непопулярни марки. Всичко след тях, което сложа ще ми се струва премиум. Затова ти казвам, че си се ориентирал към добри гуми. Виж кой ще ти предложи най-добра цена и вземай. Ако пак се затрудняваш, напиши марките на четири листчета, разбъркай ги и тегли жребий.:)

Публикувано

Виканх си CONTINENTAL 235/45R18 98V XL FR WinterContact TS 870 P за Пасата.

Отделно взех решение малкият автопарк във фирмата да премине на всесезонки CONTINENTAL 185/65R15 92T XL AllSeasonContact 2. Извънградско почти не излизат, 95% от шофирането е в София и то все по главни пътни артерии. В същото време в склада е заприличално на гумаджийно, а като засиля някой да сменя гуми и го няма цял ден :D Та мисля, че е оптимално решение.

 

Като отиде някой да ги прибере от "На гумите щом дойде ред, отивам бързо в Медина Меееееед", ще ви драсна държави на производство, па малко по-нататък и отзиви :)

 

 

  • Одобрявам 3
Публикувано
Преди 15 часа, niki написа:

@ghost_riderTyrereviews.com

 

Благодаря, този е още по-добър от онзи който бях разглеждал аз.

 

Ами ето ги,

20251007_190251.thumb.jpg.0fe5d6991a2ac6e99b1fffd8d1cdde96.jpg

Hankook Winter I cept RS3 пристигнаха снощи. Дот 23 седмица на 25 година, произведени в Корея. 8,5мм грайфер като за начало. Летните Ventus Prime 4, които купих миналата година бяха произведени в Унгария. 

С отстъпката излязоха по 154 лева бройката. Сега остава да намеря време да ги мотирам на джантите и да си чакат момента за качване на колата - смятам, че още им е рано.

Брат ми отново заложи на Вредщайна, както на О1-цата, така и миналата зима на предишната му О3, но гумите си отидоха с колата и сега пак същите нови. Бях на косъм да взема и аз същите, но както казах, искам да опитам нещо различно, въпреки че и други хора ме питаха защо точно тези и сигурен ли си, че искаш тези гуми. На тестовете гледам са изключително близки точно тези два модела. Може би по отношение на износването Ханкука е по-издръжлив, което за мен не е с особена тежест, тъй като с моето каране и изминати километри на сезон, едва ли бих изхабил комплект гуми докато още са годни за каране през зимния сезон.

 

  • Одобрявам 2
Публикувано

@joro-120L Прочетох ти мнението вчера, и направих анализ на написаното. Стигнах до следното заключение:

1. Посочените от теб мпс-та със сигурност имат по-нисък лимит по завои от лек автомобил и предполагам, че си ги карал съответстващо на характеристиките им. 

2. При посочения пробег, а и факта че в Пловдивско (изключвам планинските райони) зимата е по-топло спрямо София(добре си спомням една командировка в Пловдив през ноември, когато всеки ден беше 20+ градуса), в началото на пролетта гумите вече са били достатъчно износени и опечени, че да не се усещат лигави. 

Ти ще кажеш, има ли правота в моите мисли или не.

И уточнявам, че това впечатление от гумите добих на Петрохан. 

Публикувано
Преди 1 час, ghost_rider написа:

 

 

Hankook Winter I cept RS3 пристигнаха снощи. Дот 23 седмица на 25 година, произведени в Корея. 8,5мм грайфер като за начало. Летните Ventus Prime 4, които купих миналата година бяха произведени в Унгария. 

С отстъпката излязоха по 154 лева бройката.

 

 

 

Има две неща, който не трябва да те шашкат за тази гума (ако случайно те шашнат):
1. По-шумна от нормалното е.

2. На пипане е по-твърда от средностатистическата зимна гума.

 

И двете неща нямат значение за инак отличното й представяне във всякакви условия :)

 

Публикувано
Преди 3 часа, ghost_rider написа:

Ами ето ги,

Асене, честито и безаварийно ползване. Да не те подвеждат и безпроблемно да стигаш, за където си тръгнал!

Шарката им е едра, с повече фуги и затова може да са по-шумни. Иначе е подходяща за сняг. Ще копат и държат добре.

 

Преди 2 часа, niki написа:

Прочетох ти мнението вчера, и направих анализ на написаното....

И уточнявам, че това впечатление от гумите добих на Петрохан. 

Ники, ще коментирам въпросите, но първо искам да разбера какво имаш предвид под "лигави". Може би губене на сцепление? При какви условия стана. Скорост, изкачване, спускане, мокро, сухо. На ръба на възможностите на автомобила/гумите ли си карал.

Публикувано

Това с "лилавото" поведение и аз го усещам когато температурите станат 10-15 градуса и нагоре. Усещането е сякаш имаш дъвка на подметката и се размазва в завоите. Не е точно поднасяне, но и не се усеща съвсем стабилно.

  • Одобрявам 1
Публикувано

На същите завои, със същата скорост при температури под 5-6 градуса колата не мърда.

Публикувано

Колегата го е определил много добре. Лично моето усещане беше като да си кажеш - какво и стана на тази кола, че се държи така странно. Иначе става дума за сухо, топло слънчево време и при изкачване и спускане, макар че това последното не си представям да има голямо отношение. 

Публикувано
Преди 3 часа, winrg написа:

Усещането е сякаш имаш дъвка на подметката и се размазва в завоите.

И аз за нещо такова си мислих. Един вид чувство за нестабилност.

 

Преди 6 часа, niki написа:

Стигнах до следното заключение:

1. Посочените от теб мпс-та със сигурност имат по-нисък лимит по завои от лек автомобил и предполагам, че си ги карал съответстващо на характеристиките им.

Да. И смотаните гуми намаляваха още лимита. Важно е да отбележа, че първо карах Митсубишито и после ми дадоха Реното.

При едно съвсем безобидно спиране на светофар, на мокро, май месец, джипката тръгна, като шейна. Спрях след пешеходната пътека. Добре, че бях първа кола. А това съм го правил хиляди пъти, с тази скорост, но с друга кола и гуми. Тоест скоростта ми е била съобразена, нормална. Но не и съобразена за гумите, с които съм. Защото е ясно, че и най-добрата гума идва момент, когато да загуби сцепление. От тогава, едно на ум! Направо бях изумен как при такава скорост и употреба на спирачки ще тръгне да се пързаля! От тогава, повече не съм допускал такова нещо, съобразявайки се с какви балатуми гуми съм. Особено на мокро. На правите участъци си карах, но в завои планинско си намалях за да няма поднасяне. На спускане, защото задницата олеква и още по-лесно губи сцепление. Ако влезеш и със спирачка в завоя, става още по-зле. А бусът вървеше с леки товари, все едно е празен. На изкачване си карах без притеснения, защото предното тегли и тежестта е по балансирана. /ако си със задно, нещата се променят. Митсубишито беше на задно/. На сухо нямаше проблеми и усещах стабилност.

 

Преди 6 часа, niki написа:

2. При посочения пробег, а и факта че в Пловдивско (изключвам планинските райони) зимата е по-топло спрямо София(добре си спомням една командировка в Пловдив през ноември, когато всеки ден беше 20+ градуса), в началото на пролетта гумите вече са били достатъчно износени и опечени, че да не се усещат лигави. 

Ти ще кажеш, има ли правота в моите мисли или не.

Има логика в твоите мисли. Затова може да не съм усетил. Карал съм и по-бавно, съобразявайки се с автомобил и гуми. Още на първия месец им разбрах възможностите. И съм бил по-внимателен, защото ефекта от опичането е по-опасен. Лесно губи сцепление на мокро. Иначе на сняг са добре. Но те бяха и чисто нови тогава. Всяка зима тръгвахме с нови гуми.

Митсубишито беше като танк. 4х4 с 50/50 на двата моста. Включваше се с ръчка. Няма закъсване. Ходил съм в сняг до Три могили. /почти с постоянно буксуване и пързаляне при изкачването, на втора. то и на друга не може да се кара/. Това е махала на 16 км. след Белинташ. След Белинташ няма асфалт. Пътят е макадам. Горски път. Много емоции съм имал. Имаше достатъчно маршрути в Родопите и се накефих на каране при всякакви условия. В низината не ми беше интересно.

 

Преди 2 часа, niki написа:

Колегата го е определил много добре. Лично моето усещане беше като да си кажеш - какво и стана на тази кола, че се държи така странно. Иначе става дума за сухо, топло слънчево време и при изкачване и спускане, макар че това последното не си представям да има голямо отношение. 

Ники, пишех, като публикува. Изкачване и спускане съм го засегнал в отговора на първия ти въпрос. Да, при сухо време няма значение, но аз не знаех при какви условия си бил.

  • Одобрявам 1
Публикувано
Преди 3 часа, sauber написа:

 

Има две неща, който не трябва да те шашкат за тази гума (ако случайно те шашнат):
1. По-шумна от нормалното е.

2. На пипане е по-твърда от средностатистическата зимна гума.

 

И двете неща нямат значение за инак отличното й представяне във всякакви условия :)

 

Не бързам със заключенията, но си имам едно на ум за шума, макар че както бях споменал, този фактор не ме притеснява. За твърдостта ако си е така ще е добре. Важното е да не стане на камък за 1-2 сезона. 🙂

Засега толкова. Като ги покарам и събера впечатления ще ги коментирам.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.