Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

На 24.10.2019 г. at 14:56, lyubcho88 написа:

Аз пък онзи ден извадих на тъста ми гумите от мазето, че там ги бях прибрал и дори ми се сториха като нови докато ги носех. 16ки в размер 205/60/16. Такива са https://diana-ltd.com/tire?31507 DOT 17-та. Трета зима ще им е и мисля, че ще карат без проблем и 4та и после пак ще стават за продаване. Не са минали повече от 10 000км за два сезона до сега. Има и друго ти си с големи джанти и скоростния индекс сигурно е по-висок, а не H до 210км/ч. От там може да ти се струват по-твърди, но като ги загрееш на магистрала да лепят.

 

Скоростния индекс няма общо с твърдостта на сместа :)

Иначе на зимните си е H в моя размер. Евентуално може и V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех по-скъпия брат на Клебер крисалп - bf goodrich winter grip 2 нещо си в размер 205 55 16. Цената е 99 и стотинки в Диана. Аз ги взех защото надписите на клебера са като на видинки, мислейки си че това е единствената разлика. Оказва се, че явно имат и различни смески, тъй като на тестове, където участват и двете гуми имат различни резултати. Явно клебера е по-насочен към сняг, а bf към мокро. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал една зима с клебер кристал хп2 и са трепач.

 

На другата кола летните ми са с индекс W, и като ги сравних с на едно приятелче, което беше с мен и си взехме от едно и също място гуметата.  Докато ги товарехме в колите моите бяха осезаемо по-твърди. Няговите бяха и друг размер ама това не трябва да влияе. Работата е там, че за да е по-високоскоростна гумата, смеската е така изчислена, че да залепва за магисталата при висока скорост, тогава гумите загряват доста и ако са нисък скоростен индекс просто ще се разпаднат. В същия момент на високоскоростните им трябва някакво време да ги загрееш за да са в работна температура, иначе сцеплението е малко, а нискоскоростните са отлични в града и когато са студени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...
На 24.10.2019 г. at 14:47, sauber написа:

Е сега извадих Ханкука от склада, че утре ще ги слагам. Та дааааа, видят ми се удървени. То естествено е бая субективно, още повече, че няма как да помня колко "меки" са били предните сезони, ама... Карал съм ги два сезона, около 15 000км., дот-а им е 4217. Преди да ги прибера на тъмно са били измивани. И ако верно са се удървили, обявявам ги за епик фейл и зачерквам тая марка форевър. Макар че не ми се вярва...

 

Мнението е за Ханкук Icept Evo2. След притесненията ми, че са се удървили и вече половин сезон (трети поред) пробвани на топло, мокро, студено, киша, сняг и сутрешна софийска гняс - ок са. Гумите се държат както се държаха и първите два сезона - добре, а ако им вземеш предвидни цената - супер.

Обявявам ги за добра покупка, тъй като ще си изкарат три пълни сезона без промяна в качеството. Моето лично мнение е, че ако някой е по-спокоен и умерен шофьор от мен, ще може да ги кара и четири зими без проблем. Естествено ако предположим, че не върти повече от 10К на зима. 

 

п.с. - Малко след като реших, че са удървени, срещнах едно приятелче с чусто нов зимен Ханкук. Беше друг модел, но твърдостта на протектора беше неразличима от моята. Та явно просто са си по-твърди, а аз съм го забравил този факт след покупката и се бях "филмирал".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте и за много години !

Тъй като малко или много, повлиях на Sauber да купи въпросните гуми /даже ги взехме по едно и също време/, да споделя и аз, моето мнение.

Гумите са доволно мекички и бих казал - с непроменени характеристики, спрямо същите като нови!

Разбира се, идеални гуми няма !

Тези са изключително добри на суха и мокра настилка, доближават се до летни, а и са доста тихи !

Много добри са и на умерено заснежени пътища.

Що се отнася до наистина дълбок сняг и преспи - ами, имал съм и много по-добри.

Но, за моите цели и изисквания, са перфектни !

Който търси гуми, за две и повече педи сняг, тези не са за него.

За такива нужди, препоръчвам /от опит/ Semperit Ice Grip 2 !!!

Ще ви качат и на Луната, на сухо са прилични, но на мокро са средна хубост, а и са доста шумни /логично, все пак са “копачки”/.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да, дълбок сняг едва ли им е силата. Както казваш ти, шарката е мокро/лятно. Далеч от типичната зимна гума, заради което и ги взех. То вече 1cm. сняг не пада, камо ли дълбок.

Ако живея в Смолян да, няма да взема тоя модел. Но за моето каране, което е все по главни пътища-перфе!

Ханкук си правят сериозни стъпки да се преместят от средния в премиум класа. И за сега изглежда, че знаят какво правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Абе другари и другарки. Понеже на есен ще купувам нови гуми, това някой пробвал ли го е? https://www.continental.bg/leki-gumi/tires/wintercontact-ts-860s

Нещо ми се е изплъзнал този модел и не съм и разбрал кога е излезнал. А въобще някой има ли представа кога се очаква новият модел Winter Contact, който не е UHP, а си е нормален? Аз нещо не мога да хвана спатиите на колко време пускат нов модел...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Аз се насочих към новият зимен модел на Ханкук

 

https://m.hankooktire.com/global/tire/passenger-cars/hankook-winter-i-cept-evo3-w330.html

 

Отначало мислех да взема новият Континентал TS860S, но е с по-лош мокър рейтинг.

При зимната гума от години гледам поведение на сухо и мокро. Въобще не ме вълнува на сняг как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.06.2020 г. at 16:43, sauber написа:

Абе другари и другарки. Понеже на есен ще купувам нови гуми, това някой пробвал ли го е? https://www.continental.bg/leki-gumi/tires/wintercontact-ts-860s

Нещо ми се е изплъзнал този модел и не съм и разбрал кога е излезнал. А въобще някой има ли представа кога се очаква новият модел Winter Contact, който не е UHP, а си е нормален? Аз нещо не мога да хвана спатиите на колко време пускат нов модел...

От две зими съм с Ts860. 

 Шарката на S е май същата с нормалната. И аз карам предимно градско и съм доволен от Конти'то.

Доколкото помня тази гума е все още в Топ 3 гуми.

 

Поправка: шарката била различна.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.09.2020 г. at 22:29, sauber написа:

Аз се насочих към новият зимен модел на Ханкук

 

https://m.hankooktire.com/global/tire/passenger-cars/hankook-winter-i-cept-evo3-w330.html

 

 

Aз от evo2 съм много доволен, но evo3 са го направили само от 17-ки нагоре..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз последните 3 зими съм с Evo2, също много доволен!

Чакам отговор на Примекс сега. Би трябвало да я има и в 225/45/17. Ама нека кажат. И най-вече кога ще я имат, че те са с навика да зареждат един месец след като вече всички са сложили гуми за съответния сезон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има я в 225/45/17 - точно в страницата, която си посочил, има показана статия на Auto Build, които й слагат доста висока оценка с този размер.

Ако не държиш да е примекс, пробвай и авогуми.бг. Не искам да им правя реклама, но знам, че са читави от опита ми с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М да... само че сайта им на мобилна версия не е толкова добър. Сега го отворих от PC и видях статията. Не че ми пука някой какво пише. Шанса да е истина е 50% на 50%. Но ми направи впечатление, че индекса й е Y, което по принцип е извънземно за зимна гума в този размер. Но ме радва :)

Иначе не държа на Примекс, но там ползвам екстри. От автогуми бг съм поръчвал доста през годините. Да не кажа, че до преди 1-2 години само от тях съм купувал гуми. Вероятно съм взел над 20 комплекта от тях. Но колега от тук имаше казус с тях, а те показаха супер селско поведение и от тогава прецених, че на такива бизнеси не желая да съм клиент. Не предлагат нито най-добрите цени (в моя случай), нито нещо, което го няма никъде другаде. Единственият им плюс е, че можеш да браузваш много марки на едно място. Нещо, което грам не ме вълнува. Но както казах, много ме вълнува да няма селско поведение, особено към хора, на които лично съм ги препоръчал. Лошият бизнес трябва да се наказва.

 

Апропо проверих Еура Тек, които до миналата година даваха извънземни цени на Континентал. Вече за съжаление не е така... Цените им са като на всички. А си купих Премиумконтакт 6 с около 25-30лв. по-ниска цена от навсякъде. Което си е 100 и кусур лева за 4 гуми :) Winter Contact TS860 е 270лв. в моя размер при ЕТ, в Диана даже е с някой лев отдолу.,

 

п.с. - Понеже на пролет ще ми трябват нови летни, от вчера съм се навил и те да са Ханкук :D Един колега му взех летен Ханкук от Примекс за Мерцедеса и така му е станала пи**ата, че и CEOто на Ханкук надали е толкоз надъхан за марката :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така... Инфото от сайта на Ханкук е тотален кьорфишек. Референцията към някакъв си тест на Аутобилд е тотално нерелана, защото този модел НЕ СЕ произвежда в този размер - 225/45ZR17Y XL

Това са размерите, които ще се предлагат (а какво от тях ще има Примеркс, нямам идея) - https://www.hankooktire.com/uk/passenger-cars/hankook-winter-i-cept-evo3-w330.html

 

Иначе казано, ако сте с под 19 цола, трудно ще се класирате за този модел. Поне от това, което виждам, под 19 цола са все "криви" размери.

Или ще си взема пак Icept Evo 2 или ще хвърлям боб какво друго да си взема :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добрите цени на гуми в Еуратек не са постоянни, а за около месец през пролетта и есента когато обявят кампания. За зимните гуми беше след средата на октомври. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ханкук определено се опитват да влезнат в "Премиум" сегмента и хубавото е, че докато се доказват предлагат гуми с доста добро съотношение цена-качество.

 

И аз се бях навил на Еvo 3, но както казах няма моя размер - 215/60/16. Сега се чудя, дали пак да си взема Еvo 2 или да пробвам Michelin Alpin A5 или Pirelli Sottozero 3. Всъщност гледах и 

Kleber Krisalp Hp3, за които четох доста позитивно мнение.

 

Ще се радвам да чуя мнение за Michelin Alpin A5 или Pirelli Sottozero 3, за да знам към какво да се насоча( мислех и за Nokian, но много бързо свършват в нашите условия, където няма много сняг  ).

Редактирано от fr1nklyn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слънцето започва да отслабва вече и се замислих за нови зимни гуми. До сега карах 4 зими с Nokian WR D4. Като ги свалях пролетта видях, че имат около 4-5 мм оставащ грайфер. Ако пак ще ни затварят да не излизаме от големите градове ще могат да изкарат още един сезон в градски условия. Тъй като обичам да ходя по планините зимата предпочитам да си взема нови. Гледам че ADAC са пуснали тестове за зимни гуми за 2020 в размер 205/55/16. Миналата година са пуснали тест за 185/65/15. На мен ми трябва 195/65/15 и се чудя кой от двата теста дава по-реална оценка за моя размер. Чудя се дали пак да си взема същите или да пробвам друга марка. За мен е по-важно да се държат добре на сняг и лед отколкото на сухо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, fr1nklyn написа:

Ханкук определено се опитват да влезнат в "Премиум" сегмента и хубавото е, че докато се доказват предлагат гуми с доста добро съотношение цена-качество.

 

И аз се бях навил на Еvo 3, но както казах няма моя размер - 215/60/16. Сега се чудя, дали пак да си взема Еvo 2 или да пробвам Michelin Alpin A5 или Pirelli Sottozero 3. Всъщност гледах и 

Kleber Krisalp Hp3, за които четох доста позитивно мнение.

 

Ще се радвам да чуя мнение за Michelin Alpin A5 или Pirelli Sottozero 3, за да знам към какво да се насоча( мислех и за Nokian, но много бързо свършват в нашите условия, където няма много сняг  ).

 

Аз имам близко разминаване с Evo 3. Размера ми е 225/45/17, а Evo 3 го има в 235/45/17. Което е поносимо, но... до колкото разбрах няма да се внесе. Аз лично взех решение да си взема пак Evo 2. Просто защото няма причина да не го направя. Сигурен съм, че Evo 3-то е поне толкова добро, но нито мога да го докопам, а и при положение, че 3 зими съм бил доволен от Evo 2, риск няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

 

Аз имам близко разминаване с Evo 3. Размера ми е 225/45/17, а Evo 3 го има в 235/45/17. Което е поносимо, но... до колкото разбрах няма да се внесе. Аз лично взех решение да си взема пак Evo 2. Просто защото няма причина да не го направя. Сигурен съм, че Evo 3-то е поне толкова добро, но нито мога да го докопам, а и при положение, че 3 зими съм бил доволен от Evo 2, риск няма.

 

Накрая и аз ще взема така да направя :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
На 30.09.2020 г. at 13:40, sauber написа:

 

Аз имам близко разминаване с Evo 3. Размера ми е 225/45/17, а Evo 3 го има в 235/45/17. Което е поносимо, но... до колкото разбрах няма да се внесе. Аз лично взех решение да си взема пак Evo 2. Просто защото няма причина да не го направя. Сигурен съм, че Evo 3-то е поне толкова добро, но нито мога да го докопам, а и при положение, че 3 зими съм бил доволен от Evo 2, риск няма.

 
Здравей @sauber,

Понеже с @Боре направихте едно ревю на Hankook-a, за което благодаря, аз да питам:

в сайта на Primex 

https://primex-bg.com/225-45r17-91v-w320b-winter-i-cept-evo2-hrs.html

 

тази гума ми се струва, че я водят рън флат. Вашите с такива параметри ли бяха? Аз лично я търся да е XL, но evo 2 май няма, за сметка на други два модела, които са една идея по-евтини.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

На Боре не знам, но моя комплект не беше RFT. И във връзка с това, аз преди 2-3 дни поръчах другият модел на Ханкук - I Cept RS2 в 225/45/17. Чакам само да ми кажат дали 91H или 94H. За вторите ми дадоха по-добра цена, което е извън всякаква логика и очаквам информация дали не са по-стар ДОТ. Убедиха ме, че гумата е също толкова добра, даже се води по-добра на мокро (макар че тестовете на вода ги правят през лятото). 

Ровичнах из нета и макар да е модел на 5 години и тази година е в топ 4 на теста на ADAC (нещо, което не ме вълнува супер много, но все пак). Изглежда, че е добра за двата показателя, които ме вълнуват - dry и wet performance.

 

Провери дали EVO 3 го няма в твоя размер. Аз бих я взел с 200, но не ми било писано с размера на Супърба...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, sauber написа:

Привет,

На Боре не знам, но моя комплект не беше RFT. И във връзка с това, аз преди 2-3 дни поръчах другият модел на Ханкук - I Cept RS2 в 225/45/17. Чакам само да ми кажат дали 91H или 94H. За вторите ми дадоха по-добра цена, което е извън всякаква логика и очаквам информация дали не са по-стар ДОТ. Убедиха ме, че гумата е също толкова добра, даже се води по-добра на мокро (макар че тестовете на вода ги правят през лятото). 

Ровичнах из нета и макар да е модел на 5 години и тази година е в топ 4 на теста на ADAC (нещо, което не ме вълнува супер много, но все пак). Изглежда, че е добра за двата показателя, които ме вълнуват - dry и wet performance.

 

Провери дали EVO 3 го няма в твоя размер. Аз бих я взел с 200, но не ми било писано с размера на Супърба...

Добро утро,

Моят размер гуми е същия като твоя 225/45/17 и реално и аз няма да имам късмет с EVO 3.

В сайта на Примекс - I Cept RS2 в 225//45/17 за двете разновидности 91H или 94H, разликата е 1 лев :)

Утре ще ходя да си избирам гуми от Примекс, но така или иначе Супърба не е пораснал толкова за RFT.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пазарувам по "схема" и в моят случай разликата е почти 14лв. на брой :)

RFT е хубава екстра, но като всяко нещо си идва с плюсовете и минусите. Значително по-тежки са гумите, а и до колкото съм чувал от гумаджийте - правят се по-трудно при нужда от ремонт. Ако говорим за нещо, което е станало на борда. На протектора - няма разлика. При Континентал има/ше функция Конти сиъл, която е гел на протектора. Този гел попълва дупка от пирон (например) моментално. Мисля, че Континентал гарантираха системата при пункции до 0.5см. Но до тук с хубавото. Защото ако трябва да се сложи лепенка на протектора е просто невъзможно и гумата е за боклука. Аз съм гърмял гума в движение само веднъж и проблема беше, че гумите бяха стари. От друга страна, горе долу веднъж годишно правя гума заради настъпан пирон/винт/рапидка/тел и прочие. Хем гледам къде спирам, но по нашите чисти улици... В общи линии, не съм сигурен, че имам нужда от тази "екстра". Иначе е безпорно, че при гърмене в движение (което е твърде малко вероятно), колата ще остане значително по-стабилна.

Не мога с ръка на сърцето да ти кажа да сложиш RS2 модела, защото не съм го пробвал лично, но... Цена-качество надали може да се намери нещо по-добро. Аз се бях засилил да взимам фейслифта на TS860-TS860S. Гумата излгежда страхотно, Континентал е, но най-добрата цена, която намерих за моя размер е 320лв. на брой. Което е несериозно...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://primex-bg.com/spisak-produkti.html?width=225&ratio=45&rim=17&season[winter]=1

Aз миналата година се оглеждах за същия размер и се спрях за Дънлоп. Добре бяха първата зима, като реално един път ми се е налагало наистина да ги карам на дълбок сняг. Реално в София ти тряба гума с добри показатели на мокро, отколкото на сняг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.