Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

Знам, че още е средата на лятото, но както казва Ned Stark "Winter is coming".

Търся отзиви от HANKOOK ICEPT EVO3 и VREDESTEIN WINTRAC PRO

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.07.2024 г. at 19:26, Izolini написа:

Знам, че още е средата на лятото, но както казва Ned Stark "Winter is coming".

Търся отзиви от HANKOOK ICEPT EVO3 и VREDESTEIN WINTRAC PRO

Дай размер за по-точни отзиви, защото от опит знам, че няма еднозначен отговор, че конкретна марка и модел са добри. В различните размери, могат да се представят коренно различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размера не е за този форум, за това го пропуснах - 265/50R19 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши тогава в Мерцедес или БМВ форумите, там ще има повече отзиви от хора с подвижни трафопостове със сходен размер гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размера е доста специфичен, не знам да се ползва при въпросните марки. Аз за това искам да видя дали някой не е супер разочарован от някоя от двата предложени опции изобщо.

Във VW форума раздела за модела, на който се ползват тези гуми, е умрял

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво казват tyrereviews.com?

При Xc90 има близък размер 255/50/19 мисля и при ML второ поколение. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 48 минути, niki написа:

Какво казват tyrereviews.com?

Различно в различните тестове, но като цяло Hankook e много по-напред.

Освен това този модел на Vredestein е доста по-стара разработка - 2018 срещу 2021

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм фен на Ханкуук, но зимни не съм карал никога, летни и всесезонни - да. Никога не съм бил разочарован в очакванията си от тези гуми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.07.2024 г. at 21:28, Izolini написа:

Размера не е за този форум, за това го пропуснах - 265/50R19 😁

 

А Гледал ли си Icept Evo 3 дали въобще се произвежда в този размер и ако да - дали ще го внесат? Щото последно като гледах този модел, който много исках - нямаше го в 225/45/17 и в някаква 20ка, която търсех. 20ката уж пак беше от популярните размери, ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има го готов за внасяне в Маргел. Даже мисля да си го викна преди да вдигнат цените септември.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет, колеги, някой да сподели мнение, някой да е карал такива зимни гуми. Коя от двата вида ще е по-добра, че тия дни хе ходя да взимам, че "'The  Winter is coming'" 😎, малко рано де, ама така и така ще купувам.....

Screenshot_20240818_195610.jpg

Screenshot_20240818_200328.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз бих взел Унирояла. Точно този модел и размер не съм го карал, но имах 14" на Клиото и бях много доволен от тях. Барума също не са лоши, но от така зададения избор, това би била моята гума. Като недостатък съм имал случаи на изкривяване при Барума, но от тогава са минали доста години, а и този модел е нов мисля. Миналата зима, моя избор се сведе до Унироял и Вредщайн и някой ме посъветва за Вредщайна, че уж е по-добър от двете, иначе сигурно щях да взема Унирояла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имах унироял (предният модел) на голфа, който в един момент взе да издава звуци като отиващ си лагер-главина. Тъкмо щях да сменям главина, но разцепих гумата, а след като си взех две нови, разбрах, че не е било от главната. Баща ми още ги има и не имал такива проблеми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам само наблюдения, но не и личен опит при зимния Ханкук и впечатленията ми са добри. В случая не беше споменат като опция за избор, но и според мен си заслужава вниманието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 За "ХанУк", можеш по-назад да прочетеш ревюто ми на два модела. Горещо препоръчвам winter icept rs2. Като изключим леко повишеният шум, гумата е феноменална по всички параграфи, включително и пробег/стареене.

Иначе от посочените горни - Унирояла. Двете гуми са на една майка, вероятно и доста еднакви като поведение. Но поне Унирояла е с по-нисък етикет за гориво, ерго ще има повече сцепление :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Може би не е за тук точно въпроса ми, но.... Имам да преобувам три коли за зимата - 10 (или 12) гуми, 4 - 13", 4 - 16" и 2 (или 4) - 17", като има и опция да се закупят и качат на джанти  и 4 летни 16". Та питанката не е за марки и модели, а за отстъпка - коя софийска фирма би направила най-прилична отстъпка за такова количество (вкл. демонтаж/монтаж)? На първо четене говоря за около 2000лв. за гумите само (това без 4-те летни).
Маргел отпадат - вече ми обясниха как нема да стане и най-много да получа безплатен демонтаж за едно каре. Идеята е, ако някой купува по-сериозни количества гуми и е запознат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Logrus написа:

Може би не е за тук точно въпроса ми, но.... Имам да преобувам три коли за зимата - 10 (или 12) гуми, 4 - 13", 4 - 16" и 2 (или 4) - 17", като има и опция да се закупят и качат на джанти  и 4 летни 16". Та питанката не е за марки и модели, а за отстъпка - коя софийска фирма би направила най-прилична отстъпка за такова количество (вкл. демонтаж/монтаж)? На първо четене говоря за около 2000лв. за гумите само (това без 4-те летни).
Маргел отпадат - вече ми обясниха как нема да стане и най-много да получа безплатен демонтаж за едно каре. Идеята е, ако някой купува по-сериозни количества гуми и е запознат.

Защо не постъпиш прагматично - колата , която използваш за дълги пътувания обуваш с 4 , а за останалите купуваш по две предни , а догодина им вземаш още по две .. ако беше малко улегнал шофьор , можеше да минеш и само с две и на Реното :) (предполага се , че колите имат някакви зимни гуми)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, това е несериозно! С галоши на задните гуми си е рецепта за завъртане на сняг/лед. Аз не бих го направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, PRR написа:

....

Ако съм ги купувал нови и съм ги съхранявал правилно , защо да е несериозно .. моите стари зимни гуми могат да карат още доста без проблеми .. като ги сложа и се видим , можеш да ги изследваш колко са галоши .. друг е въпроса , че май Чавдар няма летни гуми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото, дори добре съхранена, гумата старее. Но, да се върна на конкретната ситуация. Отпред си с нови гуми със сцепление Х. Отзад си с гуми със сцепление 80%Х. Какво става, когато влезнеш в завой, който е заледен/заснежен? Ами - тръгва задницата. И познай, какво правят поне 95% от шофьорите в тази ситуация? Ами натискат спирачката или отнемат газта. Най-често и двете. До какво води това? Ами до още по-голяма загуба на сцепление отзад, съответно до завъртане. 

Сега ще кажеш "ама ако кара бавно", аз пък ще кажа, че с гуми и спирачки не се правят компромиси. Пък всеки сам си преценя ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гената е прав. Но донякъде. С цел икономия на бюджета, ако няма голяма разлика в годините и амортизацията между гумите, може тази година едни нови предни зимни. Догодина те отиват отзад и се взимат пак 2 нови за отпред. Но само до тук съм ОК с предложението му. Ако старите зимни са доста стари като години на търкаляне, без значение дали на пипане и на око са добре - това е сериозен риск. Не е необходимо да има наличие на завой, стръмно спускане или по-рязко спиране.

 

Изпадал съм в ситуация, в която старите зимни бяха ОК "на око", взех само 2 нови за отпред с идеята догодина да идат отзад и съответно да взема още 2 нови за отпред. Леко заснежен път, с лек наклон, права отсечка, скорост на движение около 50-60км/ч. Няма трафик, няма ситуация. Просто трябваше да намаля заради предстоящ завой. Пипнах леко спирачката, предницата реагира послушно, но усетих как задните гуми направиха опит да се хлъзнат/блокират. Колата запази праволинейното движение, нямаше драма. Но в една малко по-различна ситуация, с малко по-силно натиснати спирачки - със сигурност нямаше да ми е гот.

 

Но пък има и друго. За съжаление зимния сезон в България отдавна не е баш зимен. Все по-малко сняг има, а от там - все по-малко влага и предпоставка за поледици. Ако изменението на климата у нас продължи в същата посока, скоро няма да имаме нужда от баш зимни гуми, а ако случайно завали - за ден-два колата остава паркирана и толкова. Едни всесезонки за масовите автомобили ще са напълно достатъчни за цялата година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Mishelle написа:

..., а ако случайно завали - за ден-два колата остава паркирана и толкова. ...

Юли, ти ще го направиш, но дали Чаво ще може да си го позволи? Надали, с колата си върши работата, ГТ не е опция. Съответно поне трябва да е наясно с риска.

И, като стана дума за рискове, ако гумите са с разлика година и малко километри (да речем под 10к), евентуално може да се приеме за компромисен риск. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.