Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Изпадал съм в ситуация, в която старите зимни бяха ОК "на око", взех само 2 нови за отпред с идеята догодина да идат отзад и съответно да взема още 2 нови за отпред. Леко заснежен път, с лек наклон, права отсечка, скорост на движение около 50-60км/ч. Няма трафик, няма ситуация. Просто трябваше да намаля заради предстоящ завой. Пипнах леко спирачката, предницата реагира послушно, но усетих как задните гуми направиха опит да се хлъзнат/блокират. Колата запази праволинейното движение, нямаше драма. Но в една малко по-различна ситуация, с малко по-силно натиснати спирачки - със сигурност нямаше да ми е гот.

Юли, искам да коментирам ситуацията, без коментарът ми да е насочен към теб. Ти си усещаш колата и ситуацията. По-скоро е до всички. Използвам я за пример.

Скоростта на заснежен, заледен терен се намалява чрез скоростите. Закон! Никакви спирачки. Ако не са разчетени правилно действията със скоростите, може леко да се употребят в краен случай, но след като се е минало на по-ниската предавка.

В случая не може да се обвиняват гумите, защото и с чисто нови може да е същото. Има и други предпоставки. При спиране, задницата олеква. При наклон надолу, още повече, което улеснява блокирането на задните колела.

Супърба не съм го карал още на сняг.Тогава кутията задължително ще бъде на ръчен режим!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, joro-120L написа:

...

Скоростта на заснежен, заледен терен се намалява чрез скоростите. Закон! Никакви спирачки. Ако не са разчетени правилно действията със скоростите, може леко да се употребят в краен случай, но след като се е минало на по-ниската предавка.

...

Жоре, не съм съгласен. Скоростите са добър "инструмент" за управление на скоростта, но действат само на единия мост. Това автоматично означава, че спирачното усилие е ограничено до около 60% (при предни двигателни колела) или около 40% (при задни двигателни колела). Т.е., абсолютно груба сметка, вместо да спреш за 60м ще ти трябват 100, дори и повече.

Отделно, ако си със задно, свалянето на по-ниска предавка може да предизвика приплъзване на задните колела и завъртане. Докато, при ползване на спирачките, ABS-а ще "освободи" задните колела, съответно автомобила ще остане по-стабилен.

Ако продължим тази дискусия ще я отделя в нова тема, за да не разводняваме тази.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, PRR написа:

Ако продължим тази дискусия ще я отделя в нова тема, за да не разводняваме тази.

Не. Аз приключвам дотук. Каквото имах го казах. Ако има други желаещи, може. :)

Карал съм коли и без ABS. За 50то и 100те метра е и нужно качеството предвидливост и правилна преценка на обстановката. И плавни движения и плавно отпускане на съединителя, с леко задържане на полусъединител и няма да блокират двигателните колела. Също и предавките в низходящ ред трябва да се редуват, без прескачане.

Вече на лед, като стъкло, трябва да се пълзи. Там ситуацията може да излезе извън контрол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пежото и на баща ми Мерива-та са с някакви ретро галоши. За тях по 4 гуми си трябват.

На Рено-то съм с предни на година (не са лоши)- отиват отзад и слагам нови отпред. 

При добра отстъпка може да взема и 4, както и летни за Мерива-та.

 

И, Гена, аз съм улегнал отдавна - с повече от 150 не карам.....в града 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Logrus,Майстор Чафо, пробвай при Ицо/Интерпан сервиз(Аутомотив БГ).

 

При тях беше, по спомен, безплатен монтаж нови и демонтаж стари гуми, ако взимаш новите търкалета от тях.

Ще ти кажат за кои размери кои марки предлагат и цени. Като е за три комплекта гуми, спокойно може да се пазариш за цена.

 

https://www.automotiv.bg/контакти/

 

gumi@automotiv.bg

 

Бул. Симеоновско шосе N118, Sofia, Bulgaria, 1463

 

087 865 45 45

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бърз ъпдейт - от 3 станаха 6 коли, та за 6 карета гуми на стойност над 3000лв. Диана и Медина Мед дават отстъпка от.....200лв. Отделно си плащаш монтаж/демонтаж.

В Интерпан не ходих - преди съм взимал гуми от Маджо и сме говорили че няма как да ми пусне отстъпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заредих :) Другата седмица Евгени ги слага. Като имам възможност и натрупани впечатления ще пиша :)

Ако някой е решил точно този модел да взима - От Примекс са, DOT-а е 2324, унгарски :)

 

 

20241010_155601.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се спрях на Клебер Крисалп за Лагуна-та и Кумхо Уинтеркрафт за 106-цата - днес ги преобух, че да изпреваря лудницата.
За баща ми ще са Файърстоун, Кумхо или Клебер като моя, но се оказа че с неговият размер няма налични гуми със свеж ДОТ от тези марки и ценови клас.

П.П. Днес в сервиза загледах едни Нексен 195/55/16. Даже ми ги похвалиха, че за бюджетен клас са може би най-доброто възможно. Бонус - мейд ин Чехия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Logrus написа:

Аз се спрях на Клебер Крисалп за Лагуна-та и Кумхо Уинтеркрафт за 106-цата - днес ги преобух, че да изпреваря лудницата.
За баща ми ще са Файърстоун, Кумхо или Клебер като моя, но се оказа че с неговият размер няма налични гуми със свеж ДОТ от тези марки и ценови клас.

П.П. Днес в сервиза загледах едни Нексен 195/55/16. Даже ми ги похвалиха, че за бюджетен клас са може би най-доброто възможно. Бонус - мейд ин Чехия

Зимен Нексен съм карал нови и на 1 сезон, после не знам какво се случва с тях, но за 2 зими стават. Aeolus, които също са Китайски, но тук говоря за летни, не бих взел - започват да се кривят жестоко и нямат балансиране, а и на мокро не съм особено впечатлен от тях, да не кажа че съм ги карал на страх. Пак казвам това се отнася конкретно за летните, така че оставям някаква надежда, че зимните са по-качествени, все пак са с различен състав на каучука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си поръчах някакви GRIPMAX STATURE, на картинка изглеждат добре.

image.thumb.png.57ea76b7edaa203af2055fb9828f179c.png

Ако изкарат 2 зими ще съм си супер доволен, защото и без това колата е тежка и започва да къса парчета от грайфера, особено както я карам по черни каменисти пътища (летните ми за 12 хиляди километра вече изглеждат доста плачевно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че има нов модел Pirelli, някой ако е мераклия да ги тества ще очаквам отзиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Гледам, че има нов модел Pirelli, някой ако е мераклия да ги тества ще очаквам отзиви.

Ако ги дават фрии , ще се прежаля 🤣

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последното пирели, което карах беше това с което дойде Мицьо и ... надявам се да не ми се налага отново да ползвам тая марка. Да, зимните сигурно са доста по-различни, но някак се опарих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво им има на Barum, Debica, Viking...та налитате на "бай китаец"? Аз гледах 205/55/16 - па те са около 125 лева парчето...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително доволен съм от зимните Barum и Debica, стабилни и дълготрайни бяха и двата модела, размер 195/65/15, още когато бяхме задружни с Октавия 1, а не като сега сектанти разделени - луд с двойка vRS, шашав с тройка малокалибрен биндзин, че и улегнал със Супърб 3 4х4.

@zloQQ, @PRR😜

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, чак пък улегнал :D Същия дивак, само дето си е сложил горна граница на скоростта на правите. В завоите съм си същото диванЙе 🙅‍♂️

 

Иначе още помня какво причиних на гумите на Боре на Калояново ... Направо не вярвам, колко бой ядоха и не се предадоха!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Дебица цитирам моя гумаджия (щото и аз го питах за тях): "От 8 години насам най-много рекламации имам от Дебица. Бордовете им са много слаби и се цепят - не е нормално гума на 1000 километра да ми я върнат по гаранция, защото бордът има пукнатина пръст да бръкне. Иначе грайферът им е добър, но не се износват, което значи че не е гума, а някаква пластмаса."
Доколко е вярно не знам, но нямам и причина да се съмнявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз последните 7 години смених 2 комплекта Viking. Доволен съм, безпроблемно се движа. То, няма много сняг, а и аз карам сравнително внимателно...

А ги смених, заради възрастта. Иначе изглеждаха като ден първи след 4 години. Странно, но са меки и хрупат добре в малкото сняг в който съм ги карал.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакво съдържание на каучук има предимно в зимните гуми. За това и поскъпнаха с 30-40% преди около 3-4 години. Летните са си над 80% синтетика. И за това цената им не мърда :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.