Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зимни гуми-какви да избера?


Recommended Posts

Чета, чета и се чудя - какво нещо е рекламата. Continental били номер 1. Как го установихте, защото аз вече не вярвам на разните му там тестове. Всичко е за пари. За моята кола 4 континентала са почти 1000 лева. Смятам, че и за 600 ще се "обуя" страхотно. ....

Аз пък за 400 се обух точно с 4 континентала последен модел и са супер. Ама то и зависи от грандоманията, де! Не може 16-17-18 цолови да са на същата цена, като 15ките, пък и зимата ”особено много трябват поне 17ки максимално широки”, за да може повече да не зацепва и да се пързаля шейничката.

 

15 цола конти TS850 миналата зима бяха 400лв. Поне 4 зими ще се карат. Но за всеки влак си има пътници.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък за 400 се обух точно с 4 континентала последен модел и са супер. Ама то и зависи от грандоманията, де! Не може 16-17-18 цолови да са на същата цена, като 15ките, пък и зимата ”особено много трябват поне 17ки максимално широки”, за да може повече да не зацепва и да се пързаля шейничката.

 

15 цола конти TS850 миналата зима бяха 400лв. Поне 4 зими ще се карат. Но за всеки влак си има пътници.

 

Поздрави

 

Иненно, няма как цената да е същата.

16 ката винаги я продават на цена, която е с поне 20 лева по-висока от тая на съответната 15 ка.

Пък за големите гуми - през зимата няма смисъл от 17 или 18 цолови гуми, с голяма ширина, и съответно с нисък профил - които са и много по-скъпи.

Защото на мокро или на киша тия гуми са доста по-лош вариант, това съм забелязал - това първо.

А второ - това означава и още един комплект скъпи джанти.

Което пък е изобщо лишено от смисъл..... Защото как се драскат хубавите джанти през зимата, и на какво запхриличват после..... Не е истина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълна тъпотия, да. Ама то краста се лекува с пари. Отделно, едно приятелче караше със 17ка зимата и все колегите бяхме командировани да бутаме. Изкара една зима с чисто новите 17ки зимни и купи 15ки с железни джанти, другите продаде заедно с джантите. От тогава не ми е казвал да е затънал. За два-три месеца грозотията на фона на функционалността си заслужава.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата, който не вярва на тестовете, е с Йети, а то май излиза от завода с по-големи гумета и съответно по-скъпи. В тоя случай важи приказката за брадата и гребенчето. Освен това в темата и в нета е пълно с мнения на колеги, които споделят впечатления от гуми, базирани на собствен опит, а не на тестове. В огромна степен, обаче, тези мнения съвпадат с тестовете :sorry:

Според мен от гуми не бива да се пести, но може би по-важното е, че всъщност евтините гуми кучемарка, в крайна сметка излизат по-скъпи, поради простата причина, че няма как да съчетаят нисък коефицент при търкаляне с добро сцепление на сухо, добро сцепление на мокро, износоустойчивост (която не се измерва само с дълбочината на грайфера), ниско ниво на шум и т.н. и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тестовете не участват всички производители на гуми. И има марки и модели, които се доближават/надминават гумите, заели челните позиции, но почти никой не знае за тях. Нещо като със смартфоните - реклами, реклами на Samsung, HTC и всички познати около мен реват от тях  - на един батерията му държи 15 часа, на друг му се рестартира телефона при снимане, на трети - при включване на wifi :). Аз понеже знам, че всичкото нещо се прави в Китай (както и много от прехвалените гуми (или Индия)) си купих хипер неизвестни марки и модели,които са добре представени на руския пазар :) и  съм много доволен. След като недоверието към непознатите и вече тествани неща отмина познатите ми се "обзаведоха" със същите марки смартфони, но на 1/3 от цената на аналогичния модел на Самсунг, Сони .....

 

Братовчедка ми работеше като ОТК в шивашка фирма. Някакви испанци купуват пола от завода за 15 лева и после го препродават в Испания за 50 евро. Нещо като гума Continental, произведена в Китай на себестойност 30 евро и после ни я пробутват за 120 евро. Не мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз определено знам какво няма да купя: - Континентал ТС850! Никога повече няма да повторя тази грешка. Миналата зима за Аудито купих 6. Едната се скъса за една седмица, а новата която сложих издържа точно 4 часа и тя се скъса на един камък. Еми меки са и това си е. И аз имам дилема какво да сложа тази зима, даже вече съм купил 4 джанти 17-ки от Ауди А4 Б6. Засега клоня към Мишелин, но много ми хвалят и Нокиан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Йетито по начало е с по-големи гуми - по-голям диаметър, и по-широки... Ясно защо, защото е доста по-тежко от Октавията. Тъй че неговите гуми няма как да са на цената на гумите за Октавията - това е истината.

А за гумите куча марка - за мен такива са китайските, а и доста други неизвестни боклуци, проникнали по незнаен път в България. Но българинът винаги се лъже на евтиното..... Защо обаче е по-евтино - не се пита.

А за личния опит - да, много често той потвърждава тестовете. Значи какъв е изводът - все пак тестовете не лъжат. Колкото и да са субективни и дори манипулирани - те не грешат чак толкова. Друг е въпросът, че нещата много зависят и от някои други неща - от размера на гумите, например.

Или от теглото на колата.

А също и от това, дали колата е с предно или със задно предаване.......

А също така, зависи и от натоварването. Ако е пълна - поведението й ще е много различно от празна.

Зависи също и от маниера на каране - ясно защо, и това няма какво да се коментира.

И накрая какво се оказва - че някакви гуми, които не ги дават като много добри при някакви тестове - на тая кола, при това натоварване, и при тоя маниер на каране - се държат много прилично!

Иначе, че няма как да се съчетаят ниско съпротивление на търкаляне, и добри качества на мокро - съгласен съм!

То аз и затова като чуя за зелени гуми - и страх ме хваща, и ужас ме обзема!

Ще икономисаш малко гориво..... Обаче с риск да се пребиеш. Има ли смисъл?

Пък за това, че има и неизвестни гуми, които всъщност са много добри - такива са например Йокохама. Скъпички, много добри - но почти не съм ги виждал да ги тестват.

А реално - не отстъпват на Мишелин и на Континентал. Един приятел само с такива кара - и летни, и зимни. И кара като на рали! Обаче гумите се държат много добре! 

Само дето нещо много бързо ги изтърква - това му е проблемът! :D 

Но на него не му пука особено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички коли вече съм с Continental ContiWinterContact TS850 и впечатленията ми са много добри. Това е за размери 195/65/15 и 225/45/17

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубаво, това са едни от най-добрите гуми - ако не и най-добрите.

И късмет - и ще казваш впечатления!

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

Хайде и аз да споделя моят опит от Северния полюс  :)

Гумите с шипове са забранени в голяма част от Европа, или могат да се използват ограничено време и при допълнителни ограничения - по-ниска скорост и калобрани. Затова ако искате наистина брутални зимни гуми, гласувам с двете ръце за TOYO OBSERVE GSI-5. Това са STUDLESS гуми (без шипове), които теоретично трябва да дават предимствата на гумите с шипове. И според мен го правят. Гумата използва специална смес с черупки от орех. Изключителни на сняг, по нищо не отстъпват на NOKIAN с шипове на лед и са най-доброто зимно, което съм карал на дъжд. Имат специална част на грайфера към борда, което им позволява без проблем да се пресичат коловози. На утъпкан сняг завиват като на шега. Неведнъж съм карал с две гуми на сняг и две гуми на асфалт - никакъв проблем. Минал съм над 10000 км при всякакви условия в Северна Швеция при температури достигащи  -40 градуса и съм изключително доволен. При единственото произшествие в една верижна катастрофа не задържаха гумите на автомобила зад мен, аз нямах проблеми да спра с претоварен автомобил. След удара колата ми не промени траекторията си и успя да задържи дистанцията до предния автомобил, а задният автомобил се завъртя и обра калая :( . Прекараният зимен сезон с тези гуми ме отказа от идеята да купувам гуми с шипове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да споделя моят опит от Северния полюс  :)

Гумите с шипове са забранени в голяма част от Европа, или могат да се използват ограничено време и при допълнителни ограничения - по-ниска скорост и калобрани. Затова ако искате наистина брутални зимни гуми, гласувам с двете ръце за TOYO OBSERVE GSI-5. Това са STUDLESS гуми (без шипове), които теоретично трябва да дават предимствата на гумите с шипове. И според мен го правят. Гумата използва специална смес с черупки от орех. Изключителни на сняг, по нищо не отстъпват на NOKIAN с шипове на лед и са най-доброто зимно, което съм карал на дъжд. Имат специална част на грайфера към борда, което им позволява без проблем да се пресичат коловози. На утъпкан сняг завиват като на шега. Неведнъж съм карал с две гуми на сняг и две гуми на асфалт - никакъв проблем. Минал съм над 10000 км при всякакви условия в Северна Швеция при температури достигащи  -40 градуса и съм изключително доволен. При единственото произшествие в една верижна катастрофа не задържаха гумите на автомобила зад мен, аз нямах проблеми да спра с претоварен автомобил. След удара колата ми не промени траекторията си и успя да задържи дистанцията до предния автомобил, а задният автомобил се завъртя и обра калая :( . Прекараният зимен сезон с тези гуми ме отказа от идеята да купувам гуми с шипове.

 

Благодаря колега, това звучи полезно, само един въпрос - тази гума дали издържа каране по асфалт сравнително много? Защото в шведски условия карането през зимата предполагам е предимно ако не и изцяло на сняг, но в български условия голям процент от карането през зимата си е по чист асфалт, чудя се как би й се отразило на гумата, дали няма да се изхаби супер бързо, имаш ли представа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук също има голям процент каране по асфалт, доколкото пътищата са изчистени до "сухо"´. Долната снимка е правена посред зима - температурата е около -25 градуса, но реално асфалта е чист. Бялото върху асфалта е замръзнал сняг на прах, който се носи от вятъра и завихря от колите:

 

033827809-big.jpg?r=0

 

От друга страна срам не срам трябва да си призная, че нямах възможност да сменя гумите след края на зимата и цяло лято карам с тях. Износването е прилично малко, като се има предвид че съм минал допълнителни над 10000 км при температури често надхвърлящи 30 градуса. Предполагам че ореховите черупки допринасят за по-бавното износване на протектора, защото гумата сама по себе си е доста мека. Мога да кача и снимка на гумите към момента, 25 000 километра и десет месеца след тяхното закупуване, като карането е 50/50 зима/лято :)

В мрежата има доста клипове с тези гуми, ако ти е интересно можеш да се разровиш. А цената беше съвсем прилична, дори бяха по-евтини от Мишлен, доколкото помня. Единственият недостатък е, че са сравнително шумни, но всичко зависи как  ги използваш. Колкото до разхода - с моята кола съм стигал до 3,9/100 при това реален (не по компютър) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, беше ми полезно :) Иначе, то по-скъпи от Мишлен май няма, поне след кратко ровене из сайтовете за гуми :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз да похваля Континенталките ТС850 за стандартната джанта 15-ка на Октавия 2 (195/65/15). Мисля, че около 110 лева парчето ми излязоха от вносител, вече 2 сезона ги търкалям и нямам забележки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересно, мерси!

А между другото - и Мишелинките използват някакво подобно масло - палмово ли, от слънчоглед ли.... Нещо подобно беше - и това им помага дълго да служат.

Иначе гумите на Тойо - през зимата карах 943, макар и за малко, и доста ми харесаха. :doubleup:

Същата история - гумата цепи по утъпкан сняг, и не й пука. 

Макар че то пък като беше една зима.... Смешка направо.

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Привет, някой с мнение за Barum Polaris 3?  :rolleyes: 
Мисля да ги си купя размер 165/70/13 за Skoda Felicia 1.6 АЕЕ MPI, 1997 год.
Имат най-доброто съотношение цена-качество(според теста на ADAC при 14 цоловите гуми) при 165/70/13 размера.
offtopic.gif Пролетта и лятото карах с летни Uniroyal Rain Expert 165/70/13 и съм очарован от поведението им и на суха, и на мокра настилка, особено при тази дъждовна година  :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-3 зими карах 105-цата с Поларис 2 и бях много доволен. Едната от тях беше последната зима с много сняг.

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2-3 зими карах 105-цата с Поларис 2 и бях много доволен. Едната от тях беше последната зима с много сняг.

 

Саше, на задномоторна каквито и да сложиш, върви като танк през снега. Даже и с летни. :)

 

 

Привет, някой с мнение за Barum Polaris 3?  :rolleyes: 

Мисля да си купя размер 165/70/13 за Skoda Felicia 1.6 АЕЕ MPI, 1997 год.

 

Купувай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Жоро, прав си. Наистина е така. Още си спомням тотално учудената физиономия на iavkata - една сутрин през въпросната зима с много сняг в Рударци. Тогава бях точно с барумките :)

 

Наистина съотношението цена-качество е добро. Междудругото бяха правени в Румъния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старата ми кола я карах с Барум Поларис (не помня кой-номер) и бях много доволен. Карах с тях 4-ри години като само първото лято ги смених с летни, останалите три години съм ги карал целогодишно. :D

 

За Шкодичката миналата зима взех TOYO S943, обаче не можах да събера по-сериозни впечатления, защото знаете каква беше зимата  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Жоро, прав си. Наистина е така. Още си спомням тотално учудената физиономия на iavkata - една сутрин през въпросната зима с много сняг в Рударци. Тогава бях точно с барумките :)

 

Пропусна да добавиш БМВ-то 5-ца, на което сума ти човека с лопати му разкопаваха пътя и то не можеше да се измъкне от преспите, а 105цата с 2 маневри разкопа всичко. Още не мога да го повЕрвам, така като го пиша, чак невероятно ми звучи, ама не е като да не го видях със собствените си очи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли впечатления от Bridgestone Blizzak LM-32 S. Мисля на тях да заложа следващите 3 зими. По-скоро притесненията ми са свързани с пробега, защото го дават доста по-малък спрямо Мишелин. За зимата ще сляза от 225/40/18 на 225/45/17. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.