Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Впечатления от Октавия 2


Боби Доктора

Recommended Posts

Здравейте, колеги. От две седмици съм собственик на Октавия 2 2.0 TDI; Elegance; 140 hp; DSG; произведена 2012 г. Купих я от ЕТ на 230 000 км. Честно казано съм неопитен шофьор и автомобила ми се струва супер комфортен за шофиране, но нямам голяма база за сравнение. До момента съм му сменил гумите, взех го обслужен (сменени масла, филтри, ролков и пистов ремък). Не искам да се хваля или оплаквам, на тоя етап съм много щастлив с Октавията :)

След смяната на гумите усетих едно леко придърпване на дясно, ако я пусна без да държа волана влиза настъпва линия отдясно след около 10 секунди при движение с 60-70 км/ч. Волна също е ми е перфектно изправен, лекостои наляво, когато карам направо. Ще ида на реглаж (регулаж?!? Винаги ми е било странно).

Имам и проблем с индикацията за отворена дясна предна врата. Самата индикация не работи или сработва, само когато вратата е много леко открехната.

Последното, което се сещам е, че ми говори на чешки и така и не открих как да сменя аудиото.

Ако някой може да каже нещо, което трябва да знам или по въпросите ми - благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За вратата - погледни маншона (в него де). Вероятно е прекъснат кабел. 

За реглажа - би трябвало в читав сервиз да оправят волана.

Кое говори в колата на чешки? Ако са надписите на менюто - там си има всякакви езици - просто го смени.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говори :-) някаква мома казва нещо, което един приятел чех каза, че е проблем с блутут устройството (парот от който ще се отърва скоро). Тръгвам и започва да говори и след 3 предупреждения казва, че има проблем със свързването и спира. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, т’ва вероятно е някакъв проблем със самия “парот”... Освен ако не е вързан някак по кан шината и тогава медията да дудне нещо. Ама се съмнявам. Но ще кажеш, когато го изстръгнеш :)

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли опция О2 преди фейса да извади информация на максидот дисплея за температура на масло, RDS и разни такива?

Иначе вече имам впечатления от разхода след чип тунинга.

С нормално каране, 80 средна даде по борд 5.4/100 което е ок за багажник пълен с багаж и куфар на тавана пълен до горе.

Гледал съм да карам в диапазона 2-3 хил. оборота като предимно  е била на шеста предавка.

 

п.с

С юнашко каране 6.5/100 което пак мисля, че е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Здравейте колеги!
Да повдигна малко темата и аз!
Смятам да сменям моята Октавия1 с Октавия2  TDI - 140 к.с. с 8 клапановият двигател ,4Х4 с 6 степенна ръчна скоростна кутия .
Имате ли идея колко може да е разхода на гориво,че досега не съм имал дизелов автомобил,а още по малко пък и 4Х4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Карам, О2 комби, 140, BMM, само с предно.

Приятел има Скаут със същия двигател, пътуваме много - лятото  палатки, колелета, зимата, ски и сноуборд.

2/3 от времето пътуваме със Скаута, сравнявайки разходите, почти винаги е с поне един литър отгоре на на моята кола.

Да не кажа, че на магистралата, натоварена и със скорост 140, отива над 7 литра, градско, зимата може и над 11 да отиде, ако е на къси разстояния.

Сега, вярно, Скаута е с едно 50-70кг по-тежък от стандартната 4х4, също така е с големи гуми (225/17).

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Моята не е скаут, но харча си е пак толкова, колкото казва колегата Bucket. Средно за няколко хиляди ми даде малко под 7 разход на смесено.

Извънградско е между 5,5 - 7. Градско от 7-11, зависи от сезона и трафика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя Скаут без да се стремя да карам икономично, просто стила ми е икономичен, но често изпреварвам и стигам често до 140 - 150, но за кратко и ми гори извънградско около 6 на 100. Но определено за градско каране е доста неикономична, тежичка е. Другото което забелязвам, че дали ще карам на 5 -та или на 6 - та разхода е почти един и същ.

Редактирано от Zinoto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

След чип, и малко смяна на железа 1.9 BKC твърдо мога да заявя под 5/100 извънградско.

София-Шумен-София среден 4.85 по борд и средна 80 км/ч за целия път.

Това с кутия на тавана, багаж, и зимните гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 5 г и 120хил. километра, мога да кажа, че мойта се е окопала на 6.3/100, но карането ми е далеч от икономично. Тежко софийско и на магистрала винаги на макс позволена. Това е 2.0 БКД и ДСГ, това дсг, се оказа най-икономичния автоматик, който съм имал, че и даже от много ръчки по икономично..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси, щом твоето е далеч от икономично и си на 6.3/100 с DSG, не знам аз в к’ви граници се вмествам с цифра у София 7.3/100 с ръчка. Т’ва е за около ~35К де. Останалите 5-6К извън селото вкарват малко спокойствие в разхода, но за 40К съм твърдо 7/100! Но пък понавървява тоз vRS де :)

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в софия съм 8+... но смесено ми е 6.3, абе тежка кола си е няма как.. врс а е с по големи дюзи и сигрурно е малко по лаком, но веселбата е супер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 3 години и 40К смесено ми е 6.5, но и аз съм далеч от икономичното.
Веднъж докарах 3.8 по пътя Боровец - София... но това е, защото пътят е само слизане.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Толкова различни разходи, че не знам кое да приема за нормален разход на моята шкода 1,9 105 кс - по борд в София в зависимост от трафика е от минимум 6,5 сутрин като няма трафик до 9 сега в снега в 18 ч. Този среден разход градско говоря за разстояние от вкъщи до работа - 10 км.

А на дълго извънградско под 5,3 не пада като не я настъпвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

При мен последното ходене за 220 км даде с кротко каране плюс две яки задръствания 4.6/100 нафукан с багаж  - и това с нафта от 1.40 София-Ловеч-Плевен.

След ремапа нещата се подобриха и колата вече няма нужда да я натискам, сега съвсем леко върви - не се задъхва както преди интервенцията.

 

Имам питане задните прашници на амовете трудно ли се сменят?

И някъде явно ми е спукана тръбичката за задната пръскалка.

Разглобих третия стоп, проверих дали не е запушен и като смукнах потече течност за чистачки.

Обаче като пусна да пръска назад не пръска а капе някъде зад задната гума.

 

Скоро съм за масло и филтри, mahle или mann е удачният избор?

За масло съм се спрял на Ravenol VMO 5W40, някой тук кара ли с такова - интервала ми е 15 000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега внимателно се сваля задна лява кора. Маркуча за течността минава точно до кабелите за задните светлини. Има една снадка на самия мъркуч там е проблема. Аз дори след като го включих му сложих и по една свинска опашка. А за прахоуловителите вдигаш на крик,сваляш гумата,горе на купето имаш 3 болта долу на носача е един. Сваляш целия комплект на земята амортисьор с пружина и прахоуловител и задължително с скоба за пружини сваляш самата пружина и след това и самия прахоуловител и разбира се демонтираш и тампона който е в горния край на амортисьора и след това по обратния ред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, Здравко написа:

... А за прахоуловителите вдигаш на крик,сваляш гумата,горе на купето имаш 3 болта долу на носача е един. Сваляш целия комплект на земята амортисьор с пружина и прахоуловител и задължително с скоба за пружини сваляш самата пружина и след това и самия прахоуловител и разбира се демонтираш и тампона който е в горния край на амортисьора и след това по обратния ред.

 

Колегата SunShine е питал за задните шок тампони ( прахоуловители) .

При О2 се сваля само амортизатора , който не е в пружината, а е извън нея . Дори не се сваля кората (подкалник) . Сваля се само задната гума .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е моя за това не съм прочел добре. А за теча който той е описал съм сигурен че е от това и затова съм писал че е нужен демонтаж на кората която е от вътрешната страна точно зад стопа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Update:

Заложих на риванол vmp 5w30

 

Да, проблема беше в снадката.

Имах прецакан датчик на парктроника и беше удобен момента.

Вече имам и парктроник и работеща пръскалка.

Прахоуловителите задните ще ги съчетая при смяната на дисковете след 30к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да ми кажете какво значи следната лепенка на вратата:

 

Както и къде да видя колко тежи по спецификация.

 

IMG_20200614_141306.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @SunShine - От горе, на долу:

 

Maximum permissible gross weight;

Maximum permissible towed weight (towing vehicle and trailer);

Maximum permissible front axle load;

Maximum permissible rear axle load.

 

В www . auto-data . net трябва да пише колко тежи :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и предполагах около 1500 кг според оборудването.

Има кантар на село ще ида да се претегля, точен е до десет килограма.

В сайта има неточности пишат го CR а той си е PD.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.