Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

СПАМ: Пързалки с DSG - stivi797 style


stivi797

Recommended Posts

Карам DSG от 4,5 години. Само миналата зима имам над 30 ходения по нашите планини за каране на сноуборд. С ръка на сърцето казвам, че до сега вериги не съм ползвал, въпреки че ги нося постоянно. Гумите са много важни в случая, но за тях имаме отделни теми.

 

Да, и на мен не ми се е налагало да ползвам вериги до момента.

Но когато колата тръгне да се пързаля - първо тръгва наляво, и после много бързо се завърта надясно.

И в тоя момент - само да не ти хрумне да натискаш газта - защото гарантирано ще се пребиеш! Или като минимум ще я потрошиш!

Остави я сама да си спре - това е по-добрият вариант!

Вече съм се въртял няколко пъти с нея - и знам за какво става въпрос.

Или ако искаш да я видиш как се държи - изкарай я на някое празно шосе, не особено почистено - и там я виж. За да си подготвен - особено ако ти е първа зима с нея!

А щом си с Гудиър - ако са новите УГ8 - те са добри! И едва ли ще имаш проблеми!

Иначе разликата с ръчните е малка - и няма защо да се притесняваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    18

  • PRR

    8

  • dude_BG

    6

  • Milen Dimitrov

    4

Най-много писали в темата

Първа зима ми е, a и като цяло.. досега не съм карал много много при зимни условия. ;) Сега ходих да гледам гумите, Ultra Grip 8 са си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише че не е препоръчително да те дърпат, но на мен ми се е налагало няколко пъти и не е имало проблем. За форсирането не съм забелязвал да го прави при мен, но не съм карал колата отдавна, и може просто да не съм му обръщал внимание. За кик-дауна не мисля че е вреден, все едно да сменяш скоростите на ръчна кутия низходящо и това да е вредно, освен ако нещо електрониката на DSG-то да не харесва да изпълнява кик-даун :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ръчни скорости можеш много фино да дозираш тръгването на полусъединител. С DSG зацепва веднага, превърта, ASR-а набива спирачка и си до там. Поне при мен бутонът ESP изключва само ESP. Гумите наистина са изключително важни!

 

Но когато колата тръгне да се пързаля - първо тръгва наляво, и после много бързо се завърта надясно.

И в тоя момент - само да не ти хрумне да натискаш газта - защото гарантирано ще се пребиеш! Или като минимум ще я потрошиш!

 

Имаш предвид пързаляне (превъртане?) на място или занасяне в движение? ASR-а в движение не ти ли помага срещу занасяне? Някой досега да се е завъртал с О2 и DSG в движение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид пързаляне (превъртане?) на място или занасяне в движение? ASR-а в движение не ти ли помага срещу занасяне? Някой досега да се е завъртал с О2 и DSG в движение?

 

Айде честито - и ти в клуба на феновете на Къци smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ръчни скорости можеш много фино да дозираш тръгването на полусъединител. С DSG зацепва веднага, превърта, ASR-а набива спирачка и си до там. Поне при мен бутонът ESP изключва само ESP. Гумите наистина са изключително важни!

 

Но когато колата тръгне да се пързаля - първо тръгва наляво, и после много бързо се завърта надясно.

И в тоя момент - само да не ти хрумне да натискаш газта - защото гарантирано ще се пребиеш! Или като минимум ще я потрошиш!

 

Имаш предвид пързаляне (превъртане?) на място или занасяне в движение? ASR-а в движение не ти ли помага срещу занасяне? Някой досега да се е завъртал с О2 и DSG в движение?

 

Аз съм се въртял (нямам ESP), но си беше чиста провокация от моя страна. Иначе Стиви пак списва Жълт Труд... При поднасяне или каквото и да е неконтролируемо държание на задницата, подаването на малко дозирана газ само ми е помагало. Един път по невнимание дрифтих на Опълченска на спускането от Руски паметник към мола... когато поднесе дупарата, ако не бях дал леко газчица - да измъкне предницата, щях да се изхакам в десния бордюр. Така че, Стиви тоя път [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз също нямам ЕСП - но дозираната газ просто не успях да я подам!

Скоростта ми беше малко по-висока от необходимото - а и беше нанадолнище.

И всичко стана за част от секундата!

И ставаше въпрос за лед, на който после като стъпих - и щях да падна.

Лед - като огледало.

Тъй че ти си направи сметката какъв жълт труд е било!

Жълт труд насмалко щяха да ми станат гащите - а хем не съм от страхливите, да кажеш. Обаче си беше екшън - отвсякъде!

Опълченска - хайде сега, недей да я сравняваш със шосе в глухата провинция, което едва ли е било чистено през последните 48 часа!

Опълченска все пак я чистят..... Настилката й може да е доста гладка - но все пак сипват едно-друго. И то през 2-3 часа - нали съм ги виждал. Опълченска е все пак, и има колкото искаш представителни сгради, посолства, и всякакви други такива......

И именно затова предницата те е измъкнала - защото е захапала!

Но ако е гол лед - няма да захапе, и няма да те измъкне! Гаранция! [-X

Така че не се лъжи, че след като малко си понатиснал газта на някоя софийска улица - и това е същото, както да караш по някое непочистено и заледено шосе....... В далечната провинция - което го чистят и опесъчават веднъж на три дни.

А аз вчера се качих до Щастливеца - за да си пробвам старите гуменетки, дали все още стават. И искам да ти кажа следното - въпреки че е на 20-30 км от София - но разликата е от земята до небето!

Все едно се качваш сред вечните ледове - макар че беше почистено, аз се разминах поне със 7-8 снегорина.

Но както е почистено - така вече беше и позамръзнало!

Зер температурите - бяха минус 6 или нещо такова.

Тъй че, Дуде - да ме прощаваш, но тоя път..... [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при занасяне на предното предаване малко газ винаги помага за да "захапят" колелата отново. Ама първо трябва да се пусне газта за части от секундата. На лед май положението е коренно различно.

 

Аз също провокирах завъртане миналата зима на паркинга на Метро за да изпробвам ESP - беше частично сухо и частично лед. На сухо - ОК, веднага стабилизира, но на леда се завъртях като пич. Ta на ESP трябва да се разчита само на сухо, на лед не върши никаква работа. Зимните гуми са ми хубави - Semperit SpeedGrip 2

 

Айде честито - и ти в клуба на феновете на Къци smile048

 

Аз съм си фен на Къцката и не го крия smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при занасяне на предното предаване малко газ винаги помага за да "захапят" колелата отново. Ама първо трябва да се пусне газта за части от секундата. На лед май положението е коренно различно.

 

Аз също провокирах завъртане миналата зима на паркинга на Метро за да изпробвам ESP - беше частично сухо и частично лед. На сухо - ОК, веднага стабилизира, но на леда се завъртях като пич. Ta на ESP трябва да се разчита само на сухо, на лед не върши никаква работа. Зимните гуми са ми хубави - Semperit SpeedGrip 2

 

Айде честито - и ти в клуба на феновете на Къци smile048

 

Аз съм си фен на Къцката и не го крия smile049

 

Ето за това става въпрос - ако може да захапе за нещо, захапва!

Но ако няма за какво - тогава как са нещата?

Иначе Семперита Спийд Грип - за тая година го дават сред първите гуми! А и миналата година никак не беше сред последните.......

И мерси за фенството! Ще черпя! :smt017 smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми Стиви, ти сам си плюеш в сурата... първо не помагало подаването на газ, после излиза, че било лед на стъкло... тогава, ако ще с БТР да си, пак ще се претрепеш... не ми се водят каквито и да било спорове с теб - безрезултатно е, все едно да разговарям със стена. Повече няма да ти отговарям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво си плюя в сурата?

Аз просто споделям моя опит - все пак три пъти съм се въртял вече с Октавиана, и имам някаква представа - конкретно при нея как стоят нещата.

Когато е лед като стъкло - няма как да ти помогне каквото и да било!

Просто пускаш газта - и накъдето се завърти!

И ако си с ниска скорост - едва ли ще изскочиш от пътя.

Или вероятно може да опиташ да направиш нещо с ръчната спирачка - но досега не съм го пробвал, и не знам колата как ще реагира.

Иначе тоя номер - да подадеш газ, и предницата да те издърпа - много пъти ми се е случвал, и съм благославял предното!

Като през това време съм гледал и как разни безпомощни Баварци и Мерджовци се опитват да се разминат с мантинелата......

Но както вика един приятел - това са летни коли! Тия със задно.

Или вече не знам какви програми за стабилизация трябва да имат, и какви блокировки - за да издрапват през зимата. Без проблеми имам предвид...... А не да подмятат задница, или да ги буташ - дори и на паркинга. smile091

Редовно го бутаме един такъв..... Не че е проблем - но човекът има пари, и най-малкото, би могъл да си купи по-читави гуми.

Иначе автомата през зимата - не смятам, че пречи. И дори при умерена хлъзгавица - може би донякъде помага - защото играе ролята на нещо като антиблокировка.

Карал съм Октавия като моята, но с ръчни - та такова ми е впечатлението.

Но вече ако е много хлъзгаво - няма никакво значение какви са скоростите......

Тогава просто трябва да се молиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сухо - ОК, веднага стабилизира, но на леда се завъртях като пич. Ta на ESP трябва да се разчита само на сухо, на лед не върши никаква работа.

 

Няма електроника, която да се противопостави изцяло срещу физичните сили. За това и на сняг, камоли на лед, едно ESP може да се опита да ти помогне, но не и да разчиташ изцяло на него.

 

Също така да отписваш генерално ESP-то, че помагало само на сухо също не е оферта. На мокро върши прекрасна работа!

 

 

btw ASR-а е под фукция на ESP и изключвайки него задължително изключваш и ASR-а. Така беше при Бора-та ми, която имаше ESP и така е при Шкодата ми, която също има ESP. Тествано десетки пъти, въртиш гуми като пич и нищо не се и опитва да те спре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спор няма - електрониките и всякаквите програми за стабилност са нещо много полезно!

Но и само на тях да разчиташ, и да си мислиш, че винаги ще те извадят от опасната ситуация - също не става!

Навремето един стар шофьор ми беше казал следното :

- Момче, добрият шофьор не че умее чак толкова да се измъква виртуозно от трудните ситуации - а просто не ги допуска да възникнат!

Иначе АСР при Шкодата върши много добра работа - макар че не е пълна програма за стабилност. Но пак се справя съвсем прилично!

И ако си с добри гуми - можеш и на Луната да стигнеш!

Само не знам как е дотам с бензиностанциите...... :mrgreen:

Няма проблем - който каквото му е трябвало - го е прочел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз също провокирах завъртане миналата зима на паркинга на Метро за да изпробвам ESP - беше частично сухо и частично лед. На сухо - ОК, веднага стабилизира, но на леда се завъртях като пич. Ta на ESP трябва да се разчита само на сухо, на лед не върши никаква работа. Зимните гуми са ми хубави - Semperit SpeedGrip 2

 

 

Колега тук не съм съгласен с теб.

На мен ми се е случвало на лед точно ESP системата да си свърши работа. На път за Свищов по тесните пътища един крен с Голф взимаше завой без видимост и то доста бързо през средата на платното и след като рязко дадох десен задницата тръгна точно към Голфа и системата я върна към правата. И този с голфа се размина, защото ако се беше ударил в джипа не ми се мисли какво щеше да стане. И гумите ми бяха хубави на един сезон, но пак без системата щеше да стане мазало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето един стар шофьор ми беше казал следното :

- Момче, добрият шофьор не че умее чак толкова да се измъква виртуозно от трудните ситуации - а просто не ги допуска да възникнат!

 

Aз пък съм чувал , че един дядка бил казал, че можел да вдигне Земята с лост стига да има опорна точка ...

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Aз пък съм чувал , че един дядка бил казал, че можел да вдигне Земята с лост стига да има опорна точка ...

;)

 

И достатъчно дълг лост smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Aз пък съм чувал , че един дядка бил казал, че можел да вдигне Земята с лост стига да има опорна точка ...

;)

 

И достатъчно дълг лост smile092

 

Явно тоя лост е превключвал повече от 8 предавки! smile091

Само това да не го сметнат за спам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И достатъчно дълг лост smile092

 

А един колега може да го направи това и с достатъчно дълъг ПОСТ, мен ако питаш. Мисля, че всички сме се убедили в това. smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А един колега може да го направи това и с достатъчно дълъг ПОСТ, мен ако питаш. Мисля, че всички сме се убедили в това. smile091

 

Пази боже! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиша го, естествено!

Колега Димитров - имал си късмет! В този конкретен случай!

Но бай, бабо - да не те среща мечката!

Смяташ ли обаче, че всеки път ще можеш да разчиташ на ЕСП то - че ще сработи, и ще те измъкне?

Всеки има свой опит, и свои впечатления - и от програмите за стабилност, и дори от обикновените ( вече ) АБС системи.

Един ги хвали - друг ги псува.....

Един им се предоверява - а друг ги изключва.

Един си купува кола с максималното количество такива екстри - а друг гледа колата му да е гола, без нищо.

Какво доказва това обаче - нищо не доказва.

Доказва може би, че колкото хора - толкова и табиети.

И дори не доказва ползата от такива програми - която е безспорна.

Хората и тестове правят - и то ралийни пилоти, които имат много по-голям опит от нас, обикновените шофьори.

Защото колкото и да се правим на велики - все пак сме обикновени шофьори.

И караме обикновени коли.

Но ако караме разумно - все си мисля, че много по-рядко ще попадаме в разни ситуации, и съответно, много по-рядко ще се удряме!

Без значение дали колите ни са оборудвани с АБС, маБС, ЕСП или каквото там още са измислили конструкторите!

Ами навремето как караха хората - когато нямаше такива системи?

Познавам шофьори - които за 20 години нямат нито едно произшествие.

А познавам и такива - които за 5 години са направили 10 катастрофи! Или може и повече да са!

При това познавах такива хора и преди 15 години - а и сега също познавам подобни образи.....

Това за какво ти говори?

Явно си има хора - които винаги карат разумно.

И има и такива - които винаги карат като за последно!

Какъв е изводът - трябва да се кара разумно - независимо от електронните помощници.

Не кротко, не да се влачиш по пътя, та хората да те псуват - а именно разумно.

А и някой опит да направиш, та да видиш как се държи колата - също е нещо много смислено!

И в тоя план - браво, колега Евин, опитал си - и си ги видял нещата! За себе си!

Нека и това да имаме предвид - всеки си вади свои заключения от ситуациите - защото сме различни!

И различно реагираме, и опитът ни е различен, и рефлексите, и темперамента - и всичкото!

Но ако не се познаваме, и ако не сме видяли как реагираме - ще знаем ли как да постъпим в една по-екстремна ситуация?

Ето това се попитайте - преди да почнете с мезето! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.