Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

СПАМ: Пързалки с DSG - stivi797 style


stivi797

Recommended Posts

 

И достатъчно дълг лост smile092

 

А един колега може да го направи това и с достатъчно дълъг ПОСТ, мен ако питаш. Мисля, че всички сме се убедили в това. smile091

А и изобщо не му трябва опорна точка smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    18

  • PRR

    8

  • dude_BG

    6

  • Milen Dimitrov

    4

Най-много писали в темата

Колеги ,само да кажа, чести първи снег и с DSG, ESP, ULtra Grip8 i 830P или без тях - Безаварийна зима и "употребявайте" умерено по празниците или карайте предпазливо, но не и употребявайки да карате :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ,само да кажа, чести първи снег и с DSG, ESP, ULtra Grip8 i 830P или без тях - Безаварийна зима и "употребявайте" умерено по празниците или карайте предпазливо, но не и употребявайки да карате :)

 

Разумно!

И ги пробвайте гумите - как се държат!

Та да придобиете впечатления.

На празен път обаче, ей!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но когато колата тръгне да се пързаля - първо тръгва наляво, и после много бързо се завърта надясно.

И в тоя момент - само да не ти хрумне да натискаш газта - защото гарантирано ще се пребиеш! Или като минимум ще я потрошиш!

Остави я сама да си спре - това е по-добрият вариант!...

Това го вадя от контекста, като и не знам от къде е тръгнала темата, но виждам, на къде отива! Да даваш такива съвети е НЕправилно! Неуместно, неморално, ненужно и всякакви други думи с "НЕ" отпред!!! По-голяма глупост от това, което ти си написал да се направи - не може да се направи! И гледам, че под теб колегата пише, че му е първа зима едва ли не и ми иде да си тегля куршума - честно. Сега, ако искаш някак си да почнем да изчезваме от Земята - съветите са ти правилни.

Първо... Какво значи, че колата тръгва първо наляво? А после бързо надясно? Някаква процедура следва колата, когато и стане хлъзгаво ли? Ако тръгне в която и да е посока - продължава си в нея, ОСВЕН ако няма външна намеса! ESP ли ще е, намеса на човека зад волана ли ще е - няма значение! Да тръгне на някъде и да си промени посоката е невъзможно, особено ако се пързаля!!! Физиката си е физика! Иначе има магия...или нещо друго.

Второ... Да не ми хрумне да натискам газта, защото гарантирано!!!! ще се пребия??? Явно наистина нищо не отбираш от каране в зимни условия, така че не давай подобни съвети - това е абсолютно НЕвярно!!! Кола с предно предаване се управлява точно с десния педал и малко корекции на волана.

И последно - да я оставя сама да спре??? Ами ако спре в спирка пълна с хора??? Можеш да си спестиш толкова много отрицателни емоции с малко знание и правилно използване на ресурсите, а ти съветваш да оставя колата да спре сама...

Много моля, пиши по нещата в които си НАИСТИНА вещ!!! Ако не си - не си позволявай да даваш препоръки и съвети, които не са верни и могат да доведат до неприятни ситуации, да не бъда и още по-черноглед... Говоря специално за конкретния повод, поради който пиша и аз тук - откровено ГЛУПАВИТЕ съвети по-горе, които предлагаш! Предполагам, че не съм ти на годините, но го написах това, понеже виждам, че ти пък не си ми и на грам от опита явно и говориш тотални глупости. И това честно казано не ме касае, докато си го пазиш за себе си, но да си позволиш да даваш такива съвети на някой, който ще кара първа зима така да се каже, ми изглежда като предумишлено убийство!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поста на колегата zloQQQ ме накара да прочета пак темата и мненията на stivi797 .

Замислих се , че може наистина някой колега който няма опит при зимни условия да чете това ...

1-во ... stivi пише за НЯКОЛКО "въртенета" които е преживял ... :-k

2-ро "само да не си помислиш да подаваш газ...." следващ пост ... "и на мен ми се е налагало да давам газз за да ме издърпа и съм благославял предното" .... :^o

3-то улиците били различни , ами дай по-младите да карат само по права прясно асфалтирана улица smile049

4-то то бяха едни съвети от стари шофьори , то беше чудо.... (това може и към 1-во да се причисли )

5-то "Остави я да си спре сама" ... без коментар !

 

Има и още ама да не става спам .... Просто знам аз когато започвах да карам , как съм слушал съвети ....

P.S. Едно е да се пише за разход и т,н, , друго е да "съветваш" за важни неща.

Това е .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва тая процедура, че явно зависи от реакциите на диференциала!

И след като всеки път колата реагира така при завъртане върху лед - реших да го споделя, защото може и да е полезно за някого.

Иначе ако някой преценява нещата по друг начин, и ако е решил да реагира различно - ами няма лошо, да действа, пък после ще разказва какво е станало!

За опита и за уменията - вижте, не ги коментирам, защото не ви познавам. Не коментирайте и вие - защото и вие не ме познавате.

А ако се мислите за такива царе на волана - нека и това да ви кажа, че прекалено много мои приятели, всичките до един с много опит, и с много километри зад гърба си - но и с огромно самочувствие! - си отидоха от тоя свят!

И това, за управлението с десния крак, и с мааааалко корекции на волана - това става, колега - но не на лед!

А трябва гумите все пак да зацепват за нещо!

Иначе, когато не зацепват - нещата са мнооооого по-различни.

Не си ми на годините - именно......

Ще добавя и това, че не си карал колкото мен през зимата - и не само Шкоди, а и други коли.

Нямаш и колкото мен катастрофи зад гърба си - затова не виждам как преценяваш кой съвет е самоубийствен, и кой не е.

Не че искам да се хваля с това - но на лед, или на черен лед както му викат - нещата стават съвсем други!

Просто като попаднеш на такъв лед - опитай да направиш нещо с газта - и ще видиш, че хиляда пъти ще съжалиш за това!

Не дай Боже, разбира се - да ти се случи!

И пак повтарям - газта може да ви издърпа - но не и на много хлъзгаво!

Има голяма разлика - между гладък лед, и киша, да речем, или хайде, нека да е сняг.

И всъщност предното в такива ситуации - много подвежда!

Защото колата е по-стабилна, отколкото със задно...... Обаче веднъж срине ли се предното - то се срива много по-рязко и неконтролируемо, и по-трудно можеш да направиш нещо!

Но всеки, който е карал много, го знае това - тъй че е излишно да го напомням. Или може би не е излишно?

Улиците били различни.....

Ами различни са!

Я сравнете шосетата в дълбоката провинция - със софийските улици!

Разликата е като от земята до небето!

Но просто ако човек внимава - вероятността нещо да се случи е минимална!

Без значение с какви скорости, и с какви електронни помощници и програми разполага!

Ето това проумейте!

А другото - то не е толкова важно.

Иначе препратката към съветите за зимно каране - е много разумна! :smt017

И човекът, който я е дал - явно все пак е схванал какво съм имал предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не, Стиви, тука никой не може да схване точно какво имаш предвид. Явно сме доста залупени... Хубаво поне, че не ни обръщаш внимание и си караш, както си знаеш... smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

 

Колега .... Поне за мен постовете ти са толкова дълги , че се получава едно противоречие или просто сериозно объркване , Това е smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Захлупени - не бих казал.

Виж, упорити - това да!

Но, момчета - не бъркайте улиците в София - със пътищата в провинцията!

Разликата е огромна!

Пак казвам - като от земята до небето е!

И казвам как реагира колата при завъртане - но когато вече нещата са извън контрол.

Нарочно го казвам - защото може и да бъде полезно за някого!

Но има голяма разлика между това да овладееш колата, обаче отдолу все пак да има за какво да зацепят гумите - и ледена пързалка, по която се пързаляш надолу без никакъв контрол!

И я гледаш колата, че отива нанякъде - но нищо не можеш да направиш.

В тоя случай - просто трябва да пуснеш газта. И вероятно може да се опиташ да я уловиш с волана - пък ако се получи.....

Но ако дадеш газ - както колата се е завъртяла - е много голяма вероятността да напуснеш пътя, и да се обърнеш!

Обръщал съм се така - та знам!

Докато ако не даваш газ - тя стига до снежния насип край пътя, и спира. И най-много да забършеш пластмасовата престилка в долната част на бронята - което е бял кахър.

Или ако има канавка - спира в нея. Но ако скоростта е ниска - дори не можеш и престилката да счупиш.

Или ако направи пълен оборот - пак ще остане на пътя........

Във всички случаи обаче - ще се разминеш с малкия дявол!

Ами все си мисля, че той е за предпочитане.

Пък вие вече си преценявайте за себе си - какво да правите.

Дали газта да натискате, дали спирачката, дали със волана да я изправяте колата.....

Всеки сам си преценява.

Грешките обаче - после излизат скъпо! smile049

Затова - мислете и преценявайте!

И ги отработете нещата - на празно шосе!

За да знаете как ще реагира колата - а и вие как трябва да реагирате.

И дано тоя път да сте ме разбрали! :smt017

А за постовете - да, има го донякъде и това..... За съжаление.

Но как да се кажат с половин изречение нещата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Искренно се надявам нито един новобранец да не ти чете глупостите! Честно. Сам си казваш - имаш много катастрофи зад гърба си. За съжаление с тези съвети няма да са ти последните! И вземи прочети 2-3 книжки за "майсторско кормуване". Като ги прочетеш ще разбереш какви глупости ръсиш. Съжалявам за острия тон, но вече ставаш опасен за околните!

 

В заключение само ще напиша една мъдра мисъл от дядо ми "Не е добър шофьор този който умее да излезне от критична ситуация, а този който умее да не влезне в нея!". Явно при теб не се отдава нито едното, затова по-добре не давай съвети!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрено се надявам нито един новобранец да не сяда зад волана - без да е посвикнал поне малко с колата, и без да й е опитал реакциите.

А и своите - за да е наясно какво може, и какво не може, и съответно какво трябва да научи!

Пък катастрофите - съм ги имал преди години. И то именно заради това - защото съм се мислил за голям цар на волана! На 20 или на 30 години, примерно - когато на човек морето му е до коленете.

Впрочем, виждам, че и вие се мислите за такива - големи царе на волана.

Няма лошо - но човек винаги има какво да научи - колкото и да е добър!

А и винаги има какво да го изненада - колкото и да е подготвен!

Иначе книжки за майсторско кормуване съм прочел много - а и тук някъде имаше съвети по въпроса, и дори и аз бях добавил нещо към тях.....

Само че нещата не стават само и единствено с четене - а трябва и да се опитва.

Спортистите стават добри - като тренират!

А не като четат книжки!

Никой спортист не е станал шампион само с четене!

Не че отричам книгите - няма такова нещо.

Но след четенето идва и практиката..... И тя понякога внася своите корективи във прочетеното.

Освен това, е хубаво човек да се научи да реагира инстинктивно - и да си ги създаде инстинктите!

А не да разчита на прочетеното - за тези малки частици от секундата, които му остават, за да реагира.

Или ако в тоя момент единствената му реакция е да натисне газта - не трябва да се чуди, ако това се окаже една голяма грешка!

На сух път - нещата са едни....

На мокър - вече други.

На киша, или на сняг - съвсем други.

И вече на лед - мнооооого различни!

Който се е въртял на такъв - той знае за какво става въпрос!

И аз съм се въртял - през последните години. Но, за щастие, скоростта беше ниска - към 30-40 км/ч. И пак беше сравнително висока - като за такъв лед!

Обаче ако бях опитал някакъв номер - гарантирано щях да имам проблеми!

И именно затова казвам - в такава ситуация многото газ пречи! И по-добре я остави колата - да спре сама!

А всякаквите опити с волана и особено с газта - съм ги виждал как свършват, а вероятно и вие сте ги виждали.

И вероятно сте чували коментарите - Абе, стана нещо, и загубих контрол над колата.... Ако се е разминало само с ламарините.

А и през тая зима - тия истории ще ги има достатъчно много.

Та ще ги видим нещата..... А също и големите царе.

А мъдростта на дядо ти - и на мен са ми я казвали.

И именно това гледам да правя - да не попадам в ситуации.

Но тъй като все пак и това се случва - защо да не споделя впечатления?

Казвате му на някого какво ще стане на лека или средна хлъзгавица.....

А аз казвам какво ще стане - ако се завърти на много хлъзгаво!

Спирам дотук - и няма какво повече да коментирам.

Кой разбрал - добре!

Който не е - си е за него.

А който е седнал в колата, и дори не е опитал накъде ще тръгне, когато набие по-яко спирачки - няма да го мисля.

А ще кажа само едно - да е мислил, и да е опитвал.

И ще се помоля за всеки един от вас - пък белким помогне. :smt017

И за днес - всичко добро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторското едва ли е било на лед.....

Иначе не е зле като идея! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде видя някой да е написал "много газ"?!??! Къде изобщо видя някой да пише да се дава допълнително газ? Пък и къде видя някой да е писал, че е майстор на волана? Просто написах(ме), че пишеш глупости, които не са верни. Пример:

 

В тоя случай - просто трябва да пуснеш газта.

 

това води до почти 100% завъртане! Двигателя действа като спирачка и вместо да имаш сцепление не управляващите кола имаш блокаж и пълна липса на управляемост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви, не че нещо, ама от последните няколко седмици откак си във форума стана ясно(по твои думи), че не дочуваш, не виждаш(с едното око), далтонист си и, за да е пълно щастието - имаш N катастрофи зад гърба си. Та, на базата на всичко това мисля, че всеки трезво мислещ човек би стигнал до извода или да се откаже от шофирането за свое добро и за това на околните, или да сяда изключително рядко зад волана. И също така да не раздава компетентни съвети, от които могат да пострадат невинни хора. Надали искаш някой да ти тежи на съвестта, защото е послушал безумията, дето пишеш. Няма да цитирам ZloQQ с всичките му думички с "НЕ" отпред, но ти си изброй всички които можеш да се сетиш, все ще са верни в случая. Това го пиша, не за да се заяждам, а защото наистина ме плашат подобни хора, с подобен "опит" и искрено се надявам аз, или близките ми да не ги срещаме по пътищата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като си се завъртял!

Чети какво пиша.

И мисли - а недей да ме апострофираш.

Със сигурност си имал такива ситуации!

Какво сцепление имаш тогава - като се завъртиш?

И каква спирачка?

Няма такива неща!

И всичко става за част от секундата!

И пак ти казвам - не става въпрос за някое леко занасяне из софийските улици!

Макар че и по тях може да се пребие човек......

Но все пак трябва повече да се постарае!

 

Да де, Гога - но имам книжка, и карам разумно.

И тия, които са ме виждали при НИМ - вероятно ще го потвърдят, защото са ме виждали.

И никого не съм сгазил - а и не смятам, че ще го направя.

Дори и куче не съм сгазил - камо ли човек!

Просто защото не се мисля за толкова велик - за разлика от някои други хора.

Които, вместо да се замислят - се скъсват да ме апострофират.

И аз не им се обиждам - защото знам, че хората са такива, а особено българите - все се съмняват, все отричат, все апострофират..... Такава е човешката природа - да отрича и очевидното. Пък неочевидното - то вече направо се приема за нещо кощунствено.

Това е - елементарно е!

Плашат те хора с подобен опит...... А не те ли плашат такива като Максим Стависки - с великолепно здраве, отвсякъде - и пили по пет ракии?

И седнали зад волана на Хамъра!

Такива не те ли плашат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като си се завъртял!

Чети какво пиша.

И мисли - а недей да ме апострофираш.

...

 

Мисля. Или поне се опитвам. Ама след като си се завъртял това вече е факт и нищо не можеш да направиш! Ама нищо. Правиш го преди да се завъртиш! Или по-точно в момента в който почваш да се въртиш. Но ти дори не си писал за това. Дори имам подозрението, че изобщо си нямаш на идея кога колата почва да занася и кога е занесла!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

траляляля днеска карах с летни джапанки на лед при спускане от един баир... От 80 км/ч на 4 предавка при пипане на спирачка колата веднага се усети че ще литне, махнах крака от спирачката изключих от скорост с междинна газ на 3 предавка на 3500 оборота и плавно падна скороста до 40 и си минах на 2 предавка и ... тъкмо дойде завоя с мантинелата. Маршрут с Бяла към гр Сливен. Не съм чел кво сте писали по предните постове ама спирачка на лед = на блондинка с кредитна карта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрено се надявам нито един новобранец да не сяда зад волана - без да е посвикнал поне малко с колата, и без да й е опитал реакциите.

А и своите - за да е наясно какво може, и какво не може, и съответно какво трябва да научи!

 

И как точно да стане това без да седне зад волана - по интернет, като ти чете глупостите ли?

Да постои на дясната седалка да посвикне с колата, и да я чака за да и виде реакциите.

 

Къци, ти за авто цензура чувал ли си? Ако не си потърси в интернет, ограмоти се и си я самоналожи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Следва тая процедура, че явно зависи от реакциите на диференциала!

И след като всеки път колата реагира така при завъртане върху лед - реших да го споделя, защото може и да е полезно за някого...

...За опита и за уменията - вижте, не ги коментирам, защото не ви познавам. Не коментирайте и вие - защото и вие не ме познавате...

А ако се мислите за такива царе на волана - нека и това да ви кажа, че прекалено много мои приятели, всичките до един с много опит, и с много километри зад гърба си - но и с огромно самочувствие! - си отидоха от тоя свят!

...Не си ми на годините - именно......

Ще добавя и това, че не си карал колкото мен през зимата - и не само Шкоди, а и други коли...

...Нямаш и колкото мен катастрофи зад гърба си - затова не виждам как преценяваш кой съвет е самоубийствен, и кой не е....

...Обаче веднъж срине ли се предното - то се срива много по-рязко и неконтролируемо, и по-трудно можеш да направиш нещо!...

Ще коментирам само нещата, които съм избрал от писанията ти.

След като колата ти се върти всеки път по един и същ начин дали не ти е минало през главата, че правиш една и съща грешка всеки път и не само, че не си взимаш поука, а според мен изобщо не знаеш, че грешиш в нещо!

Опита и уменията ти най-вече си позволявам да коментирам, вадейки си изводи от абсурдите, които пишеш. Не е нужно да те познавам - виждам, какво пишеш! А и един такъв "компетентен по всичко капацитет" си имам за баща

Тези твои приятели с опита, самочувствието и т.н. Не мога да си ги представя, що за хора са били, но явно не са били нищо от това за което ги мислиш.

За годините... Да, не съм ти набор, но съм получил голяма част от възпитанието си от хора, които са на възрастта на твоите родители и това ми възпитание ме е научило да съм отговорен. Заради това и пиша тук в момента.

За това, че не съм карал, колкото теб зимно време и различни от Шкода коли... Искаш ли да се обзаложим? Виждам, че споменаваш за черен лед, сигурно знаеш тогава, какво е джобно ножче... Дискавъри явно гледаш...За километри изобщо няма да отварям дума - там гарантирано не се справяш със задачата!

Катастофите ти... Не съм ти на годините и слава Богу и на катастрофите. За 18 години каране нямам причинена от мен катастрофа. Всъщност една имам ама Евгени е виновен, щот ме разсейваше и не разбрах, че корсата пред мен иска да остави един тир място пред себе си и го подпрях толко леко, че нямаше и следа. Извинявай, но да обесняваш, колко катастрофи имаш, че си се въртял със Шкодата незнам си колко пъти /уж улегнал човек/ и подобни глупости и същевременно да ми даваш съвет за безопасно шофиране... Или ме/ни смяташ за глупак/глупаци или просто те хапе кучето така да се каже! И понеже имам здрав разум и както писах поемам отговорности, такива, каквито когато си бил на моите години даже не са ти минавали през главата - продължавам да си отстоявам преценката, за самоубийствените съвети, които ръсиш!

Сриването на предното... Единствено на спускане при навит волан и натисната рязко спирачка ми се е случвало и няма проблем да се справиш!

Да питам се сещам, когато се въртиш и чакаш колата да спре сама, какво правиш? Стискаш волана и зъбите здраво или пускаш волана и си закриваш очите, молейки се?

От това, което си написал, моят извод, за мен без да ангажирам никой друг е следния: ти не си кадърен шофьор!

По повод другите ти словоизлеяния за това, какъв е българина, каква е човешката природа, какво отричаме и в какво вярваме ще кажа само - не си прави изводи за останалите според теб!

И отново ще те помоля да пишеш и помагаш там, където наистина си вещ и можеш да бъдеш полезен! Модераторите са много толерантни, недей да ги изпитваш.

Накрая ще напиша нещо не по тази тема. Лично на мен не ми е приятно да чета откровенните подигравки по твой адрес в други теми и въпреки че доста се трудиш да си ги заслужиш не одобрявам това поведение на колегите във форума, но явно просто не се сдържат...и ги разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... скоро ще трябва нов раздел на форума и в главата ми се върти едно име ”психиатрия” smile092 smile159

Това не ти ли харесва: "stivi797 style"?

 

Километри, години зад волана, ЕГН, катастрофи - какво сега ще си ги размахваме ли?

Велко завиждам ти, че не си строшил ничия кола - дано все така си остане.

Не че съм на годините на Стефан, но смея да твърдя, че имам опит зад волана и то с почти всякакви автомобили. И въпреки изминатите километри (също не малко) и сменените автомобили за себе си знам, че НЕ съм професионалист и НЕ съм безгрешен (2 тотални щети по моя вина). Но не се чувствам и ***, поне не толкова че да следвам "съветите" на stivi797

stivi/Стефане/Къци..... - не се излагай бе човек. Спри се. На мен ми става обидно да чета коментарите по твой адрес - а на теб? От написаното до тук (насилих се да го прочета) оставам с впечатлението, че си със садо-мазохистични наклонности. Садистично се опитваш да подведеш някого да последва безсмислените ти съвети, и с (явно) мазохистично удоволствие очакваш да започнат да ти се присмиват всички.

 

Дано имаме късмета да срещаме по-малко "компетенти" от твоя ранг по пътищата - ще имаме шанс да поживеем повечко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да почна да отговарям по ред на номерата.

 

Колега, а да виждаш какво съм написал – че човек трябва да опитва?

Това четеш ли го?

Да сипе гориво, да я изкара колата на празен път – и да я пробва.

Иначе по Интернет не става….. А и само с четене на умни книжки – също.

Но кой да чете – какво съм писал…..

 

Ето, колега, сещаш се – че след като си се завъртял, това вече е факт и нищо не можеш да направиш!

Светва ти, значи!

Правиш каквото трябва преди да се завъртиш – да, но ако успееш.

А ако не успееш – се завърташ.

Не всеки път обаче се получава да я овладееш колата – нали?

От 20 поднасяния – поне веднъж няма да я овладееш.

Така е, нали?

А не пиша за това, какво се прави в момента, когато поднесе – защото за това е писано толкова много, че просто няма накъде повече!

Та дори и тук, във форума, имаше съвети по въпроса, и цяла тема за майсторското шофиране – и аз какво да добавя?

 

Спирачка на лед = блондинка с кредитна карта!

Много вярно казано, колега!

Ето – значи си пробвал как са нещата!

Не било толкова сложно, а?

И го знам оня път…. Доста е опасен през зимата.

А пътят между Бяла и Волово – там как е?

Я разправи на колегите – как стоят нещата по оня край!

 

Правя една и съща грешка….. Коя е грешката?

Право шосе, с добра видимост, с лек наклон надолу – и в един момент се оказва, че пътят е много хлъзгав.

Тоест, отдолу е лед – като огледало.

И дори и автомобили със 4х4 задвижване губят контрол върху него.

Може би грешката ми е, че не съм баба Ванга – и не знам, че точно тоя участък е изключително хлъзгав?

Та да туря вериги, или нещо друго подобно да направя….

Ами не съм – макар че имам роднини в Петрич, и живееха през три къщи от нейната.

Или може би скоростта ми е била висока – първия път беше 35 км/ч. И като се завъртях – колата се качи на ледения насип отдясно, и погънах пластмасовата престилка отдолу на бронята.

Нищо кой знае какво – но все пак си беше щета.

Втория път, на подобен участък, пак много заледен – скоростта ми беше 25 км/ч – и резултатът беше подобен.

А третия път вече – карах с под 20 км/ч – и колата просто направи един оборот – и нищо повече.

И дори остана в същата лента.

Обаче като слязох – и щях да падна!

Просто толкова беше заледено – че трудно си стоях на краката, и трябваше да се хвана за вратата.

Но не настъпиха никакви последствия, нищо не огънах и не счупих.

Явно това ще да е било – скоростта.

Неслучайно и в правилника пише – несъобразена скорост!

Какво всъщност пише там – че в една ситуация и 130 км/ч ще е съобразена скорост – а в друга и 30 км/ч ще е несъобразена!

Ами ето – явно все пак се уча от грешките си!

Една катастрофа имаш, и Евгени бил виновен….. Значи просто не си попадал в ситуации – а само си въртял километри!

Какво изобщо знаеш тогава за такива ситуации – щом само си подпрял някого?

Или най-много някой теб да те е подпрял – също съвсем леко.

Единствено на спускане при навит волан и натисната рязко спирачка ти се е случвало да ти поднесе колата – явно наистина е било само един-единствен път! И явно си имал късмет!

Ами дано и по-нататък да го имаш тоя късмет – да не попадаш в ситуации.

Но опит от такива ситуации ти просто нямаш – извинявай, но е така.

И коментарите ти, съответно – не са меродавни.

 

Откровените подигравки – ами явно опира до елементарната вежливост. Но пак казвам – не се сърдя. На кого – и за какво? Нали водим дискусия? А ако някой си е изтървал нервите – това говори лошо за него, а не за мен.

И това, че съм се стараел подигравките да ги заслужа – не е така. Старая се да кажа нещо – което може и да е полезно на някого.

Но явно хората не искат да го възприемат – макар че някои са се сблъсквали с такива ситуации, и им просветва по нещо.

А останалите – с уши мъчно чуват, и с очи трудно виждат….. Познато ли ви е това?

А особено когато нещата не са очевидни – и когато човек много не се е сблъсквал с тях.

Тогава е склонен да ги отрича – с пяна на уста!

А когато му се случат – тогава вече ги прегръща, ама здраво – сякаш са готина мацка!

И казва – Дааааа бееее, ама наистина така било бееееее!

 

В началото обаче какво съм написал, като там цитирам един от колегите, които най-много ме апострофираха – след като си се завъртял, вече е факт и нищо не можеш да направиш!

Именно – за това става въпрос!

Пак го цитирам – защото явно му се е случвало, и го казва същото, което и аз.

Какво излиза накрая – че и той е попадал в такива ситуации, и го казва буквално същото – но чак след сто поста!

Или може и по-малко да са – не съм ги броил, а и не е важно.

Важното е, че накрая го казва това – същото, което и аз.

 

“Компетенти” от моя ранг…… Колега, тук вече би трябвало да се обидя.

Но всъщност не се обиждам. А пак го повтарям това – карам МНОГО внимателно, никого не съм застрашил, и нищо не съм сгазил – дори и гущер, или костенурка – или каквато и да било живинка!

Откакто имам книжка – не съм отнел живота на никое живо същество!

Виж, за бръмбарите – там вече не знам….. Но за по-едрите гадинки – внимавам.

Хората пък – тях дори не ги коментирам. Дечица, циганчета, които си играят на пътя, пийнали хора, които пресичат без дори да се огледат, велосипедисти без светоотразители….. Има ги такива колкото щеш – и в провинцията, а и в София също.

Хубаво, че поне велосипедистите се опитват да ги накарат да карат със светоотразителни жилетки…. Но ще ги слагат ли навсякъде?

Ламарините – те се оправят. Виж, със хората – не е така…..

А за себе си ти сам го казваш – 2 тотални щети по твоя вина!

За колко години обаче – кажи и това.

И какви наранявания са имали хората, участвали в щетите…. И това е важно.

Но се надявам да си си взел поука, и да караш доста по-разумно от преди – тоест, да си станал по-компетентен.

Това е по въпроса за компетентите…. Само да не ми се обидиш нещо.

Но ти прави чест – че признаваш за щетите по твоя вина!

 

Колеги, и накрая искам да ви кажа няколко думи.

Съжалявам, ако някого съм нервирал – и особено модераторите, които трябваше да се заредят с много търпение!

Но когато съм прав – не отстръпвам.

И както виждате, не само в тая тема – а и в други. Например в темата за разхода на бордкомпютрите…. Знаете я – и няма какво да я коментирам.

За което моля да ме извините – защото може би това е един от големите ми недостатъци.

Но просто съм такъв – и не ме е страх нито от подигравки, нито от нищо….

Ако някой е разбрал нещо – много добре!

Ако някой е започнал да си задава въпроси – също е добре.

А ако някой не се е сблъсквал с това, и затова опонира – дано да не се сблъсква!

Не му го пожелавам!

Но ако все пак се сблъска – тогава се надявам да си припомни думите ми.

И пак казвам – сега, в началото на снеговете – запалете колите, изкарайте ги на някой празен път, и ги опитайте как се държат на хлъзгаво!

Много е полезно – а особено ако сте им монтирали нови зимни гуми! Защото поведението им със сигурност ще е по-различно от това на старите!

Дори и ако се смятате за опитни шофьори – направете го това.

Полезно е!

За неопитните пък – ще е още по-полезно.

Иначе да се четат съвети – добре, но когато няма практика?

Какво правите тогава?

И извинявайте, ако някой се е почувствал засегнат или обиден от думите ми!

Не съм искал това. А напротив – исках да ме разберете.

И ви казвам всичко добро!

И ви пожелавам късмет – през зимата!

И умната по време на празниците!

:smt017 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.