Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна масло скорости на ръчна кутия


Anubis

Recommended Posts

Масълцето е сменено и се радвам, че го смених. Старото беше помътняло бая! Ако има колеги с над 200х км. да сменят, подобрява се и влизането на скоростите.

Гледам ,че си със скаут и си сменил маслото на 200к км,обаче за мен по-правдоподобно звучи смяната му на 60к км заедно със останалите масла по трансмисията вкл. и раздатката.Обясниха ми го така,защото кутията била по-натоварена от тази не колите със предно задвижване.Малко къси ми се видяха тези интервали за механична скоростна кутия,но щом така искат хората ,а пък и аз ще съм по-спокоен.

На раздатката ти е същото маслото каквото е на задния диференциал: 75W/90,GL-5,синтетично мисля ,че събираше около литър,а на скроротите ти е:75W/80,GL-5.

Филма със несменено масло на раздатката съм го гледал ,но не беше особено приятен като сюжет :doubledown:

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притежавам Skoda Octavia II, 1,9TDI, 2007 година, 170 000км (реални, не реЯлни).

Когато взех колата, отидох в Еуратек и попитах - кога се сменя масло на скоростната кутия. Отговориха ми - никога. Сменя се само ако се отваря кутията или изтече. 

 

Моля, може ли някой да ми каже - присъства ли в плана за техническо обслужване на Октавия смяна масло на скоростна кутия?

 

Здравейте познавачи на механиката и любители на марката. Искам да задам следния въпрос.
Необходима ли е смяна на маслото в ръчна скоростната кутия на кола над 200 000км и на 5г?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път - на маслото, което VW продават, пише - на самата туба - че има срок на годност 4 години, КОГАТО не е отворено... а в кутията която се кара всеки ден - колко му е срока на годност?

 

Сменя се.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месеци сменях скоростна кутия на едно такси(фабия).По километраж беше на 300 и малко хил. собственика я купил на 60 хил. и през употребата и не е сменял масло в скоростите.Причината за смяната е,че е почнала да вие доста сериозно и си е взел друга втора употреба по евтино от колкото да отремонтира старата.Като си тръгна ей така от любопитство викам чакай да разглобя старата да видя аджеба,какво се случва там.Значи нивото на маслото си беше там където трябва да е, беше станало черно като катран и в него имаше много финни частици метал явно от лагерите,които до един бяха за смяна.Износване по зъбните колела и синхронизатори нямаше.Та си викам дай да сменя и на моята Фабия маслото да ми е мирна главата.Пробка за източване -няма.И като разумно мислещ селянин отвъртях датчика за задна ск.,който е най отдолу.Всичко добре но той се отвъртя заедно с резбата и всичко отиде по дяволите.Абе???тва течен метал ''бизон''е било голяма работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, да... “Не се сменя“ - до 300к която доживее в България, почне да вие, който си я купи да му мисли. Според дилъра не се сменя, има нови, които се произвеждат и продават всеки ден.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Разбирам, че е препоръчително да си сменя маслото при следващата смяна на масло (на 189 000км) - просто Евгени от Трансексперт ще има малко повече работа :)

Въпросът ми беше - а има ли такова предписание от самият производител? 

 

 

 

Значи, да... “Не се сменя“ - до 300к която доживее в България, почне да вие, който си я купи да му мисли. Според дилъра не се сменя, има нови, които се произвеждат и продават всеки ден.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, че е препоръчително да си сменя маслото при следващата смяна на масло (на 189 000км) - просто Евгени от Трансексперт ще има малко повече работа :)

Въпросът ми беше - а има ли такова предписание от самият производител?

Според мен не. Трябва да погледна в книжката, но досега не съм срещал никъде да е написано.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 За ръчни скорости няма такова предписание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тъй като липсва такова предписание,най-вероятно в скоро време,ще въведат ново такова за перидична смяна на цялата скоростна кутия:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Периодична с период след всяко счупване на скоростната кутия.

 

Иначе и аз като съм питал за смяна при ръчна скоростна кутия, не се сещам да са ми казали, че е добре да се сменя. Обясняват ми как новото масло не е със същото качество и подобни.

 

Ако мислиш да си караш колата за по-дълъг период 3-4 и повече години, едва ли ще си загубил, че си го сменил. Иначе ако мислиш да я караш 2-3-4 г. и при възможност би я сменил (финансова или тази прави проблеми), при положение, че си на 190к ми се струва малко вероятно да се счупи предвид, че тези коли са здрави и спокойно си им навъртат 250-300к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тъй като липсва такова предписание,най-вероятно в скоро време,ще въведат ново такова за перидична смяна на цялата скоростна кутия:)

Икономически най-изгодно е да продават скоростти с ново масло, отколкото само масло на 60-100х км. Моето на о2ката за 90х км не беше зле-стружки и черно нямаше. Но го смених, все пак 8годишно беше. Най-добре при смяна да се използва оригинално, по код от завода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста по приятни начини да се похарчат 200лв Масло на ръчни скорости не съм сменявал никога и до сега нямам счупени скорости.Вероятността да се сипе масло което не е за дадената скоростна кутия или е менте и да почне да вие,хърка и не искат да влизат скоростите знам няколко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че сметката ти е вярна. 5 смени на маслото по 200 лева са 1000 лева.

Шансът някой да си купи нова скоростна кутия за Октавия на 300 000км пък клони към нула. Бизнес кейсът просто не излиза. 

 

Аз съм аматьор, който не разбира. Все пак - след като производителят не е указал на какъв интервал да се сменя маслото (не е указал въобще такъв) - как да разбера дали да го сменям на 10 000км., 60 000км., 200 000км. или 2 000 000? 

Лично на мен звездите не ми го говорят  :blush:

 

 

Икономически най-изгодно е да продават скоростти с ново масло, отколкото само масло на 60-100х км. Моето на о2ката за 90х км не беше зле-стружки и черно нямаше. Но го смених, все пак 8годишно беше. Най-добре при смяна да се използва оригинално, по код от завода.

 

 

И тъй като липсва такова предписание,най-вероятно в скоро време,ще въведат ново такова за перидична смяна на цялата скоростна кутия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че сметката ти е вярна. 5 смени на маслото по 200 лева са 1000 лева.

Шансът някой да си купи нова скоростна кутия за Октавия на 300 000км пък клони към нула. Бизнес кейсът просто не излиза. 

 

Аз съм аматьор, който не разбира. Все пак - след като производителят не е указал на какъв интервал да се сменя маслото (не е указал въобще такъв) - как да разбера дали да го сменям на 10 000км., 60 000км., 200 000км. или 2 000 000? 

Лично на мен звездите не ми го говорят  :blush:

Сега виждам колега ,че и ти си със двойно задвижване,но не си хукнал да си сменяш маслото в скоростите за щяло и нещяло,обаче съвсем приятелски бих те посъветвал да погледнеш какво става ,че пройзводителя и за раздатката не беше предписал да се сменя маслото ,а и за филтъра на Халдекса също.Обаче фактите бяха красноречиви-На 165 к км. хвърлих раздатката ,а снимките на филтъра на Халдекса ги има някъде из форума.И на мен звездите не ми го говориха и се доверявах на пройзводителя,ама практиката друго показа!По тази причина който ме попита гледам д аму дам полезни съвети,защото съм го препатил вече!

П.П:Това в никакъв случай не искам да се тълкува ,като налагане на мнение от моя страна,просто споделям горчив опит и поуката от него :)

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста по приятни начини да се похарчат 200лв Масло на ръчни скорости не съм сменявал никога и до сега нямам счупени скорости.Вероятността да се сипе масло което не е за дадената скоростна кутия или е менте и да почне да вие,хърка и не искат да влизат скоростите знам няколко.

Оня ден карах 02-ката на "b3lq7a" и всеки ден моята,ама трудно влизане ,хъркане и тн. не съм усетил на нито една от двете коли.Моята е със сменено масло преди 10к км. ,със такова ,предписано от пройзводителя ,неговата също е с такова.Явно много зависи и в какво състояние са компонентите на скоростната кутия преди смяната на маслото.А относно неправилни масла и заместители "дето стават ,ама са по-тънки като цена" ,знаем и сме чували много.

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко се разми темата - не знам за 4х4 о2 дали не е указана смяна на масло в скоростите! Поне на Йетито е - 60х км(мисля са на една база с еднакви задвижващи части), о2ката ми не е с указан интервал за смяна, но е 4х2 и пак казвам, не съжалявам за тия 100лв, лично аз намерих смяната за полезна, не съм имал проблеми с влизането на предавките, но не знам дали е внушение факта, че ги усетих да влизат по-леко, и че така си мисля! И смяната на масло в скоростите с материала и работата е около 100лв, не 200та! А нова скоростна кутия не е под 2х лв дори и за 4х2, примерно Зарко - ZAR ми каза, че за скаута му са искали 8х лв за скорости и раздатка в ЕТ, само раздатка не се продава като резервна част  ;) И на новата няма да ти сложат старото масло, та пак ще го смениш рано или късно! И не знам някой да е карал 300х км без проблеми и без да сменя маслото. Ако си я взел 2ра - 3та, 5та ръка колата, няма как да знаеш дали не е сменено някога, освен ако не минеш този пробег лично без да го смениш! 

 

Не мисля, че сметката ти е вярна. 5 смени на маслото по 200 лева са 1000 лева.

Шансът някой да си купи нова скоростна кутия за Октавия на 300 000км пък клони към нула. Бизнес кейсът просто не излиза. 

 

Аз съм аматьор, който не разбира. Все пак - след като производителят не е указал на какъв интервал да се сменя маслото (не е указал въобще такъв) - как да разбера дали да го сменям на 10 000км., 60 000км., 200 000км. или 2 000 000? 

Лично на мен звездите не ми го говорят  :blush:

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за справка, ползваме във фирмата планетарни редуктори с масло пълна синтетика и производителя предписва смяна на всеки 5000 часа работа. Може да се сметне колко е приблизително в километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относително е, но предполагам не повече от 50км/ч средна скорост за масовия водач, с предимно градско каране, 2-3 морета и 10-15 планински разходки. Няма как да е вечно и/или частите в скоростите да са толкова устоичиви, че да не се появят сериозни луфтове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти.Отново с моята дилема дано някой ми помогне.О2 2006 2.0 tdi 140 ръчни скорости.

3-та прехърцва като я напъна рязко на високи обороти от 2-ра към 3-та.И като е студена 2-ра влиза малко зле не както е загряла.

1. http://www.bardahl.bg/bg/product/a/6136

2. http://www.castrol.com/de_de/germany/products/cars/manual-transmission-fluids/syntrans-v-fe-75w-80.html

или заводско g 052 171 a2 на стойност 68 лв за литър.Събира 2.3 литра значи ми трябват 3 литра.Може и на лично да пишете,който желае. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в раздатката ми е сменено скоро :)

Маслото в самата скоростна кутия - не. Скоростите не биха могли да влизат по-перфектно.

 

Аз затова и питам за становище на дилъра. Становището е "не сменяй, няма нужда". 

Може би ще сменя - след десетина хиляди км. на около 180 000, заедно с маслото и филтъра на халдекса. 

 

Въпросът ми по-скоро беше - а защо това масло не се сменя на 20 000км. или на 30 000? 

След като няма предписание за смяна ( и това очевидно е оставено на желанието и волята на юзъра) - кой как е достигнал до този ресурс на маслото?

 

 

Малко се разми темата - не знам за 4х4 о2 дали не е указана смяна на масло в скоростите! Поне на Йетито е - 60х км(мисля са на една база с еднакви задвижващи части), о2ката ми не е с указан интервал за смяна, но е 4х2 и пак казвам, не съжалявам за тия 100лв, лично аз намерих смяната за полезна, не съм имал проблеми с влизането на предавките, но не знам дали е внушение факта, че ги усетих да влизат по-леко, и че така си мисля! И смяната на масло в скоростите с материала и работата е около 100лв, не 200та! А нова скоростна кутия не е под 2х лв дори и за 4х2, примерно Зарко - ZAR ми каза, че за скаута му са искали 8х лв за скорости и раздатка в ЕТ, само раздатка не се продава като резервна част  ;) И на новата няма да ти сложат старото масло, та пак ще го смениш рано или късно! И не знам някой да е карал 300х км без проблеми и без да сменя маслото. Ако си я взел 2ра - 3та, 5та ръка колата, няма как да знаеш дали не е сменено някога, освен ако не минеш този пробег лично без да го смениш! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koko каква е колата? Раздатка казваш - 4х4? На всички 4х4 си има интервал за смяна масло в скорости... или бъркам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,бъркаш,Ивак!За 4х4 скоростните кутии се препоръчва да се сменя на 60к км.,виж на тези с предно предаване е по-ралично и може да са по-дълги интервалите,ако въобще има такива!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, без значение дали колата е 4х4 8х8..., само предно или задно, това е трансмисия - скорости, раздатки и диференциал.

И се зареждат с ТРАНСМИСИОННИ масла, които се различават от моторните масла.

Принципа е един и същ при всички автомобили. И той е - Мазане на зъбни колела. Зъбни предавки. Защото в трансмисията има само зъбни колела и тук там някои лагер.

При по-старите автомобили, като напр. моята Шкода в инструкцията за експлоатация пише, че маслото в скоростите и диференциала се сменя на 80 000км. Вярно е, че става въпрос за масло 90ЕР, което е от каменната ера. Сега новите извънземни масла може и да не се сменят.

Но, идеята на поста е, че трансмисията, принципа и наливните съдържания в нея е еднакъв за всички видове автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз те разбирам,обаче не знам на тях какъв им е аргумента,задавайки 2 различни интервала за смяна в зависимост от задвижването☺

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора на въпроса ти се крие в горния ми пост.

Трансмисията е открита още с изобретяването на автомобила. Нищо не се е променило, защото е най-удачното решение до момента. При всички видове МПС. Разбира се, ако някой не измисли нещо по-добро за в бъдеще.

Принципа е един и същ. Както при Супърб от 1928г, така и при последните модели.

Трансмисионните масла се СМЕНЯТ. Достатъчен аргумент е, че в някои инструкции е посочена смяна на маслото. От моя гледна точка, просто не ме интересува и не се замислям защо някои производители или на някои модели не се посочва интервал за смяна. Не мога да кажа какъв им е аргумента. /а, липсата на такава информация е голям пропуск или във вреда на хората, които не знаят как се обслужва трансмисията/. Може би са достатъчно здрави възли и могат да карат с едно масло вечно....но като ви чета болежките, това не е така.... проблеми в скоростите....виене на дифове....и то на никакъв пробег.

Дори и да не го пише в инструкцията, аз бих го сменял на 80-100 000км. А след като не го пише в инструкцията, всеки сам си решава дали да го смени или не.

 

Аз те разбирам,обаче не знам на тях какъв им е аргумента,задавайки 2 различни интервала за смяна в зависимост от задвижването☺

 

... предно предаване е по-различно и може да са по-дълги интервалите,ако въобще има такива!

 

...ако въобще има такива....Значи няма.

или не си сигурен

 

п.п. за различните интервали или по-късия интервал при 4х4

 

Скоростната кутия е достатъчно презапасена откъм якост, така че няма да се счупи дори и при уж по-голямото й натоварване при 4х4. Тя е достатъчно натоварена и има моменти, когато много повече се натоварва отколкото да завърти 4х4.

Връзката на двигателя с трансмисията е съединителя и по-скоро - феродовия диск. Ако говорим за слаби места - там е. Всеки който е виждал феродов диск знае за каква тънка ламаринка става въпрос и издържа.

Не се притеснявайте за скоростите, че се натоварвали.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.