Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна масло скорости на ръчна кутия


Anubis

Recommended Posts

Мисля, че Жоро го каза най-добре! Няма какво да се добави... Ако искаш сменяш, ако искаш не и да имаш, и да нямаш интервал за смяна. Зарко, викам си на Йетито чак само да са посочили смяна... 

 

Коко, не вярвам тая кутия да е здрава или да е още дълго здрава, ако си с 4х4 и никога не е сменяно маслото(ако не си първи собственик, няма как да знаеш сменяно ли е или не!). Не знам кое е по-добре за теб - да го сменяш или не, че може да почнат проблеми, веднага след смяната, ако е наблъскано с добавки и тн в момента... 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Колеги,

 

Малко взех да се обърквам със смяната на масло на "Раздатка", "Скоростна Кутия", "Халдекс", "Заден Диференциал".

Колата ми е Октавия  4x4 2007 с "Халдекс" 2-ро поколение.

Сменил съм маслата на "Скоростна Кутия", "Халдекс", "Заден Диференциал".

Вчера говорих с Еуратек, и от там ми казаха, че маслото, което омаслява "Скоростна Кутия", омаслява и "Раздатката",

 

 

Въпроса ми е след като "Скорости" и "Раздатка" се омасляват от едно и също(споделено) масло, защо да се сменя маслото и на "Раздатката"?

 

Също така, някой дали е запознат с интервала на смяна на хидравличната течност :)?

 

 

Поздрави,

Е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мнението, но вчера от Еуратек ми казаха, ча мястото за сипване е едно и също.

 

П.п. Приемчика се учуди, като го попитах за смяната на масло само в раздатката и говори с още някакви колеги.

Редактирано от Comoque
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При "Халдекс"4 ,каквито са нашите ,рздатката и скоростната кутия са отделни компоненти с отделни масла,но при 2-ро поколение ,като твоето е твърде вероятно да се сипва от едно място и да са с едно и също масло,така че случая със смяна на масло в раздатката,вероятно не се отнася за твоята кола,което само може да те радва:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще отида при Ники ог Герман и ще проверим дали има пробка и на раздатката, ако да - ще взема и там да го сменя.

Мерси за мненията, Колеги!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се немкинята, която е била единственият предишен собственик на автомобила (имам пълната история на МПС-то, плюс сервизна книжка, плюс TUV, плюс още каквото се сетиш) да е тъпкала добавки в скоростите - не й отива на професията някак (и професията й зная :) )

 

Вярата е ирационално нещо. Аз пък съм 100% убеден, че скоростната ми кутия е напълно здрава. Че дори имам и някои фактически аргументи към това, освен религиозните категории (скоростите влизат идеално). Откакто пиша в тази тема, се опитвам да разбера едно - каква е препоръката на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ на моят автомобил относно смяната на маслото на скоростната кутия?

Сам разбираш, че тъй като сервизът на Skoda в Германия не чете този форум - ако няма смяна на масло на скоростната кутия в сервизния план за поддръжка - то масло не е и сменяно.

 

Затова и МОЛБАТА ми е - може ли някой да ми каже  има ли изискване НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ за смяна на масло на скоростна кутия в сервизния план на колата Skoda Octavia II (последните преди фейслифта), модификация 2007 година, 4X4, двигател BLS? 

Мисля, че Жоро го каза най-добре! Няма какво да се добави... Ако искаш сменяш, ако искаш не и да имаш, и да нямаш интервал за смяна. Зарко, викам си на Йетито чак само да са посочили смяна... 

 

Коко, не вярвам тая кутия да е здрава или да е още дълго здрава, ако си с 4х4 и никога не е сменяно маслото(ако не си първи собственик, няма как да знаеш сменяно ли е или не!). Не знам кое е по-добре за теб - да го сменяш или не, че може да почнат проблеми, веднага след смяната, ако е наблъскано с добавки и тн в момента... 

Редактирано от Коко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕТ не им е силната страна обслужването на 4х4... за Йетито твърдяха, че няма смяна на масло на раздатъчната кутия... ама после видяха, че има такава кутия и масло по Партномер и си го смених, но в Трансексперт. Вероятно на 2ро поколение халдекс кръга е един и същи и затова не се сменя самостоятелно. Но сега става интересно с о2ката на КОКО 2007ма преФЛ вероятно е с 2ро поколение и той не е разбрал какво сменя - раздатъчно или масло ск кутия. Той казва че при него пък само масло в раздатъчна кутия са сменили... Шах с пешки. Едно с едно еднакво действие няма ;)

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на раздатката е сменено при Евгени в Трансексперт. Един литър беше. 100% е само масло раздатка :)

 

Но въпросът е - налага ли се да сменя и в скоростната кутия (ръчна) според производителя?!

То е ясно, че би било препоръчително. И че сигурно ще го направя (с оригинално масло, без жалене на пари). И че сигурно ще го направя пак в Трансексперт. 

Само че - искам да си изясня дали се налага, или просто е препоръчително :)

 

П.С. Скоростите влизат с един пръст. По-приятна скоростна кутия не съм имал ( и така - последните 40 000км. без изменение) - и просто се притеснявам това да не се влоши със смяната на маслото :) 

 

В ЕТ не им е силната страна обслужването на 4х4... за Йетито твърдяха, че няма смяна на масло на раздатъчната кутия... ама после видяха, че има такава кутия и масло по Партномер и си го смених, но в Трансексперт. Вероятно на 2ро поколение халдекс кръга е един и същи и затова не се сменя самостоятелно. Но сега става интересно с о2ката на КОКО 2007ма преФЛ вероятно е с 2ро поколение и той не е разбрал какво сменя - раздатъчно или масло ск кутия. Той казва че при него пък само масло в раздатъчна кутия са сменили... Шах с пешки. Едно с едно еднакво действие няма ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До преди няколко месеца имах леко виене при потегляне в завой. От Еуратек ми казаха - "Нормално, имаме едно масло за скорости "модифицирано", което премахва проблема" - факт спря да вие(или не го чувам вече. Колата беше на 187000 км.). 

 

Скоростите побраха около 2.5литра(бях взел 3 туби по литър от Еуратек  и точно проверих, че е останал 0.5л в едната).

 

Щом при колегата @Коко са сменили маслото на раздатката и там е било 1 литър - със сигурност маслата не са в един кръг.

Това ми беше нужно като информация - явно и аз ще сменям в раздатката.

 

П.п. Моят мотор е "BXE".

Редактирано от Comoque
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОКО не разбирам как Евгени не ти е казал за масло в ск кутия(познавам го и знам как обяснява на клиентите потребностите, още повече че е голям 4х4 фен и много добре знае възлите)... Нещо не ми се връзва цялата ти история и приказките дето изписа... Мисля че изпускаш нещо!

 

Аз отидох в Трансексперт с масло Халдекс и ск кутия миналата година, носех си ги от ЕТ. В ЕТ твърдяха, че няма смяна на масло раздатъчна кутия, той ми показа къде е, пробката и тн. После си взех и такова масло и смени всичко той лично!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в халдекса ми е сменено в ЕТ. 

Маслото в раздатката бе сменено от Евгени тъй като, след смяна на топлообменник на ЕГР, един семеринг  се обади. С оригинално масло, разбира се. 

За масло в скорости не сме говорили, а и не съм го сменял (все щях да усетя 200 лева в сметката си :) )

 

Нищо не пропускам. Единственото, което продължавам да не мога да намеря (а се ровя доста) е предписание за смяна на маслото на скоростите на колата ми - и на колко се прави. Не намирам такова :(

КОКО не разбирам как Евгени не ти е казал за масло в ск кутия(познавам го и знам как обяснява на клиентите потребностите, още повече че е голям 4х4 фен и много добре знае възлите)... Нещо не ми се връзва цялата ти история и приказките дето изписа... Мисля че изпускаш нещо!

Аз отидох в Трансексперт с масло Халдекс и ск кутия миналата година, носех си ги от ЕТ. В ЕТ твърдяха, че няма смяна на масло раздатъчна кутия, той ми показа къде е, пробката и тн. После си взех и такова масло и смени всичко той лично!

Редактирано от Коко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно всички  разсъждават така. 

Учудва ме само, че Skoda имат различно мнение. 

Смени си го на всяка цена,за да избегнеш неприятни странични явления!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Шкода й е през у-я, гледа как да те излъже, че е супер-дупер-якото и да ти вземе парите. За един производител е важно да ти продаде, да е достатъчно здраво, след което да си изкара гаранцията и да се строши - да отидеш да си купиш пак, иначе той ще фа-ли-ра!!! Маслото е изчислено да изкара гаранцията, че и отгоре малко... Старее с времето - абсолютно всичко старее!!! Колкото повече използваш дадено нещо - толкова повече то старее и се износва... а и дори да не го използваш - времето го съсипва!

 

Е това е маркетинга, все повече се убеждавам, че народа е с овчи манталитет и каквото му се каже - това прави... няма собствена !мисъл! и познания изобщо. :( Щом се произвежда масло за скорости, значи се сменя! Наскоро стана лафче и за един филтър на халдекса, който уж никога не се сменял, ама компанията си го произвежда, с партиден номер и т.н. - за чий си го произвежда, ако не се сменя никога???

 

...

 

Пак казвам - пише 4 години срок на годност на масло, което е стояло в затворена туба, без да се отваря, да се ползва, да се кара! А това, което се кара - то няма свойствата да се регенерира и да се обновява... ами точно обратното - унищожава се и му отминава действието...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОКО, не че нещо, но не е 200лв смяната, няма и 100лв... За 2ри път го пиша в тази тема, с оригинално масло говоря! И предписание има за 4х4 на 60х км е за Халдекс 4то поколение, за твоята няма логика да е друго!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КОКО, не че нещо, но не е 200лв смяната, няма и 100лв... За 2ри път го пиша в тази тема, с оригинално масло говоря! И предписание има за 4х4 на 60х км е за Халдекс 4то поколение, за твоята няма логика да е друго!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега някой да каже, защо пише само замяна на филтър без смяна маслото и защо го сменят без да го пишат за нужно...?

post-7686-0-78684500-1469533137_thumb.jpg

post-7686-0-83480400-1469533190_thumb.jpg

post-7686-0-10095500-1469533212_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, Иво - сменят само филтъра, пък маслото го проверяват, дали има смисъл да се сменя :D Баси, има някаква логика - ако водата тече мътна, сменяш само филтъра - филтрира се, но не сменяш водоизточника, нали... :D

 

Хахахах...

 

ПП: ама, чакай и аз бъркам - сменят филтъра на халдекса , без маслото да се пипа, пък проверяват само маслото на автоматика (скоростите), без да го сменят... Явно, като сложиш нов филтър, то ще се филтрира и пак може да се ползва, "сеш' се"?

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И после отиваш в ЕТ,щото колата ти е разколачена и:Раздатката господине не се продаваотделно ,а върви комплект със скоростната кутия на скромната цена от само....10хил.лв.Честито на печелившите!

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де... както Баничката с Бозата - оня виц за Бил Гей(ц).

 

Дошъл Бил Гейтц в България и отишъл в баничарницата, да види що е то баничка... Искал една баничка, обаче баничарката желязна! Дава му и боза. Той й отвръща "ама аз искам само баничката, не я искам бозата". Тя му отвръща "Искаш ти само баничката, ама тя върви с бозата задължително!!!" - и от този ден той се сетил, че може да предлага Windows + IE + MS OFFICE + още "бози" - няма "ама, не искам"! "Баничката" (Windows) с бозата върви (IE+MS OFFICE+++).

 

Та и те така - раздатка със скоростна кутия, с двигател, с нова кола - ако щеш!

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(снимка 6,7,8) Ето цялия опис на Сервизния интервал за 60х км на октавия 2 - 2007... Според тях - се сменя филтъра на Халдекс без значение 4год или 60х км... Демек филтъра има стареене, но маслото не(вечно е). В последната снимка е Сервизен преглед - според интервала - 15х и 1год или 2год и до 30х км, там говорят за масло двигател и филтър, значи ако се сменя масло и филтър, логично е да го напишат навсякъде, конкретно за масло и филтър на ДВГ го има на 2 места!

(снимка 3,4,5) За моята кола(о2) интервала за смяна на моторно масло е QG0 или фиксиран на 15х км, сега го виждам, а в ЕТ от нова ми слагат обикновено според написаното оттях в книжката и ми говорят за 15х км, но по програма 4+ на предпоследна смяна, имам сложен Шел лонг лайф за променлив интервал. Нямам думи колко прости хора работят там, Q2 може да се замени с Q1, но Q0 не казват, и явно не може!!! Дори и не могат да четат, книжката си седи в жабката, за сверка ако трябва...


4та и 5та снимка са с обърнат ред... Не знам как да ги редактирам

 

1ва и 2ра са от книжката на Йетито(отговаря и за о2 ФЛ) - 2012. Там филтъра на Халдекс не старее, даже не се и сменя, не казват и маслото да има стареене, смяна след 60х км пробег!

 

Последно??? Ако им чета писанията и препоръките, за о2 преди и след ФЛ - до 2009та и тези до 2012та, нещата са съвсем различни и се обърквам! Не е възможно такова разминаване, мисля че трябва някой да снима книжките от други страни, там вероятно ще е по-еднакво и правилно. Имат грешка, 100% съм сигурен вече!

post-7686-0-40123800-1469543847_thumb.jpg

post-7686-0-29414200-1469543876_thumb.jpg

post-7686-0-66501700-1469543913_thumb.jpg

post-7686-0-27823200-1469544390_thumb.jpg

post-7686-0-59762800-1469544480_thumb.jpg

post-7686-0-34824700-1469544504_thumb.jpg

post-7686-0-23777400-1469545784_thumb.jpg

post-7686-0-51365500-1469545806_thumb.jpg

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БРАВО!!!

Да си жив и здрав, наистина!

Ще взема да нащракам моята сервизна книжка (оригиналдЪ, немска), после ще имам нужда от съдействие за качването й обаче.

Изрично пише да се сменя маслото на халдекса на всеки 60 000км.

 

Като цяло - доколкото разбирам - чака ме масло скорости и спирачна течност, както и хидравличното масло на рейката :) 

 

(снимка 6,7,8) Ето цялия опис на Сервизния интервал за 60х км на октавия 2 - 2007... Според тях - се сменя филтъра на Халдекс без значение 4год или 60х км... Демек филтъра има стареене, но маслото не(вечно е). В последната снимка е Сервизен преглед - според интервала - 15х и 1год или 2год и до 30х км, там говорят за масло двигател и филтър, значи ако се сменя масло и филтър, логично е да го напишат навсякъде, конкретно за масло и филтър на ДВГ го има на 2 места!

(снимка 3,4,5) За моята кола(о2) интервала за смяна на моторно масло е QG0 или фиксиран на 15х км, сега го виждам, а в ЕТ от нова ми слагат обикновено според написаното оттях в книжката и ми говорят за 15х км, но по програма 4+ на предпоследна смяна, имам сложен Шел лонг лайф за променлив интервал. Нямам думи колко прости хора работят там, Q2 може да се замени с Q1, но Q0 не казват, и явно не може!!! Дори и не могат да четат, книжката си седи в жабката, за сверка ако трябва...


4та и 5та снимка са с обърнат ред... Не знам как да ги редактирам

 

1ва и 2ра са от книжката на Йетито(отговаря и за о2 ФЛ) - 2012. Там филтъра на Халдекс не старее, даже не се и сменя, не казват и маслото да има стареене, смяна след 60х км пробег!

 

Последно??? Ако им чета писанията и препоръките, за о2 преди и след ФЛ - до 2009та и тези до 2012та, нещата са съвсем различни и се обърквам! Не е възможно такова разминаване, мисля че трябва някой да снима книжките от други страни, там вероятно ще е по-еднакво и правилно. Имат грешка, 100% съм сигурен вече!

 

И сега някой да каже, защо пише само замяна на филтър без смяна маслото и защо го сменят без да го пишат за нужно...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта на темата не е да спорим като се нападаме, а да достигнем до обективната истина. Радвам се, че мислиш така и ти. Ще помогна със снимките, пиши и на лично. Нека и други колеги се включат с техните книжки, ако могат! Поздрави

 

Май за рейката няма масло, мисля е ел някаква...

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейката е електрическа, да - тези нямат хидравлично масло :)

 

Поздрави

 

ПП: И моите 5 стинки помощ:

 

20130908_161302.jpg

20130908_161139.jpg

20130908_161145.jpg

 

Ето тук пише за автоматиците - вляво (пише масло и филтър на 60 000км - хаха - обаче за халдекса само масло, без филтър):

20130908_161155.jpg

20130908_161204.jpg

 

 

И имам още доста снимки със спецификации на масла, количества течности, двигатели и т.н..... и други "глупости" покрай тези.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.