Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна масло скорости на ръчна кутия


Anubis

Recommended Posts

 Разбира се, че сме тук да си помагаме, а не да се нападаме - и се радвам, че и двамата мислим така :) 

В крайна сметка - целта, поне според мен, е да поддържаме максимално добре и възможно най-евтино (но без компромиси) автомобилите, към които явно имаме отношение (след като сме тук). 

 

В който ред на мисли - спирачната ми течност е за смяна. Ще бъде сменена със следващата смяна на маслото (след около 10 000км., или около 6 месеца в моя случай). 

 

Шафт, благодаря ти за горното!

 

Между другото - това със "смазване на ключалката на багажния отсек" е БЕЗЦЕННО  и спазването му ще премахне доста ядове на форумниците (както и обаждания към Сами от моя милост, тъй като съм около Варна с пълен догоре багажник и достъп през задната седалка с детско столче :)

Целта на темата не е да спорим като се нападаме, а да достигнем до обективната истина. Радвам се, че мислиш така и ти. Ще помогна със снимките, пиши и на лично. Нека и други колеги се включат с техните книжки, ако могат! Поздрави

Май за рейката няма масло, мисля е ел някаква...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала Ивак,за инициативата със сканираните книжки,Венци също!Имате по една биричка от мен за хубавите идеи,когато се видим!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Преди да попитам за съвет , само да напомня, че заглавието на темата е "Смяна масло скорости на ръчна кутия".
На предната ми кола (не Шкода) имахме същия спор, обадихме се в официалния сервиз и казаха, че препоръчват смяна на маслото на ръчните скорости на 100к км като в книжката не пишеше такова нещо. Което не беше направено на моята кола. Тогава бях на 140к и го смених, 4 години по-късно с основно градско каране колата беше на около 200 000 и нямах проблеми. Което не доказва нищо, НО Ако се беше проявил проблем обаче и не бях я сменил маслото определено щеше да ме яд. Та по същата причина мисля да сменя и на Шкодата и въпроса ми не е дали да го сменя , а търся съвет с какво да го сменя. 

Спрял съм се на Мотул заради вярата в марката и мястото от където го купувам.  Колкото и да искам да сложа най-доброто мисля , че долното предложение е малко прекалено ;)

bega4kata, on 07 Dec 2012 - 10:19 PM, said:

естествено smile091
А,относно маслото -най доброто е Мотул 75-140 синьо

 

 Мотул препоръчват 75w80 , като за да има въпрос естествено се оглеждам и в още няколко - 75w90  или     Gear 300-75w90  , на което цената му не е чак толкова висока а вероятно е по-добро от 75в80? Въпроса е има ли смисъл от "по-доброто" и 75w80 най-доброто за този кола ли е или достатъчното масло ? 

Благодаря предварително  :cheers:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотул-а е доста рекламиран в този форум и не само!Явно хората са довилни от него пък и вносителите си гледат добре работата.Просто от любопитство може да питаш в ЕТ за цена също,защото понякога от там съм имал приятни изненади!Това "gear"не съм го чувал и аз лично бих заложил на Мотул!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето го смених октомври 2015 в Трансексперт и сложих Kroon 75w90 след консултация с Евгени. Не мога да дам отзив за самото масло, тъй като заедно с него смених и съединител и всичко по веригата - вилка, помпи и т.н. и крайният резултат е наистина перфектно влизащи скорости. Тази зима на -19 лостът се движеше като на +19 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Да допълня темата. О1 4х4 с халдекс2 в ЕТ твърдяха, че маслото на раздатката се сменя с това на скоростите от едно и също место(смятат, че е от едно место, отваряха ми програмата и там не е показана тази пробка, като се огледа кутията съвсем ясно се вижда, че са 2 местата за пълнене!), но бъркат! Има си 2ра пробка на кутията и побира 1л от същото масло като парт номер като това на скоростите. Проверено на 2 места лично от мен. Хората с халдекс 2ра генерация да си проверят сменено ли е и ако не е по-добре да го направят.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии сме си говорили много по тази тема ,Ивак и съм съгласен с теб!На мен ми твърдяха много неща ,като това ,че се мажат с еднакво масло(скоростната кутия и раздатката) и тн.Те твърдяха също ,че Халдекс 4 няма филтър ама сме го дискутирали въпроса.Добре ,че тогава Сами иницира дискусията,че инак щях да съм им повярвал на сляпо.За тези с Халдекс 4(О2 ФЛ)-маслото на раздатката и скоростите са отделно и всеки елемент си има пробка.Не съм сигурен за О2 преди Ф.Л как е.ако някой има наблюдения да каже за да ги изясним тези неща.На 4х4 са му 4 основните точки з асмяна на масло:Радатка,скоростна кутия(механична),Заден Диф.,Халдекс желателно барабар с филтъра,като периода е желателно да е 60к км.Аз споделям собствен опит ,пък който както иска да си го интерпретира.Аз поне съм спокоен ,че съм отдал необходимата грижа за трансмисията,като извърша гореспоменатата манипулация.

П.П:Темата сме я "чоплили" много пъти ,снимкови материали и тн.,но повторението затвърдява знанията,така че не ми се сърдете ако сте го прочели някъде почти същото!Във форума ми е известно за две счупени раздатки,като едната бе моята,включвайки и тея дето си мълчат,като "мушнати гайди" и не споделят може и да е по-голяма цифрата.И двете се потрошиха от липса на каквато и да е  профилактика и никаква смяна на масло!

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

...Някой да е чувал маслото Аrdeca (аз лично го чувам за пътрви път) - май е някакво белгийско ?
И даже ако имате или сте чували мнения за конкретното SYN GEAR 75W90  би било още по-добре ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добро от ОЕМ масло за трансмисията едва ли има. Има много случаи след смяна със заместител, да се оплакват след това,че скоростите не влизат по същия начин и са по-стегнати.

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси темата, баси чудото :)

Пиша го в добрия смисъл и тон!

 

Ако не я бях прочел, щях да съм си все така непросветен.

 

Няколко глупави въпроса от мен за 4х4 с Халдекс 4-то поколение.

 

На 80к смених маслото на Халдекса. Без филтъра, защото още не се бях докопал до на Сами темите. Сега ме е много яд! Най-вероятно не мога да го сменя само филтъра, трябва пак с ново масло, защото ще изтече при смяната на филтъра.

Сега съм на 104к и се гласях за масло на скоростна кутия, но ако правилно разбирам, трябва да сменя и на:

- раздатка, която си е с отделно нейно си масло;

- заден диференциал, който си е с отделно негово си масло.

 

Правилно ли съм разбрал?

 

Тези две чудесии, имат ли филтри, като при халдекса? Сега да не се окаже, че и скоростната кутия има филтър?

 

Благодаря на отзовалите се!

Редактирано от Voyslav Filipov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси темата, баси чудото :)

Пиша го в добрия смисъл и тон!

 

Ако не я бях прочел, щях да съм си все така непросветен.

 

Няколко глупави въпроса от мен за 4х4 с Халдекс 4-то поколение.

 

На 80к смених маслото на Халдекса. Без филтъра, защото още не се бях докопал до на Сами темите. Сега ме е много яд! Най-вероятно не мога да го сменя само филтъра, трябва пак с ново масло, защото ще изтече при смяната на филтъра.

Сега съм на 104к и се гласях за масло на скоростна кутия, но ако правилно разбирам, трябва да сменя и на:

- раздатка, която си е с отделно нейно си масло;

- заден диференциал, който си е с отделно негово си масло.

 

Правилно ли съм разбрал?

 

Тези две чудесии, имат ли филтри, като при халдекса? Сега да не се окаже, че и скоростната кутия има филтър?

 

Благодаря на отзовалите се!

Не, нямат филтри раздатката и задния диференциал.Добре е да смениш на раздатката,защото по тази причина аз сега карам със такава ,взета от кола като твоята(и не само аз).Точките за смяна на маслото са ти 4:

-Скорости

-Заден диференциал

-Халдекс(+филтър).Леко си се минал със Халдекса,но поне си сменил маслото си.Ако имаш излишен лев може да си смениш маслото и филтъра отново,за да ти е мирна главата,въпреки ,че не си на километрите.

-Раздатка(същото като на скоростите е)

И както Жорката е казал по-горе,слагай си само ОЕМ.

Надявам се ,че знаеш от къде да си купиш филтъра защото от ЕТ не предлагат такъв за Халдекс 4-бил вечен според тях  :)

И заден диференциал и Халдекс са в едно тяло ,но всеки си се маже/работи с негово масло.

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Зарко.

Маслата си ги купувам от ЕТ. Новото 20 е, че Халдекс 4-то поколение нямали филтри, ама достатъчно снимки има във форума с показан Филтър!

 

Така или иначе чакам оферта сега, пък да видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е на реални километри (не и знам историята), можеш да си позволиш да бавиш смените. 104 000 не са толкова много, споко.

 

Филтъра на Халдекса можеш да го смениш и на следващата смяна на маслото. Филтър има, но не можеш да го купиш от ЕТ. Но смяната е малко трики, трябва да знаеш точно какво правиш!

 

Един добър тест за майстора, който ще го прави е дали знае от къде да купи филтъра. Ако знае това, вероятно ще знае и как да го смени. В никакъв случай не се доверявай на майстор, който не го е правил, защото има особенност и ако не я знае, може да направи беля.

 

Относно раздатка и заден диференциал - както казах, не е толкова зор според мен. Мойте масла ги източих на 180 000 и бяха видимо в добро състояние. Халдекса е по-критичен. Така, че карай според мен до 160 000 и като обслужваш халдекса, смени всичко.

 

Масла правилно си се ориентирал към ЕТ. Аз лично само двигателно си взимам отделно, всичките по трансмисиите са от тях.

 

Относно пробките, всяко масло си има собствена и за точене и за доливане. Реално колата има 5 масла за смяна (ако броим и двигателното), заден диференциал и раздатка са с едно и също като тип, но се сипват на различни места. Като литри са

 

1. Двигател -  купуваш 5 л.

2. Скорости -  купуваш 3 л.

3. Заден диф - купуваш 1 л.

4. Раздатка - купуваш 1 л.

5. Халдекс - купуваш 1 л.

 

Мога да ви дам и VAG номерата, ама ако ги взимаш от ЕТ не ти трябват.

 

Препоръката е на чужд гръб естествено де, всеки сам си решава какво да прави :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Навил съм си го на пръста и явно ще е Motul GEAR 300 75W-90, пък после ще споделям. От различно от ОЕМ маслото за двигателя съм доволен , ще видим как ще е тук ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да уточня, че онова дето изписах е за Супърб с 4то поколение Халдекс. На Октавията би трябвало да е същото, ама не гарантирам.

 

П.С. Сега видях написаното от колегата zar. Според мен има грешка:

 

Маслото на раздатката не е като на скоростната кутия! Заден диф. и раздатка са с един и същи тип масло. То е видимо по-тежко и гъсто масло. Скоростната кутия е с друг тип масло, такова като за ръчни скоростни кутии! Поне така е на супърба по каталог:

 

1. Скорости - G052171A2.

2. Раздатка -  G052145S2

3. Заден диф. -  G052145S2

4. Халдекс - G055175A2

 

Може на Скаута да е различно де. А може и да са взаимно заменяеми, нямам представа.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е моя,за което се извинявам!

На задния диференциал и раздатката са еднакви маслата,както е казал Цецо! Иначе номерата и количествата,описани по-горе са правилни!

За филтъра на Халдекса има малко врътка и наистина е добър тест за майстора.

Ваденето му си е наистина "tricky job",обаче се получава ,като майстора знае как.Аз в случая се доверявам само на Сами,защото знаеше какво прави и всичко беше успешно,както бях написал в друга тема по въпроса.

П.С:Войславе ,аз ти писах,че нямат филтри в ЕТ ,от друго място се намират и ако имаш затруднения пиши лично и ще ти дам няколко варианта,като единия от тях със сигурност е точния и работи в моя случай.

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все пак търсите масла-заместители характеристиките са както следва:

-Скорости (ръчни)-75W/80(GL-4 4x4=GL-5)

-Заден диф.-75W/90 синтетика

-Раздатка-същото ,като на диференциала.

В количества описани в по-горните постове.

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Зарко,

 

Въпроса с филтъра остава кой в Пловдив може да го смени. Знам и аз за Самуил, ама ми е много далече. Другата опция ми е София, но ще го мисля как и къде да стане.

 

П.С. Днес получих офертата и в нея са посочени същите количества на маслата (литри), както го е посочил Цецо!

 

Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам някакви спомени, че едно от двете - за раздатка или заден диф беше повече от 1л, поне при мен на Йетито. Докупувах нещо, не искам да ви обърквам, може и да греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че ремонтния кит /тяло и филтър/ за Халдекс 4, в България не се предлага - поне, не и оригинални, с изключение на Волво /МотоПфое/, но пък техния е различен.

Според ЕураТек и Порше, изобщо не се сменят, респективно не ги предлагат.

Обаче, на сайта на Халдекс /немския/, се предлага - 65 евро, без доставката.

В eBay също се предлага, моят дойде днес, утре ще си го взема.

С ускорена /бърза/ доставка, излиза около 150-160 лева.

Мисля, първо да отида и да го монтирам в главата на някой разбирач от официалните представители/вносители на ВАГ автомобили в България, после да го извадя с козикрак, да превържа главата на говедото с инструкциите и указанията от сайта на Халдекс, и чак тогава да го монтирам, за да мога да влезна със Съби през витрината, във въпросното представителство...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам някакви спомени, че едно от двете - за раздатка или заден диф беше повече от 1л, поне при мен на Йетито. Докупувах нещо, не искам да ви обърквам, може и да греша.

Вероятно е задния диференциал ,Ивак  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че ремонтния кит /тяло и филтър/ за Халдекс 4, в България не се предлага - поне, не и оригинални, с изключение на Волво /МотоПфое/, но пък техния е различен.

Според ЕураТек и Порше, изобщо не се сменят, респективно не ги предлагат.

Обаче, на сайта на Халдекс /немския/, се предлага - 65 евро, без доставката.

В eBay също се предлага, моят дойде днес, утре ще си го взема.

С ускорена /бърза/ доставка, излиза около 150-160 лева.

Мисля, първо да отида и да го монтирам в главата на някой разбирач от официалните представители/вносители на ВАГ автомобили в България, после да го извадя с козикрак, да превържа главата на говедото с инструкциите и указанията от сайта на Халдекс, и чак тогава да го монтирам, за да мога да влезна със Съби през витрината, във въпросното представителство...

Да kit-a на Волво е различен,като от него можеш да ползваш само филтъра. За целта трябва пластмасовата вложка зад филтъра и алуминиевата му външна капачка заедно с филтъра да се извадят без поражения с цел повторно използване,което е именно сложната задачка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де, а кому е нужна тази гимнастика, след като производителят продава цял ремонтен кит ?!?

Защо да се правиш на магьосник, за да извадиш елемент, за който нямаш гаранция, дали впоследствие няма да се разпадне ?!?

Тази операция е толкова слабоумна като идея и лишена от мисъл, че няма накъде.

И то, само защото, гениите в България не предлагат въпросния ремонтен кит!

Или какво - да си "мерим" майсторите и да побългаряваме ?!?

Ами, те хората от Халдекс, са го написали - сменя се всичко!!!

Изнервих се.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип се продава ремонтен кит на VAG за халдекс 4, вътре има и филтър, но е излишно скъп. А и нашите официални не знаят за него, трябва да се поръчва по номер или отвън.А от Ваг вероятно са го пуснали, щото доста филтри са изпочупили хората докато се опитват да обслужат иначе необслужваемия халдекс :)

 

Съжалявам, че не снимах колко "чист" беше моя като го извадих...

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.