Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна масло скорости на ръчна кутия


Anubis

Recommended Posts

Вътре беше пълен моя със "sludge",ей го на:

https://postimg.org/image/9j9309rmn/

https://postimg.org/image/7379mf9jz/

https://postimg.org/image/z3gf3tjbz/

 

Ай стига съм "спамил" вече,че някой напомни по-горе ,че става въпрос за масло на скорости тук  :)

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Здравейте,

 

Изчетох темата и виждам, че цените на ОЕМ маслото за ръчна скоростна кутия, които са цитирани, са макс 70 лв/лтр. Сега съм почти на 100к (96к) и тъй като така или иначе кутията ми е свалена за смяна на съединител, си мислех да сменя и маслото в скоростната кутия (6-степенна ръчна).

Вчера пред мен в ЕТ отвориха заводската база данни по ВИН номера на колата, за тази кола, и там наистина пише "Life time. Do not top-up" за маслото в скоростната кутия. Тоест - доживотно и да не се долива... Хм. Както и да е, бих го игнорирал това, но ме замислиха с цената на литър - за тази кутия е 106 лв/лтр...

Струва ли ви се нормално това? Такава цена... Все пак това не е трансмисия на подкачащата помпа на совалката...

Може би малко се вкарвам във филм, но колата си ме кефи и искам още да си я карам. Затова гледам ако мога да предотвратя бъдещи проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искайте в ЕТ това масло за ръчни скорости. Няма го в каталога на Шкода, но го имат на склад. Слагат го на виещи диференциали.Цената е около 30 лв за литър. По принцип е за Голф,Бора,Джета и Октавия 2.

 

DSC_4772.jpg

Редактирано от JORDITO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/transmisionni/vag-g-060-726-a2-1l

 

Това пак е за трансмисия,но и с друг намер.А каква е разликата между двете масла немага да кажа.

Но си напълно прав да си смениш маслото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nikigorgo, колега,

Щом производителя го води "доживотно", не се вкарвай в разход и потенциални приключения. Нито ще почувстваш промяна в кутията, нито ще й удължиш живота.

Ако си обичаш толкова колата, за тия пари има и други неща с които можеш да я изглезиш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ръчните скорости аз сменям на 150-200к / 5 години задължително. На 100к ми се вижда раничко. Но всеки има своя истина по въпроса.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак, много обичам да давам само един и същи пример - на ЗАПЕЧАТАНА туба с масло на ваг за скорости пише срок на годност ЧЕТИРИ ГОДИНИ. Дали, когато е налято в кутията и работи/върши работа е качествено вечно - и какво значи “вечно“? :)

 

Вечно - за производителя е продължителността на гаранцията.

Вечно - за българина е “докато колата е у него“, средно около 5-7 години, даже до около 5.

 

Да, “вечно“ е... за първия собственик на колата, няма спор. Аз обаче не обичам такива педерастии, после да ме “споменават“... ;)

 

Цецо прави най-добре!

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Аз, от позицията на Октавия 2 1,9 тди 4 по 4 6 скорости да споделя:

ИМА отделно раздатка. С отделно масло - около литър. И с отделен многохиляден ремонт ако остане без масло. 

Не разбрах от темата на октавия1 2001г.1.9тди.4х4 6скорости има ли отделно раздатка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдолу се вижда само една пробка на раздатката,която е ниско и вероятно е за източване,но не видях да има по високо за доливане?

https://www.imageupload.co.uk/image/Eo5m

Редактирано от kapito
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни горе в ляво на полуоската.Мисля че болтчето на пробката е М10 и ти трябва накрайник към системата за пълнене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах и горе,но не видях пробка за доливане на трансферната кутия?

https://www.imageupload.co.uk/image/EoZO

https://www.imageupload.co.uk/image/EoZb

https://www.imageupload.co.uk/image/EoZo

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно питаш за октавиа 1,аз ти писах за октавиа 2.Намерих този материал на колегите от бри шкода,виж тук.Като че ли си с едно масло в скорости и раздатка и имаш пробка само да източиш старото.

https://www.briskoda.net/forums/topic/291501-diy-octavia-18t-4x4-gearbox-and-transfer-box-oil-change/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здравейте!

 

Изчетох цялата тема и малко се обърках... масло за 6-степенна скоростна кутия...

Моята О2 ФЛ (в подписа) е на 200 000 км и ми се иска да ѝ сменя маслото на скоростната кутия.

Какво масло, колко литра и откъде да купя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, jorojoro написа:

Здравейте!

 

Изчетох цялата тема и малко се обърках... масло за 6-степенна скоростна кутия...

Моята О2 ФЛ (в подписа) е на 200 000 км и ми се иска да ѝ сменя маслото на скоростната кутия.

Какво масло, колко литра и откъде да купя?

Оригинално, от Еуратек!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Тея дни поръчах за О2 G052527A2 на 127лв/л. Принципно за KNU дават, че наливат и това - G052171A2.

image.png.f46d00e1fa0720e92965ac71eab71a49.png

 

G052527A2 го водят High Performance масло и навсякъде по европа също е почти на двойна цена спрямо G052171A2.

По принцип за тези Октавии е хубаво да се смени и семеринг-а на коляновия вал при смяна на съединител/маховик, че ако протече да не се сваля пак кутията. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.06.2023 г. at 16:58, Onewithforce написа:

Тея дни поръчах за О2 G052527A2 на 127лв/л. Принципно за KNU дават, че наливат и това - G052171A2.

image.png.f46d00e1fa0720e92965ac71eab71a49.png

 

G052527A2 го водят High Performance масло и навсякъде по европа също е почти на двойна цена спрямо G052171A2.

По принцип за тези Октавии е хубаво да се смени и семеринг-а на коляновия вал при смяна на съединител/маховик, че ако протече да не се сваля пак кутията. 

Интересно, че това отговаря на G 052 527 A2, а цената е... 4-5 пъти по-ниска 0_о

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, jorojoro написа:

Интересно, че това отговаря на G 052 527 A2, а цената е... 4-5 пъти по-ниска 0_о

Просто някой е нацъкал каквото се е сетил, има 4-5 парт номера. Единия от тях ползвах в 5ск ръчка на 1.9 преди години.

Сложени са и двата парт номера, които съм дал горе, а те не са еднакви.

Елементарно сравнение с друго оригинално, имат разлика на цвят и на плътност/течливост.

Интересно че дори и бутилката е доста по-различна от останалите им.

Пределно ясно е, че има 'товарене' само защото е с щампа, но и познавам хора патили си след смяна с различни масла от оригиналното (Мотул и другия не помня с какво го беше заменил). 

 

Сега забавно инфо: Дори на етикета има инфо, че е годно 3 години (след като се отвори? Пише на чешки, а английския надпис е по етикет), та до там с вечните масла/течности и тн.

Ще споделя впечатления след две седмици, макар че не очаквам да има каквата и да е променя.

В момента си работи отлично, но 3та година един нов комплект маховик и съединител отлежават в мазето и мисля, че настана време да карам и аз нов маховик.

Така и така кутията ще е долу, та не е лошо да се смени и маслото. 

 

П.П: Преди 7г задния семеринг на коляновия вал е струвал 80лв (имам фактура за частта и смяната в ЕТ), 7г и 4 ревизии по-късно - струва 251лв.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Понеже бях обещал, пускам повече инфо, относно скорошната профилактика.

Пациента: О2 vrs. CCZA + KNU 276к км

 

Какво е направено:

Смяната на маслото и съединителя(маховика остана заводския, поради грешен такъв в комплекта .. дълга и тъжна история).

Кутия: KNU, по каталог събира 2.3л, а реално влезнаха 2.5л, та 2л няма да ви оправят. 

 

Защо: 

Защото бях купил комплект и реших, че след 3г чакане да му дойде ред .. му дойде реда.

 

Резултат: 

Скоростите влизат още по гладко и приятно. Маслото за тази кутия е в порядъци по скъпо от стандартното оригинално. Грубо 400лв за 3л. Дали си заслужава, всеки да си прецени. Друго интересно е ,че помпата е оригиналната и не е била сменяна, както и маховика, който се оказа отличен. Снимка на помпата с датата и по-надолу в поста. 

 

//Офф

Смених всички тампони по мотора с Лемфьордер. 

Защо:

Имах леки вибрации на празен ход.

 

Резултат:

Вибрациите намалени, но все още доловими на празен ход. Виновника е компресора според майстора, като се изключи все едно е изгасена. 

 

Тампоните за мое очудване нямаха скъсано, само единия на магарето беше тръгнал. На снимките нарочно ги натискам, за да се види напуканото. 

Годините са си казали своето и тампоните на места са напукани. Този на мотора и кутията също са в доста прилично състояние и оригиналните (датата на производство се вижда). 

Под 350лв някъде бяха всички тампони. 

По скоро не си заслужава смяната на тези километри, но кеф цена няма и намалените вибрации са си плюс за мен. IMG_20230629_203537.thumb.jpg.fc4e9ea9e764b31cc144d35c3a9354ad.jpg

 

IMG_20230629_202526.jpg

IMG_20230629_203216.jpg

IMG_20230629_203227.jpg

IMG_20230629_203244.jpg

IMG_20230629_203424.jpg

IMG_20230629_203544.jpg

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Да не пускам нова тема...
Накратко имах проблем с ръчната скоростна кутия (на колата в подписа) и се отремонтира успешно (тракането изчезна) миналата година.

След ремонта обаче забелязах че капе масло от капака на скоростната кутия. Капака се сваля без да се сваля цялата скоростна кутия, та водих я при друг майстор само да преналепи силикона на капака и уж да изшкури някакви неравности и уж спря да тече. Няколко хиляди километра по-късно капака пак протече и то много повече от предния път. Промяна в поведението на колата няма, скоростите влизат леко и тн. Единственото рационално обяснение за което се сещам е дали не са наляли повече масло отколкото трябва и просто да избива през капака.

 

Следващия върпос е колко точно масло трябва да се сложи, за да знам сега като я карам да ми преналепват силикона на капака на скоростната кутия да има кажа да премерят колко слагат. Но в нета нищо конкретно немога да намеря за капацитет на масло в скоростите... На повечето места пише че се налива докато не почне да прелива от пробката, да ама като се задълбаеш в четене на някои други места пък пише че определени модели скорости, "нормалното" ниво им е под пробката, дори четох че на някои "нормалното" ниво им е над пробката където съответно трябва да доливаш през датчика за задна.

 

Питането ми е дали някой знае точния капацитет в литри за масло на скоростна кутия Октавия 2 ФЛ, 2011г. мотор CAXA 1.4tsi (6 степенна ръчна)

Ако може като бонус да дадете мнение за проблема, как така след две силиконирания от различни майстори пак протича на същото място, благодаря предварително


ПС: капака и кутията нямат неравности и не са криви, имам снимки

 

Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма някакви допълнително указани особености за ниво, налива се докато протече от контролната пробка. Масово е така. Тя и затова се нарича контролна.

За теча от капака. Кутията трябва да има отдушник. Проверете дали не е запушен.

Няма ли фабрично гарнитура на този капак. Може нещо да не е както трябва, защото теча съвпада с ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.07.2024 г. at 17:33, HOT__SPOT написа:

Питането ми е дали някой знае точния капацитет в литри за масло на скоростна кутия Октавия 2 ФЛ, 2011г. мотор CAXA 1.4tsi (6 степенна ръчна)

2,2 или 2,3 литра - зависи какъв е кода на кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.07.2024 г. at 17:33, HOT__SPOT написа:

Следващия върпос е колко точно масло трябва да се сложи, за да знам сега като я карам да ми преналепват силикона на капака на скоростната кутия да има кажа да премерят колко слагат.

Това е грешен подход. Слага се точно толкова, колкото да просълзи от контролната пробка, която се намира отстрани на кутията. Чрез тази пробка се извършват и периодични контролни проверки за ниво. Наливните съдържания в автомобила са информативни. Да знаеш колко масло да си купиш напр. Това не означава, че по норма ще го събере всичкото. При първоначално зареждане, да. В завода. При всяко следващо източване/смяна остават грамове и в кутията и в двигателя. Меродавно е пробката и щеката на мотора.

 

На 30.07.2024 г. at 17:33, HOT__SPOT написа:

Но в нета нищо конкретно немога да намеря за капацитет на масло в скоростите... На повечето места пише че се налива докато не почне да прелива от пробката, да ама като се задълбаеш в четене на някои други места пък пише че определени модели скорости, "нормалното" ниво им е под пробката, дори четох че на някои "нормалното" ниво им е над пробката

 в черния шрифт не му обръщай внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите колеги, ще проверя за запушен отдушник.
Точно този модел няма гарнитура на капака, изрично съм проверил. Нали два пъти го силиконират тоя капак, още първия път като просълзи проверих за гарнитура и се оказа че няма.

Маслото е 75w-80 GL 5 на някаква марка Venol. Спецификацията е каквато трябва да бъде до колкото чета за модела.

 

Притеснява ме да не е нещо по сериозно от изпуснал силикон на капак...все пак изпуска 2ри път вече. Ама какво др може да е. Четох за други подобни проблеми, но всички те са свързани с някакъв допълнителен симптом в колата, при мен нито боксува съединител, скоростите също влизат плавно и не скърцат.... а като се свали кората, с просто око се вижда че осен от капака от др място не излиза масло

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.07.2024 г. at 17:33, HOT__SPOT написа:

След ремонта обаче забелязах че капе масло от капака на скоростната кутия.

Отиваш при майстора, направил ремонта и му казваш, че тече. Друго какво да кажа.

Проверете и нивото, но това са елементарни неща за един майстор и трябва да го е направил. Тоест, не би трябвало да има повече масло в кутията. Особено, ако контролната пробка се използва за наливане. Трябва да е много упорит, за да я препълни.

 

Преди 2 часа, HOT__SPOT написа:

Четох за други подобни проблеми, но всички те са свързани с някакъв допълнителен симптом в колата, при мен нито боксува съединител, скоростите също влизат плавно и не скърцат....

Това няма общо с теча. Няма връзка с работа на скоростната кутия и съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.