Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на обтегач на пистовия ремък 1.9 SDI


sfr

Recommended Posts

Колеги, искам да попитам тези, които са си сменяли сами въпросния обтегач:

1. Трябва ли да се извади щифта (който е ограден с червено) преди да се сложи обтегача?

2. Трябва ли да махна ролката на компресора на климатика, за да сложа обтегача, защото стария го извадих със 300 зора, а новия не мога да го сложа, има ламарина на купето, която пречи. Може би ако махна ролката на климатика ще е по-лесно или поне на мен така ми се струва.

3. Ако трябва да се махне как да я стопирам тая ролка без специален инструмент, идеи ако може?

4. Или да развия ролката на обтегача да го сложа него и после да я сложа и самата ролка, но с колко Nm трябва да се стегне, ще трябва и ключ да си купя.

 

 

Никога не съм вярвал, че на Фабията е такъв ... да се смени обтегача, Не искам да говоря за болта който го стяга как е наврян на майка... и как се стига до него. :smt0344

post-6796-138453437331_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Трябва ли да се извади щифта (който е ограден с червено) преди да се сложи оптегача?

не
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявам се но все пак трябва да уважаваме родния си език. Обтегач е правилно. Поздрави и успех.

Еdit Blackpearl: Редактирано!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Щифта е сложе за да може да закачиш ремъка по лесно и да монтираш обтегача.

2. Изобщо не си прави труда да махаш ролка на климатика. Първо че гайката която я държи е от някакъв пресован материал а не лят и се чупи много лесно. Второ е че е набита с лагера на корпуса на климатика и ти трябва скоба за ваденето. Трето ако прецакаш гайката която е част от постоянно зацепения съединител ще си купиш нов компресор че трудно се намира.

3. Погледни точка 2

4. Нищо няма да развиваш по обтегача.

 

Вземаш се в ръце и отделяш подкалника от предната част за да ти е по лесно. На канал или повдигач е най дабре да се направи процедурата. Обтегача си има само един начин за поставяне в гнездото на алуминиевата конзола. Пъхаш го и с малка третчотка с удължения слагаш болта, за да ти е по лесно в камъка с който ще затягаш болта сложи парче хартия или парцал и натикай болта да се застопори така по лесно ще го пъхнеш в гнездото и ще успееш да го насочиш. Затягаш болта и поставяш ремъка на мястото му. Вземаш звездогаечен ключ и със звездата напъвш болта на ролката по посока на затягане и чопа може да се махне тогава. Като махнеш чопа бавно отпускаш ключа и следиш дали ремъка си ляга на мястото. Отпускаш ключа до края и си готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявам се но все пак трябва да уважаваме родния си език. Обтегач е правилно. Поздрави и успех.

Еdit Blackpearl: Редактирано!

 

Извинявам се, колега! Модератора да го оправи, че и в заглавието съм го написал грешно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Щифта е сложе за да може да закачиш ремъка по лесно и да монтираш обтегача.

2. Изобщо не си прави труда да махаш ролка на климатика. Първо че гайката която я държи е от някакъв пресован материал а не лят и се чупи много лесно. Второ е че е набита с лагера на корпуса на климатика и ти трябва скоба за ваденето. Трето ако прецакаш гайката която е част от постоянно зацепения съединител ще си купиш нов компресор че трудно се намира.

3. Погледни точка 2

4. Нищо няма да развиваш по обтегача.

 

Вземаш се в ръце и отделяш подкалника от предната част за да ти е по лесно. На канал или повдигач е най дабре да се направи процедурата. Обтегача си има само един начин за поставяне в гнездото на алуминиевата конзола. Пъхаш го и с малка третчотка с удължения слагаш болта, за да ти е по лесно в камъка с който ще затягаш болта сложи парче хартия или парцал и натикай болта да се застопори така по лесно ще го пъхнеш в гнездото и ще успееш да го насочиш. Затягаш болта и поставяш ремъка на мястото му. Вземаш звездогаечен ключ и със звездата напъвш болта на ролката по посока на затягане и чопа може да се махне тогава. Като махнеш чопа бавно отпускаш ключа и следиш дали ремъка си ляга на мястото. Отпускаш ключа до края и си готов.

 

За шайбата на климатика разбрах, че не трябва да се пипа. Подкалника е махнат, аз досега винаги го махах. Ясно ми е, че тука ми говорите за гараж с канал или сервиз на приятел, ама да го обесня така- все едно си представете, че на пътя го сменяте. Разполагам с един комплект ключове звездогаечни, малко камънъни и удължители и една тресчотка. Днес ще правя нов опит, ще развия единия танпон на двигателя за да слезе леко надол, че да ми се освободи място, за да го натикам проклетия му обтегач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ролката ти пречи може да я махнеш. Хвщаш тялото здраво някъде и развиваш болта на ролката и я махаш и като го вкараш си слагаш ролката и я стягаш, слагаш ремъка и тогава освобождаваш чопа. Двигателя ако искаш да го мърдаш на някъде първо го подпри с крик тип крокодил ако имаш и влези и леко го повдигни да освободи тампона защото ще прецакаш резбата в алуминиевата конзола където са трита болта. Прецакаш ли резбата ще трябва да търсиш същата а тя е златна и ще разглобяваш покрай ангренажа да я смениш и става една ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ролката ти пречи може да я махнеш. Хвщаш тялото здраво някъде и развиваш болта на ролката и я махаш и като го вкараш си слагаш ролката и я стягаш, слагаш ремъка и тогава освобождаваш чопа. Двигателя ако искаш да го мърдаш на някъде първо го подпри с крик тип крокодил ако имаш и влези и леко го повдигни да освободи тампона защото ще прецакаш резбата в алуминиевата конзола където са трита болта. Прецакаш ли резбата ще трябва да търсиш същата а тя е златна и ще разглобяваш покрай ангренажа да я смениш и става една ...

 

 

Ами имам малко стар ламинат, който ще ползвам да подпра колата на него и да използвам крика на колата за двигателя. Ще ползвам и парчета ламинат за подложки между крикът и двигателя, но първо ще се опитам да застопоря някъде обтегача и да му развия ролката.

 

А между другото, след сманята на този обтегач от ЕТ, докато беше гаранционна, никой друг не го е сменял. Пружината му е толкова мека вече, че на ръка си го местя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

човек ти да не си в сахара че няма къде, как и кой да ти го направи за 10 минути.

 

Не колега, просто ми писна от сервизи и разбирачи. Исках сам да го направя, но очевидно няма да успея. Тампон на двигател няма да развивам, че ще стане някоя беля, и менгеме нямам да хвана новия обтегач и да му развия ролката, мъчих да го натисна с крак към земята и така да развивам ама неще да се развие и се извърта. Тъпото е, че колата е в един подземен гараж и сега даже нямам обтагач с ремък :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в кое населено място си. За 10 км без ремък най много да падне акумулатора, но моя изкара 30 км без ремък така че може да опиташ до най близкия сервиз. За сервизи и майстори въпроса е сложен, но и не е само да питаш и опитваш без инструмент и условия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.