Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

провиснала шофьорска врата


garvanski

Recommended Posts

Някой имал ли е проблем с провисване на шофьорската врата на О1 преди фейслифта. Мойта е провиснала доста даже чак е обелила вече боята на прага, защото закача там. Като е птворена вратата и я разклатя нагоре- надолу има осезателен луфт. Проверих болтчето на горната панта- стегнато си е. Дайте идеи какво да я правя, че ще се обели боята чак до ламарината на прага ](*,) .

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и двете панти. Пробвай на притворена врата да я повдигнеш нагоре. Ако мърда значи имаш луфт в пантите. Такъв "проблем" съм оправял на 120ката с вдигане на вратата нагоре (т.е. хващаш я в края на полупритворено и вдигаш, но внимателно да не я обърнеш наопаки). Но най-добре да си отидеш на тенекеджия да я види. Особено ако досега не си се занимавал с такива неща smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали нямаш луфт в щифта на долната панта.Моята беше така.Сваляш я,на стругар да ти направи нов щифт,ако има възможност де.При мен пантата беше износена доста и затова я заминих с друга,от морга свалена от голф 4 (цена 10 лева).Пантите са еднакви като габарити,но на голфа е с 3 положения на огранечителя.За демонтажа на самата панта се сжаля пластмасовият подкалник за да се достигнат 2 болта т50 мисля бяха,а от към купето се сваля едно капаче долу в краката,приличащо на кутия за тонколона до ръчката за предния капак.Там също има 2 болта.От вратата са 4 болта които се виждат.Отворите на пантите са под форма наподобяваща бъбрек,за да се регулират във височина и изпъкналост на вратата.Ако щифта те е наред може тези болтове да са се разхлабили.Процедирата по смяната е сравнително лесна,Ще ти трябва втори човек за да предъжа вратата,да не скъсаш кабелите или подпираш на трупче.Само дано да не ти е разбита горнатапанта(случва се рядко)че за смяната и е необходимо свалянето на таблото.Ако има нещо неясно 0897965678 Петър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същия начин, както ПРР казва, съм оправял шофьорската врата на едно нисанче - но с помощта на крик и дъска. С леко регулиране на бравата стана идеално :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съветите, колеги. Днес заминавам на почивка за чнг, но като си дойда веднага се заемам с вратата.

Поздрави и весело посрещане на новата година smile159 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и двете панти. Пробвай на притворена врата да я повдигнеш нагоре. Ако мърда значи имаш луфт в пантите. Такъв "проблем" съм оправял на 120ката с вдигане на вратата нагоре (т.е. хващаш я в края на полупритворено и вдигаш, но внимателно да не я обърнеш наопаки). Но най-добре да си отидеш на тенекеджия да я види. Особено ако досега не си се занимавал с такива неща smile049

Това с повдигането е най- сигурния начин да си намалиш броя на здравите панти на вратите с една. smile092

Още помня Ваското 1 как веднъж реши да престъпи това правило и...внимателно затвори вратата на човека и го прати на тенекеджия да му завари откъртената панта.

Няма място за усилие- проверява се за износване на пантите и се настройва с инструменти, без огъване, повдигане и други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е вярно. Но ако от едно внимателно повдигане се откъртва панта, то по-добре да се откърти така, отколкото когато баш не трябва smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Васко е 90+ кг мъжага с доста здрави ръце- лесно е.

А още по- класическо е при 'спецовете', които ползват крик + дървено трупче, за да не наранят боята по ръба на вратата smile049

Ако имате приятел с автоморга, готов да прежали една панта, пробвайте го smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така - крик и дъска, ама това едва ли ме прави "спец" - просто споделям каква убава работа съм свършил с 11 годишното "Съни" аз, лично smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колеги,

 

Сякаш и при мен се появи някакъв проблем с шофьорската врата - изведнъж както се движеше леко и стегнато (на 2 степени при отваряне и затваряне) и се затваряше от най-отворено положение само с леко движение на ръката почна да се движи много трудно и чат-пат да не може да се затвори напълно и трябва да й помагам (тряскам). Видимо не я виждам да е провиснала, макар че не е изключение. Ако някой може да ми помогне с диагностиката ще съм благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера пръсках с WD-40 има сякаш много лек положителен резултат. Да почистя хубаво и да сложа грес?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

wd40 би помогнало за прогонване на влага и мръсотия, но на твое място бих почистил и смазал с фина грес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Сякаш и при мен се появи някакъв проблем с шофьорската врата - изведнъж както се движеше леко и стегнато (на 2 степени при отваряне и затваряне) и се затваряше от най-отворено положение само с леко движение на ръката почна да се движи много трудно и чат-пат да не може да се затвори напълно и трябва да й помагам (тряскам). Видимо не я виждам да е провиснала, макар че не е изключение. Ако някой може да ми помогне с диагностиката ще съм благодарен.

 

 

 

Отвори вратата и провери дали няма някакъв луфт в щифта на долната панта.При затварянето на вратата,самата тя се закача на заключалката на гредата и провисването и е трудно забележимо.Поне при мен бе така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Наскоро ходих в ЕТ-София за смяна на масло и филтър на задното и там приемчика (Мирослав мисля беше, евалата на човека) ме "светна", че на автомивка като ги мият и пръскат с пароструйката по вратите и отмиват смазката. Това води след себе си ръждата и почва лека полека да стяга при движение на вратата. Даже човека спомена, че в зависимост от времето и употребата на автомобила има случаи в които направо се огъва частта на купето, за която е "завита" пантата (гредата). Каза да купя едно WD40 и да пръскам няколко дни подред. Вече седмица я правя тази процедура ако не всеки ден, то поне през ден и резултата е осезаем в положителна посока. След още 1-2 седмици ще спра и ще напръскам с някаква финна смазка, пък да видим колко време ще изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди смазката не е лошо да се пръсне ключето с контактен шпрей. Той отстранява окисите и чисти контактите (стига да стигне до тях де). След това WD40 върши работа за смазване. Е, може и само с WD40 да стане. И той отблъсква водата, но не чисти контактите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.